Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 18 juni 2006, 18:33   #81
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Als u iets opmerkt dat werkelijk totaal niet in de correcte categorie geplaatst werd, mag u het uiteraard melden. Zonodig wordt het bewuste item verplaatst
Precies wat ik deed. Bij "vreemdelingenbeleid en integratie" vond ik een c/p van een krantenartikel getiteld: "allochtone jongeren slaan hulpverlenende arts in Amsterdam". Gesignaleerd via het driehoekje. Twee mogelijkheden: Ofwel gaat u met mij akkoord dat dit volstrekt niets te maken heeft met vreemdelingenbeleid noch met integratie. In dat geval moest het bericht allang naar "Koetjes en Kalfjes" vehuisd zijn. Ofwel vinden de moderatoren dat dat bericht wel degelijk relevant is. In dat geval wacht ik vol ongeduld op hun uitleg daaromtrent.

Laatst gewijzigd door drosophila : 18 juni 2006 om 18:34.
drosophila is offline  
Oud 18 juni 2006, 19:03   #82
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Precies wat ik deed. Bij "vreemdelingenbeleid en integratie" vond ik een c/p van een krantenartikel getiteld: "allochtone jongeren slaan hulpverlenende arts in Amsterdam". Gesignaleerd via het driehoekje. Twee mogelijkheden: Ofwel gaat u met mij akkoord dat dit volstrekt niets te maken heeft met vreemdelingenbeleid noch met integratie. In dat geval moest het bericht allang naar "Koetjes en Kalfjes" vehuisd zijn.
Geachte,

Wanneer een bericht handelt over problemen met allochtonen (=integratieprobleem), en het gevolg dat er al dan niet aan gegeven wordt (= vreemdelingenbeleid) dan lijk het me evident dat zoiets perfect geplaatst is in de katern vreemdelingenbeleid en integratie.
Ik snap bijgevolg uw probleem niet i.v.m. de plaatsing.

Citaat:
Ofwel vinden de moderatoren dat dat bericht wel degelijk relevant is.
Nogmaals: de relevantie van dergelijke berichten is niet onze zaak.
We achten de meeste forumdeelnemers voldoende oordeelsbekwaam om voor zichzelf uit te maken of ze een discussie relevant genoeg vinden om ze te volgen en/of er op te reageren.

Citaat:
In dat geval wacht ik vol ongeduld op hun uitleg daaromtrent.
Gezien het fraaie weer én de lage prioriteit die ik persoonlijk aan klachten over al dan niet foute plaatsing toeken, vrees ik dat uw geduld nog heel vaak op de proef zal gesteld worden.

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 18 juni 2006, 20:21   #83
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Waarom was het forum vandaag off-line?
Oud 18 juni 2006, 20:31   #84
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Waarom was het forum vandaag off-line?
Vond het raar dat het forum Suggesties&Mededelingen er niet vol van stond, maar inderdaad, ik kon er vandaag ook de hele dag niet op.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 18 juni 2006, 21:48   #85
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

De mods wilden ons een dagje verlossen van onze verslaving.
Zij denken enkel aan onze gezondheid!
Jaani_Dushman is offline  
Oud 18 juni 2006, 22:00   #86
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

[schuldgevoel-modus] was het maar waar... [schuldgevoel-modus]
Kim is offline  
Oud 18 juni 2006, 22:30   #87
tronca
Staatssecretaris

tronca's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De mods wilden ons een dagje verlossen van onze verslaving.
Zij denken enkel aan onze gezondheid!
Eigenlijk wilden we jullie gewoon eens de kans geven om wat te genieten van het mooie weer zonder te moeten denken aan al die boeiende discussies die je daar normaal door zou mislopen.

Maar serieus: ik denk gewoon een klein probleempje met de server, dat pas uren later is opgelost doordat onze technicus was gaan genieten van het zonnetje. Onze excuses alleszins.
tronca is offline  
Oud 19 juni 2006, 04:16   #88
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
Eigenlijk wilden we jullie gewoon eens de kans geven om wat te genieten van het mooie weer zonder te moeten denken aan al die boeiende discussies die je daar normaal door zou mislopen.

Maar serieus: ik denk gewoon een klein probleempje met de server, dat pas uren later is opgelost doordat onze technicus was gaan genieten van het zonnetje. Onze excuses alleszins.
geen probleem hoor, de vrienden van Wikipedia hebben er wel bij gevaren.
(jullie beschouwen wikipedia toch als vrienden hoop ik, of zijn het concurrenten?)

http://forum.politics.be/showthread.php?t=51969
driewerf is offline  
Oud 19 juni 2006, 12:08   #89
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geachte,

Wanneer een bericht handelt over problemen met allochtonen (=integratieprobleem), en het gevolg dat er al dan niet aan gegeven wordt (= vreemdelingenbeleid) dan lijk het me evident dat zoiets perfect geplaatst is in de katern vreemdelingenbeleid en integratie.
Ik snap bijgevolg uw probleem niet i.v.m. de plaatsing.

Het gaat hier over een fait divers met wat straatcrapuultjes in de hoofdrol. Hat is al zeer de vraag of de term "allochtonen" (in de titel van het krantenbericht) om te beginnen al relevant is. Maar stellen dat het om een "integratieprobleem" gaat, is compleet van de pot gerukt. En dat enig "vreemdelingenbeleid", daar een of ander "gevolg kan aan geven", is compleet absurd. Dat zijn dus DRIE bruggen te ver.
Tenzij u nog wat argumenten achter de hand houdt. Of er tenminste eerlijk voor uitkomt dat uw eigen politieke overtuiging u verhindert om hierover objectief te oordelen. 8)
drosophila is offline  
Oud 19 juni 2006, 12:18   #90
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Man, jij bent toch echt niet te schatten he?

Moet nu echt iedereen jouw linkse mening overnemen?

De moderators beschuldigen van partijdigheid, is overigens wel heel laag bij de grond hoor.
Kim is offline  
Oud 19 juni 2006, 12:29   #91
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ons drosophila heeft vanzelfsprekend een punt : door het subforum "integratie en vreemdelingenbeleid" te overspoelen met berichten uit de strafrechterlijke sfeer, doe je aan een nagatieve beeldvorming van
integratie en vreemdelingenbeleid. De enige relevantie is dat er relatief meer misdaden gepleegd worden door vreemdelingen of belgen met een
vreemde afkomst dan door belgen. In absolute cijfers is dit vanzelfsprekend onjuist en ook het % misdaden van vreemdelingen en belgen van vreemde afkomst moet gereelativeerd worden, door er de "toeristen" af te trekken. Het volledige ondererp is eigenlijk een maatschappelijke discussie op zichzelf nl. de diverse vormen van criminaliteit, waarbij het element "doding" soms wel en soms niet als een misdaad wordt beschouwd en ook het gewicht dat aan een diefstal wordt toegekend met 2 maten wordt gemeten (een jonge man rukt een tasdje met € 50,- van de hand van een dametje van 88 jaar vs. een filiaalhouder die zijn klanten voor 1 miljoen eurootjes oplicht..)

We kunnen dan nog gerust een boompje opzetten over het verwringen van de perceptie van de misdaad, die uiteindelijk leidt tot het afknallen van mensen met een andere huidskleur enz..

Kortom : het subforum integratie en vreemdelingenbeleid wordt op politics.be flagrant misbruikt om racistische propaganda te bedrijven..
een subforum "Racistische propaganda die wettelijk nog net kan" zou derhalve geen kwaad idee zijn.
Oud 19 juni 2006, 12:32   #92
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Man, jij bent toch echt niet te schatten he?

Moet nu echt iedereen jouw linkse mening overnemen?
En wat is er dan zo 'links' aan het verzoek om relevantie??

Citaat:
De moderators beschuldigen van partijdigheid, is overigens wel heel laag bij de grond hoor.
Ik bechuldig niemand. Ik zoek gewoon naar verklaringen voor deze merkwaardige weigering om een gemeld fait divers naar 'koetjes en kalfjes' te verhuizen, waar het thuishoort.

Laatst gewijzigd door drosophila : 19 juni 2006 om 12:33.
drosophila is offline  
Oud 19 juni 2006, 12:38   #93
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat is er dan zo 'links' aan het verzoek om relevantie??
Blijkbaar wil je dat er geen discussie ontstaat over het feit dat allochtonen iemand in mekaar slaan...

Citaat:
Ik bechuldig niemand. Ik zoek gewoon naar verklaringen voor deze merkwaardige weigering om een gemeld fait divers naar 'koetjes en kalfjes' te verhuizen, waar het thuishoort.
Sorry, maar geweldpleging in de maatschappij is m.i. ook geen "K&K" feit.
Kim is offline  
Oud 19 juni 2006, 12:43   #94
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik zit hier al vier jaar en heb nooit iets gemerkt van partijdigheid bij de moderatie. Als commie zou ik nochtans de hele tijd moeten zitten schreeuwen over hoe rechts dit forum wel is...

drosophila als je problemen hebt met de moderatie, begin dan je eigen forum. ik ben eens benieuwd hoe lang het gaat duren eer daar wordt gecensureerd...

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 19 juni 2006 om 12:43.
Pelgrim is offline  
Oud 19 juni 2006, 12:45   #95
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wil je dat er geen discussie ontstaat over het feit dat allochtonen iemand in mekaar slaan...
Helemaal niet. Het is me gewoonweg een raadsel wat een krantenbericht over wat straatcrapuul te maken heeft met "vreemdelingenbeleid" of "integratie". Maar misschien ligt het aan mij en ben ik te dom om het verband te zien. Verlicht mij dus a.u.b. Of verhuis het bericht naar K&K.

Citaat:
Sorry, maar geweldpleging in de maatschappij is m.i. ook geen "K&K" feit.
Dan moeten de forumbeheerders maar overwegen om een rubriek "geweldpleging zoals de media dat brengt" (of zoiets) op te richten.
drosophila is offline  
Oud 19 juni 2006, 12:47   #96
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik zit hier al vier jaar en heb nooit iets gemerkt van partijdigheid bij de moderatie. Als commie zou ik nochtans de hele tijd moeten zitten schreeuwen over hoe rechts dit forum wel is...

drosophila als je problemen hebt met de moderatie, begin dan je eigen forum. ik ben eens benieuwd hoe lang het gaat duren eer daar wordt gecensureerd...
Hey ho, hold yr horses! Zoals ik al zei: als er al iemand wordt beschudigd, dan doet die dat zélf door mij een verklaring schuldig te blijven.
drosophila is offline  
Oud 19 juni 2006, 14:34   #97
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

Niemand is neutraal - iedereen heeft een neiging tot censuur -

Soms kan men inderdaad over bepaalde verschijnselen in een "knoop" geraken : misdaden, slachtoffers e.d. is dat een "vreemdelingenprobleem" of een "maatschappelijk probleem"..
en hoe komt het dat er op een "politiek forum" quasi uitsluitend misdaden gepleegd door "vreemdelingen" en "blanke slachtoffers" gesproken wordt...

Vanzelfsprekend wil niemand de "waarheid" geweld aandoen of aan "censuur" gaan doen - maar als men "misdaad" in de samenleving in principe als een "vreemdelingen en integratieprobleem" catalogizeert ondersteunt men extreem-rechtse racistische politiek !
Oud 19 juni 2006, 17:04   #98
Peter Johan
Parlementslid

Standaard

Geachte,
Citaat:

Het gaat hier over een fait divers met wat straatcrapuultjes in de hoofdrol.
De katern Vreemdelingenbeleid en integratie bestaat voor het grootste deel uit fait-divers in de aard van allochtoon slaat autochtoon, steevast gevolgd door een ander exemplarisch geval van het omgekeerde.
Ook het bericht waarop u doelt is nr. zoveel in de rij, en hoort dus geenszins thuis bij Koetjes en Kalfjes.

Citaat:
Hat is al zeer de vraag of de term "allochtonen" (in de titel van het krantenbericht) om te beginnen al relevant is.
Het checken en dubbelchecken van de bronnen van beroepsjournalisten behoort niet tot de omschrijving van de taak die ik hier vrijwillig op mij neem.

Citaat:
Maar stellen dat het om een "integratieprobleem" gaat, is compleet van de pot gerukt. En dat enig "vreemdelingenbeleid", daar een of ander "gevolg kan aan geven", is compleet absurd. Dat zijn dus DRIE bruggen te ver.
Deze fraaie stelling mag u zoveel verdedigen als u wil, op het desbetreffende topic, in de katern waar het thuishoort.

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 19 juni 2006, 17:10   #99
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geachte,

De katern Vreemdelingenbeleid en integratie bestaat voor het grootste deel uit fait-divers in de aard van allochtoon slaat autochtoon, steevast gevolgd door een ander exemplarisch geval van het omgekeerde.
Ook het bericht waarop u doelt is nr. zoveel in de rij, en hoort dus geenszins thuis bij Koetjes en Kalfjes.

Het checken en dubbelchecken van de bronnen van beroepsjournalisten behoort niet tot de omschrijving van de taak die ik hier vrijwillig op mij neem.

Deze fraaie stelling mag u zoveel verdedigen als u wil, op het desbetreffende topic, in de katern waar het thuishoort.

Peter Johan
U moet écht in de politiek gaan. Met zoveel talent voor het ontwijken van zowel pertinente vragen als verantwoordelijkheid (ook vrijwilligers hebben die) wacht u ongetwijfeld een schitterende carrière.
Bovendien ben ik ervan overtuigd dat alvast één partij u met open armen zal ontvangen...

Laatst gewijzigd door drosophila : 19 juni 2006 om 17:23.
drosophila is offline  
Oud 19 juni 2006, 17:17   #100
Peter Johan
Parlementslid

Standaard

Geachte,
Citaat:
U moet écht in de politiek gaan.
Ik moet u teleurstellen.
Voor een politieke carrière ontbeer ik de nodige interesse en tijd, gezien mijn eerlijke job.
Citaat:
Met zoveel talent voor het ontwijken van zowel pertinente vragen als verantwoordelijkheid (ook vrijwilligers hebben die) wacht u ongetwijfeld een schitterende carrière.
Met de verantwoordelijkheid voor één verkeerd geplaatste topic (althans volgens uw inzichten) zal het best meevallen.

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be