Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2006, 22:27   #81
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik zeg niets over de oorzaak.
Racisme slaat enkel aan bij racisten.
Oud 19 mei 2006, 22:28   #82
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Racisme slaat enkel aan bij racisten.
das toch ook de kip of het ei!
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 22:41   #83
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is dom, maar het klopt natuurlijk wel dat kiezers die op racisten stemmen, mee verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van dat racisme.
Onzin, de verantwoordelijkheid ligt juist bij de politiekers die de echte problemen van onze samenleving links laten liggen omdat de enige die het durven een naam te geven het VB is.
De criminaliteit onder de allochtone gemeenschap is belachelijk hoog. Mensen zijn het zat. Criminelen worden zachter gestraft dan mensen die effe te hard rijden. Ga eens in een gevangenis op bezoek, en weet me eens te zeggen hoeveel echte belgen er zitten. Ga eens wat wandelen in brussel s'avonds en tel een keer hoeveel keer je word aangesproken door belgen om shit te kopen en hoeveel door allochtonen. Wat zien mensen nog...zowat elke week word er ergens wel een politieker betrapt op fraude of wat dan ook. Politiekers die gewoonweg grof geld verdienen terwijl ze meestal in het nieuws komen om een interview te geven van een of ander feestje waar ze weer eens lekker een 7 gangen menu aan het verorberen zijn betaald door de burger. Mensen die heel hun leven hard gewerkt hebben en een pensioen krijgen waar ze net mee toe komen terwijl allochtonen hier aankomen en alles krijgen wat ze nodig hebben.
Je kan nog uren doorgaan met punten op te noemen van alle misdaden die hier de gewone burger het bloed onder de nagels uit haalt. Wil dit zeggen dat het allemaal rascisten zijn? Absoluut niet, het zijn gewoon mensen die verandering en gerechtigheid willen.

Ik heb genoeg allochtone vrienden, bijna allemaal turken. Denk je dat zij een andere mening hebben? Helemaal niet. Denk je dat zij enige sympathie hebben voor criminelen? Het maakt ook hen niets uit welke nationaliteit of achtergrond deze mensen hebben. Ben je hier geboren, ben je belg, doe je iets verkeerd...den bak in. Ben je geen belg, allochtoon die hier zijn leven wil beginnen maar kiest voor de criminele manier...buiten.
Het maakt mij geen reet uit wie mijn buurman is, zolang het maar geen crimineel is.

Ik daag trouwens iedereen uit die beweerd dat allochtone criminaliteit niet de pan uit schiet om met mij een avondje mee op stap te gaan hier in brussel. Eens kijken wie aan het eind van de avond nog zo gerust mee blijft wandelen wanneer een groep van 10 allochtonen ergens op de stoep staan waar we langs moeten. Al degene die het tegendeel beweren komen na 10h niet meer buiten. Hou dan je bek gewoon dicht als je niet weet waarover je spreekt. Dit zijn feiten waar je gewoon niet omheen kunt en die mij nog steeds geen rascist maken, anders zou ik geen allochtone vrienden hebben, die het trouwens ook zat zijn.

Laatst gewijzigd door illwill : 19 mei 2006 om 22:46.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 22:48   #84
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Onzin, de verantwoordelijkheid ligt juist bij de politiekers die de echte problemen van onze samenleving links laten liggen omdat de enige die het durven een naam te geven het VB is.
De criminaliteit onder de allochtone gemeenschap is belachelijk hoog. Mensen zijn het zat. Criminelen worden zachter gestraft dan mensen die effe te hard rijden. Ga eens in een gevangenis op bezoek, en weet me eens te zeggen hoeveel echte belgen er zitten. Ga eens wat wandelen in brussel s'avonds en tel een keer hoeveel keer je word aangesproken door belgen om shit te kopen en hoeveel door allochtonen. Wat zien mensen nog...zowat elke week word er ergens wel een politieker betrapt op fraude of wat dan ook. Politiekers die gewoonweg grof geld verdienen terwijl ze meestal in het nieuws komen om een interview te geven van een of ander feestje waar ze weer eens lekker een 7 gangen menu aan het verorberen zijn betaald door de burger. Mensen die heel hun leven hard gewerkt hebben en een pensioen krijgen waar ze net mee toe komen terwijl allochtonen hier aankomen en alles krijgen wat ze nodig hebben.
Je kan nog uren doorgaan met punten op te noemen van alle misdaden die hier de gewone burger het bloed onder de nagels uit haalt. Wil dit zeggen dat het allemaal rascisten zijn? Absoluut niet, het zijn gewoon mensen die verandering en gerechtigheid willen.

Ik heb genoeg allochtone vrienden, bijna allemaal turken. Denk je dat zij een andere mening hebben? Helemaal niet. Denk je dat zij enige sympathie hebben voor criminelen? Het maakt ook hen niets uit welke nationaliteit of achtergrond deze mensen hebben. Ben je hier geboren, ben je belg, doe je iets verkeerd...den bak in. Ben je geen belg, allochtoon die hier zijn leven wil beginnen maar kiest voor de criminele manier...buiten.
Het maakt mij geen reet uit wie mijn buurman is, zolang het maar geen crimineel is.

Ik daag trouwens iedereen uit die beweerd dat allochtone criminaliteit niet de pan uit schiet om met mij een avondje mee op stap te gaan hier in brussel. Eens kijken wie aan het eind van de avond nog zo gerust mee blijft wandelen wanneer een groep van 10 allochtonen ergens op de stoep staan waar we langs moeten. Al degene die het tegendeel beweren komen na 10h niet meer buiten. Hou dan je bek gewoon dicht als je niet weet waarover je spreekt. Dit zijn feiten waar je gewoon niet omheen kunt en die mij nog steeds geen rascist maken, anders zou ik geen allochtone vrienden hebben, die het trouwens ook zat zijn.
Racisme is een heel complex fenomeen.
Het is ondoenbaar om daar eventjes vlugvlug wat oorzaken voor aan te duiden. Maar wie racisme helpt verspreiden, is natuurlijk mee verantwoordelijk voor de verspreiding van dat racisme, dat lijkt me nogal wiedes. Dat betekent niet dat er geen andere processen bij betrokken zijn.
Oud 19 mei 2006, 22:50   #85
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

..............
Racisme wordt verspreid door VB.
Racisten stemmen daardoor op VB.
VB krijgt geld vanwege die stemmen.
VB verspreidt met dat geld opnieuw racisme.
..................
Geef eens voorbeelden van dat "racisme" in de echte betekenis van het woord ? 8)

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 mei 2006 om 22:50.
Max van Dietschland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 22:51   #86
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kip of het ei.

..............
Racisme wordt verspreid door VB.
Racisten stemmen daardoor op VB.
VB krijgt geld vanwege die stemmen.
VB verspreidt met dat geld opnieuw racisme.
..................
Rascisme word verspreid door de criminele allochtonen.
Rascisten zijn eikels.
VB verspreid de frustraties van het grote aantal mensen die het beu zijn.

Denk je nu echt dat zomaar bij elke verkiezingen mensen racist worden omdat ze wat beweringen hebben opgevangen van het VB? Pfff, wat een zever. Ze stemmen op het VB omdat ze de toestand hier moe zijn.
Oud 19 mei 2006, 22:57   #87
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Racisme is een heel complex fenomeen.
Het is ondoenbaar om daar eventjes vlugvlug wat oorzaken voor aan te duiden. Maar wie racisme helpt verspreiden, is natuurlijk mee verantwoordelijk voor de verspreiding van dat racisme, dat lijkt me nogal wiedes. Dat betekent niet dat er geen andere processen bij betrokken zijn.
Het is idd een complec fenomeen maar ik denk dat er maar heel weinig echte racisten zijn die op het VB stemmen. De vb die ik geef zijn maar enkelen die de oorzaak zijn waarom mensen op het VB stemmen, dit zijn geen racisten, maar het zijn problemen en dus oorzaken die HEEL veel mensen persoonlijk raken en ook zien gebeuren en het dus moe zijn.

Als je zegt dat de allochtone criminaliteit moet aangepakt worden dan is dit niet racisme verspreiden, dan is dit vragen om er iets aan te doen want mensen willen dit niet. Als je dan als politieke partij de macht hebt om aan dit probleem iets te doen maar je laat dit links liggen en gewoon verder broeden...dat is verspreiden van racisme.
Oud 19 mei 2006, 23:03   #88
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
De drie klassieke partijen zijn oostindisch doof en willen de problemen niet zien en sluiten haar op in het cordon sanitaire.

En tonen zich daarnaast ook nog eens als een stelletje onbetrouwbare leugenaars die 'im allgemeinen' zwaar incompetent zijn en wiens hoofdbekommernissen lijken te bestaan uit het verwerven van een aanlokkelijk postje en het VB op alle mogelijke manieren te bestrijden.

Stel even dat het VB echt de neo-nazi partij zou zijn waar ze wordt voor versleten (wat ik absoluut niet geloof) dan nog zal het de schuld van de 'klassieken' zijn. Zij hebben zo vaak gelogen en bedrogen dat ik 0.0 geloofwaardigheid hecht aan wat ze uitkramen. Of het over de 'begroting in evenwicht', de 'dalende criminaliteit', de 'onverwijlde' splitsing of het VB gaat... Als je die partijen enkel als leugenaars gekend hebt, waarom zou ik hen dan geloven als ze weer eens een sessie VB bashen inzetten?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 mei 2006 om 23:06.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 23:09   #89
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
dixit Karel de Gucht in Morgen Beter..

't zal dat zijn wat Guy Verhofstadt bedoelde met sereniteit denk ik....
Dat is nog niks in vergelijking met het feit dat hij alle VB-kiezers verantwoordelijk stelt voor hetgeen is gebeurd in Antwerpen. Ik had veel goesting om prompt klacht in te dienen toen ik het hoorde. Wat meent die zich wel niet?
Oud 19 mei 2006, 23:14   #90
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Dat is nog niks in vergelijking met het feit dat hij alle VB-kiezers verantwoordelijk stelt voor hetgeen is gebeurd in Antwerpen. Ik had veel goesting om prompt klacht in te dienen toen ik het hoorde. Wat meent die zich wel niet?
zo denk ik er ook over , heb de vraag aan jurgen Verstrepen gesteld ,dit is erover!!
Oud 20 mei 2006, 00:06   #91
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

... Also sprach Zarathustra

(enfin, "de betweter uit Berlare" althans)

Maar Kareltje vergeet gemakkelijkheidshalve wel dat het o.a. zijn partij is (samen met het voltallige grijsgestreepte politieke establishment) dat ervoor verantwoordelijk is dat zoveel mensen uiteindelijk het VB-bolletje hebben ingekleurd. De kleuterige manier waarop het hele integratieprobleem de afgelopen 20 jaar is aangepakt is de rechtstreekse aanleiding voor de malaise die er vandaag heerst.

Ik zou een vraagje teruggooien richting onze "hogepriester van het politieke fatsoen": wat moet een burger in dit democratische bestel doen wanneer hij het finaal zat is om de uitwassen van een falend beleid nog langer te aanschouwen? Blanco stemmen en daarmee indirect het establishment bevestigen? Of grijpen naar het enige democratische wapen dat hem ter beschikking staat: het bolletje inkleuren achter die partij die de hogepriesters zichtbaar zure oprispingen bezorgt? Of gewoon voor de oppositie stemmen, zélfs al put die zich uit in het warm-en-koud blazen? Bedenk tenslotte ook eens dat de modale kiezer géén politiek analist is en geen boodschap heeft aan hoogdravende politieke filosofietjes laat op de avond. Geef mij daar eens een sluitend antwoord op... En motiveer dan nog eens die beschuldigingen.

... of kom ons nog eens wijsmaken "dat er geen problemen zijn", maar dat het VB erin is geslaagd om ons enkel die indruk te geven. De "perceptie" en meer van dat soort nonsens om toch maar de handjes in de onschuld te kunnen wassen.

Want niet alleen is de partij van de grote moralist mede-verantwoordelijk voor het heersende klimaat (en niet enkel "moreel" verantwoordelijk); ze is ook verantwoordelijk voor het feit dat de allochtone gemeenschappen vandaag opgezadeld zitten met méér dan één "verloren generatie". Het multiculturalisme is een lege doos; er is geen levende ziel die kan aantonen wat de merites van dat soort onzin zijn. Integendeel: het kan vrij eenvoudig aangetoond worden waar de gruwelijke en mensonterende nadelen zitten voor �*lle betrokken gemeenschappen in dit land.

Welnu Kareltje, 't is dat ik het persoonlijk met mijn geweten niet kan in overeenstemming brengen om het bolletje naast de "verkeerde partij" in te kleuren, want anders had ik u -net zoals enkele honderdduizenden kiezers- met veel plezier een stevige sjot in uw grijsgestreepte betweterige kont gegeven. Op de énige manier die u ook daadwerkelijk voelt trouwens!

Laatst gewijzigd door Desiderius : 20 mei 2006 om 00:08.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 00:15   #92
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
het is dom, maar het klopt natuurlijk wel dat kiezers die op racisten stemmen, mee verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van dat racisme.
zei hij in alle goedheid, wijsheid, verdraagzaamheid en democratie !

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 00:29   #93
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar een nieuwe tactiek: VB stemmers met een schuldgevoel proberen plaatsen
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 01:06   #94
ggolsteyn
Schepen

Standaard Karel de Klucht en de jaren van verstand!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Blijkbaar een nieuwe tactiek: VB stemmers met een schuldgevoel proberen plaatsen
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Neen, waarom?

Hij heeft nog uitdrukkelijk georakeld:

"Men moet toch veronderstellen dat het miljoen kiezers voor het VB tot de jaren van verstand gekomen zijn?"

Zeer juist Kareltje, maar wat doe je dan met de negen miljoen anderen, de dwazekloten die niet tot de jaren van verstand gekomen zijn? Als ze het na een week nadenken zullen begrepen hebben, mag je je donkerblauw-zwart partijtje opdoeken, en VB gaat naar de tien miljoen? (Misschien iets minder omdat er vele nog in de psychiatrie zitten?).

Groetjes, en HOUZEE! (hoerageroep in de reguliere LOGES).

Gerard Golsteyn.

~~~~~~~~~~~~~~~~
BLESS GOT YOU!!!
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 09:22   #95
Wha'ever
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
... Also sprach Zarathustra

(enfin, "de betweter uit Berlare" althans)

Maar Kareltje vergeet gemakkelijkheidshalve wel dat het o.a. zijn partij is (samen met het voltallige grijsgestreepte politieke establishment) dat ervoor verantwoordelijk is dat zoveel mensen uiteindelijk het VB-bolletje hebben ingekleurd. De kleuterige manier waarop het hele integratieprobleem de afgelopen 20 jaar is aangepakt is de rechtstreekse aanleiding voor de malaise die er vandaag heerst.

Ik zou een vraagje teruggooien richting onze "hogepriester van het politieke fatsoen": wat moet een burger in dit democratische bestel doen wanneer hij het finaal zat is om de uitwassen van een falend beleid nog langer te aanschouwen? Blanco stemmen en daarmee indirect het establishment bevestigen? Of grijpen naar het enige democratische wapen dat hem ter beschikking staat: het bolletje inkleuren achter die partij die de hogepriesters zichtbaar zure oprispingen bezorgt? Of gewoon voor de oppositie stemmen, zélfs al put die zich uit in het warm-en-koud blazen? Bedenk tenslotte ook eens dat de modale kiezer géén politiek analist is en geen boodschap heeft aan hoogdravende politieke filosofietjes laat op de avond. Geef mij daar eens een sluitend antwoord op... En motiveer dan nog eens die beschuldigingen.

... of kom ons nog eens wijsmaken "dat er geen problemen zijn", maar dat het VB erin is geslaagd om ons enkel die indruk te geven. De "perceptie" en meer van dat soort nonsens om toch maar de handjes in de onschuld te kunnen wassen.

Want niet alleen is de partij van de grote moralist mede-verantwoordelijk voor het heersende klimaat (en niet enkel "moreel" verantwoordelijk); ze is ook verantwoordelijk voor het feit dat de allochtone gemeenschappen vandaag opgezadeld zitten met méér dan één "verloren generatie". Het multiculturalisme is een lege doos; er is geen levende ziel die kan aantonen wat de merites van dat soort onzin zijn. Integendeel: het kan vrij eenvoudig aangetoond worden waar de gruwelijke en mensonterende nadelen zitten voor �*lle betrokken gemeenschappen in dit land.

Welnu Kareltje, 't is dat ik het persoonlijk met mijn geweten niet kan in overeenstemming brengen om het bolletje naast de "verkeerde partij" in te kleuren, want anders had ik u -net zoals enkele honderdduizenden kiezers- met veel plezier een stevige sjot in uw grijsgestreepte betweterige kont gegeven. Op de énige manier die u ook daadwerkelijk voelt trouwens!
Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
Wha'ever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 09:24   #96
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ja,inderdaad, en het klopt ook wel dat alle moslims mee verantwoordelijk zijn voor de zelfmoordaanslagen in de naam van Allah en zijn profeet.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 11:14   #97
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Dat is allemaal perceptie.
Het racisme gaat achteruit.
Dat voelt ge toch?
Het Vb gaat een post pakken.
Het beleid zorgt daarvoor.
Oud 20 mei 2006, 11:30   #98
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik zou het zo karikaturaal niet uitdrukken, maar we moeten de dingen nog bij de naam durven noemen natuurlijk. Wanneer ik het Vlaams Belang een racistische partij noem, heb ik alleszins niet het gevoel de partij te demoniseren. Eerder houd ik haar een spiegel voor.

Het is voor de dingen bij de naam te noemen dat men het Vb wil veroordelen..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 11:51   #99
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn de recente uitspraken van Minister van Buitenlandse Zaken K.Degucht.

We weten inmiddels ook dat die vent zich NIET bezig houdt met enigerlei relevant maatschappelijk probleem,maar met zijn eigen toekomst,in casu,wat zal hij in hemelsnaam doen binnen enkele jaren...Het is niet moeilijk meer "tegen hem" te zijn.

Er is ook het de heer Audenaert,.(momenteel op kanaal Z,ondervraagd in Knack TV)

Die moet iedere dag met maatschappelijke problemen werken vanuit politioneel,juridisch standpunt.

WIJSHEID UIT ERVARING,tientallen ervan,tijdens een half uurtje TV....Een mens moet al eens beginnen nadenken om vlakaf "tegen hem" te zijn.

Gelukkig zit die kerel niet in de politiek maar heeft hij een ECHT vak....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 11:57   #100
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VBers zijn tegen multicul en voor een leitcultuur, maar wat heeft dat me racisme te maken?

En als er nu een dezer een dolgdraaide linkse een rechtse politicus neerknalt? Zie Pim Fortuyn.
Dan is dat politiek correcte onverdraagzaamheid zeker?

Onverdraagzaamheid is onverdraagzaamheid, links of rechts maakt me niet uit. Het is een natuurlijke overlevingsdrang van de mens om vreemden te wantrouwen. Daar kunnen tegennatuurlijke wetten niets aan veranderen. Ze zullen het alleen aanwakkeren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be