Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Wenst u nog meer multiculturele ghetto's?
Nee, mijn cultuur dient geen vreemde invloed te ondergaan 27 56,25%
Ja, multicul is een verrijking 17 35,42%
Ja, zolang het maar niet in mijn buurt is 1 2,08%
Geen idee 3 6,25%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2006, 11:43   #81
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
[SIZE=2]Ik zei het eerder al, het is moeilijk om het aan mensen zoal jij uit te leggen. U weet waarschijnlijk nog niet eens wat er allemaal in de koran en al de andere islamitische geschriften geschreven staat. U weet waarschijnlijk niet hoe dat moslims die door de islam geindoctrineert zijn denken.
Ik heb het in een vorige post al geschrven indien u die had gelezen maar zoals te verwachten was het nog niet doorgedrongen. Je hebt moslims en zij die beweren moslim te zijn doch het in feite niet zijn. Zij die de waarheid over mislukte profeet mohammed kennen en zijn voorbeeld perfect navolgen en lezen wat er in de koran en anbdere rotschriften te lezen staat, zijn de ware moslims. Al de anderen komen met verschillende opgesmukte versies voor de dag (ge moe da zo ni interpreteren) dit zijn dan de verschillende strekkingen waar je het over hebt. De ene spreekt de andere tegen omdat de ene niet weet wat er geschreven staat of weigert te lezen wat er geschreven staat.
Ook hoe moslims 'hun boekske' bekijken, is heel anders dan hoe volgelingen van andere religies 'hun boekske' bekijken. Och kom lees het boekske van Karen Armstrong dat past beter bij mensen zoals u. Ik steek in gevallen zoals jij niet meer tijd in. Amuseer u verder met uw simplistisch bashen op het VB. De enige partij die nog de waarheid over de islam durft te zeggen, de enig partij die nog een kat een kat durft te noemen in dit verziekte land.
[/SIZE]
Net zoals in het christendom dus. De meerderheid zijn geen echte christenen omdat ze de Bijbel niet letterlijk volgen. Zij die dit wel doen zijn idiote fanatiekelingen in mijn ogen.

(Te verwachten reactie van smiley: ja maar christenen plegen geen bomaanslagen. Antwoord: zie enkele posts hierboven, beginnende met Woot Woot)

Stem jij maar rustig VB zoals al die andere 1000000 dommekloten. Maar kom achteraf niet bleiten dat je van FDW niet na 9 uur 's avonds op straat mag komen als hij de avondklok instelt. 8)

Laatst gewijzigd door Khonnor : 4 mei 2006 om 11:44.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 11:47   #82
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
't Is eigenlijk heel eenvoudig. Migratie en rassen- en cultuurvermenging zijn van alle tijden. De hele geschiedenis is ermee doorspekt en dit is nooit probleemloos verlopen. Dit willen tegenhouden gaat echter in tegen de menselijke natuur.
Je kan een mens dus onmogelijk verwijten dat hij z'n geboorteland verlaat om elders z'n geluk te zoeken, en dat hij op die zoektocht steeds een stuk van zijn afkomst, taal en cultuur zal meedragen.
Zoals ge de mens onmogelijk kunt verwijten dat ze hun geboorteland willen behouden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 11:48   #83
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[SIZE=2]De enige partij die nog de waarheid over de islam durft te zeggen, de enig partij die nog een kat een kat durft te noemen in dit verziekte land.
[/SIZE]
Alsof zij hier effe snel alle problemen gaan oplossen... Eigenlijk hoop ik dat ze snel aan de macht komen. Het zal niet lang duren voor ze zich "verbranden" aan de macht en keihard op hun bek gaan... Het VB is eigenlijk hetzelfde als de VLD, maar dan met een groot bakkes.

Laatst gewijzigd door Djiezes : 4 mei 2006 om 11:50.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 11:50   #84
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
[SIZE=2]VB. De enige partij die nog de waarheid over de islam durft te zeggen, de enig partij die nog een kat een kat durft te noemen in dit verziekte land.
[/SIZE]
En ik durf een poesje een poesje te noemen. 8)

En dan maar zagen over dit "verziekte" land. De verzuurdheid spat van het scherm....
Oud 4 mei 2006, 12:00   #85
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Net zoals in het christendom dus. De meerderheid zijn geen echte christenen omdat ze de Bijbel niet letterlijk volgen. Zij die dit wel doen zijn idiote fanatiekelingen in mijn ogen.

(Te verwachten reactie van smiley: ja maar christenen plegen geen bomaanslagen. Antwoord: zie enkele posts hierboven, beginnende met Woot Woot) 8)
[SIZE=2]Ziet u u begrijpt het niet en zult het nooit begrijpen. Die vergelijking met het christendom gaat helemaal niet op. De islam is het christendom niet !
Het is door uw onkunde uw gebrek aan kennis dat u zulk een vergelijkingen maakt. Voorbeeldje. Als een moslims het over vrede heeft dan verstaat die onder vrede iets heel anders dan wat wij onder vrede verstaan. Jullie zijn nog erger dan de 'moslimfundamentalisten' zelf. Jullie spelen in hun kaart en jullie snappen het niet. Het is veel gemakkelijker te ontkennen en racist te roepen en af te komen met jamaar dat is de islam niet dat zijn 'islamfundamentalisten' die de koran verkeert interpreteren bij de christenen is dat ook of afkomen met de 'politieke islam'. Linkse stommelingen hebben zo ook het woordje 'islamofoob' in de wereld geroepen. U bent een linkse keikop en driebubbele steenezel. U zou u beter eens verdiepen in de islam voormaeer verdere uitspraken hierover te doen. Tenminste indien u in staat bent verder te kijken en het laagje vernis van de islam af te schrapen die de islampromotors er hebben opgelegt. WOOT WOOT. Nuttige idioot !
[/SIZE]
Oud 4 mei 2006, 12:00   #86
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

We hebben ze al allemaal gehad 'rood,groen,blauw,paars,......) dus why not het VB!!

Gaan ze op hun bek so be it.Maar ik stem dit keer VB omdat het echt een serieus lachertje aan het worden is, ivm allochtonen, asielzoekers, geld erin pompen die toch niets opbrengt....pfff.

Indien men een bedrijf zou runnen zoals men belgië aan het runnen is, dat zat het al lang op de fles.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 12:03   #87
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
[SIZE=2]Ziet u u begrijpt het niet en zult het nooit begrijpen. Die vergelijking met het christendom gaat helemaal niet op. De islam is het christendom niet !
Het is door uw onkunde uw gebrek aan kennis dat u zulk een vergelijkingen maakt. Voorbeeldje. Als een moslims het over vrede heeft dan verstaat die onder vrede iets heel anders dan wat wij onder vrede verstaan. Jullie zijn nog erger dan de 'moslimfundamentalisten' zelf. Jullie spelen in hun kaart en jullie snappen het niet. Het is veel gemakkelijker te ontkennen en racist te roepen en af te komen met jamaar dat is de islam niet dat zijn 'islamfundamentalisten' die de koran verkeert interpreteren bij de christenen is dat ook of afkomen met de 'politieke islam'. Linkse stommelingen hebben zo ook het woordje 'islamofoob' in de wereld geroepen. U bent een linkse keikop en driebubbele steenezel. U zou u beter eens verdiepen in de islam voormaeer verdere uitspraken hierover te doen. Tenminste indien u in staat bent verder te kijken en het laagje vernis van de islam af te schrapen die de islampromotors er hebben opgelegt. WOOT WOOT. Nuttige idioot !
[/SIZE]
Vertel me dan eens, beste islamofoob-expert, wat verstaat een moslim onder vrede? Want als ik me niet vergis wilt 95% van de bevolking in Irak niet liever dan dat de aanslagen ophouden, er stabiliteit komt en dat de Amerikaanse bezetters zo snel mogelijk oprotten.

En het doet me veel plezier dat U mij een nuttige idioot noemt. Liever een nuttige idioot dan een idiote dorpsgek.

Laatst gewijzigd door Khonnor : 4 mei 2006 om 12:05.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 12:24   #88
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Vertel me dan eens, beste islamofoob-expert, wat verstaat een moslim onder vrede? Want als ik me niet vergis wilt 95% van de bevolking in Irak niet liever dan dat de aanslagen ophouden, er stabiliteit komt en dat de Amerikaanse bezetters zo snel mogelijk oprotten.

En het doet me veel plezier dat U mij een nuttige idioot noemt. Liever een nuttige idioot dan een idiote dorpsgek.
[SIZE=2]Lap. De linkse redenering druipt er weer af. U beseft niet welke domme uitspraken u doet net zoals de meeste linksen hier op dit forum. U denkt nog steeds dat het allemaal met de inval in Irak te maken heeft. Terwijl u niks weet van de voorgeschiedenis van de islam die na de val van het communisme en dank zij inwijkelingen in de Europa en de rest van de wereld weer haar kop heeft opgestoken. U weigert verder te kijken dan uw neus lang is omdat u niks van de islam kent. U stelt u de vraag wat bedoelen islamieten onder vrede. Vrede in de islam betekent onderwerping. Vrede zal er volgens de islam van rotprofeet mohammed pas zijn als iedereen (moslim en niet-moslim) en elk land (ook Belgie) onderworpen is aan de islam, zodra de islam het overal voor het zeggen heeft.
En wat Irak beterft zijn het niet de Amerikanen die dictator saddam verdreven hebben en er in de plaats een democratie willen invoeren (wat tegen de islam indruist want door mensen gemaakte wetten zijn tegen de islam) die voor het voortdurende geweld zorgen maar wel de voormalige aanhangers van saddam hussein en de moslims, de ware volgelingen van rotprofeet mohammed die elke poging tot de oprichting van 'de duivelse' democratie en vrijheid in Irak willen kelderen en elke wederopbouw van het land willen verhinderen en daar de schuld voor op de Amerikanen steken. Idioten zoals u lopen daar natuurlijk in. Die zogenaamde verzetsstrijders willen hun islamdictatuur instellen naar het voorbeeld van Iran die klaarstaan om eens dat ze een atoomwapen ter beschikking hebben die ook te gebruiken. Tegen ons wel te verstaan. Mensen zoals u zijn erger dande ware volgelingen van rotprofeet mohammed. Mensen zoals u zijn de Chaimberlins ten tijde van de opkomst van de nazis !
[/SIZE]
Oud 4 mei 2006, 14:25   #89
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
...
Angst, haat, oorlog, ... reken ik niet tot de creatieve ideeën.
... nochtans is dat wat volgt op een vermenging van culturen wanneer niet iedereen, langs beide of meerdere kanten, akkoord gaat.
Het is dus niet voldoende dat enkel diegenen die denken baat te hebben met de overstap er voorstanders van zijn...
Wanneer we de resultaten van deze clash der culturen over de ganse wereldbol overlopen, dan hou ik er vooral een negatief beeld aan over.
Het "idee" is mooi en verlokkelijk, maar dat is spijtig genoeg ook alles...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 14:34   #90
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
En wat is dan wel de remedie? (voor zover het een ziekte is natuurlijk)
(... onderwerp: de multicul is er en blijft er)
Sorry, maar daar zijn reeds zoveel antwoorden en opmerkingen geweest daarover. Niet willen (in)zien wat niet in het kraam past komt heel dikwijls voor. Ook dat "is er, en blijft er"...
En ja, er zijn goede en stupiede voorstellen geweest, dat is zeker. Ze nog eens proberen bij elkaar te harken is volledig verloren moeite, vrees ik.
Wanneer er noodgedwongen veranderingen zullen komen en misbruiken weggewerkt zullen we er wel meteen van op de hoogte zijn...
Lees misschien eens het artikel over "onderwijs en allochtonen", pas op het forum gezet. Daar zit wellicht al een stukje van het probleem en een stukje van de "remedie"...
Oud 4 mei 2006, 14:38   #91
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Over de mohammedanisering van onze maatschappij leze men:

Oriana FALLACI, De Kracht van de Rede, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 2002, ISBN 90 351 2753 6

Een vraag die ik me stellen blijf: waarom zijn er geen problemen met de Russen, Polen, Italianen, Spanjaarden die hier decennia geleden toekwamen als gastarbeider en hier bleven, en hun afstammelingen, en wel met de mensen uit de mohammedaanse landen die hier eveneesn decennia geleden toekwamen, en hun afstammelingen? Na drie generaties moet men toch weten wat belangrijk is in zijn nieuwe leefomgeving?
,

Inderdaad, zeer goede vraag. Al meerdere keren gesteld en onder meerdere vormen... maar een zinnig antwoord heb ik, net zoals jij wellicht,
nog niet te lezen gekregen... Hoe zou dat komen? Vergetelheid?
Oud 4 mei 2006, 14:51   #92
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal blaaskes yahyazakarya.
(... betreft Engelstalige tekst over "Islamic terrorism")
Blaaskes waarvan je liever niet op de hoogte wil zijn? Ik begrijp het...

Laatst gewijzigd door andev : 4 mei 2006 om 14:53.
Oud 4 mei 2006, 14:59   #93
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rode Bert Bekijk bericht
Net zoals het katholieke geloof, streeft ook de Islam naar vrede en gelijkheid van alle mensen op aarde. Als je niet wil inzien dat oorlog en ruzie etc. zouden verdwijnen moest iedereen zijn naaste behandelen met respect, en het rasiesme achterwege zou laten, dan weet ik het ook niet meer.

leve de dictatuur? Neen, ik ben tégen nazi's en Vlaams Blokkers, maar dat is welbekend.

Neen tegen apartheid, Neen tegen het Vlaams Blok en het rasiesme.
Ja voor gelijkheid voor alle rassen en religies en een multi-culturele samenleving.
Drink er nog een, het zal misschien over gaan...
Ook het katholieke geloof had niet tot doel "vrede en gelijkheid enz" maar wel de verspreiding van het eigen geloof, indien nodig onder dwang, via oorlog, gevangenzetting, verbranding enz
Een geloof heeft zoiets tot doel in de eigen propagandaboekjes... en wanneer het nog weinig of geen invloed meer kan uitoefenen. Dan is het toch weer allemaal de schuld van de "anderen"...
Oud 4 mei 2006, 17:25   #94
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik merk dat je met minachting neerkijkt op landgenoten die ekonomisch minder sterk zijn als kaviaar-linksen die in de rijkere burgerij buurten wonen.Meer verwachtte ik ook niet van je...
kom nou. We leven in een economisch liberale samenleving waarin iedereen met het nodige lef en doorzettingsvermogen zijn welstand kan verbeteren. Als je niet weggeraakt uit zo'n stinkende allochtonenbuurt, dan moet ik wel concluderen dat je niet beter kunt doen dan een paar ongeletterde moslims en negers. Als zo'n domme kaviaarlinkse naieve multiculdromer het wel kan, dan kun jij het toch ook?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 4 mei 2006 om 17:27.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 17:35   #95
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rode Bert Bekijk bericht
Net zoals het katholieke geloof, streeft ook de Islam naar vrede en gelijkheid van alle mensen op aarde. Als je niet wil inzien dat oorlog en ruzie etc. zouden verdwijnen moest iedereen zijn naaste behandelen met respect, en het rasiesme achterwege zou laten, dan weet ik het ook niet meer.

leve de dictatuur? Neen, ik ben tégen nazi's en Vlaams Blokkers, maar dat is welbekend.

Neen tegen apartheid, Neen tegen het Vlaams Blok en het rasiesme.
Ja voor gelijkheid voor alle rassen en religies en een multi-culturele samenleving.
Mooi, die oproep voor gelijkheid. Spijtig genoeg druist die helemaal in tegen de voorschriften van de koran. Daarin wordt duidelijk gemaakt dat er een duidelijk verschil in rechten is tussen mannen en vrouwen, maar ook tussen mohammedaanse mannen, die volle rechten hebben, "mensen van het boek" die mogen blijven leven als ze zich onderdanig gedragen en extra belastingen betalen, en veelgodendienaars die enkel de dood verdienen.

P.S.: ik vergat nog de "goddelozen" te vermelden, die het leven niet waard zijn.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 4 mei 2006 om 17:36.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 22:24   #96
smiley

Standaard

[quote=andev;1690093](... betreft Engelstalige tekst over "Islamic terrorism&quot

Blaaskes waarvan je liever niet op de hoogte wil zijn?

Smiley: Helemaal niet ik ben daarvan op de hoogte maar ik weet dat dat leugens zijn.

Ik begrijp het...

Smiley: Neen u begrijpt helemaal niks

Laatst gewijzigd door smiley : 4 mei 2006 om 22:31.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 00:49   #97
smiley

Standaard

[quote=smiley;1690805]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
(... betreft Engelstalige tekst over "Islamic terrorism&quot

Blaaskes waarvan je liever niet op de hoogte wil zijn?

Smiley: Helemaal niet ik ben daarvan op de hoogte maar ik weet dat de tekst die yahyazakarya onder mijn Engelse tekst over Islamitisch terrorisme gepost heeft leugens zijn. Leugens van Islampromotors.

Ik begrijp het...

Smiley: Neen u begrijpt helemaal niks (daarbij misschien hebt u mijn tekst met yahyazakarya tekst verwart?

Laatst gewijzigd door smiley : 5 mei 2006 om 00:57.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 02:04   #98
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Een ghetto is misshien goed in die zin dat je er makkelijker vat op hebt en ze dan hun eigen volk kunnen lastig vallen ipv Vlamingen/Walen in de samenleving.
Als men buitenlanders wilt zien dat men dan op vakantie gaat daar zie je er genoeg. Het probleem is hun gedrag (crimineler) en hun mentaliteit hetgeen ons geld en problemen opleveren. Ik wens geen multiculturele samenleving (al besef ik dat dit uthopisch is) maar ik wil alleszins niet dat wij minder gaan te zeggen krijgen dan vreemdelingen. Het is ernstig als er bepaalde Brusselse gemeenten voor meer dan 50% allochtonen tellen.
Dat kan ook eens de electorale uitslag nadelig maken voor de echte Brusselaars die er de dupe van gaan worden.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 16:50   #99
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Het grote probleem van politiek correct is dat het niet alleen (ongemeend) dictatoriaal en stigmatiserend is, maar dat het ook aanzet tot ongehoord extremisme. Als mensen met een bepaalde visie er niet voor mogen uitkomen, zijn ze wel verplicht dit niet in het openbaar te doen, maar enkel in eigen kringen. Zo krijgt men groepen waar men geen vat op heeft en die uiteindelijk een gevaar voor de samenleving kunnen vormen en deze groepen zijn niet enkel extreem rechts.
Dus met een multicul theorie, gaat men iedereen stigmatiseren en door onze racismewet kan er naar hartelust veroordeeld worden, op basis van subjectieve gegevens.
Waar de multicul droomt begint, eindigt de democratie en worden we allen wakker in een nachtmerrie.
Freedom of speech hebben we hier al lang niet meer. Bepaalde onderwerpen mogen geen onderwerp meer van debat zijn. Zover zijn we al geëvoleueerd.

En het ultieme bewijs dat multicul niet democratisch is, is het cordon sanitaire. Allen tegen 1 en stigma's uitdelen, dat is de tactiek van de huidige regering.

En de multicul chaos betekent niet dat er geen chinees op het menu mag staan, of dat men geen Marokkaanse muntthee mag drinken, geen Russische popjes in huis mag hebben en ga zo verder. Daar slaat het helemaal niet op. Het zou alleen maar betekenen dat we hier alles en niets mogen zijn en probeer in zulk een situatie te leven.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be