Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2006, 20:49   #81
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Een uitleg van een Vlaams Blokker die kan tellen omdat kleuren belangrijk zijn. Ging het dan niet om verkeersagressie zondermeer?
Nee hoor... http://forum.politics.be/showthread.php?t=50437

Van een onverdachte linkse bron

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 20:59   #82
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

[SIZE=2]
Citaat:
Citaat:
[/SIZE][SIZE=2]Oorspronkelijk bericht door oliepiek [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG][/SIZE]
[SIZE=2]Vandaag wordt Congo bijvoorbeeld leeggeplunderd; de VN heeft een vet rapport waarin haarfijn wordt aangetoond wie wat plundert; en het zijn de Amerikanen en de Europeanen die van voor staan; de oorlog in Congo -- de ergste sinds WOII -- wordt daardoor aangevuurd. Da's maar één voorbeeld. Vandaag, niks vorige generaties.[/SIZE]
[SIZE=2]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jewel Bekijk bericht
Link? Misschien staat mijn buurman op de lijst.

Dan moeten ze maar op Le Pen of op de BNP stemmen. Ik wil die Africaanse gezondheidswerkers evenmin als jij.
Het oorspronkelijke UN rapport vind je hier:
http://www.reliefweb.int/w/Rwb.nsf/v...4?OpenDocument

Een aantal artikels die de hypocrisie van de blanke plunderaar aantonen:

Van het Global Policy Forum: Britse bedrijven waarvan geweten is dat ze bloed aan hun handen hebben worden ongemoeid gelaten:

UK Ignored UN Report on Looting in Congo, Say MPs
[/SIZE]
[SIZE=2]http://www.globalpolicy.org/security/issues/congo/2005/0221uklooting.htm

De VN Veiligheidsraad vraagt een nog diepgaander onderzoek omdat slechts een fractie van de Westerse misdadige bedrijven geïdentificeerd is:
U.N. Extends Inquiry Into Looting of Congo

The United Nations Security Council today asked an expert panel investigating the plundering of Congo's natural resources to carry on its work for another six months in hopes of cutting off the illegal trade.
http://query.nytimes.com/gst/fullpag...52C0A9659C8B63

[/SIZE] [SIZE=2]UN report accuses Western companies of looting Congo[/SIZE]

[SIZE=2]An investigation carried out by a team of experts on behalf of the United Nations shows how the four year old war in the Congo has enabled the large-scale and systematic robbery of the country’s mineral wealth.[/SIZE]

[SIZE=2]http://www.wsws.org/articles/2002/oct2002/cong-o26.shtml[/SIZE]

Enfin, soit, da's algemeen bekend, ik zie niet in waarom iemand daar twijfels rond zou moeten hebben.

Laten we dus vertrekken van de vanzelfsprekendheid dat de Europese welvaart steunt op plundering, offshore oorlog en moderne slavernij, dan kunnen we tensminste het debat echt beginnen voeren.

[SIZE=2]

[/SIZE]
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 21:03   #83
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
[SIZE=2]

Van het Global Policy Forum: Britse bedrijven waarvan geweten is dat ze bloed aan hun handen hebben worden ongemoeid gelaten:

[/SIZE]

[SIZE=2]http://www.globalpolicy.org/security/issues/congo/2005/0221uklooting.htm

De VN Veiligheidsraad vraagt een nog diepgaander onderzoek omdat slechts een fractie van de Westerse misdadige bedrijven geïdentificeerd is:

The United Nations Security Council today asked an expert panel investigating the plundering of Congo's natural resources to carry on its work for another six months in hopes of cutting off the illegal trade.

[/SIZE][SIZE=2]UN report accuses Western companies of looting Congo[/SIZE]

[SIZE=2]An investigation carried out by a team of experts on behalf of the United Nations shows how the four year old war in the Congo has enabled the large-scale and systematic robbery of the country’s mineral wealth.[/SIZE]

Enfin, soit, da's algemeen bekend, ik zie niet in waarom iemand daar twijfels rond zou moeten hebben.

Laten we dus vertrekken van de vanzelfsprekendheid dat de Europese welvaart steunt op plundering, offshore oorlog en moderne slavernij, dan kunnen we tensminste het debat echt beginnen voeren.

hebt ge geen info uit een Brusselse gemeente over rubber en afgehakte handen

daar willen vele Vlamingen ook niet mee geconfronteerd worden en zeker de Walen niet
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 21:07   #84
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Het gaat niet over geschiedenis, noch over het historisch aandeel van vorige generaties; het gaat over vandaag. (De historische referentie naar Europees kolonialisme is wel relevant, omdat de huidige situatie er de voortzetting van is. Verhaaltjes over Azteekse slavendrijvers zijn hier echter totaal irrelevant).

Laten we dus naar de huidige situatie kijken.

Vandaag wordt Congo bijvoorbeeld leeggeplunderd; de VN heeft een vet rapport waarin haarfijn wordt aangetoond wie wat plundert; en het zijn de Amerikanen en de Europeanen die van voor staan; de oorlog in Congo -- de ergste sinds WOII -- wordt daardoor aangevuurd. Da's maar één voorbeeld. Vandaag, niks vorige generaties.

Met één hand plunderen Groot-Britannië en Frankrijk dokters, verpleegsters en medisch personeel uit Afrika, en met de andere hand staan ze op conferenties te zwaaien met waarden en roepen op om meer Afrikanen medische hulp te bieden.

De situatie is pervers. Vandaag, niet gisteren.

Gelieve dus op te houden uw niet te ontkennen schuld en deelname aan deze schandelijke situatie te vergoelijken.
ga dan wat zagen tegen Blair en monsieur le président Chirac.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 21:56   #85
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje
Het bleek geweld te zijn vanwege een legale allochtoon tegen een illegale allochtoon.
Betuig je je verontwaardiging, dan ben je sowieso een racistische VB-er.
Betuig je geen verontwaardiging, dan ben je ook sowieso een racistische VB-er.
Van een uiterst genante situatie gesproken ... voor de linkerzijde.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko
Een uitleg van een Vlaams Blokster die kan tellen omdat kleuren (afkomst) belangrijk zijn????? Ging het dan niet om verkeersagressie? Je kan daar gerust een mening over uiten, zonder je direct geviseerd te voelen. Verstandig rechts heeft daar hoegenaamd geen problemen mee. Laat die noch vlees noch vis redeneringen dus maar gerust achterwege.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Nee hoor... http://forum.politics.be/showthread.php?t=50437

Van een onverdachte linkse bron
Nu hoor je ze niet, blazen ze koud noch warm. Uw onverdacht linkse bron had nog gelijk ook of wat besluit jij dan uit dat veelzeggend antwoord van Knorretje?

Laatst gewijzigd door Jakko : 3 mei 2006 om 22:06.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 22:17   #86
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belga Bekijk bericht
Ja maar ik heb nog niemand verontwaardigd horen reageren over dit voorval.

De mp3 moord daarentegen, moord en brand.
er is dan ook een verschil tussen een pak slaag krijgen , en 5 messteken in uw hart.Of vind gij van niet, mischien?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 22:37   #87
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
"Welvaart" is altijd al gebaseerd geweest op "kolonialisme, oorlog, genocide, uitbuiting, vernedering, bezetting, en slavernij". Wij waren daar gewoon ietsje beter in dan de anderen.

Voorbeelden?

- de Azteken die continu oorlog voerden tegen hun buurvolkeren om aan genoeg mensenoffers te geraken
- stammenoorlogen tussen de indianen in Noord-Amerika, of tussen de negers in Africa
- de Maori's die de Moriori's volledig uitroeiden
- slavernij van negers door de Arabieren, of simpelweg door andere negers
- slavernij van blanken door de moslims (de Barbarijse piraten, de kindbelasting tijdens de Turkse bezetting van Oost-Europa)
- China is pas verenigt na eeuwenlange oorlogen
- de invallen van de Mongolen in China (waar dient anders die muur voor?)
- de invallen van de Hunnen in Europa

Wie er nog kent, mag ze altijd bijvullen...
trek een geschiedenisboek open, en u zult bemerken dat de geschiedenis der mensheid er één is van oorlogen, invallen, overheersingen, slavernij en meer moois.En dit sinds de prehistorie.In het neolithische tijdperk werd reeds gevochten tussen stammen om plaatsen waar goede silex gevonden werd, voor het vervaardigen van wapens, naast de meerbekende stammenoorlogen voor goede jachtvelden en visrijke rivieren en meren, en de goede oude vrouwen roof.Daarna werd er gevochten voor plaatsen waar men veel ijzer vond, daarna voor goud, en vandaag voor olie.Morgen wellicht voor water...
Al deze vechtende stammen en volkeren pasten het "eigen volk eerst" principe toe, en dit werd alom en algemeen als normaal gedrag beschouwt.Het tegendeel werd gezien als verraad.
Vandaag, en voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid, zien we hoe een ras mensen , gebukt onder de schuldgevoelens voor de zogezegde misdaden van zijn voorouders, zichzelf haat en geselt, dit tegennatuurlijk gedrag word hen zelfs bijgebracht op de schoolbanken ...
Onze vriend oliepiek was waarschijnlijk de eerste van de klas.Een uitslover...
Oud 3 mei 2006, 22:40   #88
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Schitterende analyse... soms er een beetje over maar het herinnert ons er nog eens goed aan hoe het komt dat we het hier zo veel beter hebben.
hier nog zo een zichzelf bespuwend schepsel.Doen me een beetje denken aan die monnikken die zichzelf er van langs geven met de zweep...
Oud 3 mei 2006, 22:51   #89
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik dus in jou huis zou binnenvallen, je dochter zou verkrachten en je 2 oudste zoons meesleuren naar mijn eigen huis om daar 18 uur per dag zich kapot te werken en daarna een mijn in je achtertuin oprichten zonder dat je ook maar iets van de meerwaarde ziet zou je dat ook als legitiem aanvaarden?
stoort het jou niet dat al het geld dat jouw ouders uitgegeven hebben aan jouw opvoeding eigenlijk geld is dat gestolen werd van arme uitgebuitte negertjes?Vreselijk idee, niet?Waarom ga je geen gratis ontwikkelingshulp doen in Afrika,als boetedoening, inplaats van hier te zitten zagen? Uw lievelingetjes worden daar niets beter van hoor
Oud 3 mei 2006, 23:06   #90
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een gezever allemaal. Ik probeer wel degelijk iets te doen, zowel door te discussieren met mijn bevoorrechte blanke medemens als met concreet vrijwilligerswerk.
Je maakt mij benieuwd? Je hebt nu teveel gezegd of te weinig: wélk vrijwilligerswerk?
Oud 3 mei 2006, 23:14   #91
Jewel
Partijlid

Standaard

Citaat:
[SIZE=2]

[/SIZE]

[/SIZE] [SIZE=2]UN report accuses Western companies of looting Congo[/SIZE]

Laten we dus vertrekken van de vanzelfsprekendheid dat de Europese welvaart steunt op plundering, offshore oorlog en moderne slavernij, dan kunnen we tensminste het debat echt beginnen voeren[SIZE=2]
[/SIZE]
1. Voor zover ik kan afleiden uit een snelle, diagonale lezing van deze artikels, zijn de staten Congo, Rwanda, Burundi en Uganda verwikkeld in een oorlog, die ze financieren met de minerale rijkdom die ze te pakken kunnen krijgen. Me dunkt dat zij de hoofdschuldigen zijn.

2. Deze minerale rijkdommen komen dan terecht op de internationale markt, via bedrijven die zich weliswaar niet schuldig maken aan misdaden maar wel de andere kant opkijken. Hun kunnen we hoogstens opportunisme verwijten.

3. En om God weet welke zieke reden is dat allemaal de fout van de bange, blanke, hypocriete Belg, en moet deze hiervoor gestraft worden...

Jewel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 23:27   #92
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie mijn tegenvoorbeelden. Geweld en verovering zijn van alle tijden en alle culturen. En euh, handel tussen verschillende landen hadden wij in Europa ook hoor.
de Romeinse heirbanen volgden gewoon de reeds bestaande handelswegen die door héél Gallië liepen.Eens dat een gebied verovert was, werden deze wegen versterkt, voor meer troepen gemakkelijker te kunnen laten volgen.Deze handelswegen bestonden reeds vanaf het neolithische tijdperk.Vanaf in dat tijdperk werd er tussen verschillende gebieden en landen in Europa handel gedreven...het moet maar eens gedaan zijn , om onze voorouders als onderontwikkelde holbewoners voor te doen, vergeleken bij de o zo beschaafde Chinezen, Indiërs en anderen.Ooit al van Stonehenge gehoort? Dat bestond al, voor ze de Pyramides zijn beginnen bouwen zijn in Egypte.Nog iets daarover: waarom bestaan er zo weinig resten van bouwwerken , zoals in de oosterse landen? Omdat de Europeanen in grotten en tenten van aanééngenaaide dierenhuiden leefden?Natuurlijk niet, wél omdat ze bijna alles in hout bouwden, dat hier overvloedig was.Maar met de tijd vergaat.
Oud 3 mei 2006, 23:36   #93
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
neen een Turk uit Schaarbeek (volgens Nieuwsblad) hij kwam er zelfs al terug tanken en de misten elkaar amper 5 minuten...

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GNFRNDFF
dus voor gelijk wie ik het opneem, ben ik een racist dan? ofwel anti-turk, ofwel een negerhater? Doet mij denken aan die diskussies van voor of tegen joden/palestijnen.Gelijk voor wie je het opneemt ben je een anti-semiet.
Nu moet ik wel zeggen dat ik liever heb dat die Turk op een Afrikaan geklopt heeft , dan op een Belg. "Une fois n'est pas coutume" zoals onze franstalige broeders zeggen.Maar dat zal wel weer niet goed zijn zeker,
Oud 4 mei 2006, 00:56   #94
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Voor zover ik kan afleiden uit een snelle, diagonale lezing van deze artikels, zijn de staten Congo, Rwanda, Burundi en Uganda verwikkeld in een oorlog, die ze financieren met de minerale rijkdom die ze te pakken kunnen krijgen. Me dunkt dat zij de hoofdschuldigen zijn.

2. Deze minerale rijkdommen komen dan terecht op de internationale markt, via bedrijven die zich weliswaar niet schuldig maken aan misdaden maar wel de andere kant opkijken. Hun kunnen we hoogstens opportunisme verwijten.

3. En om God weet welke zieke reden is dat allemaal de fout van de bange, blanke, hypocriete Belg, en moet deze hiervoor gestraft worden...
Ofwel kan u niet lezen ofwel wilt u het niet, ofwel moet u dringend horizontaal leren lezen.

1. Aan de grens van Congo staan met een vrachtwagen en met cash geld staan zwaaien zodat arme Congolezen voor u een mijn gaan plunderen, waarop u vervolgens uw zakken vult en wegrijdt, dat is dus geen opportunisme, dat is zuivere medeplichtigheid. Meer zelfs, dat is de oorlog bewust gaande houden en versterken. Waar halen de strijdende partijen het geld vandaan om wapens te kopen denk je?

Welke bedrijven staan aan de grens met geld te zwaaien?

Company
Country of destination
Merchandise
CogemBelgiumcassiterites Muka-EnterpriseBelgiumcassiterites IssaGermanycassiterites Chpistopa FlossGermanycassiterites RedemiRwandacassiterites Banro-Resources Corp.Malaysiacassiterites, coltan
Canadacassiterites BharatUnited Republic of Tanzaniacassiterites Extano-OfficeRwandacoltan CoopimarRwandacoltan Geologistics HannoverGermanycoltan Rwasibo-ButeraSwitzerlandcoltan EagleswingsNetherlandscoltan VeenNetherlandscoltan SogerBelgiumcoltan Patel WarehouseNetherlandscoltan AfrimexUnited Kingdom of Great Britain and Northern Irelandcoltan
Netherlandscassiterites Chimie PharmacieNetherlandscoltan
Belgiumcoltan SogemBelgiumcoltan, cassiterites, tin CogecomBelgiumcoltan, cassiterites CogeaBelgiumcoltan PanalpinaKenyacoltan TradementBelgiumcoltan, cassiterites Ventro StarUnited Kingdom of Great Britain and Northern Irelandcoltan RaremetIndiacoltan FinconordPakistancoltan Finiming Ltd.Belgiumcoltan FinconcordeRussian Federationcassiterites, coltan PatelIndiacassiterites Cicle InternationalBelgiumcoltan MasingiroGermanycoltan Union-TransportGermanycoltan Specialty MetalBelgiumcoltan MDWBelgiumcassiterites, coltan TransintraBelgium
Drie-vierde daarvan is Westers.

2. Van de 6 miljard dollar aan assets die er op minder dan vier jaar tijd geplunderd zijn, werd 5 miljard geplunderd door Europese en Amerikaanse bedrijven.

3. Uiteraard gebruikt het Westen altijd off-shore elites om een land leeg te roven. Een dictatortje hier, een rebellengroepje daar en ginder nog wat huurlingen. Europeanen zijn laf genoeg om het vuile werk door een ander te laten doen.

Laten we dus ophouden te ontkennen dat Europa's welvaart op de massale plundering van landen van het Zuiden gebaseerd is. Dit is een vanzelfsprekendheid.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 01:09   #95
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ofwel kan u niet lezen ofwel wilt u het niet, ofwel moet u dringend horizontaal leren lezen.

1. Aan de grens van Congo staan met een vrachtwagen en met cash geld staan zwaaien zodat arme Congolezen voor u een mijn gaan plunderen, waarop u vervolgens uw zakken vult en wegrijdt, dat is dus geen opportunisme, dat is zuivere medeplichtigheid. Meer zelfs, dat is de oorlog bewust gaande houden en versterken. Waar halen de strijdende partijen het geld vandaan om wapens te kopen denk je?

Welke bedrijven staan aan de grens met geld te zwaaien?

Company
Country of destination
Merchandise
CogemBelgiumcassiterites Muka-EnterpriseBelgiumcassiterites IssaGermanycassiterites Chpistopa FlossGermanycassiterites RedemiRwandacassiterites Banro-Resources Corp.Malaysiacassiterites, coltan
Canadacassiterites BharatUnited Republic of Tanzaniacassiterites Extano-OfficeRwandacoltan CoopimarRwandacoltan Geologistics HannoverGermanycoltan Rwasibo-ButeraSwitzerlandcoltan EagleswingsNetherlandscoltan VeenNetherlandscoltan SogerBelgiumcoltan Patel WarehouseNetherlandscoltan AfrimexUnited Kingdom of Great Britain and Northern Irelandcoltan
Netherlandscassiterites Chimie PharmacieNetherlandscoltan
Belgiumcoltan SogemBelgiumcoltan, cassiterites, tin CogecomBelgiumcoltan, cassiterites CogeaBelgiumcoltan PanalpinaKenyacoltan TradementBelgiumcoltan, cassiterites Ventro StarUnited Kingdom of Great Britain and Northern Irelandcoltan RaremetIndiacoltan FinconordPakistancoltan Finiming Ltd.Belgiumcoltan FinconcordeRussian Federationcassiterites, coltan PatelIndiacassiterites Cicle InternationalBelgiumcoltan MasingiroGermanycoltan Union-TransportGermanycoltan Specialty MetalBelgiumcoltan MDWBelgiumcassiterites, coltan TransintraBelgium
Drie-vierde daarvan is Westers.

2. Van de 6 miljard dollar aan assets die er op minder dan vier jaar tijd geplunderd zijn, werd 5 miljard geplunderd door Europese en Amerikaanse bedrijven.

3. Uiteraard gebruikt het Westen altijd off-shore elites om een land leeg te roven. Een dictatortje hier, een rebellengroepje daar en ginder nog wat huurlingen. Europeanen zijn laf genoeg om het vuile werk door een ander te laten doen.

Laten we dus ophouden te ontkennen dat Europa's welvaart op de massale plundering van landen van het Zuiden gebaseerd is. Dit is een vanzelfsprekendheid.
En wij Vlamingen maar de wapenfabrieken van de Walen proberen te beperken tot de democratische landen... maar toen was er geen land te bezeilen met jouw PS-vriendjes.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 4 mei 2006, 01:10   #96
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En wij Vlamingen maar de wapenfabrieken van de Walen proberen te beperken tot de democratische landen... maar toen was er geen land te bezeilen met jouw PS-vriendjes.
En dan dien ik jou nog van antwoord. Ik had evengoed iets raars kunnen zeggen omdat me die waarheid zo evident leek dat ik dacht dat je die zelf kon achterhalen. Mocht dat zo zijn, dan wil ik gerust nog wat rare dingen zeggen:

broodrooster
aardeweg
erosie

aub.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 4 mei 2006, 08:57   #97
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je vindt dezelfde hypocrisie op alle vlakken terug. Neem het debat over migratie en illegalen. De illegalen worden uitscholden en bedreigd, terwijl zij wel de motor zijn van de Europese economie (zie de schokkende documentaire over hoe illegalen al uw groenten en fruit plukken, uw huis bouwen en uw vuilnis verwerken). In het debat over migratie en illegalen, krijgt de illegaal alle schuld, terwijl de laffe blanke KMO'er die ze als slaaf in't zwart tewerkstelt en ze graag ziet komen geen woord kritiek krijgt.
Hoe vermijd je dergelijke toestanden? Precies door een streng beleid die belet dat er hier illegalen komen en de illegalen die er reeds zijn terug stuurt naar hun land.

Het is immers jouw politiek kamp die altijd alles in het werk heeft gezet om de grenzen zoveel mogelijk af te schaffen en het voor de overheid praktisch onmogelijk heeft gelmaakt om illegalen op te pakken en effectief terug te sturen. Niet de conservatieve politici maar open, progressive mensen hebben ervoor gezorgd dat de slaven waarover jij het hebt gemakkelijk naar hier kunnen gehaald worden via mensenhandel-circuits en hier ook kunnen blijven. Jullie zijn de objective bondegenoten van pooiers, mensenhandelaars en oplichters.

PS
Wij zijn niet bang (meer).
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 09:11   #98
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belga Bekijk bericht
Ja maar ik heb nog niemand verontwaardigd horen reageren over dit voorval.

De mp3 moord daarentegen, moord en brand.
Omdat volgens jou de aard van de feiten en de gevolgen ongeveer even zwaar wegen???
Een autochtoon die lastiggevallen wordt, bestolen en mishandeld is dagelijkse kost en moet volgens sommigen niet eens meer vermeld worden. Het heeft geen "meerwaarde", het is "irrelevant", er moet/mag niet worden aan toegevoegd dat het om een bepaalde soort mensen gaat, het wekt het ingebeelde onveiligheidsgevoel in de hand enz
Een illegaal/allochtoon die onder handen wordt genomen (zelfs door een andere allochtoon, zoals nu) ... dat is pas groot nieuws!!! Daar moeten de mensen voor op straat komen en "en bloc" reageren...
Indien dit feit van "dagelijks voorkomende verkeersagressie" ineens het land in rep en roer zou moeten zetten... dan moeten we 24/24 niets anders meer doen...
Maar, ik vergat het bijna... dat moet enkel in "bepaalde gevallen" nietwaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 09:12   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie zijn de objective bondgenoten van pooiers, mensenhandelaars en oplichters.

Wij zijn niet bang (meer).

In Engeland zijn ze blijkbaar ook niet bang meer om een kat en kat te noemen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 09:17   #100
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Welvaart" is altijd al gebaseerd geweest op "kolonialisme, oorlog, genocide, uitbuiting, vernedering, bezetting, en slavernij". Wij waren daar gewoon ietsje beter in dan de anderen.

Voorbeelden?

- de Azteken die continu oorlog voerden tegen hun buurvolkeren om aan genoeg mensenoffers te geraken
- stammenoorlogen tussen de indianen in Noord-Amerika, of tussen de negers in Africa
- de Maori's die de Moriori's volledig uitroeiden
- slavernij van negers door de Arabieren, of simpelweg door andere negers
- slavernij van blanken door de moslims (de Barbarijse piraten, de kindbelasting tijdens de Turkse bezetting van Oost-Europa)
- China is pas verenigt na eeuwenlange oorlogen
- de invallen van de Mongolen in China (waar dient anders die muur voor?)
- de invallen van de Hunnen in Europa

Wie er nog kent, mag ze altijd bijvullen...
kijk dan eens naar een land als Cuba, waar uitbuiting van binnen- of buitenlanders niet in het systeem zit ingebakken. Mocht er geen handelsembargo zijn zou dat land nog beter boeren dan nu, en vergeet niet dat het nu al de beste statistieken kan voorleggen van alle in de buurt liggende derdewereldlanden.

Er van uitgaan dat welvaart onmogelijk is zonder plundering of uitbuiting is een cynisch en verwerpelijk idee.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be