![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mister Metro, mijn ouders waren arm. Die hebben tijdens WOII aardappelschillen gegeten, en vodden gedragen. Die hebben zich te pletter gewerkt om uit de ellende te komen. Ze hebben anders niemand vermoord, niet voor een transistorradio, niet voor een brood. Ze hebben wél vernedering gekend, en honger tot ze er zot van werden.
Wat een onzettende armoedige onzin is dat gebabbel over 'kansen'. Maar ja, het doet een hele nieuwe industrie draaien, van sociaal werkers tot OCMW diensten en sociale woningfondsen en zelfs een groot deel van het gevangeniswezen. Er is volgens mij zelfs een hele politieke tak die hieraan flink verdient. Eén ding is jammer: het functioneert zo verdomde slecht. |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Hier heb ik juist ne site gevonden met robotfoto's, maar wie of wat achter die site zit weet ik niet.. http://www.crimesite.be/robotfotos/index.asp
![]() |
#83 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Een 'Ik ben kans(????)arm- en -wil- een- ipod- dus- ik- steek theorietje' zeg maar. En dat van zo'n groot licht!! Is that all you can do??
![]() |
#84 |
|
![]() Er is nog nooit bewezen dat 'afkomst', nationaliteit, 'cultuur', 'volksidentiteit', 'geloof' ... de belangrijkste bepalende factor zijn voor menselijk gedrag, en hier dan vooral steeds negatief.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 april 2006 om 23:27. |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#86 |
|
![]() Als je de 'socio-economische achtergrond' (en de 'maatschappelijke uitsluitingsgraad') van gedetineerden nagaat (zonder onderscheid tussen 'afkomst' (wat een vaag begrip eigenlijk)) nog veel meer volgens mij.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 april 2006 om 23:33. |
![]() |
![]() |
#87 |
Vreemdeling
|
![]() Die vastsellingen doe je dan inderdaad omdat je een gericht onderzoek naar de afkomst in de gevangenissen hebt ondernomen. Als je echter andere aspecten zou onderzoeken, zoals sociale achtergrond, opleidingsniveau,... zou je dat al sterk kunnen nuanceren. In de VSA zitten er trouwens zeer veel zwarten in de gevangenis, maar dat wijst ook op discriminatie en niet op de intrinsieke slechtheid van eender welke bevolkingsgroep.
Edit: inderdaad, ik was net even te laat. Laatst gewijzigd door Metropolis : 17 april 2006 om 23:38. |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, wat maakt dat nu uit?"Allochtone tiener"? Wat wil dat nu zeggen?Dat kan een Griek zijn, een Duitser, een Engelsman of een Hollander...dat zijn allemaal allochtonen=buitenlanders...en zelfs als het een Marrokaan was, niemand zegt toch dat die allemaal slecht zijn? |
|
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() of opdelen volgens leeftijdscategorie... ook leerzaam
|
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() trouwens, de "eerste hulp" die die allochtoon gegeven heeft heeft precies weinig geholpen vermits het slachtoffer dood is...
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je al kunnen verzinnen wie de immigranten in de jaren 70 verplicht naar hier gehaald heeft? http://forum.politics.be/showthread....65#post1658665 lol Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 april 2006 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() gij vindt ook alles logisch als het u goed uitkomt he makker.
In hoeveelste kan zat de dader, of was die al afgestudeerd? Of nee wacht, die mocht niet studeren want hij werd gediscrimineerd. Is dat het? Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 april 2006 om 23:59. |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
doe es normaal Laatst gewijzigd door praha : 18 april 2006 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Vreemdeling
|
![]() Het maak niet uit of de eerste hulp succesvol was, het punt is dat er eerste hulp gegeven wordt tout court.
|
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |