![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dat gezond verstand betreft: Als ze allemaal evenveel 'gezond' verstand hebben bij Spirit als ericferemans, dan lijkt het me heel verstandig dat het VB zichzelf, (nog maar eens) buiten spel heeft gezet.
|
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd. Dat spreekt zichzelf flagrant tegen in twee zinnen en verwijt anderen het gebrek aan gezond verstand.
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens het was een franstalige dus eigenlijk 'de vijand' hé. |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Betogingen zijn momenten bij uitstek waarbij de massa zich manifesteert buiten de klassieke vertegenwoordiging van parlementen.
Het is een enorm wapen om de politici wakker te schudden door, wars van politieke partijen en hun verzuiling, de massale, de volkse wil in de verf te zetten. Daarom ware het gewenst geweest dat iedereen opstapte. De keuze van de grootste partij om dit niet te doen is dus een keuze tegen de menselijkheid. Door daarenboven expliciet te stellen dat het Vb niet meedoet politiseert het Vb deze betoging. Immers: een populair of minder populair blokker die zich daar laat zien valt immers op. Het VB heeft dus de wil van de ouders, "hou dit buiten de partijpolitiek, sla er geen munt uit" met de voeten getreden. Het is een kaakslag voor de ouders van Joe, die het polariseren rond absurde moorden wilden vermijden. Het is een ploertenstreek. Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 april 2006 om 09:57. |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() In mijn, ik hoop van nooit, stille mars moet geen enkele politieke partij of kopstuk mee opstappen, zij die dit toch menen van te moeten doen tegen mijn wil in zijn volgens mij personen die geen respect tonen voor de wil van een ander, maw egoisten.
|
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Uiteraard is dit een zaak met een groot politiek belang.
Maar het betreft hier het algemeen belang. Niet het partijbelang van één partij, of van een meerderheid of minderheid maar HET algemeen belang. Dat het Vlaams belang hier munt uit slaat is significant. De ouders wilden GEEN polarisering, riepen op tot solidair, massaal en algemeen engagement van alle partijen, alle politici en alle mensen om een eind te maken aan absurde moorden, onveiligheid van de jeugd op straat en op het openbaar vervoer. De reactie van het VB: we maken er een polariserend iets van: we doen NIET mee. Alle grote optochten, manifestaties, demonstraties hebben een politiek doel. En dit is een goed politiek doel dat vanzelfsprekend door iedereen, door alleman, door elke sociale of politieke groep of individu van om het even welke gezindheid dien te worden onderschreven. Het feit dat het Vb dit niet wil doen maakt er een schrijnende bende van degoutanten van. WIe is hier verantwoordelijk voor??? Gelukkig is dit niet zo erg: "Si tout les dégoutants s' en vont il n' y a que les dégoutés qui restent". Het is dus het aanvaarden van het cordon met veel aplomb. Het is het bewijzen dat de partij die is van de haat en het on-realisme. In feite hebben zij zichzelf een diploma van paria gegeven, met grootste onderscheiding. Joe kan uit de hemel zien waar de bokken en de geiten zitten. Door NIET mee te doen kiest het Vb wel degelijk partij: Zij tonen aan dat het algemeen belang in strijd is met het Vlaams Belang. Dat is de conclusie die velen met mij zullen trekken. En hopelijk nooit vergeten. Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 april 2006 om 10:10. |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Idd, ik zou ook geen propagandavoer willen zijn.
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de eerste en enige plaats zelfs. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overeenkomstig de wens van de familie van de vermoorde Joe, wenst het Vlaams Belang elke partijpolitieke recuperatie van het drama te vermijden. Vlaams Belang-kopstukken en parlementsleden zullen daarom niet deelnemen aan de manifestatie van komende zondag. Laatst gewijzigd door alberto : 22 april 2006 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jouw onbeschaamdheid om het hier zo te verwoorden kent geen grenzen. |
|
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Ag spirit heeft toch niets te betekenen. Ik vind het in elk geval wel goed dat er een betoging komt. Misschien wordt er nu meer aandacht besteet aan de problematiek in Brussel (en andere steden).
Laatst gewijzigd door [radiohoofd] : 22 april 2006 om 10:35. |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Waarom zouden politici die het goed menen niet mogen mee opstappen? Moeten zij zich niet in de eerste plaats aansluiten bij een oproep voor meer menselijkheid? Het leek dus logisch dat ze allen, zonder uitzondering en zonder er propaganda rond te voeren, zowel van lins als van rechts, van de oppositie én van de meerderheid gingen sereen betogen voor meer menselijkheid. Degenen die vinden dat ze dit cordon van humanisme moeten doorbreken, door expliciet afstand te nemen van deze op broederlijkheid en naastenliefde geïnspireerde manifestatie, zijn zelfverklaarde barbaren. Laat dit toch duidelijk zijn: afwezig blijven op een trouwfeest is geen blijk van neutraliteit maar wel degelijk van aggressiviteit tegenover de trouwers. Ik hoop dat er nog Blokkers zijn met elementaire manieren, of vergis ik mij? Ik zou nog begrijpen dat bepaalde mandatarissen uit eerlijke schaamte niet komen. Dewinter en Vanhecke in een mars voor meer menselijkheid is zoals Mobutu in een mars voor meer democratie: de spreekwoordelijke tang op een varken. Maar door openbaar te zeggen dat DE PARTIJ VB niet meedoet beletten ze hun militanten, hun stemmers, om aanwezig te zijn. Dit is geen neutraliteit maar een kaakslag. Het is het politiseren tegen de wil van de organisatoren in. Het is een laakbare, laffe recuperatie van de dood op een tiener. Het is anderzijds verhelderend. Ik had het normaal gevonden dat de kopstukken van de haatpredikking niet in een vredesprocessie lopen. Maar dat ze dan zwijgen, en hun mensen laten meedoen die van goede wil zijn. Laat ons eerlijk zijn: het is omdat ze er geen haatbetoging van konden maken, omdat de door hen zo begeerde anti-allochtone reactie NIET is gekomen dat ze gefrustreerd natrappen. Zielig, klein en relevant voor wie nadenkt Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 april 2006 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de gier zie ik de aanwezige politieke elite die zijn beurt afwacht om de schapenbeentjes tot op het bot af te kluiven.
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze statement was op zich reeds een politieke statement. Het VB had op dat ogenblik zijn mond nog niet opengedaan! |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is dan geen 'aggressiviteit' tegenover het koppel dat jou niet lust? |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat er in de mars mensen die op het Vlaams Belang stemmen zullen meelopen is even zeker als er mensen zullen meelopen die op andere politieke partijen stemmen maar die zullen hun politieke voorkeur niet uitbuiten, kopstukken en bekende mandatarissen doen dat wel en kunnen beter wegblijven. |
|
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
De organisatie gebeurt door de ouders van Joe van Holsbeeck en de ouders van diens vriend. Fouad Ahidar heeft zich totaal uit de organisatie teruggetrokken. Daarenboven zijn het allerlei organisaties uit het middenveld, scholen, jeugdbewegingen enz... die elk autonoom oproepen. Er is met andere woorden geen echte centrale organisatie. De boodschap van de betoging is dubbel: Enerzijds is er de oproep voor veiliger openbaar vervoer. Anderzijds is de stille mars een oproep om een sereen debat te voeren. Dat signaal ligt in het verlengde van de petitie die de klasgenoten van Joe hebben opgesteld, en die reeds duizenden ondertekenaars kregen via het internet. In deze petitie vragen de jongeren meer veiligheid en dringen zij aan op een dialoog met delingquente jongeren. De inspirator van de betoging, Fouad Ahidar, trekts zich terug: In de Standaard van vandaag: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Zij wilden vermijden dat sommigen (allicht VB) hierrond zich gingen profileren, er politieke munt uit slaan. Vermits alle partijen samen manifesteren zie ik niet in hoe de één er meer munt uit kan slaan dan de anderen. Het afwezig blijven, dan nog expliciet aangekondigd in een persbericht door Franck Vanhecke) is dus een kaakslag tegenover die ouders: het is inderdaad het zich profileren tegenover andere partijen. Het polariseren van voor- en tegenstanders van een betoging. Indien je dit niet snapt trek je op de hier veel voorkomende vogels, maar dan in de tamme versie ![]() |
|
![]() |