Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2006, 20:36   #81
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Zoveel te beter, dan ga ik ervan uit dat je niet al te veel betaald wordt voor uw activiteiten rond 19h, want de concurrentie kan wel groot zijn als het enkel is om te zeggen dat je het niet weet.

leestip van de week: http://www.amazon.com/gp/product/037...Fencoding=UTF8

Ik denk wel dat de Indiers er geen probleem mee hebben om in shiften te werken. Enfin, ik ben zeker want ik krijg er zelf continu aan de lijn.
Denk je dat ik niet op de hoogte ben van het gedoe in die sector ? Mijn baas betaalt me niet om aan de telefoon te zeggen dat ik er niks van weet, mijn baas appreciert het dat ik de telefoon van een collega opneem en de klant (die instaat voor een paar miljoen chips) vriendelijk zeg op welk uur hij terecht kan op welk nummer. Misschien praat jij liever een kwartier tegen een "druk 1 voor taalproblemen, druk 2 voor ..."

Ons departement is geen helpdesk. Het is engineering maar we krijgen soms telefoons van klanten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 april 2006 om 20:36.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 20:43   #82
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Denk je dat ik niet op de hoogte ben van het gedoe in die sector ? Mijn baas betaalt me niet om aan de telefoon te zeggen dat ik er niks van weet, mijn baas appreciert het dat ik de telefoon van een collega opneem en de klant (die instaat voor een paar miljoen chips) vriendelijk zeg op welk uur hij terecht kan op welk nummer. Misschien praat jij liever een kwartier tegen een "druk 1 voor taalproblemen, druk 2 voor ..."

Ons departement is geen helpdesk. Het is engineering maar we krijgen soms telefoons van klanten.
Ok, maar dan was jouw vergelijking wel naast de discussie.

Winkels open op zondag wil zeggen dat je dingen kan kopen. En niet iemand aan de deur zetten (en betalen) om tegen bezoekers te zeggen dat ze morgen (maandag) best terugkomen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 20:48   #83
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik eis geen flexibiliteit van mensen... ik vraag dat het taboe daarrond door de vakbonden wordt opgeheven omdat ik weet dat er mensen zijn die graag wat later of vroeger willen werken.

Dat de supermarkt op zaterdag open is, is leuk. Maar ga me niet vertellen dat je in de week niet voor iets snel snel naar de super moet lopen ? Ik probeer op zaterdag altijd wel voor een week te kopen, maar toch zijn er altijd wel kleinigheden die ik gedurende de week nodig heb. Ik kan wel eens wat vroeger naar huis komen, maar dan moet ik de dag daarna veel langer werken. En switchen tussen 6 en 10.30 lijkt me toch wat te veel voor mijn bioritme. Er zijn mensen die al klagen over zomer- en winteruur.
Djee. Als ge om 10.30 begint te werken kun je ervoor om boodschappen gaan eh. Ik begin om half 10 te werken en ik ga ervoor wel om boodschappen, waarom zou jij dat niet kunnen?
Kom niet af dat alle winkels in hééél je buurt maar open gaan om 11u...

Op een luttele 12 km van uw deur heb je trouwens ne delhaize die laat open is (naar de andere supermarkten heb ik nie gekeken).
Dat lijkt me dichtbij.
Of wil je er eentje in iedere straat?

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 2 april 2006 om 20:52.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 21:00   #84
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik zie hier halve dagen... Is dat zulks probleem ? Maar geloof me vrij dat ik het ook erg vindt als iemand gedwongen wordt om zijn/haar biologische klok te schenden.
voor de ene zijn het halve dagen, voor de andere hele, hangt af van uw contract. voor de meeste nieuwe contracten is dat 12, 20 of 22 uur. en al die halfkes moeten passen in een uurrooster. en ja, dit is lastig. de ene dag moet ge voor dag en dauw op, de andere dag komt ge thuis en kunt ge meteen uw bed kruipen. en ge habt altijd van die halve dagen vrij, waar ge amper iets aan hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 22:56   #85
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

De VLD is dan ook met stip de meest gezinsonvriendelijke partij in het Vlaamse politieke landschap.

Nogmaals, het is hen er absoluut niet om te doen om er een principieel "liberaal" standpunt door te duwen. Het gaat hem allemaal om deals die tussen Limburgse zakenlui en VLD-politici zijn bedisseld. Wie herinnert zich nog de debatten over de vestigingswetgeving wie speciaal voor IKEA in Gent moest aangepast worden? En waarvoor men het plenum van de Kamer gedurende meer dan een uur heeft gegijzeld?

Paars geeft het concept "zelfbediening" in de politiek toch wel een heel eigen betekenis.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 23:55   #86
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
mensen die in een supermarkt werken, moeten dat wel. je ideetje is mss wel mooi, de praktijk is anders. ik zal je eens een typische week geven.

voor aanvullers:
maandag 16-20
dinsdag 6-12
woensdag vrij
donderdag 6-9
vrijdag 17-21
zaterdag 6-11
zondag rust

voor de kassa:
maandag 8.30-12.30
dinsdag 15.15-20.15
woensdag 10-15.30
donderdag rust
vrijdag 8.30-11.15
zaterdag 16.15-20.15

uurrooster veranderen elke week. ze moeten normaal 3 weken op voorhand afspraken. als je een belangrijke afsraak hebt (bv bij dokter) kan je vragen om daar rekening mee te houden, maar dan moeten ze het 4 weken op voorhand weten. en vraag vooral ni te veel, want dat gaat niet. ze kunnen geen uurroosters opstellen die rekenig houden met de wensen van zo'n 30 mensen.

allez, maak maar eens een bioritme. ook erg fijn voor de kinderen, die nooit weten wanneer ze mamma of papa thuis gaan vinden. of ze wel mee kunnen naar de voetbal gaan kijken of zaterdag. alleen zondag, dat weten ze zeker. dan zijn ze altijd thuis.

ik zeg je, het zijn niet enkel de vakbonden. het is het personeel dat tegen verdere flexibilisering is.

trouwens, je kan gerust naar de supermarkt in de buurt van je werk voor kleine boodschappen. tijdens je middagpauze, of na je uren.
Vraagje: waarom moeten die iedere week veranderen, eigenlijk? Als je een vast aantal uren per week werkt, waarom kunnen die dan eigenlijk nie iedere week 't zelfde zijn?

En waarom kunnen die uren niet wat meer aan elkaar geplakt worden zodat je langere shiften werkt maar minder dagen?

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 2 april 2006 om 23:56.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 00:37   #87
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Vraagje: waarom moeten die iedere week veranderen, eigenlijk? Als je een vast aantal uren per week werkt, waarom kunnen die dan eigenlijk nie iedere week 't zelfde zijn?

En waarom kunnen die uren niet wat meer aan elkaar geplakt worden zodat je langere shiften werkt maar minder dagen?
mensen die 3 uurkes werken krijgen geen pauze, dus dat is goedkoper. 6 uurkes is maar 1 kwartierke, dus ook goedkoper. bovendien moet het allemaal passen.

en nee, die uurroosters kunnen niet gelijk blijven. ten eerste is het niet altijd even druk. alles hangt af van vakanties, promoties ed. om nog maar te zwijgen van het weer. ten tweede hebben wij ook niet altijd dezelfde bezetting. personeelsleden worden ziek en gaan op vakantie. bovendien vragen personeelsleden al eens een vroege omdat ze ergens moeten zijn oid.

Citaat:
Oud 3 april 2006, 03:30   #88
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mensen die 3 uurkes werken krijgen geen pauze, dus dat is goedkoper. 6 uurkes is maar 1 kwartierke, dus ook goedkoper. bovendien moet het allemaal passen.
oh my god.

Citaat:
en nee, die uurroosters kunnen niet gelijk blijven. ten eerste is het niet altijd even druk. alles hangt af van vakanties, promoties ed. om nog maar te zwijgen van het weer. ten tweede hebben wij ook niet altijd dezelfde bezetting. personeelsleden worden ziek en gaan op vakantie. bovendien vragen personeelsleden al eens een vroege omdat ze ergens moeten zijn oid.
dus als ik het goed begrijp kun je nooit in een supermarkt gaan werken als aanvulling op een andere parttime job...
Ik vermoed ook dat je kunt werken in een supermarkt met een langer durend contract (i.e. langer dan een week, dat lijkt me nogal wiedes), dus dan moet je toch aan een vast aantal uur per week komen, die je sowieso moet invullen... Is het dan echt onmogelijk om enige regelmaat in een schema te krijgen? Iemand die liefst 's ochtends werkt, ook 's ochtends laten werken, en iemand die liefst 's avonds werkt, ook 's avonds laten werken? Wat is het preciese nut van iemand die 's ochtends wil werken, 's avonds te laten werken, terwijl iemand die liever 's avonds werkt, diezelfde dag 's ochtends te laten werken terwijl ze allebei aan de kassa zitten en dus hetzelfde werk doen?

Ik ken ook iemand die in een relatief grote supermarkt werkt, en zij werkt iedere week op dezelfde momenten. Een andere persoon die ik ken heeft grotendeels vaste uren + daarbij nog een klein aantal variabele uren.

Dus blijkbaar moet het toch mogelijk zijn?

En jij werkt toch ook op vaste dagen?
Oud 3 april 2006, 09:15   #89
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Pure hypocrisie! Niemand wil zondag werken maar men verwacht wel van anderen dat ze dat doen. Ooit al eens gedacht aan verplegend personeel, horeca personeel, de duizenden bewakingsagenten op luchthavens of in kantoorgebouwen in onze grootsteden, onderhoudspersoneel dat zondags werkt zodat U maandagmorgen zonder zorgen Uw koffie kan drinken?
Hebben deze mensen geen gezin? Of moeten deze mensen hun kinderen niet zien? Trouwens, het is echt niet zo'n ramp om tijdens de weekends of 's nachts te moeten werken. Meestal is het veel minder druk, geen last van files en sommigen zijn zelfs nog iets meer betaald. Zelf werk ik weekends en 's nachts, dat zijn shiften van 12u. Bij sommigen slaat de schrik hen al op het hart bij het lezen alleen al. Maar ik ben geregeld een paar dagen na elkaar thuis en werk maximaal 13 dagen per maand. Geef toe, zondag is een dode dag, vooral veel verveling. In vele gezinnen vraagt men zich zondag af wat er nu weer moet gebeuren om de kinderen en zichzelf bezig te houden.
Het probleem is dat er in de de hierboven beschreven sectoren nog duizenden openstaande vacatures zijn. Maar dat deze niet worden ingevuld omdat vooral onze jeugd doosbang blijkt te zijn van nacht en/of weekendwerk.
Waarom eigenlijk?
Daarom opteer ik voor een zevendagenweek zonder weekend en alles open ook 's nachts. Het fileprobleem zou zo opgelost zijn en er zou veel meer werk zijn. Een heropleving voor onze economie. En geen paniek, U werkt ook maar een 37u week en bent dus geregeld thuis. In Uw vrije dagen kan U ook ergens terecht. Gedaan met die overompeling op zaterdag en de verveling op die dode zondag.
Of mag U op zondag niet werken vanwege Uw religie

Laatst gewijzigd door xmordan : 3 april 2006 om 09:18.
xmordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 10:30   #90
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Laat mensen toch eens vrij...

Al die staatsrepressie de hele dag...
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 11:48   #91
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Alles moet kunnen... behalve werken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 21:14   #92
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Alles moet kunnen... behalve werken...
Dat is toch zever hé om mensen ongevraagd op zondag te laten opdraven voor anderen die te lui zijn om op die andere zes dagen hun commisjkes te gaan doen...
Oud 3 april 2006, 21:21   #93
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Dat is toch zever hé om mensen ongevraagd op zondag te laten opdraven voor anderen die te lui zijn om op die andere zes dagen hun commisjkes te gaan doen...
Dus U gaat akkoord dat mensen gevraagd op zondag mogen opdraven?...

Als er mensen zijn die zondags willen werken, waarom niet?

Voor de rest gaat U met alles akkoord (vrijwillige werkloosheid, sex met meisjes van 13 �* 14 jaar, drugs, noem maar op... )

Laatst gewijzigd door Chipie : 3 april 2006 om 21:24.
Oud 3 april 2006, 22:07   #94
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
oh my god.

dus als ik het goed begrijp kun je nooit in een supermarkt gaan werken als aanvulling op een andere parttime job...
hangt af van de goodwill van de chef, of van hoe flexibel van de andere job. met een kuisjobke bv gaat het wel, met werken in een andere winkel is het erg lastig.
Citaat:
Ik vermoed ook dat je kunt werken in een supermarkt met een langer durend contract (i.e. langer dan een week, dat lijkt me nogal wiedes), dus dan moet je toch aan een vast aantal uur per week komen, die je sowieso moet invullen... Is het dan echt onmogelijk om enige regelmaat in een schema te krijgen?
dat is niet onmogelijk, maar het is niet vanzelfsprekend. een aantal mensen met vaste uren vereist namelijk meer puzzelwerk van de chef en meer flexibiliteit van de anderen om de gaatjes te vullen.
Citaat:
Iemand die liefst 's ochtends werkt, ook 's ochtends laten werken, en iemand die liefst 's avonds werkt, ook 's avonds laten werken? Wat is het preciese nut van iemand die 's ochtends wil werken, 's avonds te laten werken, terwijl iemand die liever 's avonds werkt, diezelfde dag 's ochtends te laten werken terwijl ze allebei aan de kassa zitten en dus hetzelfde werk doen?
met kinderen, andere jobkes of les houden ze wel rekening, al is dat al niet evident. met goesting om 's morgens of 's avonds te werken moet ge niet afkomen. allez, ik wil u wel eens een uurrooster zien opmaken dat zowel inspeelt op de wensen van de klant, efficiënt is en dat rekening houdt met alle wensen van alle personeel. echt, als je dat kan heb je je nieuwe job gevonden denk ik.
Citaat:
Ik ken ook iemand die in een relatief grote supermarkt werkt, en zij werkt iedere week op dezelfde momenten. Een andere persoon die ik ken heeft grotendeels vaste uren + daarbij nog een klein aantal variabele uren.

Dus blijkbaar moet het toch mogelijk zijn?

En jij werkt toch ook op vaste dagen?
ja, ik wel, omdat het niet anders kan met school. er zijn er nog wel met vaste dagen, daar probeert onze chef op te letten. ik heb dan ook ne goeie chef trouwens. maar mijn uren verschillen wel elke week. die van iedereen. en je moet vaak inspringen op andere dagen ook. dat hoort bij de job. ik ken eigenlijk niet veel andere jobs waar ge even flexibel voor moet zijn.

Citaat:
Oud 3 april 2006, 22:12   #95
ingenious

Standaard

Citaat:

Voor de rest gaat U met alles akkoord (vrijwillige werkloosheid, sex met meisjes van 13 �* 14 jaar, drugs, noem maar op... )
dat is mooi in theorie, maar in praktijk valt er niks te willen. maar das precies echt moeilijk te begrijpen.

Citaat:
Oud 3 april 2006, 22:37   #96
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is mooi in theorie, maar in praktijk valt er niks te willen. maar das precies echt moeilijk te begrijpen.
En wat dan met de werknemers in de sportwereld (wielrenners, voetballers)? Die hebben niets te willen, geen sociaal leven, geen rechten?...
Waarom mogen die werken en ik niet... Leg me dat eens uit....
Waarom mag ik werken in een toeristische streek en niet 1 km daarbuiten?
Waarom in heel België in een meubelwinkel en niet in in boetiek?
Waarom in een café en niet in een sportwinkel?...
Oud 3 april 2006, 22:41   #97
ingenious

Standaard

van mij mag alles op zondag dicht hoor.
Oud 3 april 2006, 22:44   #98
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
van mij mag alles op zondag dicht hoor.
Dus op zondag geen voetbal, geen wielerwedstrijden, geen pintje gaan drinken, nergens een bezoek aan een gezellig restaurantje...

Ppffff.... gezellig!
Oud 4 april 2006, 09:18   #99
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ge algemene termen begint te gebruiken..... sex met meisjes van 13 �* 14: het ging hier om de moeder die gestraft werd, vond dat er ietsje over.... drugs: voorstander legalisatie van cannabis zodoende dat het illegale circuit ontbonden word.... werkloosheid: tegenstander van verplicht te werken, gezien er niet genoeg jobs zijn voor de vrijwilligen... Als je me probeert te raken, moet je niet alles uit zijn context rukken dus.... Gezien de hevige protesten tegen de zondagarbeid is er dus meer tegenstand dan vraag i.v.m. de zondagsopeningen. Wat ik dus eerder stelde: Welk economisch voordeel haalt de kleine zelfstandige uit zondagsopeningen? GEEN... en mensen uit hun familie wegrukken op een zondag om de winst van multinationals als C&A, Carrefour, enz. op te krikken terwijl de kleine boetiek toch niet mee kan en dus moet gaan inboeten op omzet en winst is er voor mij te veel aan.
Oud 4 april 2006, 22:56   #100
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En toch zou zulke regeling (maar dan uitgebreid naar veel meer zondagen) veel nieuwe jobs creëren...

Maar ja, als er amper een miljoen werklozen zijn... zijn jobs niet zo belangrijk...

Ik ben het daar niet mee eens. Er zullen ook veel kleine winkeliers over kop gaan, of het netto-resultaat positief is lijkt me onzeker.

Ten andere zijn er ook nog andere zaken dan economie die tellen. Dit soort maatregelen maken het voor de kleintjes nog veel moeilijker. Moeten die mensen dan 7 op 7 gaan werken? Ik vind het principe van 1 vaste rustdag per week eigenlijk wel best goed.

Tenslotte: over wat voor jobs zal het gaan? Vooral laaggeschoolde jobs waarschijnlijk. Het soort jobs waar nu al meer vraag dan aanbod naar is. De vraag doen toenemen zonder het aanbod te doen toenemen zal niet veel effect hebben. I.e. als je meer werklozen aan de slag wil lijkt het me belangrijker om iets tegen de werkloosheidsval en de hoge belastingen te doen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be