![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik was me vooral aan het concentreren op 'het waarom' van het schijnbare wantrouwen van sommigen in 'de medische kaste.' Het valt me op dat het altijd min of meer dezelfde types mensen zijn. Voor zover dat mensen in hokjes te plaatsen zijn natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bv. Op een richel gaan staan ongeveer 8 meter hoog en tegen een vlakke muur achter hem, de richel was ongeveer 10 cm breed. Hij stond dan een meter of 5 van mij verwijderd, als volwassene kon je onmogelijk op die richel gaan staan. En daar staat dat ventje van 3 jaar u uit te lachen omdat ge staat te smeken om terug te komen.
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Je kan er niet veel aan vragen, je krijgt korte nietszeggende antwoorden een echt gesprek is niet mogelijk. Als hij iets verkeerd doet, en je wil hem verbeteren krijg je steenvast als antwoord "ik weet het" je hebt dan meestal je zin nog niet half uitgesproken.
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg dit niet om u de "Duvel" aan te doen, maar hou hem toch maar goed in het oog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Nee ik vind dat ook niet ok hoor. Maar daar heb ik weet van.
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en als je een gezond kind op speed zet krijgt die automatisch adhd symptomen. Waarna ouders dus al snel de foutieve conclusie kunnen trekken dat hun kleine wel degelijk adhd heeft terwijl de oorzaak in dit geval dan de rilatine is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt ook ouders die relatine geven omdat ze dan betere resultaten halen op school.
Dat vind ik nogal ziekelijk.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 11 november 2009 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het zijn artsen die die rilatine voorschrijven. welk type mens ben ik nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Daar heb ik geen weet van maar studenten komen wel bedelen in de blokperiode.
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Schrijft een huisarts Rilatine voor zonder verwijzing van de psychiater dan betaald ge de volle pot en is die arts in de fout. Op hun achtiende is er voor echte ADHD-ers ook geen terugbetaling meer mogelijk.
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik van sommige cliënten hoor hoe makkelijk ze een attest krijgen, dan hou ik m'n hart vast hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ne gast van 15 jaar kunt ge nie meer opsluiten in zijn kamerke... je kan alleen proberen er mee te klappen en uit te leggen dat dat nie gezond is, maar verder ... ik hou ook mijn hart vast voor die gast die ik ken, als die bij de verkeerde vrienden geraakt, da is ook een vogel voor de kat. Eigenlijk, zolang hij op die Playstation zit te rammen, is er betrekkelijk weinig gevaar voor natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Waar zijn de tijden toen oogkleppen als gezond verstand gezien werden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Hij heeft geen fysieke vrienden (waar ik weet van heb), alleen op internet heeft hij wat kameraden, meestal Chinezen en Japanners. Hij is gek van die mensen hun cultuur. Hij is dan ook boos als hij zijn dagelijkse portie nasi niet heeft, welke hij met stokjes verorberd.
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je ziet vaker dat kinderen met ADHD enorm kunnen genieten van te gaan vissen. Vissen doe je in een rustgevende omgeving waar minder prikkels zijn dan in de stad of in een klas vol met kinderen. Misschien heeft ook dat water een rustgevende invloed. Ik heb vroeger heel veel uren met mijn zoon doorgebracht aan het water terwijl hij zat te vissen. Niet dat hij dat zo goed kon, hij ving niet vaak iets ![]() Maar toch kon hij daar uren achtereen op een krukje zitten met zijn hengel. Iemand met ADHD kan je niet aanleren om rustig en geconcentreerd te blijven. Mijn zoon is intussen volwassen maar nog steeds vangt hij elke prikkel op en wordt daar dan hypernerveus van. Familiefeestjes zijn dan ook een hele beproeving voor hem. Af en toe moet hij dan even buiten een luchtje scheppen. Met mijn jongste zoon ga ik best niet te vaak op bezoek bij hem of toch zeker niet te lang want mijn jongste bruist van energie en is constant in beweging en aan het praten. ![]() Mijn zoon heeft wel zijn woning zo ingericht dat hij een minimum aan prikkels krijgt. Alles is uiterst ordenlijk, er slingert niets rond. De muren en meubels hebben zachte kleuren,..... En als hij het lastig krijgt dan helpt een computerspelltje wel om andere prikkels even op de achtergrond te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Net taboe, maar in veeel gezinnen zijn de ouders net het probleem en niet de kinderen... kinderen mogen niet spelen, zich uitleven , te hoge eisen stellen omdat ze zelfs weinig bereikt hebben in het leven, niet kunnen aanvaarden dat hun kind beperkingen heeft... te hoge verwachtingen, kind mag geen kind meer zijn en tegenwoordig wat eten en drinken die kindjes, pizza, coca-cola, hamburgers, aspartaam, chips, koekjes,.... ouders die te lui zijn om gezond te koken, sommigen mensen zouden beter geen kinderen mogen krijgen. Kijk eens in de winkelkarren van sommige mensen met kinderen... wreed...
![]() Laatst gewijzigd door BlueThunder : 12 november 2009 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() eigenlijk weten ze juist niets, pillen pillen... en niemand weet welke schade ze aanrichten
![]() ![]() Hoogleraar psychiatrie doet boekje open: antidepressiva is een fopspeen Antidepressiva is fopspeen Datum: 10 november 2009, 18:46 http://www.zielenknijper.nl/hooglera...-fopspeen.html Tweeluik farmaceutische industrie Tros Radar undercover bij farmaceutische bedrijven http://www.trosradar.nl/index.php?id...g&itemUid=1237 Laatst gewijzigd door BlueThunder : 12 november 2009 om 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]() |