Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2006, 21:09   #81
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
nee, ik let dan ook op wat ik doe ...

Al beelden gezien van 't gevang van Brugge bv, ...

al eens overnacht in een budget hotel in London, ... Wel geef mij dan maar die kamer in t gevang van Brugge want die is ruimer en properder. (pas op dat budget is ook 75 £ per nacht. )

Dus als ge u daar in kunt stellen, kunt ge daar perfect overleven zonder daar zot uit te komen, in tegendeel zelf, als ge niks hebt is het een goedkoop alternatief, op t krot van een huisjesmelker.
Vandaag ergens gelezen dat de gevangenis van Brugge (zal wel de nieuwe zijn) reeds op kosten zit. Eén miljoen euro of zoiets, want veel sloten moeten reeds vervangen worden, de cipiers zien hun veiligheid niet meer zitten enz enz. Weer één miljoen verprutsen aan lieden die daar zitten omdat ze zo lief en braaf zijn...
Hoeveel zouden al die gevangenen in België eigenlijk kosten aan de belastingbetaler? Daar zijn al getallen over geweest, 150 tot 200 euro per dag en per stuk!!! Kijken we nog eens hoeveel "buitenlanders" met of zonder Belgische papieren er daar zitten... en weer maar eens: hoera en leve onze nieuwe "multiculmaatschappij"! Ondertussen zijn er nog lieden die menen dat er nog niet genoeg rondlopen, dat we te streng zijn, dat we ze niet mogen terugsturen, dat we ze allemaal een inkomen en een dak boven hun hoofd moeten geven, onderwijs, medische verzorging, straks op pensioen nadat velen hier nooit een klop hebben uitgericht enz
Niet akkoord? Je bent een racist, een Vuilvber, een rechtse enz
Over de val van het Romeinse rijk kunnen we het nodige lezen in de geschiedenisboeken. De Val van de Westerse Landen, dat stuk zijn we ondertussen zelf aan het schrijven. De horden Germanen zien er nu wat anders uit, het mechanisme volgens dewelke ze binnendringen ook, maar het resultaat zal hetzelfde zijn: straks zitten we weer een paar eeuwen "vroeger".
Nu ja, vroeger hadden we Wereld- en andere oorlogen. Het is ook altijd iets, nietwaar...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 21:24   #82
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De straf "gevangenis" betekent vrijheidsberoving.............niet opsluiten in Middeleeuwse kooien. Als je wilt dat een gevangene er beter uitkomt dan hij erin is gegaan heb je alle voordeel van hem/haar waardig te behandelen EN te zorgen dat hij/zij een nuttige bezigheid heeft.
Naar mijn gevoel zou het nuttiger zijn te zorgen dat de gevangenis afschrikwekkend genoeg is om er niet in te willen terechtkomen !En wie er toch in geraakt moet alles in het werk stellen om het niet nog eens mee te maken. Nu plegen sommigen misdrijven aan de lopende band. "Ze zijn gekend bij de politie", ze zijn al x-keer opgepakt voor diefstal of geweld of whatever. Alsof het bijna vanzelfsprekend is.
Men moet natuurlijk gradaties inbouwen en een moordenaar nog anders behandelen dan iemand die bvb lang zijn belastingen niet heeft betaald of een reeks verkeersboetes weigert te betalen. Wie "gevaarlijk" is voor zijn medemensen moet keihard aangepakt worden. De rest zijn praatjes die meestal nergens toe leiden.
Oud 20 april 2006, 21:45   #83
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt al in een Marokkaanse gevangenis gezeten ??

Laatst gewijzigd door andev : 20 april 2006 om 21:56.
Oud 20 april 2006, 21:45   #84
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Laatst gewijzigd door andev : 20 april 2006 om 21:55.
Oud 20 april 2006, 21:45   #85
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nog niet de eer gehad, neen. Ik ben ook nog niet op de maan geweest, maar toch geloof ik dat die er is en dat ik er niet zomaar kan rondlopen...

Laatst gewijzigd door andev : 20 april 2006 om 21:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be