Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2006, 14:13   #81
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
'Omgekeerd racisme', gevolgd door heel wat gebral over hoeken en graden.

Laten we het zo stellen: zolang dat bepaalde minderheden gediscrimineerd worden door de maatschappij, dan is het de plicht van de staat om deze discriminatie weg te werken. Etnische groep kan MIJ niet schelen, maar jammer genoeg veel Vlamingskes wel...
Juist ja,discriminatie is verkeerd volledig akkoord!
En racisme ook,zeker als het vooroordelen opleverd,maar u bevestigd het bestaan ervan alleen aan Vlaamse kant,terwijl ik wil aantonen dat een medaille een keerzijde heeft en ook anderen zich niet onbetuigd laten,maar dat noemt u dan gebral.
Oud 11 april 2006, 14:19   #82
Casca
Minister

Standaard

Ik ben er mij volstrekt van bewust dat positieve discriminatie van een groep A negatieve discriminatie van groep B inhoudt. Indien groep A echter sociaal achtergesteld is dan is dit voor mij volstrekt legitiem.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 14:23   #83
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er mij volstrekt van bewust dat positieve discriminatie van een groep A negatieve discriminatie van groep B inhoudt. Indien groep A echter sociaal achtergesteld is dan is dit voor mij volstrekt legitiem.
maak je geen zorgen: als het zo voortgaat, hebben de Vreemden binnenkort alles gepikt van ons.Dan zijn zij rijk, en wij arm.Dan mogen wij dus opnieuw ongestoord gaan stelen, bij hun, en verdedigt worden door u en uw vrienden!Dat gaat een toffe tijd worden.Leve de Vreemde Rovers, subjectieve bondgenoten en weldoeners van de Vlamingen
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 14:29   #84
Casca
Minister

Standaard

Lang leve de sociale gelijkheid
Oud 11 april 2006, 14:33   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Etnische groep kan ontzettend weinig mensen wat schelen Casca. Maar als mijn kinderen in een klas moeten zitten met 60 of meer procent onopgevoede Nederlandsonkundigen die schelden en geweld als standaard manier van communicatie hebben meegekregen van thuis, dan weiger ik mijn kinderen naar dat niveau te laten verzakken.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 14:54   #86
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar worden ze dan sociaal achtergestelt?
Trekken ze geen bijstand?
Trekken ze geen Kindergeld?
Trekken ze minder geld als ze gaan werken?
Ziekte verzekering?

Mss even herhalen wat Mevr.Turtelboom van Vld verleden week vertelde,slecht 11% van de allochtone vrouwen werkt,maar hoeveel trekken er steun?

Zeg me nu eens waar is de sociale ongelijkheid?,u beschuldigd nu de overheid van tekortkomingen he,en als u doelt op de arbeidsmarkt noteer dan ook gelijke kansen,gelijke studies he beste,en als u wil zeggen op de sociale woningmarkt dan stond gisteren in de krant dat minstens 1 op 5 huizen naar allochtonen gaat,en in Antwerpen zelfs meer dan 50%,mechelen 43% enz...
Oud 11 april 2006, 14:57   #87
Casca
Minister

Standaard

Als je kijkt naar de objectieve sociaal-economische situatie (en niet naar die paar indicatoren die u aanhaalt) dan is allochtone groep idd sociaal achtergesteld tov het grootste deel van de rest van de populatie.
Oud 11 april 2006, 15:01   #88
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je kijkt naar de objectieve sociaal-economische situatie (en niet naar die paar indicatoren die u aanhaalt) dan is allochtone groep idd sociaal achtergesteld tov het grootste deel van de rest van de populatie.
Noem ze dan eens?

En die paar indicatoren behelsen wel het totale sociale systeem nietwaar?

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 11 april 2006 om 15:03.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 15:03   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je bewust niet werkt én tegelijkertijd een trits kinderen produceert, dan weet je dat je niet in een superdeluxe leventje zult kunnen voorzien.

Je kan niet het een en het ander willen opeisen. Zeker niet als je trits kinderen er dan nog een gelijk aantal analfabeten als importpartners willen invoeren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 april 2006, 15:03   #90
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Noem ze dan eens?
Geloof je echt dat de gemiddelde allochtoon het beter heeft dan de gemiddelde Belg, of zelfs evengoed?

Laatst gewijzigd door Casca : 11 april 2006 om 15:06.
Oud 11 april 2006, 15:05   #91
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als je bewust niet werkt én tegelijkertijd een trits kinderen produceert, dan weet je dat je niet in een superdeluxe leventje zult kunnen voorzien.

Je kan niet het een en het ander willen opeisen. Zeker niet als je trits kinderen er dan nog een gelijk aantal analfabeten als importpartners willen invoeren.
Als ik jou was zou ik eens kijken naar de objectieve geboortecijfers bij 2de generatie allochtonen, dan zou je je overdrijvingen misschien wat kunnen terugschroeven. Ook het aantal 'importpartners' zijn lang niet zo groot in aantal als rechtse propaganda zou willen doen uitschijnen. Maarja...
Oud 11 april 2006, 15:12   #92
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Welke rechtse propaganda? Welke cijfers heb jij in Belgie ter beschikking?

Ik baseer me op de OFFICIELE Nederlandse cijfers van 75% importhuwelijken bij turken en marokkanen. En het zijn wel dezelfde turken en marokkanen die hier wonen.
Oud 11 april 2006, 15:19   #93
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geloof je echt dat de gemiddelde allochtoon het beter heeft dan de gemiddelde Belg, of zelfs evengoed?
Ik vroeg u om bewijzen,wat sociale voorzieningen betreft worden ze zeker niet gediscrimineerd,want dat is een materie van de overheid!
Oud 11 april 2006, 15:19   #94
Casca
Minister

Standaard

http://www.huwelijkenmigratie.khlim....iepaginas.html ...

Pas op! Het zou er wel eens genuanceerd aan toe kunnen gaan!

EDIT: over uw 76 percent:

Laatst gewijzigd door Casca : 11 april 2006 om 15:30.
Oud 11 april 2006, 15:21   #95
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik vroeg u om bewijzen,wat sociale voorzieningen betreft worden ze zeker niet gediscrimineerd,want dat is een materie van de overheid!
Ik heb het helemaal niet aleen over sociale voorzieningen. Op dat vlak is er idd zeer weinig negatieve discriminatie tov allochtone bevolkingsgroepen.
Oud 11 april 2006, 15:58   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vermoed dat ze Houthalen ondertussen beter tot Turkhalen kunnen omdopen misschien?

Als heel het dorp al werd geimporteerd (en dat gebeurt) dan kunnen ze inderdaad hier "onder mekaar" verder trouwen.
Toch zijn de cijfers van die ene gemeente niet bepalend zou ik zo denken.

Ik lees ook doodleuk dat de imams de "opdracht" hebben gekregen om eerst het wettelijk huwelijk af te wachten... net alsof het een gunst is dat ze toestaan.
Het staat gewoon in de GRONDWET dat ze niet MOGEN!
Oud 11 april 2006, 16:04   #97
Casca
Minister

Standaard

Tof he, dat de integratie de goede kant opgaat en dat ze de wetten van ons land naleven
Oud 11 april 2006, 16:15   #98
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tof he, dat de integratie de goede kant opgaat en dat ze de wetten van ons land naleven
Vind je de manier waarop het er staat dan norm�*�*l?

"De imams hebben opdracht gekregen dat ze geen handjes mogen afkappen en geen vrouwen mogen stenigen, en ze willen daar aan toegeven"... ??

Ben jij al zo dhimmi dat je daar dan nog eens "tof hé" voor moet staan roepen? Ik vind dat nu eenmaal niet meer dan normaal. nikske "tof".
En bedoel je met "integratie" dat heel Turkhalen nu turks is? of op welke manier denk je dat ze integreren? Integreer jij ook als je masturbeert?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 april 2006, 16:18   #99
Casca
Minister

Standaard

"Onze imams hebben opdracht gekregen om geen huwelijken in te zegenen van mensen die niet eerst wettelijk getrouwd zijn."

Helemaal geen probleem mee.

Kijk, het interesseert mij echt niet wat een gefrustreerd VB'ertje vindt. Indicatoren tonen aan dat het goed gaat met de integratie. Hou eens op met zagen...
Oud 11 april 2006, 17:35   #100
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je hierover iets meer expliciet zijn? Apsecten, criteria, metingen, ...
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be