Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2006, 19:17   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
allez, en waar heb ik dat weer gezegd? jij hebt toch een op hol geslagen verbeelding hoor. ik zeg enkel dat ik mijn kinderen zou opvoeden in mijn moedertaal. dat wil niet zeggen dat ik geen chinees zou proberen leren en mijn kinderen wat chinees zou bij brengen. het zal echter niet hun moedertaal zijn, dat zal nederlands zijn. het lijkt me namelijk nogal stupide om mijn kinderen in gebrekkig chinees groot te brengen en ze daarna met een communicatieprobleem tout court naar school te sturen.

het onderwijs is echter een pak complexer, maar goed, jij blijft je duidelijk fixeren op allochtonen met een andere moedertaal is, wat die stoute moslims express doen om moedwillig te zijn en om ons later te onderwerpen en blabla.
je hebt inderdaad niet gezegd dat je naar china ging emigreren, in nam dat als creatief voorbeeld. Hoeveel generaties wil je daar dan dat je kinderen en kleinkinderen en achterkleinkinderen en achter-achterkleinkinderen (waar we ondertussen al zitten bij sommige eeuwige-allochtonen, het Nederlands als moedertaal blijven behouden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2006 om 19:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 19:20   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die begeleiding moet deel uitmaken van ons systeem, niet van de privé. zo hebben alle kinderen recht op laagdrempelige hulp en moet die madam niet achter haar centen hollen. zo dus, het is een fout van ons systeem.
Jij vindt dus dat omdat jij nu anno 2006 vrijwillig naar China emigreert (NOTEER: fictief voorbeeld, [SIZE=1]voor je je weer vergist[/SIZE]) dat de chinese belastingbetalers jouw nazaten tot het einde der tijden extra onderwijskrachten moeten aanleveren en betalen omdat [SIZE=4]jij[/SIZE] vindt dat je nazaten Nederlands als moedertaal moeten blijven hebben en dus extra zullen moeten begeleid worden op school?

Ik ken verschillende mensen die een tot max. twee generaties geleden emigreerden naar de VS en die kleinkinderen zijn gewone Amerikanen met American English als moedertaal, zonder dat de VS daar één dollarcent voor hebben uitgetrokken. Raar hé?
Straffer nog: die kinderen verstaan zelfs nog nederlands! niet te geloven hé, allemaal gratis ginder in de VS.

Maar je hebt vast gelijk hoor, de vader van mijn kinderen was een hottentot. Ik ga hen zeggen dat ze hun kinderen in het hottentots moeten opvoeden, hun grootmoedertaal dus. Dan kan jij je belastingcenten gebruiken om mijn kleinkinderen Nederlands telaten leren. Goed idee in feite!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2006 om 19:28.
Oud 23 mei 2006, 21:04   #83
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Jij vindt dus dat omdat jij nu anno 2006 vrijwillig naar China emigreert (NOTEER: fictief voorbeeld, [SIZE=1]voor je je weer vergist[/SIZE]) dat de chinese belastingbetalers jouw nazaten tot het einde der tijden extra onderwijskrachten moeten aanleveren en betalen omdat [SIZE=4]jij[/SIZE] vindt dat je nazaten Nederlands als moedertaal moeten blijven hebben en dus extra zullen moeten begeleid worden op school?

Ik ken verschillende mensen die een tot max. twee generaties geleden emigreerden naar de VS en die kleinkinderen zijn gewone Amerikanen met American English als moedertaal, zonder dat de VS daar één dollarcent voor hebben uitgetrokken. Raar hé?
Straffer nog: die kinderen verstaan zelfs nog nederlands! niet te geloven hé, allemaal gratis ginder in de VS.

Maar je hebt vast gelijk hoor, de vader van mijn kinderen was een hottentot. Ik ga hen zeggen dat ze hun kinderen in het hottentots moeten opvoeden, hun grootmoedertaal dus. Dan kan jij je belastingcenten gebruiken om mijn kleinkinderen Nederlands telaten leren. Goed idee in feite!
je snapt het echt niet hé?

nu ja, ik verspil er mijn tijd niet aan. je wil duidelijk niet zien dat onze onderwijsproblemen echt niet draaien om mensen die resoluut weigeren nederlands te kennen. zolang je blijft uitgaan van die idiote gedachte komen we geen moer verder. gelukkig zijn de mensen in het veld niet zo idioot.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 21:50   #84
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
ngenious;1723696]je snapt het echt niet hé?

nu ja, ik verspil er mijn tijd niet aan. je wil duidelijk niet zien dat onze onderwijsproblemen echt niet draaien om mensen die resoluut weigeren nederlands te kennen. zolang je blijft uitgaan van die idiote gedachte komen we geen moer verder. gelukkig zijn de mensen in het veld niet zo idioot.
De mensen in het veld, de onderwijswereld onderschrijft precies Circe's stelling.

Communicatie met allochtonen
http://www.ond.vlaanderen.be/nieuws/...mmunicatie.htm
[SIZE=2]"Taalachterstand is een van de grote oorzaken van de achterstand die allochtone kinderen oplopen. Ze treft ook de ouders. "[/SIZE]

Er moet zelf speciaal personeel op pas gestuurd worden die op maat van de allochtone ouders 'kunnen' communiceren anders geraakt de boodschap niet over.

Alsjemenou, de omgekeerde wereld dus ...
En Ingenious maar beweren dat allochtone ouders weigeren om Nederlands te leren.
Waarom zijn al die brugwerkers, interculturele bemiddelaars, integratieambtenaren, trajectbegeleiders, sleutelfiguren uit de etnische gemeenschap en jeugdwerkers dan nodig ?

Wat kunnen organisaties en scholen doen om beter met allochtonen te communiceren? De brochure ‘Etnocommunicatie’ pleit voor een etnocommunicatiebeleid. Enkele elementen daaruit:
  • Gebruik maken van de kennis en vaardigheden van medewerkers van niet-Belgische afkomst (vertrouwensfiguren): momenteel gebeurt dit te weinig, ook omdat deze mensen niet altijd op de arbeidsmarkt te vinden zijn;
  • Een netwerk van (allochtone) tussenpersonen mobiliseren: interculturele bemiddelaars, integratieambtenaren, trajectbegeleiders… of sleutelfiguren uit de etnische gemeenschap, zoals de medewerker van een organisatie, de Imam, de jeugdwerker… Al die mensen zijn te vinden door contacten te leggen met zelforganisaties, federaties, onthaalbureaus, centra voor basiseducatie, opbouwwerk enz. Scholen kunnen op die manier ook tolken vinden.
  • Rekening houden met de grote diversiteit onder allochtonen: vaak worden ze op een hoop gegooid, met de autochtone kansarmen erbovenop.
  • De taal van brieven, vragenlijsten, folders enz. aan de doelgroep aanpassen: één per taalgroep (niemand wordt graag aangesproken in verschillende vreemde talen), een gepersonaliseerde boodschap, gesloten vragen, korte zinnen, duidelijke en concrete instructies, een korte samenvatting van de belangrijkste punten… Ook een officiële brief met de handtekening van bv. de directeur heeft meestal veel impact.
  • Persoonlijk communiceren van mens tot mens, niet van Vlaming tot vreemdeling: dus niet op verschillen ingaan (‘Wij Vlamingen doen altijd…’), maar op overeenkomsten; voorts voorzichtig zijn met rechtstreekse kritiek (in sommige culturen is dat onbeleefd), taalgebruik aanpassen, eventueel met een tolk werken (maar het gesprek niet met hém voeren), vooraf de bedoeling van het gesprek schetsen enz.
  • Audiovisuele media inschakelen waar dat opportuun is. Televisie, radio, internet, gsm e.d. zijn niet voor elke doelgroep of leeftijdgroep geschikt.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 22:24   #85
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
tuurlijk niet. ze moeten er zich wel van bewust zijn en kinderen kansen geven om te groeien, los van hun afkomst. dus eigenlijk snap je gewoon niet met wat men met gelijke kansen bedoelt. gelijke kansen is niet geloven dat elke student dezelfde aanleg heeft. aanleg is echter lang niet determinerend in ons onderwijs. afkomst is dat wel. kinderen moeten zich kunnen ontwikkelen op basis van hun capaciteiten en talenten en inzet, niet op basis van hun afkomst. de realiteit wijst uit dat dit niet zo is. pleiten voor gelijke kansen is pleiten voor het wegwerken van afkomst als bepalende factor voor succes. gelijke startkansen, niet gelijke uitkomsten. en terecht. ik zal, als ik ooit kinderen heb, ze ook grotendeels opvoeden in het nederlands. eender waar ik woon. dat lijkt me de logica zelve.
Kinderen uit de lagere bevolkingsklassen worden meestal minder gestimuleerd om te studeren. Dat kan een school evenmin compenseren.

Het gelijke-kansendecreet is het breekijzer om de vrije scholen open te breken ten gunste van vreemdelingen.
Een neerwaartse nivellering is het doel. Dat verstaat men onder gelijke kansen.
Citaat:
een grappig artikel, dat wel. maar om die stelling te bewijzen kan je mss beter met iets geloofwaardigs afkomen.
http://maghrebonline.nl/forum2002/pr...9bd1a2faacf331
http://www.vdare.com/misc/rushton_iq.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:IQ...lth_of_Nations
Als je nog meer wil weten, zoek dan onder 'iq + ethnicity' of 'iq + ras' op Google. Meer dan je kan verwerken.
Citaat:
het was eerder een samenvatting van deze thread. als ik jou was zou ik me nog wat verder inwerken in de psychologie eer je gaat bepalen wat er zich in mensen in hoofd omgaat. en best niet obv artikeltjes van lynn ed.
Jij hebt het nodig om anderen een beetje te kleineren. Dat heb ik al door. Maar ik begrijp dat.
Jouw posts zijn niet zo briljant en je wil dat wat compenseren. Zo menselijk toch.
Maar als je dan aanraadt om wat meer over psychologie te lezen, en in dezelfde zin Richard Lynn afbreekt - professor emeritus in psychologie - dan val je lelijk door de mand.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 10:34   #86
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat een idiote bewering. je moet maar eens opzoeken hoeveel chinese studenten in een waardeloze opleiding zitten.

bovendien is het nogal idioot om studenten, die al volwassen zijn en reeds diploma's behaalden thuis, te vergelijken met allochtone kinderen hier.

of mss moet jij maar terug naar school.
Ik denk dat jij prima les zou kunnen geven op een Islamschool...die zit nl. vol met idioten.

Voor we verder gaan wil ik duidelijk maken dat moslims niet thuishoren in Europa, en dat ze tot de laatste moeten verdreven worden. Noteer aub dat dit niets met racisme te maken heeft: de islam is geen softe wauwelgodsdienst als het christendom of het boeddhisme, maar een politiek-ideologisch programma, vele malen schadelijker dan het nazisme en het communisme.
Spijtig genoeg zitten er hier nu al zeer veel, maar om het tij enigszins te keren moeten we dringend stoppen met ze alle mogelijke voordelen te gunnen zoals onderwijs en sociale zekerheid.
Ik zie ze nog liever stelend en brandschattend over de straten trekken dan geïntegreerd en "geciviliseerd", want dan zijn ze nog gevaarlijker.

Trouwens wat zit jij in hun te plaats te kapittelen dat ze met onze hulp een goed rapport moeten halen, dat willen ze helemaal niet, voor hun eigen vrouwtjes vinden ze onderwijs zelfs niet nodig, en jij gaat dan eens decreteren dat de mannetjes moet leren lezen en schrijven! Jij bent verwerpelijk, voelt je superieur aan hun cultuur!
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 10:43   #87
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
De taal van brieven, vragenlijsten, folders enz. aan de doelgroep aanpassen:
  • Persoonlijk communiceren van mens tot mens, niet van Vlaming tot vreemdeling: dus niet op verschillen ingaan (‘Wij Vlamingen doen altijd…’),
Te gek voor woorden, idd. Gebarentaal zal wel volstaan.
Misschien moeten de straathoekwerkers die deze nobele taak op zich nemen eerst naar de zonnebank en een soepjurk aandoen om geen "verklaarbare weerstand" op te roepen.
Als het schaap geslacht wordt met een bot mes en het bloed over de straat loopt zal de allochtonen-communicator moeten zeggen dat Vlamingen zozeer van de natuur vervreemd zijn dat ze hun coteletjes in een supermarkt gaan kopen.
Oud 25 mei 2006, 19:18   #88
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht
Je vergeet dat ze niet de enige zijn. De autochtonen zijn er ook
En daarmee heb je het ganse probleem opgelost...
Ga eens voor een klas met een gemengd publiek gaan lesgeven en zoek eens uit welke de verhoudingen zijn.
Trouwens, de reeds gestelde vraag blijft: waarom is er zogoed als geen probleem met al die andere vreemde nationaliteiten, en is het probleem weer huizengroot wanneer die moslimbende er aan te pas komt???
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 19:38   #89
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Trouwens, de reeds gestelde vraag blijft: waarom is er zogoed als geen probleem met al die andere vreemde nationaliteiten, en is het probleem weer huizengroot wanneer die moslimbende er aan te pas komt???
Onlangs wees een vergelijkende studie van de IQs in alle Europese landen-ruim gemeten-uit dat de Turken het laagste IQ hebben, nl. 87. Een Islamland, jawel...Ik denk dat de resultaten voor Marokko, Algerije etc. nog catastrofaler zullen zijn. Dit komt omdat door de eeuwen heen daar een soort "homo Islamicus" is ontstaan(term komt van forumlid Darwin), een combinatie van conservatisme, bijgeloof, volgzaamheid, machisme, sectarisme, intellectuele bekrompenheid...
Zolang onze Moslimpjes hier blijven zweren bij hun collectieve geestesziekte zijn alle inspanningen van ons om ze te beschaven nutteloos.
Oud 26 mei 2006, 09:08   #90
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die begeleiding moet deel uitmaken van ons systeem, niet van de privé. zo hebben alle kinderen recht op laagdrempelige hulp en moet die madam niet achter haar centen hollen. zo dus, het is een fout van ons systeem.
Vergeet je niet dat 'ons systeem' ook nog betaalbaar moet blijven?
Oud 26 mei 2006, 09:20   #91
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Das bullshit,die kerels worden allemaal in beroeps gedumpt omdat ze
1) een bruin getinte huid hebben en
2) ge kunt niet verwachten van iemand waar thuis een vreemde taal word gesproken dat die zomaar in ons onderwijs systeem kan paraderen alsof hij alles machtig. (maar er zijn altijd uitzonderingen op de regel)
1) als dit juist is dan moet dit aangeklaagd worden en veranderd
2) dat verwacht ik ook niet.
wat stelt pinbag voor? Dat in Antwerpen en Brussel 135 verschillende schoolnetten gesticht worden die elk les geven in de taal van 135 verschillende nationaliteiten?
Maar ge kunt niet verwachten de nodige leraars te vinden!? Wat dan wel?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 09:26   #92
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) als dit juist is dan moet dit aangeklaagd worden en veranderd
2) dat verwacht ik ook niet.
wat stelt pinbag voor? Dat in Antwerpen en Brussel 135 verschillende schoolnetten gesticht worden die elk les geven in de taal van 135 verschillende nationaliteiten?
Maar ge kunt niet verwachten de nodige leraars te vinden!? Wat dan wel?
Nee natuurlijk niet, Ik zie meer integratie klassen voor ogen, waar deze kinderen kennis krijgen van hun cultureel erfgoed om respekt voor te hebben en waarom de taal te leren.

Er zijn succesvolle proeven aan de gang in Brussel.

(Tgaat wel over lager onderwijs en kleuterklas)

Voor oudere studenten zal het volgens mij ook nodig zijn met gevolg dat ze een paar jaar later afstuderen om de taal machtig te zijn, van mijn part mag het deeltijds voor een deel, je kunt niet verwachten dat iemand de taal kan op een jaar,2 vind ik veel redelijker.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 09:36   #93
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Nee natuurlijk niet, Ik zie meer integratie klassen voor ogen, waar deze kinderen kennis krijgen van hun cultureel erfgoed om respekt voor te hebben en waarom de taal te leren.
Er zijn succesvolle proeven aan de gang in Brussel.
(Tgaat wel over lager onderwijs en kleuterklas)
Voor oudere studenten zal het volgens mij ook nodig zijn met gevolg dat ze een paar jaar later afstuderen om de taal machtig te zijn, van mijn part mag het deeltijds voor een deel, je kunt niet verwachten dat iemand de taal kan op een jaar,2 vind ik veel redelijker.
Kan het een beetje duidelijker?
Een zeer belangrijke oorzaak van achterstand van allochtonen is gebrek aan taalkennis. Daar moet dus iets aan gedaan worden.
Ik stel voor: afzonderlijke klassen voor allochtonen om te taal te leren. Zodra de taal op peil is kan men naar de gewone school.
Wat denk jij?

.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 09:38   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zeer belangrijke oorzaak van achterstand van allochtonen is gebrek aan taalkennis. Daar moet dus iets aan gedaan worden.
Ik stel voor: afzonderlijke klassen voor allochtonen om te taal te leren. Zodra de taal op peil is kan men naar de gewone school.
Wat denk jij?

.
Dit idee heb ik ook al lang geopperd en hier zelfs ergens neergepend. Volgens mij (en na bevraging bij verschillende leerkrachten) de enige mogelijkheid om tot een oplossing te geraken.

Oud 26 mei 2006, 10:09   #95
pinbag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat denk jij?

.
Ik ben akkoord met uw standpunt.
Oud 26 mei 2006, 10:26   #96
Gargamel
Banneling

Standaard

Mooi,we zullen er nog een hoop studenten bijkrijgen zoals de Congolezen,die studeren ook tot hun pensioen
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 13:06   #97
pinbag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Mooi,we zullen er nog een hoop studenten bijkrijgen zoals de Congolezen,die studeren ook tot hun pensioen
ik vrees,dat ze zelf zullen moeten pensioen sparen
Oud 27 mei 2006, 23:48   #98
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
De mensen in het veld, de onderwijswereld onderschrijft precies Circe's stelling.
lees dan mss die tekst zelf eens opnieuw, want die ondersteunt die stelling hoegenaamd niet.

communicatieproblemen is niet hetzelfde als problemen met mensen die weigeren een taal te leren. die tekst toont aan dat het probleem veel breder is dan mensen die weigeren nederlands te leren.

Citaat:
http://www.ond.vlaanderen.be/nieuws/...mmunicatie.htm
[SIZE=2]"Taalachterstand is een van de grote oorzaken van de achterstand die allochtone kinderen oplopen. Ze treft ook de ouders. "[/SIZE]

Er moet zelf speciaal personeel op pas gestuurd worden die op maat van de allochtone ouders 'kunnen' communiceren anders geraakt de boodschap niet over.

Alsjemenou, de omgekeerde wereld dus ...
En Ingenious maar beweren dat allochtone ouders weigeren om Nederlands te leren.
ik heb dat nooit beweert, integendeel.
Citaat:
Waarom zijn al die brugwerkers, interculturele bemiddelaars, integratieambtenaren, trajectbegeleiders, sleutelfiguren uit de etnische gemeenschap en jeugdwerkers dan nodig ?
ik heb nooit gezegd dat er geen problemen zijn. de problemen zijn echter groter dan gewoon mensen die geen nederlands leren. als dat het probleem was, dan zouden we toekomen met leerkrachten nederlands en hadden we geen trajectbegeleiders ed nodig.

Citaat:
Oud 28 mei 2006, 00:29   #99
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Kinderen uit de lagere bevolkingsklassen worden meestal minder gestimuleerd om te studeren. Dat kan een school evenmin compenseren.
het probleem is idd veel breder dan enkel allochtonen die niet goed doen in het onderwijs. dat een school daar niks kan aan doen is onzin.
Citaat:
Het gelijke-kansendecreet is het breekijzer om de vrije scholen open te breken ten gunste van vreemdelingen.
Een neerwaartse nivellering is het doel. Dat verstaat men onder gelijke kansen.
en dat is ook onzin. het gok-decreet moet gelijke kansen bieden. gelijke kansen op kwaliteitsvol onderwijs. anders zijn alle inspanningen voor niets. er heeft niemand baat bij een neerwaartse nivellering. nog meer onzin dus.
Citaat:
http://maghrebonline.nl/forum2002/pr...9bd1a2faacf331
http://www.vdare.com/misc/rushton_iq.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:IQ...lth_of_Nations
Als je nog meer wil weten, zoek dan onder 'iq + ethnicity' of 'iq + ras' op Google. Meer dan je kan verwerken.
kom zeg, 1 voor 1 zwaar gecontesteerde onderzoekers, kan je echt niet beter?

op die eerste link, wordt Tellegen vernoemd. op zijn website worden al de anderen die je vermeldt met de grond gelijk gemaakt. zegt dat nog niet genoeg? http://www.testresearch.nl/werk/racrush.html

de Vlaamse pedagoog die vermeld wordt, Jan Vandamme, is niet bepaald gekend voor deze stellingen. hij zal alleszins niet erg blij zijn op een hoopje gegooid te worden met wat racistische amateurwetenschappers, noch dat zijn waardevolle onderzoek op deze wijze wordt misbruikt.
Citaat:
Jij hebt het nodig om anderen een beetje te kleineren. Dat heb ik al door. Maar ik begrijp dat.
Jouw posts zijn niet zo briljant en je wil dat wat compenseren. Zo menselijk toch.
boh nee, dat komt omdat ik gewoon ben van over onderwijs te praten met mensen met enige kennis van zaken. dat is iets aangenamer.
Citaat:
Maar als je dan aanraadt om wat meer over psychologie te lezen, en in dezelfde zin Richard Lynn afbreekt - professor emeritus in psychologie - dan val je lelijk door de mand.

mvg

Harald.
alsof zo'n titel ineens betekent dat iemand geen onzin meer kan uitkramen.

google mss zelf eens, ik ben niet de enige die twijfelt aan zijn uitlatingen. zelfs mensen die thuis zijn in het onderwerp breken zijn werk af.

Citaat:
Oud 28 mei 2006, 00:30   #100
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Ik denk dat jij prima les zou kunnen geven op een Islamschool...die zit nl. vol met idioten.

Voor we verder gaan wil ik duidelijk maken dat moslims niet thuishoren in Europa, en dat ze tot de laatste moeten verdreven worden. Noteer aub dat dit niets met racisme te maken heeft: de islam is geen softe wauwelgodsdienst als het christendom of het boeddhisme, maar een politiek-ideologisch programma, vele malen schadelijker dan het nazisme en het communisme.
Spijtig genoeg zitten er hier nu al zeer veel, maar om het tij enigszins te keren moeten we dringend stoppen met ze alle mogelijke voordelen te gunnen zoals onderwijs en sociale zekerheid.
Ik zie ze nog liever stelend en brandschattend over de straten trekken dan geïntegreerd en "geciviliseerd", want dan zijn ze nog gevaarlijker.

Trouwens wat zit jij in hun te plaats te kapittelen dat ze met onze hulp een goed rapport moeten halen, dat willen ze helemaal niet, voor hun eigen vrouwtjes vinden ze onderwijs zelfs niet nodig, en jij gaat dan eens decreteren dat de mannetjes moet leren lezen en schrijven! Jij bent verwerpelijk, voelt je superieur aan hun cultuur!
op zulke racistische nonens ga ik niet in. ik zal mijn tijd wel aan ites anders verspillen.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be