Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 25 april 2006, 10:09   #81
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
-----------

En wie zegt dat dit niet doorstoken kaart was om het Vlaams Belang uit de tent te lokken met uitspraken waar ze achteraf op konden gepakt worden ?
Vergeet niet dat we een tijdje terug iets soorgelijks zagen in de stad Sint Niklaas, waar lekken naar de Vlaams Belang fractie insinueerden dat de kerkhof-vandalen allochtoontjes waren, en waar dat in de praktijk niet het geval bleek te zijn.
Hoe dichter we naar de verkiezingen gaan hoe bitsiger en spitsvondiger de strijd zal gevoerd worden., er staat teveel op het spel.
Het doet me evenwel plezier dat Filip Dewinter en de zijnen deze keer niet in het gemene valletje getrapt hebben.

Groetjes
Mocht het een complot geweest zijn dan hadden ze het VB wellicht iets meer speelruimte gegeven om hun ding te doen. De enigste reden waarom het VB dat niet heeft gedaan of kunnen doen is omwille van de ouders van Joe.
solidarnosc is offline  
Oud 25 april 2006, 10:12   #82
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
1)Persoon. 17, tweetalig en ik vermoed uit een burgerlijk mileu

2)Locatie. Centraal station op klaarlichte dag.

3)"Dader". "Allochtoon." Niet iemand waarvan mensen zeggen. Het had ook mijn broer of zoon geweest zijn.

4)Feit. Vermoord omwillen van een onozele MP3 met 5 messteken.

5) De hetze van rechts en de onozelheid van PC links.

--------

welke hetze van rechts ???
Alleen de Vlaams Belang mandatariseen waren niet op de betoging weet je wel , en zijn het nu net zij die ons al jaren verwittigen voor een escalerende overtolerante samenleving.
Al de rest struikelde over elkaar om toch maar even in beeld te kunnen komen.
De ouders sneden dit terecht af.

Groetjes
bob. is offline  
Oud 25 april 2006, 10:14   #83
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht het een complot geweest zijn dan hadden ze het VB wellicht iets meer speelruimte gegeven om hun ding te doen. De enigste reden waarom het VB dat niet heeft gedaan of kunnen doen is omwille van de ouders van Joe.

---------

lees mijn aangehaalde voorbeeld vanuit Sint Niklaas verleden jaar.
Een verwittigd VB'r is er twee waard.

Is zoals de verkiezingsresultaten, die verdubbelen ook haast elk 5 jaar.

Groetjes
bob. is offline  
Oud 25 april 2006, 10:15   #84
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Uw Phillippe stond gisteren anders aardig van zijn paretten te geven in het nieuws met een hele analyse over de Marokkaanse losgeslagen jeugd. Een 'analyse' die duidelijk niet van tel is in dit verhaal.
*knip*

Gelieve op te houden met overal hetzelfde plaatje te spammen. Uw punt is onderhand duidelijk.

mvg,
Arnold.

ericferemans is offline  
Oud 25 april 2006, 10:20   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Dat iemand wordt 'aangeduid' zegt niets over zijn schuld of onschuld en daar kan je dus geen conclusies op baseren. Dat blijkt nu toch?
Denk je nu echt dat het mij iets uitmaakt welke nationaliteit of religie de moordenaar had?

Citaat:
Dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen heeft veel oorzaken. Velen zitten in de gevangenis om druggerelateerde feiten (handel, verkoop, bezit van cannabisprodukten). Die drugs behoren tot hun cultuur zoals alcohol bij de onze. Die mensen horen niet thuis in de gevangenis.
Hazo, het zijn dus allemaal onschuldigen die in de gevangenis zitten want drugsdealen is geen misdaad, vooral niet als het tot iemands cultuur behoort.

Citaat:
Fouad heeft dezelfde fout gemaakt als veel anderen: oordelen zonder feitenkennis. Stom dus.
D�*�*r ging het mij dus om. Niet om datgene dat je mij in mijn schoenen probeerde te schuiven.

Citaat:
1. De Moslimexecutieve preekt zich uit over zaken die Moslims aanbelangen. Ze hebben gesteld dat ze er niet van overtuigd waren dat dat hier het geval was en daarom hebben ze de oproep niet onderschreven. Ze hadden dus gelijk.
Neen ze hebben géén gelijk als ze enkel een oproep willen steunen om moordenaars aan te geven als ze zeker weten dat het om moslims gaat. Dat is racisme. Een moord blijft een moord en een dader een dader, eender welke godsdienst hij aanhangt. Ik heb de bisschoppen zich ook niet expliciet weten distanciëren van andermans oproep omdat ze niet zeker wisten dat het om Polen ging.

Citaat:
2. Nee, zoals ik al eerder schreef heeft dit niets met rascisme te maken want je hebt Moslims in alle rassen. Moslim, beste, is een geloofsovertuiging en je hebt Blanke en Aziatische en Afrikaanse en Arabische en Amerikaanse en Chinese Moslims.
Wie enkel iets doet, of niet doet, al naagelang het wel of niet over moslims gaat, handelt volgens het 'eigen volk eerst' principe. Punt.

Citaat:
Nee, het uitgangspunt van de mars was juist om er geen rascistische optocht van te maken maar wel het tegendeel. De mensen die opstapten deden dat wellicht omdat ze zich om begrijpelijke reden konden identificeren met Joe, zijn ouders en zijn vrienden.
Jouw 'wellicht' bewijst dus je gegronde' twijfel over de motieven van de betogers.

Citaat:
Iedereen wil veilig de straat op kunnen of veilig wachten in een station.
Uitgerekend d�*t bepleiten de 'racisten' al jaren.

Citaat:
Overigens zeer slim van de ouders en Joe's vrienden om er geen rascistische zaak van te maken. Misschien wisten ze wel waarom?
Blijft de vraag waarom er uitgerekend voor deze moord 80.000 mensen opdaagden.
Het waren immers 'slechts' Polen en geen Noord-Afrikanen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 april 2006 om 10:22.
Knuppel is offline  
Oud 25 april 2006, 10:20   #86
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
--------

welke hetze van rechts ???
Alleen de Vlaams Belang mandatariseen waren niet op de betoging weet je wel , en zijn het nu net zij die ons al jaren verwittigen voor een escalerende overtolerante samenleving.
Al de rest struikelde over elkaar om toch maar even in beeld te kunnen komen.
De ouders sneden dit terecht af.

Groetjes

De vermoorde onschuld. Mochten de ouders van Joe symphatisanten geweest zijn van het VB dan stond de hele parlementaire fractie van het VB op de eerste rij in plaats van de zeescouts. Doe niet zo hypocriet.
solidarnosc is offline  
Oud 25 april 2006, 10:28   #87
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkt dat de eerste vermoedelijke dader een pool is, en dus geen moslim van noord-afrikaanse afkomst, maar een katholiek van Europese afkomst.

Zullen we nu ook alle katholieken maar buiten smijten?
Wie zegt dat hij katholiek was? Wonen er geen atheïsten of moslims in Polen misschien? T'is niet omdat de vorige paus uit dat land kwam dat alle polen katholiek zijn.

Anyway, het waren zeker geen etnische vlamingen, da's een feitelijke vaststelling, geen statement! Laat ons er het op houden dat het schorem is, of het nu pools, vlaams, marrokaans, links of rechts schorem is, je hebt het overal, alleen in bepaalde etnische of ideologische groepen wat meer dan in andere, en dat is ook een feitelijke vaststelling en geen statement.
genehunter is offline  
Oud 25 april 2006, 10:30   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Wie zegt dat hij katholiek was? Wonen er geen atheïsten of moslims in Polen misschien? T'is niet omdat de vorige paus uit dat land kwam dat alle polen katholiek zijn.

Anyway, het waren zeker geen etnische vlamingen, da's een feitelijke vaststelling, geen statement! Laat ons er het op houden dat het schorem is, of het nu pools, vlaams, marrokaans, links of rechts schorem is, je hebt het overal, alleen in bepaalde etnische of ideologische groepen wat meer dan in andere, en dat is ook een feitelijke vaststelling en geen statement.
Helemaal mee eens.
Oud 25 april 2006, 10:36   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vermoorde onschuld. Mochten de ouders van Joe symphatisanten geweest zijn van het VB dan stond de hele parlementaire fractie van het VB op de eerste rij in plaats van de zeescouts. Doe niet zo hypocriet.
Ik vrees dat er in dat geval zelfs geen betoging had plaastgevonden vermist alle 'democratische' partijen zich daartegen inplaats van voor zouden hebben uitgesproken. Als de betoging desondanks zou zijn doorgedreven was het VB de enige partij geweest die de betoging gerecupereerd had....
Oud 25 april 2006, 10:40   #90
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik sta versteld van de nieuwe wending. Mijn maken ze inderdaad ook niet wijs dat het "zuivere" Polen zijn. Ze lijken me eerder Berbers/Arabisch van type, dan Baltisch. Als ik verkeerd doe met dat de suggereren, kan men meteen de forensische antropolgie afschaffen. Dan blijven er nog meer daders ongestraft en nog meer slachtoffers onbekend, maar dat wil onze staat misschien wel, als je ziet hoe ze hun wetten draaien en keren.
In ieder geval komt het feit wel handig uit voor links. Meneer Ahidar, die begon met de term "nieuw racisme" haalt opgelucht adem een draait nu een andere plaat. Hij was er dan toch ook van overtuigd dat het iemand uit zijn eigen gemeenschap was. En als we een kat een kat mogen noemen, zou het voor zijn gemeenschap hier, geen primeur zijn, die roofmoord. Voor de Poolse gemeenschap is het dit wel, geloof ik.
Anderzijds is het feit dat de dader minderjarig is, wel handig voor de doofpot. Nu hoeven we zijn naam niet te kennen, dus kunnen we niet nagaan of het geen "nieuwe Pool" is. Daarmee bedoel ik een tot Pool genaturaliseerde ... Maghrebijn of zoiets. Handig dat we het niet zullen weten.
Gemoederen gesust. Moslimgemeenschap vrij van schuld en verantwoordelijkheid. Hun kroost kan terug de banjoel uithangen.

Als de daders zuivere Polen zijn, ben ik de paashaas.
Boadicea is offline  
Oud 25 april 2006, 10:40   #91
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik vrees dat er in dat geval zelfs geen betoging had plaastgevonden vermist alle 'democratische' partijen zich daartegen inplaats van voor zouden hebben uitgesproken. Als de betoging desondanks zou zijn doorgedreven was het VB de enige partij geweest die de betoging gerecupereerd had....
Er zou misschien geen betoging geweest zijn (toch niet van 80.000 man) maar het VB had die kans zeker niet voorbij laten gaan. Dat de anderen niet hadden deelgenomen dan was dat zoveel te beter.
solidarnosc is offline  
Oud 25 april 2006, 10:44   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zou misschien geen betoging geweest zijn (toch niet van 80.000 man) maar het VB had die kans zeker niet voorbij laten gaan. Dat de anderen niet hadden deelgenomen dan was dat zoveel te beter.
Nu zijn het echter 'de anderen' die 'de kans niet voorbij lieten gaan'.

Eind goed, al goed...
Oud 25 april 2006, 10:44   #93
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat het mij iets uitmaakt welke nationaliteit of religie de moordenaar had?
Nee, NU niet meer natuurlijk. Dat spreekt ...

Citaat:
Hazo, het zijn dus allemaal onschuldigen die in de gevangenis zitten want drugsdealen is geen misdaad, vooral niet als het tot iemands cultuur behoort.
Dat is een aparte discussie waard. Maar kort gesteld meen ik dat druggebruik en dus wat eraan gerelateerd is, zou moeten behoren tot de persoonlijke levenssfeer en gelegaliseerd zou moeten worden. Het zou onze samenleving een bom duiten besparen, veel mensen zeer veel miserie en het probleem van de overbevolkte gevangenissen zou in één klap opgelost zijn.

Citaat:
Dat is racisme. Een moord blijft een moord en een dader een dader, eender welke godsdienst hij aanhangt.
Je gooit dus rassen godsdiensten door elkaar alsof het om hetzelfd gaat. Niet erg verstandig, knul.

Citaat:
Ik heb de bisschoppen zich ook niet expliciet weten distanciëren van andermans oproep omdat ze niet zeker wisten dat het om Polen ging.
Hebben de katholieken expliciet opgeroepen om de daders aan te geven? Dat is me dan ontgaan. Waarom maak je je niet druk over het feit d�*t de katholieken niet aan hun achterban hebben opgeroepen om de moordenars aan te geven? Zoals nu blijkt zou dat wel eens veel realistischer geweest kunnen zijn.
Nee, de Moslimexecutieve moet zich uitspreken. Ze vragen zich vandaag (nog meer dan vorige week) af waarom eigenlijk. En ik met hen. Voor zover we nu weten hebben de Moslims met de hele affaire niets te maken. Vraag hen dan ook niet zich uit te spreken.

Citaat:
Wie enkel iets doet, of niet doet, al naagelang het wel of niet over moslims gaat, handelt volgens het 'eigen volk eerst' principe. Punt.
Jaja, punt. Maar u vergeet de komma waarachter de nuances thuishoren. Alweer. Misschien weet u het niet, maar Moslims vechten omwille van hun nationaliteit of hun afkomst ook wel eens een oorlogje uit. Irak-Iran om maar één voorbeeld te noemen. Of de strijd binnen Irak vandaag bijvoorbeeld.
Nee, dus, uw punt is geen punt. Moslims zijn geen 'volk' en het is dus niet 'eigen volk eerst' en heeft dus niets met rascisme te maken.

Citaat:
Jouw 'wellicht' bewijst dus je gegronde' twijfel over de motieven van de betogers.
Dat heeft u goed opgemerkt. Ik was er namelijk niet en ik heb ze niet gesproken. Ik ga voort op wat ik gelezen en gehoord heb in de pers en daar past een nuance. Je leert al bij, merk ik

Citaat:
Blijft de vraag waarom er uitgerekend voor deze moord 80.000 mensen opdaagden. Het waren immers 'slechts' Polen en geen Noord-Afrikanen.
Omdat het voor de betogers -in tegenstelling tot uzelf- geen zak uitmaakte of de daders uit Marokko of uit Polen kwamen. Omdat ze zichzelf geraakt voelden, omdat ze zich identificeerden met de slachtoffers. En dat goldt blijkbaar ook voor veel allochtonen en terecht.
kaatd is offline  
Oud 25 april 2006, 10:47   #94
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Kan me iemand uitleggen waarom uitgerekend deze moord 80.000 mensen op de been bracht?
Die vraag stelde ik mij ook al een week geleden... Blijkbaar stelde zich toen niemand er vragen bij omdat de daders toch marokanen zouden blijken te zijn.

Feit is dat er jaarlijks 800 moorden gebeuren, dus bijna 3 per dag... En geen haan die ernaar kraait, ze halen met moeite een klein artikeltje in de gazet, laat staan het tv-nieuws...

Maar nu moest ineens een hele massa-hysterie ontstaan omdat het ineens breeduit in de media werd gesmeerd. Enfin; het is belachelijk wat er allemaal rond is gebeurd; er is zelfs een minuut stilte gehouden in Standard-Anderlecht, en er is 80.000 man voor op straat gekomen; alsjeblieft zeg...

Enerzijds is er de absolute onverschilligheid in dat station blijkbaar waar het eeuwen geduurd heeft tot er iemand hulp kwam bieden, en dan was het nog een allochtoon nota benen... En eenmaal de media zich erop zet is het kot ineens te klein.

Moorden gebeuren nu eenmaal; shit happens... Dat is de meest normale zaak van de wereld. En nog iets; het blijft ook de normaalste zaak van de wereld dat ze voor een groot deel door achtergestelde groepen zoals alllochtonen worden gepleegd.

Waren de daders uit een rijk burgerlijk vlaams gezinnetje opgegroeid waar ze op hun 6 jaar reeds een i-pod kregen, zouden ze zoiets nooit hebben gedaan!

Men zou allicht beginnen denken dat we naar amerikaanse toestanden evolueren...
Oud 25 april 2006, 10:49   #95
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw Phillippe stond gisteren anders aardig van zijn paretten te geven in het nieuws met een hele analyse over de Marokkaanse losgeslagen jeugd. Een 'analyse' die duidelijk niet van tel is in dit verhaal.
Dat klop, in dit verhaal niet, hij had het volgens mij over de globale jeugdcriminalitiet en wat men er aan kan doen, als ik het goed begrepen heb.
alberto is offline  
Oud 25 april 2006, 10:54   #96
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
*knip*

Gelieve op te houden met overal hetzelfde plaatje te spammen. Uw punt is onderhand duidelijk.

mvg,
Arnold.

Ah: de mods worden ook politiek. Interessant.
Binnenkort een onafhankelijk forum voor nationale politiek oprichten...
ericferemans is offline  
Oud 25 april 2006, 10:54   #97
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
En nog iets; het blijft ook de normaalste zaak van de wereld dat ze voor een groot deel door achtergestelde groepen zoals alllochtonen worden gepleegd.
Dat stinkt naar stigmatisering en vooroordelen, Jonas. Bah!

Laatst gewijzigd door baarle : 25 april 2006 om 10:55.
baarle is offline  
Oud 25 april 2006, 10:55   #98
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

----------------

mochten de ouders openlijk VB-sympathisanten zijn geweest , dan had dit media-circus helemaal zo geen vaart gelopen.
Dit voorval leent zich nu éénmaal uitermate om het politiek-correcte geweer van schouder te wisselen.
En dat is nu net datgene wat volop bezig is.
Deze zaak wordt tenkoste van het ouderlijke verdriet politiek uitgemolken op een manier die niet al te opzichtig is voor jan met de pet.
Spindoctors weet je.
De Poolse nationaliteit van de daders is daarbij the cherrie on the cake .
Het moment is rijp om programmapunten van het Vlaams Belang over te nemen zonder te moeten toegeven dat die partij het de ganse tijd aan het rechte eind had.

Recuperatie noemt men dat.
De oude volksunie weet daaar bij schade en schande alles over mee te vertellen.

Groetjes
bob. is offline  
Oud 25 april 2006, 10:55   #99
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik sta versteld van de nieuwe wending. Mijn maken ze inderdaad ook niet wijs dat het "zuivere" Polen zijn.
Nee, u wijs maken dat het Marokkanen zijn, dat gaat vanzelf natuurlijk, daarvoor hoef je geen bewijzen. Voortgaan op vooroordelen is gemakkelijker dan op feiten, dat is zo, zeker als de feiten niet in uw kraam passen.

Citaat:
Ze lijken me eerder Berbers/Arabisch van type
U bent wel erg grof, maar u beseft het wellicht niet eens. Hoe ziet een Pool er dan uit volgens u? Wat is er 'onPools' aan die mannen? Uit hoeveel jaren geschiedenis en verschillende mixen van volkeren bestaat de Poolse natie?

Citaat:
Dan blijven er nog meer daders ongestraft en nog meer slachtoffers onbekend, maar dat wil onze staat misschien wel, als je ziet hoe ze hun wetten draaien en keren.
Ze hebban één dader te pakken en ze weten dat de andere in Polen zit en nu gaat u zeggen dat de staat daders ongestraft wil laten? Uit de feiten trekt u dus de omgekeerde conclusie.
Citaat:
In ieder geval komt het feit wel handig uit voor links.
Het bewijst de stelling van links dat je niet kan afgaan op iemands uiterlijk, op je eigen vooroordelen, op rascisme, ja.

Citaat:
Nu hoeven we zijn naam niet te kennen, dus kunnen we niet nagaan of het geen "nieuwe Pool" is. Daarmee bedoel ik een tot Pool genaturaliseerde ... Maghrebijn of zoiets. Handig dat we het niet zullen weten.
U zal het nooit geloven, omdat het niet overeenstemt met het vastgeroeste patroon in uw hoofd. Veelzeggend allemaal, vind ik...

Citaat:
Als de daders zuivere Polen zijn, ben ik de paashaas.
Wat zijn 'zuivere' Polen? Bestaat dat volgens u? En hoeveel generaties 'zuiver' moeten ze zijn om aan uw eisen te beantwoorden?...

Niet alleen de haat voor een religie of een huidskleur komt hier op de proppen, zelfs de 'bloedzuiverheid' komt uit de smerige beerputten naar boven geborreld. Goe bezig ...
kaatd is offline  
Oud 25 april 2006, 10:56   #100
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ah: de mods worden ook politiek. Interessant.
Binnenkort een onafhankelijk forum voor nationale politiek oprichten...
Eerlijk toegegeven, voor iemand die meedoet in de gemeente en nationale politiek verwacht ik toch ook wat beter dan telkens die wederkerende prentjes.
alberto is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be