![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() in de eerste 150 bladzijden legt Marx zijn theorie uit, daarna komen er massa's voobeelden, en is het luchtiger.
![]() |
#82 |
|
![]() Destiny of souls van Michael Newton
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "1968-Het jaar dat alles anders werd" van Mark Kurlansky
Mega fijn boekje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Harten in Atlantis
Stephen King Met Harten in Atlantis ontsluit een babyboomer de geheimen van zijn generatie. Aan de hand van verschillende levens geeft Stephen King commentaar op vijftig jaar Amerikaanse geschiedenis. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net Rosie uitgelezen. Die is heel goed, vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() boeken zijn stom, films zijn veel leuker
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Ik vond het boek heel goed. Het is de tweede lezing nu. ![]() Rosie heb ik nog niet gelezen, maar heb ik wel liggen. Das voor één van de volgende. ![]() Laatst gewijzigd door Nick_ : 31 augustus 2006 om 06:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Momenteel ben ik bezig aan "Secretum" van Monaldi & Sorti...
(het lag in aanbieding...) De eerste 300 blz zijn niet slecht geschreven, maar ik hoop toch op wat meer spanning. Profundis (Oscar Wilde), Exiles (James Joyce), Platform (michel houellebecq) liggen klaar om verslonden te worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Nergens zinnen of opmerkingen in de aard van: "Het Solidarisme is de enige goede ideologie en alle anderen zijn onwetend" maar een gewone weergave van het leven van Van Severen, zijn gedachtegoed en zijn uitspraken.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 31 augustus 2006 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() "Luisteren naar dieren" van Ted Andrews. Eén van de standaardwerken over sjamanisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Prachtig boek, net uitgelezen. (Minder aangenaam waren de passages over het inbinden van de voeten - en het breken van de botten- van 6-jarige Chinese meisjes)
![]() Snowflower en de Geheime Waaier, door Lisa See Het is, zoals Amy Tan in haar inleiding schrijft, een fascinerend verhaal. Het boek wordt geschreven vanuit de ik persoon Lily. Ze beschrijft haar leven en dat van haar Laotong Snow Flower. Eigenlijk is de hoofdfiguur de waaier die regelmatig tussen beide heen en weer gaat. De waaier wordt gebruikt om boodschappen over te brengen, zoals het gearrangeerd huwelijk, de geboortes en het lief en leed van Lily en Snow Flower. Ze hebben een zielsverbintenis voor het leven, die uitloopt in een dramatische gebeurtenis. Beiden gebruiken hiervoor het Nushu, een taal die meer dan duizend jaar een geheime vrouwentaal was van het Yao volk. Het boek is gemakkelijk te lezen en meeslepend. Wat ik persoonlijk mooi aan het boek vind is de uitgebreide beschrijving van het dagelijkse leven. Het leven van de vrouw in China in de 19de eeuw was op z'n zachtst gezegd niet gemakkelijk. De verplichte handelingen, het slaafse leven van de vrouw, het (bij)geloof, dit alles is zeer duidelijk beschreven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben nu Het Oog van Vladimir Nabokov aan het lezen.
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Om eerlijk te zijn vind ik alles van Nabokov de moeite. Ik ben nogal een fan van hem en heb bijna gans zijn oeuvre in mijn boekenkast. Ik heb de helft nu gelezen. Ik mag uiteraard de rest van de literatuur niet verwaarlozen maar om de paar maanden een Nabokov is leuk.
![]() |
#95 |
Parlementslid
|
![]() Voor het werk:
"Trends in organisatieverandering" Dr. Herman Steensma Voor mezelf: Verzameld werk Edgar Allen Poe |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Canto General
Pablo Neruda |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |