![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In Polen zit er , net zoals in Hongarije, Slovakije en Tsjechië ook een gemeenschap Roma zigeuners. Ik heb jaren op het Commissariaat-generaal voor de vluchtelingen gewerkt, en regelmatig kregen we van die Roma's uit Polen over de vloer. Het lijken me alleszins geen etnische Polen, de jongens op de foto's. Misschien zijn het wel Roma.
|
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal dan dikke pech zijn voor die Roma-Pool daar de zigeuners ginder alles behalve de politiek correcte bescherming genieten die een Moslim hier geniet.
Als de dader idd de Poolse nationaliteit heeft zal hij zelfs als een volwassene beoordeeld en VERoordeeld worden, zelfs al is hij slechts 15 jaar oud. De grote vraag is dan waarom zijn ouders hem naar Polen lieten vluchten. Ze hadden hem veel beter in Belgique uitgeleverd. |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want jij vertelde hier nooit racistische onzin zeker? ![]() 1)+2) Uit haarkleur en een Nike trui maak jij een origine op? Wat een onzin weeral! 3) Waarom riepen andere organisaties mee op tot die mars? Het parket verklaarde dat de daders Marokkanen waren, en de marokkaanse gemeenschap was niet wantrouwend genoeg tegenover het parket.. 4) één dader minstens is minderjarig, en (gelukkig) bestaan er in dit land nog wetten. Ik heb nog minder vertrouwen, elke keer men zegt dat de "onbekende daders" van "noordafrikaanse origine" zijn.. Ik vraag me af hoeveel misdaden door Hongaren, Polen, Slowaken ea oost-Europeanen (of zuid -Europeanen btw) op die manier al niet ten onrechte aan Noord-Afrikanen toegeschreven werden in politierapporten...: één van de grote gebebreken van dat amateuristisch maar door het Vuil Behang zo opgehemeld "Rapport Van San", dat vnl. op de politiedossiers (en dus getuigenverklaringen) gebazeerd is... Volgens die criteria zijn Annemans, Dewinter en Vanhecke islamieten... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zullen wel Roma zijn met een Pöolse nationaliteit. Er zijn zelf veel Marokkanen met een Belgische nationaliteit. Eigenlijk is het onbelangrijk welke pas de moordenaars hadden. Ze hoorden hier niet thuis. Zie het illegaal verblijf in België. Hou de volgende dagen de Poolse media in de gaten. Als het geen echte Polen waren zullen we dit snel horen. Polen willen niet met de vinger gewezen worden voor dingen die zij zeer afkeuren. Daar zijn ze te fier en te nationalistisch voor. Nota: Wat deed die minderjarige illegale Pool op een Belgisch Atheneum ? Hoe hebben ze die ingeschreven ? Met welke id-kaart ?
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Roma met Poolse nationaliteit lijkt me inderdaad ook niet uitgesloten. Maar is dat nu ook weer niet een gemeenschap viseren? Zolang de juiste informatie uitblijft, ben ik er in het huidige politieke klimaat nog steeds niet van overtuigd dat men ons bewust om de tuin wil leiden.
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toegeven dat we allemaal fout waren wat de nationaliteit betreft is normaal,wat niet wil zeggen dat een deeltje van de Noord -Afrikanen nu ineens koorknapen zijn he! Ik dacht dat er de voorbije maanden in en om Brussel 125 overvallen gepleegt zijn (allemaal Polen???)
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Wedden dat we dan ook, vanwege de jeugd privacy, niet eens de voornaam van de verdachten te weten komen? Normaal spreekt men over Mo B., Sam A., etc. in dit soort strafzaken. Doofpottistan ten voeten uit. Ik vraag me af wat de Poolse Ambassade weet over de verdachten. Kennen ze de identiteit? En waarom zegt men eerst dat directeur en leerkrachten hem herkend hadden en komen die daarna op tv stellig het tegendeel bewijzen? Als er een verkeerde werd opgepakt dan moet Laurette, met haar drugscrimineel als ex-echtgenoot, flink op haar bek krijgen. Hoe ze daar verontwaardigd stond te muilen dat "een hele gemeenschap was gestigmatiseerd", terwijl het toch om getuigenissen van mensen ging, en Haar Justitiediensten ons die info hebben voorgschoteld. Maar dat terzijde. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Ik meende Philip D, Gerolf A en/of Frank V op die videos te herkennen.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() [SIZE=1]Ik ken trouwens nog een oostblokker uit Mechelen met een VB-avatar die permanent geband is wegens oproepen tot genocide. Die gast blonk ook niet bepaald uit in verstandige uitspraken. Toeval of dubbelnick? Ik kan me uiteraard vergissen. De andere forummers zullen wel weten wie ik bedoel...[/SIZE] Laatst gewijzigd door Djiezes : 26 april 2006 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ondertussen weten we dat Marius geen etnische Pool maar een Poolse Roma-zigeuner is. Had u niet beter gewacht tot u de identiteit van de moordenaars kende alvorens hier iemand de mantel te komen uitvegen? |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij maakt het niet uit of hij Pool, Roma, Chinees of Eskimo is. Het is een crimineel, punt. |
|
![]() |
![]() |
#96 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En verder, pardon my French, maar het is van essentieel belang om te verstaan waarom heel officieel en niet-officieel België het tien dagen lang over "Noord-Afrikanen" gehad heeft. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met Marokkanen heb ik nog nooit last gehad, los van de commentaren die ze soms geven. Maar dat doen Vlaamse bouwvakkers ook. Ik werk in Brussel Noord (vlakbij Molenbeek) met Marokkaanse jongeren en kinderen van vluchtelingen. Ze zijn tussen 9 en 19 jaar en ik heb nog nooit, met geen enkel van die jongeren een probleem gehad. Dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn in Borgerhout of in Molenbeek, die zijn er wel. Maar de hysterie die daarrond gecreëerd wordt, is compleet buiten proportie. Vlamingen, zo krijg ik de indruk, zijn een bende bange wezels. Hoe groot schat je de kans in dat jezelf het slachtoffer wordt van een roofmoord? Je hebt meer kans om kanker te krijgen of de dood te vinden in een verkeersongeluk. Aan uw inschatting is niets realistisch, het is pure angst, geïnduceerd door tv, sensatie en een politieke partij die daarop teert. |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Z..oeteke :
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 26 april 2006 om 17:31. |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge weet verdoemme niet wie u problemen bezorgde, maar ge maakt er wél Vlamingen, Russen of Polen van. ![]() Voor de rest bega je hier een kanjer van een redeneerfout: uit uw alleenstaande gevalletje kan je immers geen algemene conclusies trekken in de aard van: 'geen problemen, tenzij met Vlamingen of Oostblokkers'
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |