Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2006, 11:30   #81
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Oud 28 maart 2006, 11:33   #82
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik hoef niets te bewijzen; ik stel immers niets. Ik vraag gewoon bewijzen en aanduidingen voor uw bewering (en die van twee andere politieke figuren). U beweerde dat de prins het goed doet. Welnu, waaruit bestaat dat "goed doen"?
Wel nee, u beweerde dat "hij het niet kan". Wat kan hij niet? Bewijs het maar eens.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 11:34   #83
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Dat zal zich dan wel uiten bij de verkiezingen in 2007, nietwaar.
Als die democratisch verlopen, wel ja. Dus ook de nieuwe partijen op TV, het hele jaar door !
Oud 28 maart 2006, 11:35   #84
abi
Banneling

Standaard

[quote=Hans1;1598716]
De dag dat de B.U.B. eindelijk media-toegang krijgt, quote]

tegen dan hebben de kippen tanden
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 11:35   #85
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Maar hij wil veel, véél meer, trust me.
Ik vertrouw geen Vlaams-nationalisten. Sorry.
Oud 28 maart 2006, 11:35   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wel nee, u beweerde dat "hij het niet kan". Wat kan hij niet? Bewijs het maar eens.
Nergens in deze berichtenreeks heb ik dat gezegd. Ik heb gewoon vragen gesteld en op een aantal kwam maar geen antwoord.

U beweert dat prins goed werk levert... Nergens horen we echter wat dit inhoudt en wat het concreet eigenlijk inhoudt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 11:36   #87
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Gaan ze graag mee omwille van de prins, of ondanks de prins?
Ze zijn helemaal niet verplicht om op handelsmissie met de prins te vertrekken.
Als, zoals JVDB poneert, de prinselijke aanwezigheid helemaal niets uithaalt, dan hoeven ze hier helemaal niet aan deel te nemen.
Het volstaat om enkele van hun verkopers op het vliegtuig te zetten en alleen naar de klant/leverancier in het buitenland te trekken.

Een ander alternatief is om met handelsmissies van Export Vlaanderen mee te gaan, zonder de prins.
Maar sinds de federalisering van de Belgische Dienst voor Buitenlandse Handel is het vehikel Export Vlaanderen alleen maar op negatieve wijze in het nieuws gekomen. Ik geloof dat ze het nu weer eens gaan omvormen en doen samensmelten met een ander agentschap.
Of nog maar een een bewijs dat wat we zelf doen niet altijd beter is... Integendeel zelfs
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 11:39   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Als, zoals JVDB poneert, de prinselijke aanwezigheid helemaal niets uithaalt, dan hoeven ze hier helemaal niet aan deel te nemen.
Ik heb niets geponeerd. Ik heb slechts vragen gesteld. Vragen waarop geen antwoord kwam.

Tot nu toe kan er niemand van de "grote verdedigers" ook maar één concreet feit aanhalen waaruit dat "goede werk" van de prins nu juist bestaat. Dat is wel heel verbazend.
Oud 28 maart 2006, 11:40   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar sinds de federalisering van de Belgische Dienst voor Buitenlandse Handel is het vehikel Export Vlaanderen alleen maar op negatieve wijze in het nieuws gekomen. Ik geloof dat ze het nu weer eens gaan omvormen en doen samensmelten met een ander agentschap.
Is dat zo? Wat is er dan gebeurd dat de dienst "op negatieve wijze in het nieuws" is gekomen?
Oud 28 maart 2006, 11:44   #90
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die democratisch verlopen, wel ja. Dus ook de nieuwe partijen op TV, het hele jaar door !
Je bent je al aan het indekken tegen de komende afgang, ik voel het.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 11:45   #91
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik ben geen partijvoorzitter maar ik baseer mijn vertrouwen niet op iemands politieke overtuiging, wel op zijn authenticiteit en zijn integriteit. Ik ken Belgicisten die die eigenschappen bezitten, en ik ken er die ze niet bezitten. Ieder zijn criteria, hé.

Laatst gewijzigd door Egidius : 28 maart 2006 om 11:49.
Oud 28 maart 2006, 11:47   #92
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn helemaal niet verplicht om op handelsmissie met de prins te vertrekken.
Als één van de optredende artiesten op geen voeten trekt, vind ik dat nog geen reden om niet naar Marktrock te gaan.

Citaat:
Het volstaat om enkele van hun verkopers op het vliegtuig te zetten en alleen naar de klant/leverancier in het buitenland te trekken.
Naar de garage gaan is ook niet hetzelfde als naar het Autosalon trekken.

Citaat:
Een ander alternatief is om met handelsmissies van Export Vlaanderen mee te gaan, zonder de prins.
Of nog maar een een bewijs dat wat we zelf doen niet altijd beter is... Integendeel zelfs
Welke negatieve zaken zijn dat dan zoal?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 11:48   #93
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat Quickie uit zijn nek staat te lullen over de prinselijke missie?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 28 maart 2006, 11:48   #94
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Wat is er dan gebeurd dat de dienst "op negatieve wijze in het nieuws" is gekomen?
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=GK3K5RHO
Oud 28 maart 2006, 11:50   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is voor abonnees... Valt dus niet te lezen!
Oud 28 maart 2006, 11:50   #96
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Democratische verkiezingen... in België?

Maar jullie krijgen je TV-moment nog wel hoor. Iets in de stijl van de leukste eeuw, of de Prehistorie ofzo.
Oud 28 maart 2006, 11:50   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En nog steeds wachten we met veel spanning op een eerste begin van antwoord op onderstaande vraag:

Citaat:
Ik heb niets geponeerd. Ik heb slechts vragen gesteld. Vragen waarop geen antwoord kwam.

Tot nu toe kan er niemand van de "grote verdedigers" ook maar één concreet feit aanhalen waaruit dat "goede werk" van de prins nu juist bestaat. Dat is wel heel verbazend.
Oud 28 maart 2006, 11:52   #98
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Economie

Help Archief Print E-mail donderdag 10 november 2005
Minister Moerman zet druk op FIT

De pagina uit de krant als PDF

document.write('');

Minister Moerman wil, na een doorlichting, dat het FIT orde op zaken stelt.

DE Vlaamse minister van Economie, Fientje Moerman (VLD), vraagt Flanders Investment and Trade (FIT), het vroegere Export Vlaanderen en de Dienst Investeren Vlaanderen, om dringend orde op zaken te stellen. Het FIT ondersteunt en subsidieert export en telt 377 medewerkers, van wie er 196 in het buitenland werken.

In april raakte de overheidsinstelling in opspraak nadat twee klokkenluiders wanpraktijken aan het licht hadden gebracht in De Standaard. Het personeelsbeleid verliep op zijn minst slordig, en er werd erg kwistig omgesprongen met het pr-budget. Een en ander had te maken met het feit dat de instelling sinds haar ontstaan al vijf voogdijministers en zes directeurs zag komen en gaan. Bij momenten was de inmenging van de politiek zeer groot.

Minister Moerman beval twee onderzoeken, één van de Vlaamse dienst voor Interne Audit en één van het Rekenhof, de financiële waakhond van de overheid.

Het onderzoek van de dienst Interne Audit is klaar. De inhoud is niet publiek gemaakt, maar discrete commentaar leert dat een reeks klachten van de klokkenluiders overeind zijn gebleven. ,,Een aantal opmerkingen waren detaillistisch, maar andere waren wel zeer ernstig'', klinkt het.

Begin september riep Moerman Christ'l Joris, de FIT-voorzitster, bij zich. Joris, pas sinds juli aan de slag bij het FIT, kreeg de duidelijke richtlijn dat er schoon schip moet worden gemaakt. De minister wil dat de zakenvrouw tegen eind deze maand concrete maatregelen klaar heeft.

,,De minister wil alles op alles zetten om een einde te maken aan het verleden, wat enorm veel werk zal kosten. Maar we willen dat een reeks anomalieën uit het verleden wordt rechtgezet'', zegt Annemie Nijs, woordvoerster van Moerman.

Over de juiste inhoud van het rapport wil minister Moerman ondertussen weinig kwijt. ,,Het is beter te wachten tot ook het Rekenhof zijn rapport rond heeft, zodat we meteen de definitieve conclusies kunnen trekken'', zegt Nijs.

Bronnen binnen het voormalige Export Vlaanderen spreken ondertussen van ,,een gespannen sfeer bij het personeel''. ,,Een heel pak mensen zijn ondervraagd door de dienst Interne Audit, en dat drukt op het gemoed. Er wordt ondertussen wel weer strikter volgens de regels gewerkt, maar van een coherente aanpak is geen sprake. Er is niets veranderd aan het beleid.''

Directeur Koen Allaert - die in opspraak kwam omdat hij voor zichzelf nummerplaat 'FIT 111' had geregeld - reageert wel optimistisch: ,,Zo'n 80 procent van de problemen die in 2003 werden gesignaleerd, is opgelost. Er zijn bovendien ook geen strafrechtelijke fouten vastgesteld door de auditcommissie.''

Allaert wil naar eigen zeggen ,,vastberaden voortgaan met het versterken van de interne werking''. ,,Ik blijf daarvoor de volle steun van de raad van bestuur krijgen'', zegt de directeur.

(wov, bbr)

Oud 28 maart 2006, 11:52   #99
Egidius

Standaard

Citaat:
10 nov 2005

De pagina uit de krant als PDF

Minister Moerman wil, na een doorlichting, dat het FIT orde op zaken stelt.

DE Vlaamse minister van Economie, Fientje Moerman (VLD), vraagt Flanders Investment and Trade (FIT), het vroegere Export Vlaanderen en de Dienst Investeren Vlaanderen, om dringend orde op zaken te stellen. Het FIT ondersteunt en subsidieert export en telt 377 medewerkers, van wie er 196 in het buitenland werken.

In april raakte de overheidsinstelling in opspraak nadat twee klokkenluiders wanpraktijken aan het licht hadden gebracht in De Standaard. Het personeelsbeleid verliep op zijn minst slordig, en er werd erg kwistig omgesprongen met het pr-budget. Een en ander had te maken met het feit dat de instelling sinds haar ontstaan al vijf voogdijministers en zes directeurs zag komen en gaan. Bij momenten was de inmenging van de politiek zeer groot.

Minister Moerman beval twee onderzoeken, één van de Vlaamse dienst voor Interne Audit en één van het Rekenhof, de financiële waakhond van de overheid.

Het onderzoek van de dienst Interne Audit is klaar. De inhoud is niet publiek gemaakt, maar discrete commentaar leert dat een reeks klachten van de klokkenluiders overeind zijn gebleven. ,,Een aantal opmerkingen waren detaillistisch, maar andere waren wel zeer ernstig'', klinkt het.

Begin september riep Moerman Christ'l Joris, de FIT-voorzitster, bij zich. Joris, pas sinds juli aan de slag bij het FIT, kreeg de duidelijke richtlijn dat er schoon schip moet worden gemaakt. De minister wil dat de zakenvrouw tegen eind deze maand concrete maatregelen klaar heeft.

,,De minister wil alles op alles zetten om een einde te maken aan het verleden, wat enorm veel werk zal kosten. Maar we willen dat een reeks anomalieën uit het verleden wordt rechtgezet'', zegt Annemie Nijs, woordvoerster van Moerman.

Over de juiste inhoud van het rapport wil minister Moerman ondertussen weinig kwijt. ,,Het is beter te wachten tot ook het Rekenhof zijn rapport rond heeft, zodat we meteen de definitieve conclusies kunnen trekken'', zegt Nijs.

Bronnen binnen het voormalige Export Vlaanderen spreken ondertussen van ,,een gespannen sfeer bij het personeel''. ,,Een heel pak mensen zijn ondervraagd door de dienst Interne Audit, en dat drukt op het gemoed. Er wordt ondertussen wel weer strikter volgens de regels gewerkt, maar van een coherente aanpak is geen sprake. Er is niets veranderd aan het beleid.''

Directeur Koen Allaert - die in opspraak kwam omdat hij voor zichzelf nummerplaat 'FIT 111' had geregeld - reageert wel optimistisch: ,,Zo'n 80 procent van de problemen die in 2003 werden gesignaleerd, is opgelost. Er zijn bovendien ook geen strafrechtelijke fouten vastgesteld door de auditcommissie.''

Allaert wil naar eigen zeggen ,,vastberaden voortgaan met het versterken van de interne werking''. ,,Ik blijf daarvoor de volle steun van de raad van bestuur krijgen'', zegt de directeur.

(wov, bbr)

Laatst gewijzigd door Egidius : 28 maart 2006 om 11:54.
Oud 28 maart 2006, 11:56   #100
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat lezen we?

- Het gaat om een interne kwestie, terwijl het bij de prins om een internationale kwestie gaat. (het ondemocratische karakter van de monarchie was een beter vergelijkbaar probleem geweest).
- Het gaat om een probleem dat wordt aangepakt, terwijl men met de prins blijft aanmodderen.

Niet bepaald indrukwekkend dus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be