Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 20 april 2006, 17:15   #81
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Daar zijn we het over eens. (Samenleving en maatschappij vallen dan nog samen ook).

Opvoeding bestaat er dan m.i. juist in om je kind desondanks toch voor te bereiden op de realiteit.
Ik bedoelde Samenleving>< realiteit. Herzie jullie mening. Danku.
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 17:16   #82
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die van jezelf tiens...
Achzo, en anderzijds zeiken over opvoeding omdat anders de samenleving tenonder gaat.
Leg dat eens uit?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 17:25   #83
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik bedoelde Samenleving>< realiteit. Herzie jullie mening. Danku.
Volgens mij is er geen dringende nood om mijn mening te herzien. Dat de maatschappij een vlucht is uit de realiteit, is precies wat ik hier al enkele pagina's lang zit te zeggen.
baarle is offline  
Oud 20 april 2006, 17:26   #84
Bhairav

Standaard

Oké, twas tegen anderen.
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 19:16   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan u evengoed overkomen, Knuppel. Zeer zwak van u.
Ik zou mijn mening niet veranderen.

Bobke, als de Bhairaven aan hun lot worden overgelaten, zullen ze waarschijnlijk eerst bij u pikken. Weet ge waarom? Omdat ge dat gezegd hebt, zo gaat dat.
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat er bij van u stelen veel risico's zijn. "Wacht maar..." zeker?
Nee hoor, hoogstens wat oude vrouwtjes beroven. Dat is meer uw stijl.
Bobke is offline  
Oud 20 april 2006, 19:30   #86
Bhairav

Standaard

Neen echt niet. Waarom zou dat zo zijn?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 22:51   #87
abi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Ik ben akkoord met Kardinaal Danneels: we leven in een zieke maatschappij waar individualisme en je m'en fous-tisme heersen. Er moet dringend aan social engineering worden gedaan om deze neurotische samenleving terug een aantal sociale normen bij te brengen.
Precies of Danneels er had tussen gekomen moest ie op dat moment in centraal aanwezig geweest zijn.

Het ziet er nogal ne macho uit
abi is offline  
Oud 21 april 2006, 02:27   #88
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Wat had men dan moeten doen? In maatschappij waar men al van racisme wordt beschuldigt als men zelfs maar een allochtoon durft aan te kijken.
Waar het totaal verboden is eender welk verweermiddel op zak te hebben.
Een busje pepperspray is al taboe. De feiten hebben maar een paar seconden geduurd. Wie had het langst vastgezeten en het meest problemen gehad, had men deze daders voor de feiten een pak rammel gegeven? De burger heeft in dit land geen enkel recht om tussenbeide te komen. Zelfs bij het recht op zelfverdediging wordt het slachtoffer al gauw de dader. Het is makkelijk om de burger van laksheid te beschuldigen terwijl de overheid deze situatie zelf heeft gecreëerd. De burger weet al jaren wat er aan de hand is maar de overheid blijft bewust blind. Waarom stemmen zovelen al jaren extreem-rechts? Kardinaal Daneels denkt dat men deze moordenaars had kunnen stoppen met een goed gesprek. Hypocriet tot en met. In hun land van herkomst werden deze moordenaars waarschijnlijk ter plaatse gelyncht en iedereen zou dat goed vinden. Hoe zou dat hier aflopen denkt men?
Zelfs in de media mogen deze allochtonen al jaren geen noord-afrikanen genoemd worden wegens te kwetsend. Wij zijn slachtoffer van onze eigen linkse en veel te democratische samenleving. Onze overheid oogst wat ze gezaaid heeft en verwijt de burger dan laksheid. Sommigen durven zelfs te beweren dat het slachtoffer het zelf heeft uitgelokt omdat hij zijn mp3-player te opvallend zou dragen. Uitlokking tegenover een minder begoede klasse???
Zelfs bewakingsagenten van erkende firma's die allen een verplichte langdurige opleiding hebben genoten. Mogen niet in het bezit zijn van enige verdedigingsmiddelen. Criminelen weten dat ook. De geschiedenis heeft uitgewezen dat wij geen lafaards zijn. Geef ons dan ook de middelen terug om dat te bewijzen. Geef ons ons recht van verdediging terug zodat wij opnieuw voor ons zelf en onze zwakkere medemens kunnen opkomen.
Waar was de politie en de spoorwegpolitie trouwens? Brussel is er vol van.
Waren zij verkeersboetes aan het schrijven?
xmordan is offline  
Oud 21 april 2006, 05:45   #89
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
Precies of Danneels er had tussen gekomen moest ie op dat moment in centraal aanwezig geweest zijn.

Het ziet er nogal ne macho uit
Meent gij da echt?
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 05:46   #90
Bhairav

Standaard

Citaat:
Weinig van gemerkt.
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 06:03   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Wat had men dan moeten doen? In maatschappij waar men al van racisme wordt beschuldigt als men zelfs maar een allochtoon durft aan te kijken.
Waar het totaal verboden is eender welk verweermiddel op zak te hebben.
Een busje pepperspray is al taboe. De feiten hebben maar een paar seconden geduurd. Wie had het langst vastgezeten en het meest problemen gehad, had men deze daders voor de feiten een pak rammel gegeven? De burger heeft in dit land geen enkel recht om tussenbeide te komen. Zelfs bij het recht op zelfverdediging wordt het slachtoffer al gauw de dader. Het is makkelijk om de burger van laksheid te beschuldigen terwijl de overheid deze situatie zelf heeft gecreëerd. De burger weet al jaren wat er aan de hand is maar de overheid blijft bewust blind. Waarom stemmen zovelen al jaren extreem-rechts? Kardinaal Daneels denkt dat men deze moordenaars had kunnen stoppen met een goed gesprek. Hypocriet tot en met. In hun land van herkomst werden deze moordenaars waarschijnlijk ter plaatse gelyncht en iedereen zou dat goed vinden. Hoe zou dat hier aflopen denkt men?
Zelfs in de media mogen deze allochtonen al jaren geen noord-afrikanen genoemd worden wegens te kwetsend. Wij zijn slachtoffer van onze eigen linkse en veel te democratische samenleving. Onze overheid oogst wat ze gezaaid heeft en verwijt de burger dan laksheid. Sommigen durven zelfs te beweren dat het slachtoffer het zelf heeft uitgelokt omdat hij zijn mp3-player te opvallend zou dragen. Uitlokking tegenover een minder begoede klasse???
Zelfs bewakingsagenten van erkende firma's die allen een verplichte langdurige opleiding hebben genoten. Mogen niet in het bezit zijn van enige verdedigingsmiddelen. Criminelen weten dat ook. De geschiedenis heeft uitgewezen dat wij geen lafaards zijn. Geef ons dan ook de middelen terug om dat te bewijzen. Geef ons ons recht van verdediging terug zodat wij opnieuw voor ons zelf en onze zwakkere medemens kunnen opkomen.
Waren zij verkeersboetes aan het schrijven?
Helemaal akkoord!
Oud 21 april 2006, 11:14   #92
xmordan
Burgemeester

Standaard

Repressie, stel de avondklok in, zwaar bewapende politie in de stations, controles op alle brusselse invalswegen. Men moet dit maar een maand volhouden en de toestand zou zienderogen verbeteren. Wedden dat de pendelaar daar niets op tegen zou hebben. Maar over een maand spreekt niemand hier nog over. Als de daders daadwerkelijk worden gepakt krijgen ze levenslang en zijn na 3 jaar alweer op vrije voeten.
Ooit komt hier een burgeroorlog van en we weten tot welke beestigheden dit kan leiden. Want wij zijn echt niet beter dan de ex-yougoslaven, de Rwandezen of de Noord-ieren. Zelfs de brave vlaming heeft zijn grens en die is bijna overschreden. Bedankt overheid, nadien kunnen wij hier samen weer wat over lullen in de vele politieke debatten in de media.
xmordan is offline  
Oud 21 april 2006, 11:23   #93
Bhairav

Standaard

En vreemdelingen extra viseren zeker?
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 11:37   #94
xmordan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Nee, mss kunnen wij onze eigen jongeren viseren?
Je kent ze wel, die langharige losbollen die met de mp3-speler om de hals onze buurten onveilig maken.
Bhairav, we kennen uw nietszeggende oneliners al langer op dit forum.
Dom van mij dat ik hier nog wil op reageren.
Oud 21 april 2006, 11:46   #95
Bhairav

Standaard

Nee echt: wat als die zicg geviseerd voelen (wat al zo is) en dan erger worden? Wat dan?
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 11:51   #96
xmordan
Burgemeester

Standaard

Hoe is het zover kunnen komen? Eenvoudig, jaren geleden toen hier nog werk was heeft men gastarbeiders uitgenodigd. Mensen die in eigen land op de rand van de maatschappij leefden. veelal criminelen die konden kiezen, gestraft worden in eigen land of dat land verlaten. Praat met de bevolking in de arabische landen en zij zullen dit bevestigen. Daarom ook dat deze mensen noch hun kinderen niet meer welkom zijn in hun land van herkomst.
Onze overheid heeft deze mensen in ijl tempo, Belg laten worden.
En de bevolking verplicht zich aan te passen aan deze nieuwe belgen.
En nu kunnen we deze criminelen niet eens meer het land uitsturen.
Nu beseft men plots dat men met een probleem zit.
En verwijt men de Belg van laksheid.
In wat een land groot kan zijn...
xmordan is offline  
Oud 21 april 2006, 11:53   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Hoe is het zover kunnen komen? Eenvoudig, jaren geleden toen hier nog werk was heeft men gastarbeiders uitgenodigd. Mensen die in eigen land op de rand van de maatschappij leefden. veelal criminelen die konden kiezen, gestraft worden in eigen land of dat land verlaten. Praat met de bevolking in de arabische landen en zij zullen dit bevestigen. Daarom ook dat deze mensen noch hun kinderen niet meer welkom zijn in hun land van herkomst.
Onze overheid heeft deze mensen in ijl tempo, Belg laten worden.
En de bevolking verplicht zich aan te passen aan deze nieuwe belgen.
En nu kunnen we deze criminelen niet eens meer het land uitsturen.
Nu beseft men plots dat men met een probleem zit.
En verwijt men de Belg van laksheid.
In wat een land groot kan zijn...
Pfffffffffffft.......
Oud 21 april 2006, 12:01   #98
xmordan
Burgemeester

Standaard

Hoelang zou het geleden zijn dat onze politiekers, kardinaals en moraalfilosofen, die naar eigen zeggen zo dicht bij het volk staan, nog eens een trein of een metro hebben genomen? Mei '68?
xmordan is offline  
Oud 21 april 2006, 12:07   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat heb ik ook al aangehaald toen Danneels hij vroeg waar 'wij' waren toen Joe werd vermoord. Danneels en co reizen zelfs niet in eerste klas. Ook daar zouden ze weleens op 'gewoon' volk kunnen botsen, hé?
Knuppel is offline  
Oud 21 april 2006, 12:08   #100
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Extra viseren, ...

Als ge u normaal gedraagt, denkte dan dat ge geviseerd wordt... ik ben hier ook vreemdeling, denkte dat ze mij viseren, ze horen het nochtans goed genoeg dak sukkelachtig mijn plan moet trekken in een vreemde taal.

Poen op den toog, en ik wil dit of dat hebben, denkte dat ik scheef bekeken wordt door handelaars ?

In de luchthaven, bij de douane, vriendelijk blijven uw Paske tonen, en ik heb mijn speciale papieren zelf nog nooit moeten laten zien, of uitleg geven. Zelfs niet als ge met vreemde papieren uit andere landen komt aangevlogen dan uw land van oorsprong ze kijken eens, zien of dat gij het wel zijt, en hop ik mag passeren. Als ze vragen om uwen broeksriem en uw schoenen uit te doen bij de control, dan doede dat zonder lastig te doen en 2 minuten later zijde erdoor.

Voel ik mij geviseerd, nee belange niet, normale standaardprocedure van een normaal land dat zijn burgers wil beschermen.

Wat is daar nu in godsnaam verkeerd of discriminerend aan. Maakt u maar eens wa lastig aan de paspoort controle aan den Eurostar in London of in Gatwick of Heathrow, ze zullen u rap effe appart pakken.

Maar nee in den belgiek draagt de standaard flik een belachelijk uniform met een baseball klak op, heeft ne matrak en nen blaffer die ze zeker nie mogen bezigen, en moeten ze bepaalde wijken met rust laten, ze mogen alleen maar mensen pakken die te rap rijden...
Herr Flick is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be