![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe sta jij tegenover krakers? | |||
positief |
![]() ![]() ![]() |
11 | 42,31% |
negatief |
![]() ![]() ![]() |
15 | 57,69% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rozebottelhorror.
Ik vrees dat uw persoonlijke af- of voorkeuren onze wetgevende,handhavende en bestraffende machten niet gaat overtuigen van uw menselijk gelijk. De wereld is niet eerlijk. TomB heeft dat heel goed door ,en is zo naar eigen zeggen een zakenman met enig succes. Onze politici hebben dat ook goed door, en hebben hun reserves, hun directe lijntjes en hun onschendbaarheid.
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het klinkt misschien naïef, maar dat stukje papier interesseert mij bitter weinig. Ik weet waar ik mee bezig ben, ik weet dat wij de 'goeien' zijn in dit verhaal en ik zal niet wijken omdat 1 of andere politieker iets op papier zet.
![]() |
#85 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Eigendom is een mensenrecht. Het kraken ervan is een schending van mensenrechten. Door te kraken plaatst u zich op dezelfde lijn als bijvoorbeeld racisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat moet je mij toch wel eens uitleggen. We gaan ook verder dan kraken. Maar je bent duidelijk niet van goede wil om ons van dichterbij te bekijken.
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Maar als je 100% naar de wet kijkt, dan zijn we snel uitgepraat...
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() dat is zo'n beetje de moeilijke situatie. Leuven is een SP.a stad en wil die sekte duidelijk niet. Maar ze moeten de wet volgen, die sekte is de eigenaar. Daar kunnen ze niets aan veranderen. Ze kunnen enkel -zoals ze vorig jaar hebben gedaan- de bouwaanvraag weigeren. Maar het Opus Dei heeft een jaar gewerkt aan een nieuwe bouwaanvraag die op het eerste zicht beter binnen de normen past.
Persoonlijk vrees ik ervoor dat ze de bouwaanvraag niet kunnen tegenhouden zonder in de illegaliteit te vallen. Maar wat zeker kan helpen: al heel wat buurtbewoners hebben een bezwaarschrift ingediend. Hopelijk volgen er meer. Het Opus is verplicht rekening te houden met die bezwaarschriften, en officieel een antwoord te geven. Als we massaal veel handtekeningen bijeenkrijgen, is dat ook een duwtje in de rug. Het blijft angstvallig afwachten. Maar wij geven niet op! 8)
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TomB, wat ik vertel is als je verwacht dat de wereld eerlijk is, je dat niet krijgt. Daarentegenover, als je verwacht dat de wereld niet eerlijk is, dat je je erzelf tegen kan wapeznen, en desnoods gebruik van kan maken.
Ken een persoon zijn verlangen, en je controleerd zijn ziel. Niks mis mee, zo werkt de wereld eenmaal. Niks illegaals, niks slecht.
![]() |
#94 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dus de krakers verwijten de eigenaar dat het pand leeg staat, maar het is blijkbaar de stad die daar de oorzaak van is, gezien zij een bouwaanvraag weigerden. Het is dus Louis Tobaack waar je moet zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ze weigerden die bouwaanvraag omdat het Opus wou bouwen buiten de normen vastgesteld door Leuven.
Check de feiten voordat je nonsens verspreidt. Dank bij voorbaat.
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Ik vraag me echter af wat Opus Dei nog gaat doen met dat gebouw achteraf. Als ze dit proces winnen raadt ik ze toch alvast aan om zo'n anti-grafittilaag aan te brengen en onbreekbare ramen te plaatsen. Omdat zoals je het zelf aangeeft: Een deel van die krakers gaat zich daar niet bij neerleggen.
![]() |
![]() |
#97 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik denk niet dat we dat zullen doen-ramen breken enzo. dat hebben zij al genoeg gedaan bij ons. Samen met dingen gestolen enzo. Echt fijne mensen!
WIE WIL DIE SEKTE NU EEN EXTRA RECRUTERINGSRUIMTE AANBIEDEN! Fuck the law! ![]()
![]() |
#98 |
Minister
|
![]() Sorry, maar na een hele dag vrouwen onderdrukken ontspan ik mij ook graag eens hoor. 8)
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
De sekte heeft er helemaal niets mee te maken. Voor mijn part had ge het hoofdkantoor van het Vlaams Blok bezet of het kotje van moeder Theresa in Calcutta, dan was dat net hetzelfde.
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Die sekte doet er net alles toe. Normaal juichen we het toe wanneer de eigenaar eindelijk terug iets doet met het leegstaand huis.
Waarom we het Opus Dei niet moeten hebben, heb ik intussen al duizend keer uitgelegd, en ik denk dat je dat al wel doorhebt.