Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 11:41   #81
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

De meeste mensen waarmee ik over het onderwerp hebben gesproken, zijn resoluut tegen adoptie voor homosexuelen en hebben zo hun bedenkingen bij het homohuwelijk. Daar is niets homofoob aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat blijkt bij uitstek uit hun standpunt over homohuwelijk. Het is immers een pertinente weigering om homoseksuelen als evenwaardige medeburgers, met bijhorende gelijke rechten te beschouwen.
Jullie hebben al gelijke rechten. Een huwelijk en een gezin zijn beiden instituten die bedoeld zijn voor een man en een vrouw en liefst nog met kinderen erbij, om biologische en sociologische redenen. Jullie hebben het volste recht om een huwelijk of een gezin te stichten als man en vrouw. Dat is echter niet wat jullie willen. Jullie willen eeuwenoude tradities en waarden veranderen om aan jullie eigenaardigheden tegemoet te komen.

Het is even onzinning om adoptie en een huwelijk te eisen voor homo's als het is voor een man om naar een gynaecoloog te willen gaan. Een gynaecoloog is nu eenmaal enkel en alleen bedoeld voor vrouwen. Evenzo zijn gezin en huwelijk bedoeld voor één man en één vrouw.

Niemand heeft er echter een probleem mee dat homosexuele koppels dezelfde rechten kunnen krijgen als getrouwde heterosexuele koppels op vlak van erfenisrechten, belastingen, etc.

Een eerdere draad toont goed aan dat de ware intolleranten de "gay rights" beweging zijn die eisen dat anderen hun afwijking beschouwen als iets normaal en dat zij iedereen die hier niet mee akkoord gaat steevast afschilderen als homofoob, ongeacht zijn of haar redenen en zijn of haar achtergrond. Dat er heel wat conservatieve homosexuelen zijn die er net zo over denken, dat stoort hen totaal niet hierin

Tot zover mijn bijdrage in deze draad. Meer woorden wil ik hier echt niet aan vuilmaken.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 11:42   #82
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
“De bewering dat homokoppels een kind alles kunnen bieden wat het voor zijn ontwikkeling en affectieve behoeften nodig heeft, is een flagrante miskenning van de menselijke natuur. Zij kan alleen het product zijn van een ideologie die gelijkheid oplegt aan wat verschillend is en die overal het monster van discriminatie meent te moeten zien.”
Zoals gebruikelijk een weldoordachte, prachtig formuleerde en volgens mij ook genuanceerde uitspraak van Bodifée, zoals we dat gewend zijn van een van de weinige grote, originele denkers in Vlaanderen. De man heeft een hele boekenplank prachtige filosofische werken geschreven. Gaat hij nu bij Jan Modaal bekend staan als homohater voor de rest van zijn dagen? Het 'kleine' Vlaanderen kennende, vrees ik van wel.
Bodifee is vorig weekend héél terecht uitgeroepen met de homofobieprijs van 2006!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 11:45   #83
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
De meeste mensen waarmee ik over het onderwerp hebben gesproken, zijn resoluut tegen adoptie voor homosexuelen en hebben zo hun bedenkingen bij het homohuwelijk. Daar is niets homofoob aan.

Jullie hebben al gelijke rechten. Een huwelijk en een gezin zijn beiden instituten die bedoeld zijn voor een man en een vrouw en liefst nog met kinderen erbij, om biologische en sociologische redenen. Jullie hebben het volste recht om een huwelijk of een gezin te stichten als man en vrouw. Dat is echter niet wat jullie willen. Jullie willen eeuwenoude tradities en waarden veranderen om aan jullie eigenaardigheden tegemoet te komen.

Het is even onzinning om adoptie en een huwelijk te eisen voor homo's als het is voor een man om naar een gynaecoloog te willen gaan. Een gynaecoloog is nu eenmaal enkel en alleen bedoeld voor vrouwen. Evenzo zijn gezin en huwelijk bedoeld voor één man en één vrouw.

Niemand heeft er echter een probleem mee dat homosexuele koppels dezelfde rechten kunnen krijgen als getrouwde heterosexuele koppels op vlak van erfenisrechten, belastingen, etc.

Een eerdere draad toont goed aan dat de ware intolleranten de "gay rights" beweging zijn die eisen dat anderen hun afwijking beschouwen als iets normaal en dat zij iedereen die hier niet mee akkoord gaat steevast afschilderen als homofoob, ongeacht zijn of haar redenen en zijn of haar achtergrond. Dat er heel wat conservatieve homosexuelen zijn die er net zo over denken, dat stoort hen totaal niet hierin

Tot zover mijn bijdrage in deze draad. Meer woorden wil ik hier echt niet aan vuilmaken.
We zijn het ondertussen al beu gehoord, niemand heeft er een probleem mee MAAR.....

Een eeuwenoude traditie, tradities kunnen veranderen hé.

En dat er héél wat homo's zijn die tegen het huwelijk zijn zou ik nog wel eens willen zien...

Dus een gezin is iets voor zowel homo's als hetero's tot grote spijt van welke homofoob het benijdt!

Oud 18 december 2006, 11:48   #84
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Dat is een ideologisch standpunt. Het is niet mijn fout indien de hoimolobby van dat huwelijk een symbool heeft gemaakt. Sorry maar het is helemaal niet overtuigend.
Een ideologisch standpunt met verregaande praktische consequenties. Ofwel beschouw je je homoseksuele medeburgers als evenwaardig en geef je hen ook allemaal dezelfde rechten als heteroseksuelen, ofwel hou je zedig je bek wanneer je beschuldigd wordt van homohaat. Eieren of joeng.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 11:58   #85
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“De bewering dat homokoppels een kind alles kunnen bieden wat het voor zijn ontwikkeling en affectieve behoeften nodig heeft, is een flagrante miskenning van de menselijke natuur. Zij kan alleen het product zijn van een ideologie die gelijkheid oplegt aan wat verschillend is en die overal het monster van discriminatie meent te moeten zien.”
Zoals gebruikelijk een weldoordachte, prachtig formuleerde en volgens mij ook genuanceerde uitspraak van Bodifée, zoals we dat gewend zijn van een van de weinige grote, originele denkers in Vlaanderen. De man heeft een hele boekenplank prachtige filosofische werken geschreven. Gaat hij nu bij Jan Modaal bekend staan als homohater voor de rest van zijn dagen? Het 'kleine' Vlaanderen kennende, vrees ik van wel.
Bodifée IS inderdaad een homofoob! Wist je dat dan niet? En hij heeft wel meer bekrompen ideeën (hij is ook fervent tegenstander van abortus). En hij beroept zich daarvoor helemaal niet op feiten of sterke argumentatie, maar wel op zijn christelijk geloof. Alle studies tonen overigens aan dat hij wat betreft homokoppels en kinderen totaal de bal misslaat.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 12:01   #86
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Pfff... al dat gezaag. Het homohuwelijk en homo-adoptie zijn ondertussen een feit. Leer er mee leven! Het is gewoon een bevestiging van reeds lang bestaande situaties. Holebi's vormen koppels, net zoals hetero's. En holebi's voeden kinderen op, net zoals hetero's. Het homohuwelijk en homo-adoptie geeft hen gewoon dezelfde rechten als hetero's. En er is geen enkele zinnige verklaring waarom zij en hun kinderen die rechten niet zouden mogen hebben.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 13:55   #87
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
ofwel hou je zedig je bek wanneer je beschuldigd wordt van homohaat. Eieren of joeng.
Niet alleen ideologisch, maar blijkbaar ook totalitair.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 14:37   #88
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Niet alleen ideologisch, maar blijkbaar ook totalitair.
Kom kom, geen populistische truukjes. Dat pakt bij mij geen verf...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 december 2006, 14:57   #89
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom kom, geen populistische truukjes. Dat pakt bij mij geen verf...
verf niet nee
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 18:42   #90
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Om het volledige artikel te lezen moet je maar kijken op hun website.

http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=0&id=1846

Maar toch graag een citaat:

We mogen aannemen dat de meerderheid van de Vlamingen – en ook heel wat verstandige homoseksuelen die niet meestappen in de dwaasheid – het met hem eens zijn. De wettelijke erkenning van het homohuwelijk is niet meer dan een dwaze politieke stunt. De invoering van het adoptierecht voor homo’s is, om het met de woorden van Bodifée te zeggen, “een onmenselijke leugen” die voorbijgaat aan de menselijke natuur én de belangen van het kind.

Lap daar zijn ze weeral met hun meerderheid van de Vlamingen en dat het een dwaasheid is; die durven nogal zeggen dat het homohuwelijk een dwaasheid is en dat er zelfs homoseksuelen die zijn die daartegen zijn (dat ze voor hun eigen praten hé bende homohaters!!); nuja het is een te meer een bewijs dat het VB het helemaal niet op homo's begrepen heeft en ze liever kwijt is dan rijk; hun stempel als homohatende partij is wat mij betreft eens te meer in de kijker gezet!

"Het percentage van de bevolking dat vindt dat homokoppels ook kinderen mogen adopteren, bedraagt over de hele EU genomen 32 procent. "

http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/...bron=homeArt16

Ik vind net zoals het VB dat de rechten van het kind centraal staan. Ik vind homo-adoptie een 'experiment' en ik vind het niet redelijk dat dit experiment gevoerd wordt met kinderen die zelf geen inspraak terzake krijgen.

We zouden beter minstens 1 generatie wachten tot we objectief de resultaten ervan in andere landen kunnen evalueren. Dat een ander land wil experimenteren met zijn kinderen moeten zij weten.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 19:00   #91
bartje
Minister-President

Standaard

Wat België betreft is 62 % voorstander van het homohuwelijk en 43 % van de adoptie.
Mooie resultaten als je het mij komt te vragen en neem daar de haatdragende campagne van het VB weg en die resultaten zouden nog véél mooier zijn maar je hebt nu altijd eenmaal mensen die zich laten inboezemen door angst, angst die het VB oh zo graag verspreidt.
Oud 18 december 2006, 19:19   #92
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Bodifée IS inderdaad een homofoob! Wist je dat dan niet? En hij heeft wel meer bekrompen ideeën (hij is ook fervent tegenstander van abortus).
Wat je hier zoal leest: een tegenstander van abortus is dus blijkbaar altijd bekrompen! Moord op een ongeboren kind is 'cool'. Yeah!
Het politiek correcte duiveltje steeks weeral eens zijn stekels op. Alles wat niet 'progressief' (what's in a name) is, is bekrompen.
Bovendien durft Bodifée zich een Christen noemen. Foei, dat is wel echt een doodzonde!
En ik die dacht dat het denken vrij was...
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 19:35   #93
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat je hier zoal leest: een tegenstander van abortus is dus blijkbaar altijd bekrompen! Moord op een ongeboren kind is 'cool'. Yeah!
Je bent duidelijk nieuw hier!

Citaat:
Het politiek correcte duiveltje steeks weeral eens zijn stekels op. Alles wat niet 'progressief' (what's in a name) is, is bekrompen.
Niet alleen de duivel loopt hier rond, ook wat hem uitgescheten heeft schrijft hier zijn onzin op dit forum!
Citaat:
Bovendien durft Bodifée zich een Christen noemen. Foei, dat is wel echt een doodzonde!
En ik die dacht dat het denken vrij was...
Tot hun grote spijt hebben ze nog niets alles onder hun controle (tot als ze iets gevonden hebben om de gedachten te lezen!)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 20:08   #94
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Beste Jan, bedankt om met je commentaren mijn beweringen precies te bevestigen.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 20:25   #95
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allé daar gaan we weer, het is een afwijking..... kun je dat dan eens te meer eens aantonen?
Homoseksualiteit is afwijkend gedrag die ontstaat door afwijkende gedachten.

Dat iemand als homo geboren wordt is gewoon grote onzin.

Een homo ben je niet, het zijn gewoon afwijkende gedachten die een mens homoseksueel maakt. Het moet nu eens gedaan zijn met de zeggen dat mensen van nature uit homo worden. Trouwens iemand die dergelijke gedachten krijgt kan toch nog altijd deze gedachten uit het hoofd zetten. Wat is dat nu !

En val je niet voor het andere geslacht, wel blijf dan alleen !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 20:26   #96
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Een ideologisch standpunt met verregaande praktische consequenties. Ofwel beschouw je je homoseksuele medeburgers als evenwaardig en geef je hen ook allemaal dezelfde rechten als heteroseksuelen, ofwel hou je zedig je bek wanneer je beschuldigd wordt van homohaat. Eieren of joeng.
Homoseksuelen zijn mensen die geestelijke verzorging nodig hebben. Het is de afwijking die bestreden moet worden, niet de mensen die er aan lijden.

Oud 18 december 2006, 20:37   #97
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Homoseksuelen zijn mensen die geestelijke verzorging nodig hebben. Het is de afwijking die bestreden moet worden, niet de mensen die er aan lijden.
Homoseksualiteit valt niet te "bestrijden".

Citaat:
Oud 18 december 2006, 20:42   #98
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Homoseksualiteit is afwijkend gedrag die ontstaat door afwijkende gedachten.

Dat iemand als homo geboren wordt is gewoon grote onzin.

Een homo ben je niet, het zijn gewoon afwijkende gedachten die een mens homoseksueel maakt. Het moet nu eens gedaan zijn met de zeggen dat mensen van nature uit homo worden. Trouwens iemand die dergelijke gedachten krijgt kan toch nog altijd deze gedachten uit het hoofd zetten. Wat is dat nu !

En val je niet voor het andere geslacht, wel blijf dan alleen !
Weeral iemand die blijbkaar totaal niets afweet van liefde.

En afwijkende gedachten, welke afwijkende gedachten, kan je dat eens nader verklaren aub.
Nu ja wie het niet op homo's begrepen heeft kan helemaal niet voorstellen wat er in zo'n mensen omgaat, welk een onbegrip en haat ze naar hun hoofd gesmeten krijgen, maar tja dat is blijkbaar jullie probleem niet hé...

Oud 18 december 2006, 20:47   #99
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Weeral iemand die blijbkaar totaal niets afweet van liefde.

En afwijkende gedachten, welke afwijkende gedachten, kan je dat eens nader verklaren aub.
Nu ja wie het niet op homo's begrepen heeft kan helemaal niet voorstellen wat er in zo'n mensen omgaat, welk een onbegrip en haat ze naar hun hoofd gesmeten krijgen, maar tja dat is blijkbaar jullie probleem niet hé...
Ik haat homosekuelen niet. Integendeel, die mensen hebben onze hulp nodig. We moeten deze mensen opnieuw op het juiste pad brengen.

Mijn visie over homoseksualiteit staat trouwens niet alleen, ook de katholieke Kerk heeft deze stelling.

Ik heb dus niets tegen die mensen, wel tegen homoseksualiteit op zich.

Oud 18 december 2006, 20:48   #100
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit valt niet te "bestrijden".
Toch wel, met een sterke geest en veel innerlijke wilskracht.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be