![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Het is echt ontroerend te zien hoe bezorgd bepaalde personen zijn als het om de Irakezen gaat...
Als het over Soedanezen, Tsjetsjenen, Congolezen (waar een veelvoud aan doden vallen) gaat, dan geven ze (bijna) nooit thuis... Evenmin als het over mensenrechtenschendingen in China, Cuba, Noord-Korea... gaat... Hoe zou daaaaa komen? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 10 mei 2006 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn vrije, massaal geparticipeerde, verkiezingen geweest, er is een regering, die hoeven dus gewoon vriendelijk aan alle vreemde troepen te vragen : ga nu aub naar huis. Waarom doen ze dat niet ?
Eenvoudig : zelfs met vreemde troepen is er een burgeroorlog aan het uitbreken. Moskeeën worden gebombardeers, men vindt regelmatig groepjes vermoorde irakezen (soennieten, sjiëten, koerden..) Als ik het correct begrijp wil iedere groep te overhand krijgen en strijden ze behalve tegen de andere groepen, vooral tegen de "vreemde" troepen omdat dat hen een "patriottisch aura" greeft. De toestand in de wereld kan momenteel slechts van totale krankzinnigheid bevrijdt worden door een radikaal afnemen van de verbruiksdruk op olie : de religieuze of andere dictator die zijn hand op de olie kan liggen heeft gewonnen : hij mag voorbij "start" en ontvangt een fortuin. Diegenen die menen dat het de Amerikanen en Britten vooral om te doen was de olie veilig te stellen hebben gelijk, maar diegenen die geloven dat de voortdurende opstand in Irak een pattriotische strijd voor "vrijheid" is zijn wel héél naief.
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zie voor Irak:
- http://forum.politics.be/showthread.php?t=46318 - http://forum.politics.be/showthread.php?t=46954 - http://news.bbc.co.uk/2/hi/programme...nt/4209595.stm (Hier wordt enkel nog maar van de optie (�* la Salvador) gesproken, momenteel zien we de uitvoering.) - http://www.globalresearch.ca/articles/FUL506A.html - http://www.globalresearch.ca/index.p...articleId=1230 - http://www.stopusa.be/scripts/texte....gue=3&id=24346 - http://www.stopusa.be/scripts/texte....gue=2&id=24364 - http://www.stopusa.be/scripts/texte....gue=2&id=24365 - http://forum.politics.be/showthread.php?t=50646 Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 10 mei 2006 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor mij ben jij met dat eerste bericht volledig afgegaan. De uitleg achteraf is enkel een oefening in "damage control". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
2. Die regering is gewoon een poppenkastregime die vooralsnog vooral naar de bezetter luisteren want ze voeren een zeer neo-liberaal beleid en volgen gewoon de sektaire lijnen die de VS uittekenden. 3. Die regering heeft geen basis in Irak en regeert eigenlijk enkel over de groene zone. 4. Die verkiezingen zijn gewoon een schaamlapje. 5. Desinformatie over Irak is dagelijkse kost. Onafhankelijke pers wordt reeds sinds het begin van de invasie belemmerd in haar werk door de bezettende troepen en van de 'embedded' journalisten moet je natuurlijk niet teveel verwachten. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 10 mei 2006 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Irak heeft zijn soevereniteit al een tijd terug.Het verzet gaat uit van de soennieten die hun machtspositie terug willen.Met verzet tegen een bezetter heeft dat niets te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Indien de iraakse regering de troepen wegwil gaan ze weg zo simpel is dat. Er is géén plan tot bezetting van olievelden en dergelijke in het midden oosten, dat plan bestaat enkel in het hoofd van de complotdudes Citaat:
Citaat:
Desinformatie ?? Amai dan kunnen die amerikanen en irakezen niks van propaganda. We krijgen elke dag beelden te zijn van aanslagen indien men aan desinformatie zou willen doen zou men tenminste melden "Er zijn géén terroristen werkzaam in Irak" "Al-Zwarqawi is een mythe zonder structuur"
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 10 mei 2006 om 13:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Volgens Al Jazeera bleek uit een onderzoek eind 2003 (gesteund door de universiteit van Oxford) dat: "The majority of Iraqi people are happy that Saddam Hussein has been removed from power, but unhappy with the US-led occupation..." en "Among those Iraqis surveyed 73% said they lacked trust in the US occupiers..."
En december 2005, 2 jaar later dus, zou VS-generaal Peter Pace (ook volgens Al Jazeera) gezegd hebben dat: "...Iraqis themselves would prefer to have coalition forces leave their country as soon as possible," Volgens het Britse ministerie van defensie (een betrokken partij dus de cijfers zijn misschien al wat gekleurd alhoewel dat in deze niet veel uitmaakt, lijkt mij) zouden de volgende cijfers in augustus 2005 een beeld moeten geven van wat de gemiddelde Irakees denkt: "Iraqis "strongly opposed" to presence of coalition troops - 82% Iraqis who believe Coalition forces are responsible for any improvement in security - less than 1% Iraqis who feel less secure because of the occupation - 67% Iraqis who do not have confidence in multi-national forces - 72%" (Maar uw punt was waarschijnlijk dat er niet veel goede informatie te rapen valt al er volop desinformatie is. Dat is ten dele wel waar maar ik probeer toch ook af en toe op het internet wat rond te kijken en heb bijv. al tweemaal Mohammed Hassan hierover zeer overtuigend horen spreken. Nu ja, de cijfers hierboven lijken mij toch een vrij waarheidsgetrouw beeld te geven. (Mijn excuses trouwens voor het vermelden van die 90%, ik had dat ergens opgevangen maar kan het niet meteen staven.)) |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Burger
|
![]() pfffffffffffffffffffffff hahahahahh lol, ik moet altijd lachen met zo'n berichtjes, ze hebben eens iets neergeschoten
![]() Beste naïeve anti-amerika linkse kwispenbiebels, u bent aan het verliezen, en er is werklijk geen hoop meer voor u, leef er mee ![]() arme kereltjes, we dan nog niet eens de 'echte' oorlogswapens gebruikt. bush hoeft maar eenvingerknip te geven, en hopla... |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De VS hebben het communistisch regime aan geen kanten onderuit gehaald. Het regime lag al op apegapen lang voor de Amerikanen op de proppen kwamen. Of waarom dacht u dat de Russen zich genoodzaakt zagen om in te grijpen? Maar in die invasie ziet u, als selectief verontwaardigd mens, natuurlijk geen graten. De Amerikanen hebben pas toen, en dan nog via Pakistan, de verzetsgroepen gesteund, die heus niet allemaal even religieus zot waren. Gezien de invasie van hun ideologische tegenstander is dat geen wonder. Of dacht u dat er in Noord-Vietnam geen Russen zaten? De Taliban kwamen pas als één van de laatste op de proppen. Weet u eigenlijk wel waar ze vandaan komen? Uit de vluchtelingenkampen in Pakistan. Daar zijn ze opgegroeid tijdens de oorlog met de Russen en hebben ze hun vrouwonvriendelijke visie op de islam ontwikkeld. Is het u nog nooit opgevallen soms dat die Taliban, hun leiders daargelaten, zonder uitzondering jonge gasten zijn? De Taliban zijn als laatste op het strijdtoneel verschenen, toen de Russen al met de staart tussen de benen afgedropen waren, en hebben de andere verzetsgroepen de bergen ingedreven. Steun van de Amerikanen hebben ze nooit gehad, toen ze aan de macht waren in Kandahar. Al qaeda werd gesteund door de VS in Afghanistan, maar de Taliban? Mijn hemel, waar haalt u die onzin toch? De Pakistanen hebben ze gesteund, omdat het, net als hen Pathanen zijn, maar de Amerikanen? De Taliban zijn ocharme pas in 1994 op het strijdtoneel verschenen. Waar haalt u dan die onzin dat de Amerikanen ze hebben gesteund? Lees eens wat over de Taliban. Hun enige biografie, door Achmed Rashid, kan ik u ten zeerste aanbevelen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Al Jazeera is onbetrouwbaar, pro-sunnitisch, pro Al Qa'eda (heeft er goede contacten mee)
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[FONT=Arial][SIZE=2] Citaat:
Citaat:
En het waren niet aallem�*�*l religieuze zotten, dat is waar. Sommigen waren gewoon religieus maar dat komt bij mij op hetzelfde neer. Citaat:
[FONT=Arial][SIZE=2] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en er is nog veel meer: hier Laatst gewijzigd door kaatd : 10 mei 2006 om 23:19. |
||||||||||
![]() |
![]() |