![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Is Leterme een separatist? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,87% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
41 | 89,13% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]()
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb vanavond naar "morgen beter" gekeken, Marc Van Peel was er ook bij. Bij het gesprek over het jeugdsanctierecht trachtte hij het onmiddellijk richting cultuurkloof Vlaanderen/Walonnië te duwen. Het valt trouwens op dat de CD&V haar oude krokodillen weer van stal haalt, nu ze van mening zijn dat ze zeker deel gaan uitmaken van de volgende regering-tripartite. Politieke recuperatie op een tragische moord: beikes.CD&V: weg ermee! Ze hebben even getracht anders te zijn, maar dit blijkt schijn. Ze profileren zich als een beschaafd VB, alsof dat kan bestaan.(Van Butsel in Mechelen heeft "niet toevallig" dezelfde initialen) CD&V doet alsof ze willen praten over het goed bestuur van Brussel, maar: - Leterme is Minister-President, geen partijvoorzitter. Het bestuur van Brussel is niet zijn bevoegdheid, dat hij erover zwijgt; - De flamingante aanval is ingezet op Belgische symbolen. Een hervorming van Brussel met het oog op een gemakkelijker splitsing van België, in naam of in vorm , is de verborgen agenda achter al die bestuurlijk bezorgdheid. Het valt op dat Marc Van Peel voor Brussel de omgekeerde logica hanteert als voor België, nl dat het beter is te herenigen. De PS is ongerust, en terecht.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 20 april 2006 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[/SIZE][SIZE=2] Kom kom... niet kleinzerig wezen. Je verwijt de helft van het forum hier dat we nazi's zijn en dus schuldig aan 6 miljoen doden. Daar kan jouw depressie toch echt wel niet tegen op, niet ?[/SIZE][SIZE=3] [/SIZE]
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 april 2006 om 00:22. |
|||
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() En met welke woorden zou ik dat dan gezegd hebben?
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga je eigen woorden niet oprakelen. Ze zijn er en ik vind het raar dat je ze zelf niet kent.
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gelieve me de volgende keer te citeren, dat vermijdt misverstanden. De technologie is er toch voor iets op dit forum. Gebruik bv de "citeer"-knop bij de bereichten.
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Uiteraard is hij een separatist. Hij wil immers Belgische bevoegdheden splitsen, separeren, zelfs het hele land. Wie dat niet ziet, is blind of te kwader trouw.
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hem nog nooit horen zeggen dat hij het hele land wil splitsen, hij is zelfs geen voorstander van de splitsing van de sociale zekerheid. Nu goed, vanuit jouw standpunt kan ik wel begrijpen dat je hem een separatist vind, maar in gronde is hij dat zeker niet.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 21 april 2006 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, een rol linoleum is voor u wellicht al separatistisch omdat dat ding niet elke 5 minuten "Vive la Belgique!" roept.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Ben je lid van de CD&V en heet je Leterme of Van Peel?
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om de N-VA te 'recupereren' en er machteloze Vlaams-nationalisten van te maken? Omdat de N-VA uitschakelen met een cordon sanitaire niet kan?
![]() |
#96 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Makkelijk zat als ze in hetzelfde 'Vlaams' kartel zitten.
|
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
#100 |
|
![]() Not dus... Jij bent een belgiciste, no matter what...