Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2006, 22:34   #81
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
En als ze gewoon wat verward is? Ik vind meededogen ook een mooi signaal naar de samenleving.
Daar ben ik het mee eens. Trouwens, een zak aardappelen meenemen omdat je verward bent, beschouw ik niet als een diefstal. Dus als die vrouw gewoon wat verward is, zou ik haar die aardappelen laten betalen en het daarbij laten. Maar dat is, denk ik, alleen maar mogelijk als je die vrouw persoonlijk kent. Van iemand die je niet kent, is het moeilijk om in te schatten of die persoon werkelijk verward is of niet.
Oud 11 april 2006, 22:38   #82
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Daar ben ik het mee eens. Trouwens, een zak aardappelen meenemen omdat je verward bent, beschouw ik niet als een diefstal. Dus als die vrouw gewoon wat verward is, zou ik haar die aardappelen laten betalen en het daarbij laten. Maar dat is, denk ik, alleen maar mogelijk als je die vrouw persoonlijk kent. Van iemand die je niet kent, is het moeilijk om in te schatten of die persoon werkelijk verward is of niet.
Dat zou ik dus ook doen. Iedereen heeft wel wat mensenkennis zeker, en, als het echt voor bestwil is, bij superuitzondering, inderdaad de sociale dienst van de politie.

Bedankt voor de "babbel", Dave
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 22:39   #83
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Dikke kans dat de winkelier haar wel kende. het was blijkbaar een winkel waar ze wel vaker kwam.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 06:30   #84
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981 Bekijk bericht
Waarom geeft een winkelbediende een vrouw van 74 jaar die een zak petatten steelt aan?
Het wijf in kwestie had waarschijnlijk een typische kuttekop waarvan het "correct handelen" er vanaf droop.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 07:25   #85
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar kan ik moeilijk zo onmiddellijk een exact bedrag op kleven.
ongeveer € 10 misschien
met als gevolg dat ze dan devolgende week wegens te weinig geld weer patatten moet gaan stelen .

Met uw oordelende houding zou ik dat christelijk handtekeningske maar al rap weg doen hoor

typisch ne katholiek

hypocriet !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 april 2006 om 07:25.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 07:42   #86
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
met als gevolg dat ze dan devolgende week wegens te weinig geld weer patatten moet gaan stelen .
U leest niet wat ik schrijf.

Die boete dient enkel betaald te worden als de vrouw wel genoeg geld heeft om eten te kopen. Als ze werkelijk zo arm is dat ze na het betalen van € 10 boete geen eten meer kan kopen, hoeft ze die van mij uiteraard niet te betalen.

Citaat:
Met uw oordelende houding zou ik dat christelijk handtekeningske maar al rap weg doen hoor

typisch ne katholiek

hypocriet !
Mijn standpunt is, zoals u in mijn vorige posts kunt nalezen, hetvolgende:
Bij een echte diefstal moet men een boete betalen. In het geval van stelen uit armoede moet men geholpen worden. Daarom is het noodzakelijk dat men bij een diefstal nagaat om welk geval het gaat.

Wat is daar hypocriet aan?
Oud 12 april 2006, 07:48   #87

Standaard

Citaat:
U leest niet wat ik schrijf.

Die boete dient enkel betaald te worden als de vrouw wel genoeg geld heeft om eten te kopen. Als ze werkelijk zo arm is dat ze na het betalen van € 10 boete geen eten meer kan kopen, hoeft ze die van mij uiteraard niet te betalen.

Mijn standpunt is, zoals u in mijn vorige posts kunt nalezen, hetvolgende:
Bij een echte diefstal moet men een boete betalen. In het geval van stelen uit armoede moet men geholpen worden. Daarom is het noodzakelijk dat men bij een diefstal nagaat om welk geval het gaat.

Wat is daar hypocriet aan?
het feit dat u zo ernstig wordt aangaande een zakje patatten is hypocriet. En dat terwijl fraude haast niet vervolgd wordt en grote bedrijven niet of haast niet worden gecontroleerd.

king of beggars and fleas antwoord

“Ik verzeker jullie, alles wat je voor één van deze minste zusters van Mij hebt gedaan, heb je voor Mij gedaan.” (Mt 25,40)

gewoon een basisinkomen invoeren dus ( gefinancierd met de opbrengst uit belastingcontrole op grote bedrijven bvb ) en al uw betuttelende onderzoekskes ( oude madammekes die geen eten kunnen kopen lastig vallen ) zijn nie meer nodig.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 april 2006 om 07:53.
Oud 12 april 2006, 08:04   #88
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
het feit dat u zo ernstig wordt aangaande een zakje patatten is hypocriet. En dat terwijl fraude haast niet vervolgd wordt en grote bedrijven niet of haast niet worden gecontroleerd.

king of beggars and fleas antwoord

“Ik verzeker jullie, alles wat je voor één van deze minste broeders van Mij hebt gedaan, heb je voor Mij gedaan.” (Mt 25,40)
Als fraude haast niet vervolgd wordt en grote bedrijven niet of haast niet worden gecontroleerd, vind ik dat ook onrechtvaardig.
Maar het is niet omdat er op grote schaal misdrijven gepleegd worden in de wereld en er wereldwijde wantoestanden zijn, dat we onverschillig moeten blijven bij het plegen van een diefstal in de winkel om de hoek.

Ik blijf bij wat er in mijn handtekening staan: Christenen hebben de plicht om op te komen voor de zwakken, de eenzamen en de onderdrukten van onze samenleving en hen te helpen. Maar dat doe je niet door diefstal toe te laten.
Oud 12 april 2006, 08:05   #89

Standaard

Citaat:
Als fraude haast niet vervolgd wordt en grote bedrijven niet of haast niet worden gecontroleerd, vind ik dat ook onrechtvaardig.
Maar het is niet omdat er op grote schaal misdrijven gepleegd worden in de wereld en er wereldwijde wantoestanden zijn, dat we onverschillig moeten blijven bij het plegen van een diefstal in de winkel om de hoek.

Ik blijf bij wat er in mijn handtekening staan: Christenen hebben de plicht om op te komen voor de zwakken, de eenzamen en de onderdrukten van onze samenleving en hen te helpen. Maar dat doe je niet door diefstal toe te laten.
je doet dat ook niet door met je betuttelende arrogante leraarswijsvingertje te staan zwaaien !

PS Zwijg toch over wat christenen zouden moeten doen - je maakt ze alleen maar nog verder belachelijk .

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 april 2006 om 08:11.
Oud 12 april 2006, 08:09   #90

Standaard

wat uw handtekening betekent trouwens he dat is dat als die ouwe madam betrapt wordt op het stelen van een zakje patatten dat dan "de koning" zou moeten die madam haar patatten betalen en dat vervolgens een onderzoek gestart wordt naar het sociaal beleid in dit land. Een onderzoek tengevolge waarvan dan de minister van sociale zaken zijn boeltje kan pakken en kan gaan doppen en zelf patatten kan gaan stelen !

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 april 2006 om 08:10.
Oud 12 april 2006, 08:30   #91
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
wat uw handtekening betekent trouwens he dat is dat als die ouwe madam betrapt wordt op het stelen van een zakje patatten dat dan "de koning" zou moeten die madam haar patatten betalen en dat vervolgens een onderzoek gestart wordt naar het sociaal beleid in dit land. Een onderzoek tengevolge waarvan dan de minister van sociale zaken zijn boeltje kan pakken en kan gaan doppen en zelf patatten kan gaan stelen !
Het spijt me, maar ik begrijp werkelijk niet wat u hier wil zeggen.
Mijn handtekening komt uit een stuk van het Matteüsevangelie dat in de Willibrodvertaling "Het oordeel van de Mensenzoon" wordt genoemd. Daarin zegt Jezus o.a. dat als men God (de koning) wil dienen men de armen en onderdrukten van de samenleving moet dienen. Daarom heb ik die vers gekozen als handtekening.
Oud 12 april 2006, 08:59   #92

Standaard

Citaat:
Het spijt me, maar ik begrijp werkelijk niet wat u hier wil zeggen.
Mijn handtekening komt uit een stuk van het Matteüsevangelie dat in de Willibrodvertaling "Het oordeel van de Mensenzoon" wordt genoemd. Daarin zegt Jezus o.a. dat als men God (de koning) wil dienen men de armen en onderdrukten van de samenleving moet dienen. Daarom heb ik die vers gekozen als handtekening.
wel het gaat mij erover dat als u dat in uw handtekening zet dat u dat dan ook zou moeten doen. Niet dat ik u kan of mag dwingen. maar das mijn mening. Zeggen dat u als christene de armen en de onderdrukten moet dienen is niet zo verzoenbaar met uw oordelende en sceptische houding tav iemand die een zakje patatten steelt. Er staat in dien boek ook nog zoiets als " oordeelt niet opdat gij niet geoordeelt worde" en ook nog " met de maat dat gij anderen meet zult ge zelf gemeten worden" .
Oud 13 april 2006, 20:17   #93
Black Cat
Minister-President

Standaard

Geeft procureur verkeed signaal?

"Premier Verhofstadt zegt nu begrip te hebben voor het standpunt van Unizo. "Er bestaat niet zoiets als kleine onbelangrijke winkeldiefstallen", laat de eerste minister weten.
Hij wil dat dit soort misdrijven "met dezelfde energie en daadkracht wordt vervolgd." "

Aldus VRT.net

Unizo en Verhofstadt vinden dat deze madam moet vervolgd worden.

Van Dewael mag ze haar patatten houden.
Oud 13 april 2006, 20:26   #94
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

'Moeder, waar gaan we naar toe?', zou Noenkel Swa zich afvragen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 20:28   #95
noenkel swa
Vreemdeling

noenkel swa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Uw moeder vraagt zich dat af .
Oud 13 april 2006, 20:31   #96
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welke (niet onbelangrijke) boete zou Verhofstadt verzinnen voor deze patattendief?
Oud 13 april 2006, 20:35   #97
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke (niet onbelangrijke) boete zou Verhofstadt verzinnen voor deze patattendief?
Ik weet het niet.... maar ik zou er toch niet al te los mee omspringen...
Oud 13 april 2006, 20:35   #98
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noenkel swa Bekijk bericht
Uw moeder vraagt zich dat af .
Oud 13 april 2006, 20:39   #99
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet.... maar ik zou er toch niet al te los mee omspringen...
Een maand gemeenschapsdienst bij UNIZO?

De winkel 's zondags openhouden?
Oud 13 april 2006, 20:42   #100
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Een maand gemeenschapsdienst bij UNIZO?

De winkel 's zondags openhouden?
Ja, Cookie, mss dat laatste...
Ik zal het aan de moeder van Noenkel Swa vragen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be