Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2003, 15:56   #81
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Het frustreert me gewoon mateloos dat ik er nooit in slaag een constructieve discussie te houden, omdat mijn woorden telkens gereduceerd worden tot kijk-wat-ons-meisje-deze-keer-te-zeggen-heeft. Is ze niet schattig?
tja, dat was nochtans niet de bedoeling. Ik denk dat je een beetje overgevoelig bent. Allez, overgevoelig op een niet-schattige manier
Oud 27 juli 2003, 16:12   #82
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
Medische toestand vluchtelingen kerk Elsene gaat FEL achteruit

De kerkdiensten zijn zondagvoormiddag normaal verlopen in de Heilig Kruis-kerk in Elsene. De kerk wordt al sinds donderdag bezet door 270 Afghaanse vluchteling. De hongerstaking verzwakt de vluchtelingen intussen.Aan de ingang van de kerk kregen de kerkgangers zondagmorgen van de deken van Elsene-Etterbeek, Jacques 't Serstevens en de priester van de kerk Michel Rongvaux, een brief overhandigd waarin de twee stellen dat "de Christenen door het evangelie de missie hebben gekregen om open te staan voor de problemen van anderen". "De vluchtelingen hebben de kerk schoongemaakt en zorgden ervoor dat de kerkdiensten konden plaatsvinden. Zo hebben ze allen plaats genomen aan de zijkanten opdat de vieringen in optimale omstandigheden konden verlopen", zegt Evelyne Van Lancker, directrice van het Rode Kruis België. De hulpverleners zijn permanent ter plaatse. "Zaterdagavond is een twintigtal vluchtelingen onwel geworden en zijn 10 mensen naar het ziekenhuis gebracht voor problemen in de hun bloedsuikerspiegel.

Den vlieger in, en overdragen aan de halve maan.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 16:15   #83
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het heel erg dat Afghanen moeten vluchten, maar toch kan ik niet akkoord gaan met hun werkwijze om toch maar asiel te krijgen in ons land.

Eerst en vooral vind ik niet dat ze in onze kerken moeten gaan zitten, omdat indien wij dat zouden doen in andere landen, wij er al lang uit zouden zijn gevlogen.

Ook vind ik in hongerstaking gaan een vorm van chantage en dit komt de naturisitaitaanvraag niet ten goede.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 16:17   #84
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik vind het heel erg dat Afghanen moeten vluchten, maar toch kan ik niet akkoord gaan met hun werkwijze om toch maar asiel te krijgen in ons land.

Eerst en vooral vind ik niet dat ze in onze kerken moeten gaan zitten, omdat indien wij dat zouden doen in andere landen, wij er al lang uit zouden zijn gevlogen.

Ook vind ik in hongerstaking gaan een vorm van chantage en dit komt de naturisitaitaanvraag niet ten goede.
Dat is wat ik bedoel, maar ik ga het niet zo diplomatisch zeggen. Oprotten uit Onze kerken. Dat ze het spelleke spelen in een moskee. En Ik ben niet katholiek, WEL christen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 16:17   #85
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet waar. Sanctuary, weet u wel.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 16:25   #86
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:
Sanctuary bestaat allang niet meer. Dat is nog van in de middeleeuwen.
Oud 27 juli 2003, 16:28   #87
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Zoals zoveel zaken die bij de katholieke kerk nog steeds gelden, geschreven of ongeschreven.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 16:28   #88
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:
Sanctuary bestaat allang niet meer. Dat is nog van in de middeleeuwen.
Hier is een voorstel geopperd om die mensen daarin op te sluiten en uit te hongeren... dat noem ik pas middeleeuws.
Oud 27 juli 2003, 16:54   #89
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel mij eveneens vragen over die handelswijze. Over hun motivering heb ik op AEL de volgende passage genoteerd:
Citaat:
Laat je niet gek maken door de Nederlandse media en samenleving die ons een minderwaardigheidscomplex wil aanpraten. Verdiep je in je eigen geschiedenis en cultuur, en leerje wortels kennen. Wees trots op je afkomst. Berber of Arabier, we hebben een gezamenlijke geschiedenis en hebben samen geschiedenis geschreven.

Laten we weer geschiedenis schrijven, hier in Nederland. En als een groot deel van de autochtone bevolking ons niet wil, dan hebben ze pech. Wij moeten dat soort mensen ook niet. Vergeet al die verhalen over integratie, waar eigenlijk assimiliatie mee wordt bedoeld. Je kunt ook succesvol zijn zonder te integreren. Richt je op je eigen groep. Voor zover je dat nog niet al hebt gedaan, keer terug naar je broeders en zusters. Maak weer kennis met de Marokkaanse gastvrijheid, die zijn gelijke in de wereld niet kent. Waak over onze cultuur, de Marokkaanse waarden en normen en eeuwenoude tradities/gebruiken die ons volk zo bijzonder maken. Bron: Abdelilah Hassanni Columnist bij Magreb.nl) http://www.arabeuropean.org/forum/vi...hp?p=4699#4699
Of het nu Marokkanen zijn of Afghanen maakt niets uit. Die Afghanen zijn moslims en in hun land worden onze christelijke kerken gesloten of platgebrand… De moslims spelen komedie en vinden steeds voldoende nuttige idioten bij de Belgen om hun eisen in te willigen. Maar ze kennen onze kerken wel, wanneer ze chantage willen plegen op onze bevolking...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 21:58   #90
ferro
Lokaal Raadslid

Standaard

We hebben hier overduidelijk te maken met morele CHANTAGE.

Jammer dat sommige wereldvreemde dromers dit niet WILLEN snappen.

Wat me nog het meest ergert is het feit dat deze MOSLIMS hiervoor een kerk misbruiken.

Sommigen vinden mijn standpunten hard, ik vraag me af waarom. 8)
Nogmaals; zachte heelmeesters,stinkende wonden !!!
ferro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 22:08   #91
zillox
Burger

zillox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar zillox
Standaard

Dit is gewoon pure chantage. Ok, ze terugsturen is ook niet alles, maar dit slaat gewoon alles. ALs iedereen zo begint, hoef je geen asielprocedure meer te voeren. Dit is chantage dus asiel geweigert. Als ze niet willen eten, dan moet je ze maar dwingen of voedsel met draadjes in het lichaam invoeren.
zillox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 22:30   #92
jef
Gouverneur

Standaard

Niet willen eten, laat ze gewoon verhongeren. Geen rode kruis en niet naar het ziekenhuis, zij doen zich dat zelf maar aan.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 22:37   #93
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Ik daag elk een van jullie uit om samen met mij deze mensen te bezoeken, naar hun verhaal te luisteren, en zien hoe ze leven. Ik geloof niet dat er daarna nog veel onwetende (mooi woord voor domme )uitspraken zullen vallen.
Het is al te gemakkelijk om met je ogen toe een situatie waar je niets van weet zomaar te veroordelen.
Oud 27 juli 2003, 22:38   #94
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik daag elk een van jullie uit om samen met mij deze mensen te bezoeken, naar hun verhaal te luisteren, en zien hoe ze leven. Ik geloof niet dat er daarna nog veel onwetende (mooi woord voor domme )uitspraken zullen vallen.
Het is al te gemakkelijk om met je ogen toe een situatie waar je niets van weet zomaar te veroordelen.
Fout, Pink terror.

Soms moet je streng zijn.
Je gaat verwende kinderen krijgen anders.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 22:40   #95
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Er is een verschil tussen streng zijn en [size=7]onmenselijk[/size] zijn.
Oud 27 juli 2003, 22:40   #96
ferro
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Klinkt goed ,maar ben jij niet erg goedgelovig om al die verhaaltjes die ze opdisselen zomaar te geloven ?

Zie naar abou jah jah, zijn verhaal was van A tot Z verzonnen.
Enne hij zal wel niet de enige zijn, of wel ?
ferro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 22:42   #97
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja, ik daag iedereen uit om es in het Oosten van Congo, in oorlogsgebied of een vluchtelingenkamp ofzo te gaan leven. Ik zou het niet willen in ieder geval. Niet dat ik er ooit geweest ben, maar ik prijs mezelf gelukkig...
Oud 27 juli 2003, 22:43   #98
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Abou Jahjah is een persoon waar ik helemaal geen affiniteit mee hebt, dus deze doet ook niets terzake.

Ik geloof iemand wanneer die mij ook minder leuke/legale details vertelt. Ze hoeven mij ook geen verhaaltjes wijs te maken, mijn steun hebben ze zoiezo.
Oud 27 juli 2003, 22:43   #99
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Als er hier toch uitgedaagd wordt..

Ik daag iedereen uit om eens ECHT belangrijke beslissingen te nemen.
Ik raad het je echter AF
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 22:44   #100
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Is het leven van deze mensen dan niet belangrijk genoeg?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be