Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2006, 11:05   #81
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Bent u er al geweest? Wat heeft dat er trouwens mee te maken? Moet men in Iran zijn geweest om te weten wat voor een regime het daar voor het zeggen heeft?

Volstaan journalisten zoals Rudy Vrancks niet die er daadwerkelijk zijn geweest. Of hebt u geen vertrouwen in mensen zoals Rudy Vrancks?
Beste Smiley,

Ik ben er al geweest. Voor de val van het Taliban-regime in Afghanistan en tijdens het bewind van president Mohammed Khatami in Iran. Ben op m'n reis naar het noorden van India ook via Pakistan gepasseerd, toen het voor Westerlingen nog geen spelletje Russische roulette was om daar rond te struinen. Heb met alle zintuigen mogen ervaren hoe "menselijk" die regimes wel zijn. Nou kan ik wel voldoende afstand nemen om niet in de arrogantie van het Westerse universalisme mee te stappen, maar wanneer e.e.a. z'n repercussies dreigt te hebben op de internationale stabiliteit en veiligheid, liggen de zaken wel lichtjes anders. Rudy Vranckx is "slechts" één journalist, blijkbaar voor jou en vele anderen de "eenoog die de blinden mag leiden". Een tikje skepsis zou je alleszins niet misstaan. De grote "waarheden" die sommigen hier verkondigen lijken me -op z'n zachtst gezegd- ongefundeerd.

Om dan maar meteen een antwoord te geven op je vraag: neen, ik vertrouw mensen als Vranckx niet blindelings. En neen, ik ben van mening dat z'n recente reportagereeks geen evenwichtig beeld schetst van wat er leeft in de regio.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 11:09   #82
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Beste Smiley,

Ik ben er al geweest. Voor de val van het Taliban-regime in Afghanistan en tijdens het bewind van president Mohammed Khatami in Iran. Ben op m'n reis naar het noorden van India ook via Pakistan gepasseerd, toen het voor Westerlingen nog geen spelletje Russische roulette was om daar rond te struinen. Heb met alle zintuigen mogen ervaren hoe "menselijk" die regimes wel zijn. Nou kan ik wel voldoende afstand nemen om niet in de arrogantie van het Westerse universalisme mee te stappen, maar wanneer e.e.a. z'n repercussies dreigt te hebben op de internationale stabiliteit en veiligheid, liggen de zaken wel lichtjes anders. Rudy Vranckx is "slechts" één journalist, blijkbaar voor jou en vele anderen de "eenoog die de blinden mag leiden". Een tikje skepsis zou je alleszins niet misstaan. De grote "waarheden" die sommigen hier verkondigen lijken me -op z'n zachtst gezegd- ongefundeerd.

Om dan maar meteen een antwoord te geven op je vraag: neen, ik vertrouw mensen als Vranckx niet blindelings. En neen, ik ben van mening dat z'n recente reportagereeks geen evenwichtig beeld schetst van wat er leeft in de regio.
Ik heb contact met 2 Iraanse vrienden via yahoo messenger. Zij zijn bang voor een oorlog. Het probleem is het Iraanse regime dat dreigt in het bezit te geraken van een atoomwapen.

Laatst gewijzigd door smiley : 11 mei 2006 om 11:11.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 11:13   #83
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Er is een propagandacampagne tegen Iran aan de gang en de meesten lopen er totaal in.

.
Tegen die arme brave leiders uit Iran die geen vlieg kwaad doen, de mensenrechten respecteren, de democratie eerbiedigen en toch zo vredelievend zijn. Er zijn nu eenmaal mensen die ziende blind zijn.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 11:14   #84
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Tegen die arme brave leiders uit Iran die geen vlieg kwaad doen, de mensenrechten respecteren, de democratie eerbiedigen en toch zo vredelievend zijn.
... want zij zijn de enige wereldleiders die dat doen?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 11:22   #85
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
... want zij zijn de enige wereldleiders die dat doen?
Dat zeg ik niet. Maar sommige simpele zielen kiezen partij voor Iran omdat ze zo fanatiek tegen de VS zijn en hierdoor zien ze niet meer hoe misdadig dit regime is, vooral tegen zijn eigen burgers.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 11:24   #86
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Dat zeg ik niet. Maar sommige simpele zielen kiezen partij voor Iran omdat ze zo fanatiek tegen de VS zijn en hierdoor zien ze niet meer hoe misdadig dit regime is, vooral tegen zijn eigen burgers.
Neen hoor... alleen zijn sommigen zo realistisch om te leren uit de geschiedenis dat het alternatief dat uit een invasie zou voortkomen geen haar beter zou zijn 8)
Oud 11 mei 2006, 11:37   #87
deJos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De stichter van de islam had tot doel met alle mogelijke middelen heel de wereld aan de islam te onderwerpen. Ware volgelingen van die profeet zoals het huidige Iraanse regime hebben tot doel hun islam te verspreiden met als doel de islam het eens over heel te wereld voor het zeggen te doen krijgen. Dat is wat de islam onder vrede verstaat. Iran geeft niet alleen steun aan bewegingen zoals hamas en andere islamitische terruergroepen maar dreigt ook in het bezit te raken van een atoomwapen.
Een atoomwapen in het bezit van jihadis die er geen enkel probleem mee hebben om zichzelf van het leven te beroven zolang ze maar zoveel mogelijk kafirs mee de dood in kunnen sleuren is het werkelijke probleem.
Ze zouden geen 19 jaar lang in het geniep (ondergronds) bezig geweest zijn met onderzoek naar kerntechnologie en we zouden het nu nog niet hebben geweten moest men er niet op uit gekomen zijn. Ze zijn duidelijk uit op een kernwapen. Als ze een compromis wilden dan hadden ze het aanbod van de Russen niet afgeslagen. Die brief is tagya. Met de bedoeling mensen de ogen dicht te smeren om het verzet tegen de Amerikanen in het Westen nog te vergroten. Verdeel de tegenstander en heers. Ahmadinejad is niet bang. Een ware moslim is helemaal niet bang om te sterven. Die is er namelijk rotsvast van overtuigt dat ie naar het paradijs gaat. Een ware moslim leeft voor de dood.
Bovenstaande is hoe veel westerlingen de dreiging van de islamwereld bezien.

En nu een staaltje hoe beziet de islamwereld de dreiging van de westerse wereld:

Thursday, January 20, 2005
"It is the policy of the United States to seek and support the growth of democratic movements and institutions in every nation and culture, with the ultimate goal of ending tyranny in our world," Bush said in his inaugural address after his swearing-in ceremony.
http://www.cnn.com/2005/ALLPOLITICS/...ech/index.html

Je kan hopelijk inzien dat zij "democratic movements" associeren met de verbastering van hun morele waarden. En dat zij van mening zijn dat wij onze "democratie" in hun strot willen duwen, met alle decadentie die het meebrengt.

Net zoals gezegd wordt dat de islam niet anders kan dan iedereen te willen bekeren, zeggen zij dat het westen niet anders kan dan iedereen te verwesteren.

Ik ben nog nooit door een muslim benaderd die me probeerde te bekeren. En toch blijven volhouden dat elke muslim ons van zijn geloof wilt overtuigen.

Is er eigenlijk iemand al op die manier benaderd? Je weet wel, jehova's getuige stijl?

Uit de brief zelf:
Citaat:
The holy Koran stresses this common word and calls on an followers of divine religions and says: [3.64] Say: O followers of the Book! Come to an equitable proposition between us and you that we shall not serve any but Allah and (that) we shall not associate aught. With Him and (that) some of us shall not take others for lords besides Allah, but if they turn back, then say: Bear witness that we are Muslims.
De kerel zegt het zelf: kom met ons mee en geloof mee in Allah, maar als je niet wil, heb er dan wel respect voor dat wij dat wel doen.

Als je dan over een democratie spreekt, waarom dan zo fanatiek over het uitroeien van de islam?

Laatst gewijzigd door deJos : 11 mei 2006 om 11:37.
deJos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 12:36   #88
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deJos Bekijk bericht
Bovenstaande is hoe veel westerlingen de dreiging van de islamwereld bezien.

En nu een staaltje hoe beziet de islamwereld de dreiging van de westerse wereld:

Thursday, January 20, 2005
"It is the policy of the United States to seek and support the growth of democratic movements and institutions in every nation and culture, with the ultimate goal of ending tyranny in our world," Bush said in his inaugural address after his swearing-in ceremony.
http://www.cnn.com/2005/ALLPOLITICS/...ech/index.html

Je kan hopelijk inzien dat zij "democratic movements" associeren met de verbastering van hun morele waarden. En dat zij van mening zijn dat wij onze "democratie" in hun strot willen duwen, met alle decadentie die het meebrengt.

Net zoals gezegd wordt dat de islam niet anders kan dan iedereen te willen bekeren, zeggen zij dat het westen niet anders kan dan iedereen te verwesteren.

Ik ben nog nooit door een muslim benaderd die me probeerde te bekeren. En toch blijven volhouden dat elke muslim ons van zijn geloof wilt overtuigen.

Is er eigenlijk iemand al op die manier benaderd? Je weet wel, jehova's getuige stijl?

Uit de brief zelf:

De kerel zegt het zelf: kom met ons mee en geloof mee in Allah, maar als je niet wil, heb er dan wel respect voor dat wij dat wel doen.

Als je dan over een democratie spreekt, waarom dan zo fanatiek over het uitroeien van de islam?

Smiley: Ik weet best hoe dat zij denken. Daarom dat ik ook weet hoe gevaarlijk dat de islam is.
Elke dictatuur is tegen democratie.

Smiley: Vandaar ook de problemen met "integratie" die we hier en elders meemaken. Of beter gezegd, de onwil tot integreren. Een dictatuur is een dreiging voor een democratie en omgekeerd. Men moet nu eenmaal kiezen. Kiest u voor democratie of voor een dictatuur.

Ik ben nog nooit door een muslim benaderd die me probeerde te bekeren. En toch blijven volhouden dat elke muslim ons van zijn geloof wilt overtuigen. Is er eigenlijk iemand al op die manier benaderd? Je weet wel, jehova's getuige stijl?

Smiley: Neen men doet dit niet van deur tot deur jehova stijl. Er bestaan verschillende manieren om de islam te verspreiden. Demografisch, via hoge geboortes (6-8-10 kinderen/gezin) via huwelijken met kafirvrouwen waarvan de kinderen zowiezo moslim zullen zijn of ze zich nu bekeert tot de islam of niet doet er niet toe het uiteindelijke doel (de kinderen) is bereikt, via uithuwelijking (trouwen met vrouwen uit het vroegere land van herkomst waarbij er steeds nieuwe compleet onaangepaste inwijkelingen bijkomen die op hun beurt grote gezinnen zullen vormen met veel kinderen) via promotie (internet, boeken, vrienden), mijn nicht is trouwens moslima geworden nadat ze met een moslimvriend aanpapt. Het is duidelijk dat ze door hem in de islam verzeilt geraakt is met mooie verhaaltjes en praatjes nu eet ze geen varkensvlees meer, haat de Amerikanen en het Westen, haat de Israelish en elkeen die kritiek op de islam durft te geven is volgens haar een racist, ze denkt dat ze alles over de islam weet, als ik haar eens zei weet je wat een dhimmi is viel het arme kind uit de lucht, maar het heeft blijkbaar geen effect gehad, hij heeft haar blijkbaar weer kunnen ompraten (dhimmis dat zijn de beschermden je weet wel...), via intimidatie, dreigen met geweld of met moord als men kritiek op de islam, de profeet of de koran uit wat de vrije meningsuiting stilaan aantast. Via de democratie en gebruik makend van onze tolerantie om islamitische wetten in te voeren. Bvb eisen dat de sharia enkel voor moslims zou worden ingevoerd. Apartheid van mannen en vrouwen in zwembaden en supermarkten in kafirlanden afdwingen, eisen dat men afbeeldingen van varkens uit het straatbeeld verwijdert omdat dit de gelovigen beledigt, eisen dat men uit respect voor de gelovigen de vrouwen in lingerie op de reclamepanelen voor c&a uit het straatbeeld verwijdert. Eisen dat de gelovigen hun hoofddoeken mogen ophouden in de klas. Eisen dat men uit respect voor de gelovigen niet eet voor de neus van gelovigen tijdens de ramadan. Enz. enz. Uiteindelijk zullen wij het zijn die ons aan de islam aanpassen en niet zij aan ons. Sluipende isllamisering wat de islam uiteindelijk doet winnen. En dan heb je nog de jihadimoordenaars. Allen streven ze hetzelfde doel na.

Smiley: Waarom zou ik respect moeten hebben voor een moordenaar een misdadiger zoals Mohammed? Waarom zou ik respect moeten opbrengen voor Hitler? De islam eist respect omdat zij niet tegen kritiek bestand is. De Islam steunt op leugens.

Smiley: Omdat de Islam ons wil uitroeien, baas over ons wil spelen. Dit is wat zij onder vrede verstaan. Elke andere soort vrede is onislamitisch. Als je de strijd tegen het islamitisch terrorisme wil winnen moet je de strijd tegen de islam winnen.

Laatst gewijzigd door smiley : 11 mei 2006 om 12:55.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 13:59   #89
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Kijk eens Ahmadinejad!

Vandaag is hij een 'charme-offensief' begonnen in het grootste moslimland van de wereld: Indonesië, waar in Bali meer dan 200 toeristen vermoord werden met een laffe bomaanslag omwille van de "Jihaad".
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2006, 20:07   #90
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Standaard Ahmedinejad

Ahmedinejad

De uitspraken van Amedinejad over vernietiging van de staat Israel hebben alom verontwaardiging gewekt. Wat een vuile nazi! Hitler all over again! Dat de Joodse bevolking van Israel en passant maar door Europa moest worden opgenomen, kreeg minder aandacht.

Maar biedt juist dit idee geen mogelijkheden? Zou hierin niet de oplossing van het grote Westeuropese probleem liggen? Waarom de uitspraken van Ahmedinejad niet omarmen en verder uitwerken?

Een aantrekkelijke gedachte: wij (West Europa) nemen alle Joden op... Op één voorwaarde: dat alle, maar dan ook álle in West Europa wonende islamieten naar het Midden Oosten verhuizen!

Twee vliegen in één klap: Een grote groep mensen die zich kennelijk hiér niet thuisvoelt inruilen voor een grote groep mensen die dáár ongewenst is. Dat is een win-win situatie. Die kans moeten we niet voorbij laten gaan!

Hoeveel islamieten wonen er in West Europa? De cijfers variëren, maar beginnen bij 12 miljoen waarvan in Frankrijk alleen al zo'n 4 miljoen. Duitsland herbergt circa 3 miljoen Turken, Nederland telt 1 miljoen islamieten. In België, de Scandinavische landen, Oostenrijk, Italië samen toch ook wel minstens 3 miljoen. Ruilen tegen de 5 miljoen Joden? An offer you can't refuse!

5 miljoen Joden, geen exact cijfer maar het rekent wel makkelijk. Frankrijk wisselt 4 miljoen islamieten in voor 2 miljoen Joden. Duitsland ruilt z'n Turken in voor 1,5 miljoen Joden, Nederland neemt zijn 100.000 Joden terug en de rest wordt over andere Westeuropese landen verdeeld.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Oud 12 mei 2006, 20:09   #91
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Standaard

Vorig bericht heb ik gekopieerd en geplakt uit een ander forum...
Oud 13 mei 2006, 11:56   #92
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge had ook kunnen schrijven. Ik heb die brief niet gelezen want ik versta geen Engels.

Geloof alles maar wat Ahmadinjaadke zegt casca. Jij bent ook niet slimmer dan kaatd. Zou Ahmadinjaadke geschreven hebben, ja ik ga een atoombommeke maken na er al 19 jaar in het geniep mee bezig geweest te zijn? Wat voor een brief denk je dat Hitler zou geschreven hebben ?

Neen, Ahmadinjaadke is zeker niet antiwesters en zeker niet islamfundamentalistisch. Het regime in Iran is een toonbeeld van democratie. Geloof dat maar Casca dat past beter in uw kraam.
Doe die oogkleppen eens af Smiley, je komt onmiddellijk veel intelligenter over ...
Oud 13 mei 2006, 11:58   #93
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
... waar in Bali meer dan 200 toeristen vermoord werden met een laffe bomaanslag omwille van de "Jihaad".
Is jou ingelepeld door de main stream media ...
Oud 13 mei 2006, 12:01   #94
deJos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Duitsland ruilt z'n Turken in voor 1,5 miljoen Joden, Nederland neemt zijn 100.000 Joden terug en de rest wordt over andere Westeuropese landen verdeeld.
Ik vind je idee wel grappig. Maar het getuigt van je onwetendheid over het onderwerp. Heel de point van de staat israel is net een thuishaven te bieden voor het joodse volk. Joden zijn eeuwen lang steeds "te gast" geweest bij andere naties. Altijd een minderheid. Om de zoveel jaar gepersecuteerd, weggejaagd of uitgemoord. Nu hebben ze eindelijk hun thuisland terug.

Ik begrijp de f*ck off attitude best van de israelieten. Als mensen de moeite niet nemen om hun verhaal te begrijpen, is het niet moeilijk dat zij de moeite niet meer nemen om het uit te leggen.

Je moet maar eens op wikipedia een kijkje gaan nemen.
deJos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 12:03   #95
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deJos Bekijk bericht
Ik vind je idee wel grappig. Maar het getuigt van je onwetendheid over het onderwerp. Heel de point van de staat israel is net een thuishaven te bieden voor het joodse volk. Joden zijn eeuwen lang steeds "te gast" geweest bij andere naties. Altijd een minderheid. Om de zoveel jaar gepersecuteerd, weggejaagd of uitgemoord. Nu hebben ze eindelijk hun thuisland terug.

Ik begrijp de f*ck off attitude best van de israelieten. Als mensen de moeite niet nemen om hun verhaal te begrijpen, is het niet moeilijk dat zij de moeite niet meer nemen om het uit te leggen.

Je moet maar eens op wikipedia een kijkje gaan nemen.
Waar ze zelf wegjagen en uitmoorden ...
Oud 13 mei 2006, 12:06   #96
Casca
Minister

Standaard

De Westerse opinie heeft lang veel begrip gehad voor de israelieten. En toen gebeurde er iets in Sabra en Chatila...
Oud 14 mei 2006, 12:57   #97
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Neen hoor... alleen zijn sommigen zo realistisch om te leren uit de geschiedenis dat het alternatief dat uit een invasie zou voortkomen geen haar beter zou zijn 8)
correct
Hooguit meer huichelachtig naar de bezetter toe.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be