Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2006, 20:23   #81
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is een "organisch bestuur"???
IK zou het niet weten. Maar een mesthoop is in elk geval wel organisch. De politiek in Belgie stinkt als een mesthoop. Dus zal ze organisch zijn.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 20:24   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
IK zou het niet weten. Maar een mesthoop is in elk geval wel organisch. De politiek in Belgie stinkt als een mesthoop. Dus zal ze organisch zijn.
Helemaal mee eens.
Oud 30 maart 2006, 21:10   #83
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
U opteert dus voor een protestants regime. Bah !

Ik heb niets tegen een monarchie, maar dan wel niet de Belgische of Hollandse. Het best zou zijn om te komen tot een totaal nieuwe keizerlijke monarchie ZONDER erfopvolging.

Een commissie die bestaat uit de elite van het Dietse volk selecteert een aantal kandidaten voor het Keizerschap (het spreekt vanzelf dat homo's, vrouwen, vreemdelingen, niet-katholieken, ultra progressieven en extreem linksen geen aanspraak maken op de troon). In een verkiezing verkiest het Dietse volk dan via 2 stemronden wie er de nieuwe Keizer van het Dietse Rijk wordt. De Keizer is gebonden om zijn positie om de 4 �* 5 jaar ter beschikking te stellen van het volk. Indien het volk het vertrouwen opzegt in de Keizer, komen er nieuwe verkiezingen voor een andere Keizer, met voorafgaandelijke selectie door een commissie.

De Keizer kan uiteraard ten alle tijde zelf ontslag nemen, maar dan mag hij zichzelf niet meer kandidaat stellen bij een volgende verkiezing. Ook als het volk de Keizer wegstemt in het referendum kan deze persoon nooit meer Keizer worden. Een keizer kan wel vroegtijdig een referendum uitschreven, dus voor de 5 jaar, indien hij merkt dat zijn beleid goed zit bij het volk. Indien een keizer het vertrouwen blijft hebben van de meerderheid van het volk, kan die zelfs levenslang aanblijven. Na zijn dood wordt de procedure voor de verkiezing van de nieuwe Keizer hervat.

Je merkt dat dit nauw aansluit bij de procedure voor het pausschap binnen de katholieke kerk, maar dan veel democratischer en rekening houdend met de normen en waarden die het Dietse Rijk moet uitstralen (daarom is er ook een selectie in een commissie).

De commissie die selecteert zou moeten bestaan uit:

- vertegenwoordigers van allerlei Dietse bewegingen (benadrukt het organische karakter van het Dietse Rijk)
- vertegenwoordigers van de Rooms katholieke Kerk
- vertegenwoordigers van het Dietse Rijksleger en de Dietse Militie
- vertegenwoordigers van de Dietse rijksraad (parlement) en Dietse rijksregering (die niet gekozen wordt door de keizer maar door een meerderheid uit de Dietse rijksraad).

De kroning van een Dietse keizer gebeurt door minimum een kardinaal of de paus himzelf. Hij is dan ook een verkozen en gekroond staatshoofd.

Dit zou toch een goed systeem zijn.
Ik denk dat de protestantse kerken dit graag zouden hebben. Kunnen ze de Opstand nog eens overdoen en de kerkgangers stromen ook weer toe. Maar helaas voor hen, het plan slaat het tien keer nergens op en de kans dat het wordt doorgevoerd is ongeveer even groot als de kans dat ik een vliegtuig ben. En daarbij, de dimitricratie die volgende week aanbreekt maakt dit plan toch overbodig.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 22:52   #84
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
. . . . .is ongeveer even groot als de kans dat ik een vliegtuig ben.
Ik heb je geval voorgelegd aan een aerodynamisch ingenieur en een beschrijving van je gegeven zoals ik me die voorstel a.d.h. van je posts.
Hij is van mening dat je inderdaad vermoedelijk een vliegtuig bent. C-130 Spectre.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be