![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Daar ben ik het mee eens. Trouwens, een zak aardappelen meenemen omdat je verward bent, beschouw ik niet als een diefstal. Dus als die vrouw gewoon wat verward is, zou ik haar die aardappelen laten betalen en het daarbij laten. Maar dat is, denk ik, alleen maar mogelijk als je die vrouw persoonlijk kent. Van iemand die je niet kent, is het moeilijk om in te schatten of die persoon werkelijk verward is of niet.
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de "babbel", Dave |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
![]() Met uw oordelende houding zou ik dat christelijk handtekeningske maar al rap weg doen hoor typisch ne katholiek hypocriet ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 april 2006 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die boete dient enkel betaald te worden als de vrouw wel genoeg geld heeft om eten te kopen. Als ze werkelijk zo arm is dat ze na het betalen van € 10 boete geen eten meer kan kopen, hoeft ze die van mij uiteraard niet te betalen. Citaat:
Bij een echte diefstal moet men een boete betalen. In het geval van stelen uit armoede moet men geholpen worden. Daarom is het noodzakelijk dat men bij een diefstal nagaat om welk geval het gaat. Wat is daar hypocriet aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
king of beggars and fleas antwoord “Ik verzeker jullie, alles wat je voor één van deze minste zusters van Mij hebt gedaan, heb je voor Mij gedaan.” (Mt 25,40) gewoon een basisinkomen invoeren dus ( gefinancierd met de opbrengst uit belastingcontrole op grote bedrijven bvb ) en al uw betuttelende onderzoekskes ( oude madammekes die geen eten kunnen kopen lastig vallen ) zijn nie meer nodig.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 april 2006 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het is niet omdat er op grote schaal misdrijven gepleegd worden in de wereld en er wereldwijde wantoestanden zijn, dat we onverschillig moeten blijven bij het plegen van een diefstal in de winkel om de hoek. Ik blijf bij wat er in mijn handtekening staan: Christenen hebben de plicht om op te komen voor de zwakken, de eenzamen en de onderdrukten van onze samenleving en hen te helpen. Maar dat doe je niet door diefstal toe te laten.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
PS Zwijg toch over wat christenen zouden moeten doen - je maakt ze alleen maar nog verder belachelijk ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 april 2006 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() wat uw handtekening betekent trouwens he dat is dat als die ouwe madam betrapt wordt op het stelen van een zakje patatten dat dan "de koning" zou moeten die madam haar patatten betalen en dat vervolgens een onderzoek gestart wordt naar het sociaal beleid in dit land. Een onderzoek tengevolge waarvan dan de minister van sociale zaken zijn boeltje kan pakken en kan gaan doppen en zelf patatten kan gaan stelen !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 april 2006 om 08:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn handtekening komt uit een stuk van het Matteüsevangelie dat in de Willibrodvertaling "Het oordeel van de Mensenzoon" wordt genoemd. Daarin zegt Jezus o.a. dat als men God (de koning) wil dienen men de armen en onderdrukten van de samenleving moet dienen. Daarom heb ik die vers gekozen als handtekening.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Geeft procureur verkeed signaal?
"Premier Verhofstadt zegt nu begrip te hebben voor het standpunt van Unizo. "Er bestaat niet zoiets als kleine onbelangrijke winkeldiefstallen", laat de eerste minister weten. Hij wil dat dit soort misdrijven "met dezelfde energie en daadkracht wordt vervolgd." " Aldus VRT.net Unizo en Verhofstadt vinden dat deze madam moet vervolgd worden. Van Dewael mag ze haar patatten houden.
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() 'Moeder, waar gaan we naar toe?', zou Noenkel Swa zich afvragen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Welke (niet onbelangrijke) boete zou Verhofstadt verzinnen voor deze patattendief?
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |