Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 16 mei 2006, 20:37   #81
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Waarom willen die moslims Hirsi Ali Ayaan dood? Waarom wordt zij bedreigd met de dood? Is dat omdat ze zo goed opkomt voor de rechten van de moslims?
Het is toch niet omdat sommige moslims fundamentalisten zijn, dat daardoor het VB niet racistisch zou zijn.

Hirsi Ali is wel erg radicaal, wat haar het verwijt van "verlichtingsfundamentaliste" oplevert. Zo vindt zij dat alle onderwijs officieel onderwijs moet zijn. Welke mening haar volste recht is uiteraard.

Punt is: hoe wild somige moslims ook doen, dat verantwoordt het VB-racisme niet. Hoogstens een realisme in veiligheidspolitiek.
Oud 16 mei 2006, 20:39   #82
Gibson
Burger

Gibson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Is zwakkelingen en mislukkelingen = zwakkeren? (in de zin van gehandicapten bv?)

Of gaat het om menselijk gezien onzelfstandige personen?
tweede - en nogmaals alleen vanuit het licht van de zogenaamd christelijke deugden. Als overbekend voorbeeld, doordrongen van die deugden; de laatste zullen de eerste zijn en de eerste zullen de laatste zijn - dus een verheerlijking van zwakte

Laatst gewijzigd door Gibson : 16 mei 2006 om 20:40.
Gibson is offline  
Oud 16 mei 2006, 20:43   #83
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Punt is: hoe wild somige moslims ook doen, dat verantwoordt het VB-racisme niet. Hoogstens een realisme in veiligheidspolitiek.
Waarover heb je het??? Onlangs nog prees het Vlaams belang 'n allochtone voetballer. Ik volg het voetbal niet, maar hij is dus allochtoon en goed geïntegreerd. Het Vlaams belang heeft vaak Hirsi Ali Ayaan geprezen. En één van hun verkozenen is van Indonesische afkomst. Ik snap dus niet waar ge het over hebt.
Stefanie is offline  
Oud 16 mei 2006, 20:48   #84
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Is "niet uitgesproken liberaal" zijn dan haat zaaien???? Is "niet uitgesproken liberaal zijn" dan "geweld cultiveren"????

2. Ayaan Hirsi Ali komt op voor de rechten van moslims? Wat bedoel je dan? Het recht van moslims om hun dochters te besnijden? Het recht van moslims om hun dochters gedwongen uit te huwelijken? Het recht van moslims om homo's te discrimineren of erger? Om geweld te gebruiken tegen homo's? Het recht van moslimmannen om met vier vrouwen te trouwen? Heeft Hirsi Ali Ayaan dat verdedigd?

3. Waarom willen die moslims Hirsi Ali Ayaan dood? Waarom wordt zij bedreigd met de dood? Is dat omdat ze zo goed opkomt voor de rechten van de moslims?
1. Niet noodzakelijk, neen. Dat heb ik ook niet beweerd.

2. Dat is mijn fout, sorry.
Ik wilde eigenlijk - en had ook moeten - schrijven : de rechten van de moslimvrouwen. In het vuur van mijn betoog heb ik deze erg domme fout blijkbaar over het hoofd gezien. Ik hoop dat u het mij kunt vergeven.

3. Vandaar dus dat sommige extremistische moslims Ayaan Hirsi Ali dood willen.
djimi is offline  
Oud 16 mei 2006, 20:53   #85
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Ik wilde eigenlijk - en had ook moeten - schrijven : de rechten van de moslimvrouwen. In het vuur van mijn betoog heb ik deze erg domme fout blijkbaar over het hoofd gezien. Ik hoop dat u het mij kunt vergeven.

1. O.K. Goed. Waarop slaan die praatjes dan over "haat zaaien" en "geweld cultiveren"?

2. Inderdaad. Zij wil opkomen voor de rechten van de moslimvrouwen. Maar hoe zit dat met het recht om moslim te zijn? Met het recht om te doen wat in de Koran staat? Met de godsdienstvrijheid voor vrouwen?

3. Iemand heeft voorspeld dat Ayaan Hirsi Ali zal vermoord worden door een moslima en niet door een mannelijke moslim.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 16 mei 2006 om 20:54.
Stefanie is offline  
Oud 16 mei 2006, 20:53   #86
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gibson Bekijk bericht
tweede - en nogmaals alleen vanuit het licht van de zogenaamd christelijke deugden. Als overbekend voorbeeld, doordrongen van die deugden; de laatste zullen de eerste zijn en de eerste zullen de laatste zijn - dus een verheerlijking van zwakte
Dus Nietzsche had het niet over de minderbedeelden in onze samenleving. Hij hield een pleidooi voor de "zelfstandige creatieve mens". Hij verabsoluteerde deze gedachte en had daarbij wel geen oog voor de maatschappelijk context van elk individu, waardoor hij voor mij zijn plaatsje als "grootste filosoof" verliest.
Oud 16 mei 2006, 20:56   #87
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarover heb je het??? Onlangs nog prees het Vlaams belang 'n allochtone voetballer. Ik volg het voetbal niet, maar hij is dus allochtoon en goed geïntegreerd. Het Vlaams belang heeft vaak Hirsi Ali Ayaan geprezen. En één van hun verkozenen is van Indonesische afkomst. Ik snap dus niet waar ge het over hebt.
Ze prijzen hen om de verkeerde redenen: als ze hun roots verloochenen.

Doe toch niet flauw: er zijn toch massa's voorbeelden van VB-taat-talk. Dat kan toch geen punt van discussie zijn.

Wel het verband van die haat-talk met de moorden. Voor mij bestaat dit verband, het VB ontkent dit.
Oud 16 mei 2006, 21:01   #88
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Hij is niet mijn filosoof doch hij is een groot filosoof, no matter what you say

2. Inzake islam, de islam van toen is niet die van nu en van zodra een traditie zoals islam derwijze wordt geinstitutionaliseerd, drijft het meer en meer af in een ordinaire machtsinstituut die meer weg heeft van een maffia organisatie en het volk geestelijk arm maakt ipv motiveert naar hogere, fijnzinniger aspiraties

3. zwakkeren dienen ten onder te gaan, er is niets onlogisch aan als je het vanuit een louter biologisch standpunt beziet. Voor mensen met een zekere hoop naar een hogere macht – en die hiermee de mens met een zeker automatisme vergoddelijken - kan het hard klinken
1. Ik vind dhr. Nietzsche een bijzonder boeiend persoon, zeer vermakelijk schrijver (op enkele mindere werken na), briljant provocateur, onuitstaanbare dweper, geniaal mislukkeling ook, en op zo'n mooie manier dat hij er al bij al toch maar weer goed vanaf komt en zo, maar geen 'groot filosoof'.

Sorry.

2. Zegt 'sufi' u iets ?

3. Iemand die de mens 'vanuit een louter biologisch standpunt' beziet en dan tot de conclusie komt dat er 'niets onlogisch' is aan uitspraken als 'zwakkeren dienen ten onder te gaan' heeft m.i. noch van biologie, noch van logica, noch van de mens veel begrepen.

Maar dat betekent natuurlijk nog niet dat die iemand belet moet worden zijn zegje te doen, hé.
djimi is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:03   #89
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Doe toch niet flauw: er zijn toch massa's voorbeelden van VB-taat-talk. Dat kan toch geen punt van discussie zijn.

Wel het verband van die haat-talk met de moorden. Voor mij bestaat dit verband, het VB ontkent dit.
Wel, het Vlaams belang hangt een negatief, ongenuanceerd beeld op. Voor mij is dat iets helemaal anders dan haat. Ik lees altijd wat ze op hun webstek schrijven en ik kan daar echt geen haat vinden.

Die allochtonen in Brussel en Antwerpen verloochelen hun roots dus niet. Werkt dat systeem? Wij zijn "moreel verplicht" om te geloven van wel. Ik geloof van niet.

Het is natuurlijk gemakkelijk om over "haat" te zeveren indien het Vlaams belang een aantal feiten aan het licht brengt die niet stroken met uw idealen en de leugens die gij uzelf op de mouw spelt.
Stefanie is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:03   #90
Gibson
Burger

Standaard

Citaat:
Dus Nietzsche had het niet over de minderbedeelden in onze samenleving. Hij hield een pleidooi voor de "zelfstandige creatieve mens". Hij verabsoluteerde deze gedachte en had daarbij wel geen oog voor de maatschappelijk context van elk individu, waardoor hij voor mij zijn plaatsje als "grootste filosoof" verliest.
minderbedeelden ontbreken juist die zelfstandige creativiteit - zoals u het zo mooi omschrijft

en de individuele maarschappelijke context is typische klassenstrijd prietpraat, totaal overbodige mei 68 nonsens
Oud 16 mei 2006, 21:06   #91
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
minderbedeelden ontbreken juist die zelfstandige creativiteit - zoals u het zo mooi omschrijft
Dus toch een filosofie van misprijzen?
Oud 16 mei 2006, 21:06   #92
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

1. dat noemt men zelfkritiek

2. uit verband gerukte teksten of zinnen noem ik leugens en verdraaien van waarheden door links, ze zijn geen discussie waard.

3. Vlaams Belang is tegen geweld en criminaliteit... alle, van iedereen !

4. heeft het Vlaams Belang opdracht geven het wapen te gaan kopen, tot schieten op vreemdelingen, het kindje van 2 jaar.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:13   #93
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hirsi Ali "vlucht" weer eens, opgejaagd en doodmoe, Nederland zal herademen, de moslims moeten zich niet meer ergeren aan de zelfkritiek van haar.

Niet erg Djimi

De extremisten wouden er nog meer dood, hopelijk kalmeert het daar ook... en moet Dusochoit niet meer zeggen "one down...twenty to go..." na de moord op Fortuyn
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:15   #94
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel, het Vlaams belang hangt een negatief, ongenuanceerd beeld op. Voor mij is dat iets helemaal anders dan haat.
Systematische desinformatie of zoiets.

Vergeet niet dat na rechtzaken e.d. het VB zich "beschaafd" wil voordoen. De "Bokshandschoen" ligt me nog vers in het geheugen. Racistische cartoens. Wat hier onder VB-logo verschijnt is ook ver van fraai.

Ik denk het voor moslims een enorme uitdaging is om een moderne, in een democratische rechtstaat ingebedde, islam-interpretatie te ontwikkelen. We kunnen hen daar best in steunen. O.a. ook door de democratische grenzen van de godsdienstvrijheid duidelijk te maken: deze laat geen verminking toe (om maar iets te zeggen).

Ik heb er problemen mee dat hier sommige posters een moslima met hoofddoek "voddekop" noemt of "moslimslet". Ik heb er ook problemen mee als moslims moslima's uitschelden voor hoer als ze geen hoofddoek dragen. Het is een "strijd" op twee fronten: tegen moslimfanatisme en tegen VB-fanatisme.
Oud 16 mei 2006, 21:17   #95
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, het Vlaams belang hangt een negatief, ongenuanceerd beeld op. Voor mij is dat iets helemaal anders dan haat. Ik lees altijd wat ze op hun webstek schrijven en ik kan daar echt geen haat vinden.

Die allochtonen in Brussel en Antwerpen verloochelen hun roots dus niet. Werkt dat systeem? Wij zijn "moreel verplicht" om te geloven van wel. Ik geloof van niet.

Het is natuurlijk gemakkelijk om over "haat" te zeveren indien het Vlaams belang een aantal feiten aan het licht brengt die niet stroken met uw idealen en de leugens die gij uzelf op de mouw spelt.
maar Stafanie, elke dag gebeuren in Brussel zaken die gewoon pure reclame zijn voor het Vlaams Belang. Gewoon de kranten lezen... meer niet. Oh ja, behalve de Morgen... die melden nooit "kleine criminaliteit van jongeren"

Het is zoals Geert Hoste en de familie van Laken... "ze moeten gewoon doen en ik vertel wat er is gebeurd"
ancapa is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:17   #96
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. O.K. Goed. Waarop slaan die praatjes dan over "haat zaaien" en "geweld cultiveren"?

2. Inderdaad. Zij wil opkomen voor de rechten van de moslimvrouwen. Maar hoe zit dat met het recht om moslim te zijn? Met het recht om te doen wat in de Koran staat? Met de godsdienstvrijheid voor vrouwen?

3. Iemand heeft voorspeld dat Ayaan Hirsi Ali zal vermoord worden door een moslima en niet door een mannelijke moslim.
1. Zou dat iets met de VB-propaganda te maken hebben ? Of met de vaak zwaar aangebrande uitspraken van VB - BV's en mindere goden ?

Laten we eens een cliché uit de kast halen : 'geen rook zonder vuur'.

2. Er zijn gelukkig ook andere vormen van 'moslim zijn' dan wat de media ons opdissen als 'moslim zijn' : de meeste moslims zijn namelijk geen 'Taliban', 'fundamentalisten', 'islamo-fascisten', ...

Zoek eens op 'sufi'/'soefi'

3. Er zijn er anderen die voorspelden dat de wereld zou vergaan in 't jaer 1000, 1001, ..., 1664, ..., 1977, 1978, ..., 2000, ...

Volgens nog anderen zouden wij nu allen Duits spreken. Nog anderen hadden al tien, twintig, dertig, ... keer de wereld gered, de Lotto gewonnen, ...

Ik vrees dat Ayaan Hirsi Ali zal sterven ten gevolge van de globale klimaatverandering.
Een geflipte blanke Amerikaan (aspirant KKK) zal haar ten onrechte aanzien voor een plunderaarster die hem in de nasleep van een onwaarschijnlijk hevige orkaan in 2009 (of 2011, de sterren zijn hier niet erg duidelijk over) op zijn landgoed in Florida komt overvallen en beroven van zijn allerlaatste slof Lucky Strikes (of Marlboro's, ook hier weer die verdomd vage sterren !!), en dat TERWIJL ZIJ AL ZES MAANDEN MET ROKEN GESTOPT WAS EN ENKEL EEN GLAS WATER WOU !!!

Tja, als er nu eens wat minder hysterie was, hé.

Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2006 om 21:18.
djimi is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:20   #97
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vergeet niet dat na rechtzaken e.d. het VB zich "beschaafd" wil voordoen. De "Bokshandschoen" ligt me nog vers in het geheugen. Racistische cartoens. Wat hier onder VB-logo verschijnt is ook ver van fraai.

Ik denk het voor moslims een enorme uitdaging is om een moderne, in een democratische rechtstaat ingebedde, islam-interpretatie te ontwikkelen. We kunnen hen daar best in steunen. O.a. ook door de democratische grenzen van de godsdienstvrijheid duidelijk te maken: deze laat geen verminking toe (om maar iets te zeggen).

Ik heb er problemen mee dat hier sommige posters een moslima met hoofddoek "voddekop" noemt of "moslimslet". Ik heb er ook problemen mee als moslims moslima's uitschelden voor hoer als ze geen hoofddoek dragen. Het is een "strijd" op twee fronten: tegen moslimfanatisme en tegen VB-fanatisme.
de wetten zijn veranderd en zelfs de grondwet... dus Vlaams Blok moest ook veranderen.

en "de bezem" dan om de stad proper te vegen,
de "bokshandschoen" om op te boksen tegen de linkse meerderheid... allemaal symboliek

Laatst gewijzigd door ancapa : 16 mei 2006 om 21:38.
ancapa is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:37   #98
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U staat misschien dichter bij deze meisjes dan ik daarom een vraagje voor u en het is goed bedoeld. Vroeger zag je in brussel amper hoofdoeken wit of blauw of zwart enz... Zeker niet bij jonge meisjes. Een hele evolutie.

Ik verwijs naar uw laatste paragraaf : wat is het ergste voor u of volgens u ?

vb een islamitisch meisje ? stel dat iemand zou zeggen : "iemand met een vod" of de harde verwijten van "westerse hoer" waarbij zelfs bedreigingen van "landgenoten" komen... herinner u de "rel" een paar maanden geleden de uitlatingen van Grouwels van CD&V in Brussel.

PS ik heb ook problemen met dergelijke uitlatingen, want dat getuigd niet van respect voor de meisjes, voor mij ook in beide gevallen, zoals u dat voorbeeld aanhaalt.

Laatst gewijzigd door ancapa : 16 mei 2006 om 21:48.
ancapa is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:46   #99
Gibson
Burger

Standaard

Citaat:
2. Zegt 'sufi' u iets ?

3. Iemand die de mens 'vanuit een louter biologisch standpunt' beziet en dan tot de conclusie komt dat er 'niets onlogisch' is aan uitspraken als 'zwakkeren dienen ten onder te gaan' heeft m.i. noch van biologie, noch van logica, noch van de mens veel begrepen.

Maar dat betekent natuurlijk nog niet dat die iemand belet moet worden zijn zegje te doen, hé.
vertelt u eens, hoe groot is soefisme binnen de globale islam?

dat zwakkeren kunnen dienen onder te gaan, is niet onlogisch vanuit een louter menselijk perspectief, maar natuurlijk met al die moderne politieke correctheid en ideologieen. Onder de inuits ziet men dit eigenlijk nog steeds, mensen die een bepaalde leeftijd bereiken, en met gevolg op een ijsschotsje gezet worden en men ze laat afdrijven
Oud 16 mei 2006, 22:25   #100
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
O.a. ook door de democratische grenzen van de godsdienstvrijheid duidelijk te maken: deze laat geen verminking toe (om maar iets te zeggen).
Beschouwt u besnijdenis als een verminking (om maar iets te zeggen)?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be