![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar zijn er na het katholieke geloof al een deel bijgekomen (protestanten, orthodoxen, joden, vrijzinnigen). Vandaag las ik in de krant dat ook de boedhisten een aanvraag tot erkenning ingediend hebben. Dus alang niets meer te maken met confiskatie van eigendom door een vreemde mogendheid. Is het niet wat voorbijgestreefd om aan godsdienstdiscriminatie te doen, en er van uit te gaan dat het eigen geloof het enige ware is en dus subsidies verdient ? Dus zoals alle andere erkende godsdiensen ook de islam. Bovendien als de wet als bestaat is die zeer recent, want de meeste moskeeen zijn met geld van de gelovigen en steun uit het buitenland gebouwd. Wanneer gaat het eindelijk doordringen dat we in een representatieve democratie leven, en dat een erkenning met een parlementaire meerderheid perfect democratisch is. Het volk mag om de 4 jaar dat beleid goed-of afkeuren. Bij mijn weten, is een nieuwe godsdienstoorlog tegen één bepaalde godsdienst maar bij één partij een strijditem. Eens de kiezer die partij de absolute meerderheid geeft, is het aan hen om in eer en geweten te handelen. |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
truuken aan het proberen ??? |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#84 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als mogelijke reden tot nijd en haat werd de hogere betoelaging van scholen met veel vreemde kinderen genoemd.
Jouw reactie hierop : Citaat:
Jouw klassieke truukje om iets verderfelijks toe te schrijven aan het VB en daarna het VB aan te vallen op de vermeende fouten. Momenteel staat het onderwijs aan allochtonen weer in de belangstelling. http://www.demorgen.be/telex/?news=own1147705073 Citaat:
Citaat:
Als je bovendien weet dat zeer veel allochtonen het vertikken om thuis Nederlands te spreken, en aldus steeds opnieuw voor nieuwe generaties achtergestelden en ongeschoolden zorgt. Dan meen ik dat de positieve discriminatie van allochtonen in de scholen aanleiding kan geven tot gevoelens van nijd. mvg Harald. |
|||
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat het allemaal werkt, laat staan perfekt is. Ik ben er nogthans van overtuigd dat de school de enige plaats is waar van jongs af aan moet gewerkt worden aan integratie, en ik zie het werken in mijn omgeving, zelfs zonder extra geld. Mar ik neem aan dat dit in concentratie scholen zoveel extra werk meebrengt, dat er extra geld moet voor zijn. Beschouw het als een investering in de toekomst die hopelijk later andere kosten bespaart. Dat het onmogleijk is durg ik sterk betwijfelen. Mijn eigen dochter heeft hier tijdens haar eigen vrije tijd samen met collega's de kinderen van de nieuwe imam die rechtstreks uit turkije kwam om minder dan 1 schooljaar volledig bijgebeent qua taal. Wat goede wil aan twee kanten doet wonderen. Dat kan aanleiding geven tot nijd, maar zegt meer over de nijdegaards dan over de feiten, waarschijnlijk dezelfde die klagen dat ze rondhangen, de school beu zijn, voor niets deugen .... zijn dei ook nijdig op kindergeld, bouwpremies, gehandicaptentoelage, .....of is dit ook niet geld uitgeven aan wie het nodig heeft ? Je kan niet scoren met het probleem en met de oplossing van de anderen, tenzij je zelf iets beter kan voorstellen, want dan ben niet meer eerlijk bezig. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Illegale varkensslachtingen worden niet gedoogd. Dat is het punt. En dat is jouw ongelijk. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bestaan ze niet ? Of heb jij weet of cijfers over het aantal controles en vaststellingen van inbreuken ? |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#89 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u het rijgedrag van de Vlamingen als oorzaak van de transfers van boetes opgeeft wilt dat inderdaad zeggen dat alleen de Vlamingen hardleers zijn. Zoniet zouden er relatief evenveel boetes in Wallonië uitgeschreven worden en geen sprake zijn van transfers. Tenzij ge wel wilt toegeven dat men in Wallonië minder inspanningen doet om hardleerse walen te beboeten maar wel de Vlaamse boetes opstrijkt. Citaat:
Maar streven naar meer verkeersveiligheid hoeft niet uit te sluiten dat men daar zelf de vruchten kan van plukken. Citaat:
Citaat:
Wie heeft het over een Vlaams probleem in plaats van een Belgisch probleem? Ge doet precies hetzelfde van wat ge anderen verwijt. Citaat:
Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
#90 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De katholieke kerk wordt in ons land niet gesubsidiëerd en de schadeloosstelling die de kerk ontvangt is niet omdat het katholicisme het enige ware geloof is. Smerige insinuaties zijn precies jouw handelsmerk. Je kan het echt niet laten. Citaat:
Citaat:
En van democratie heb je dus inderdaad géén kaas gegeten. mvg Harald. |
|||
![]() |
![]() |
#91 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De straffen wanneer een inbreuk vastgesteld wordt.
Citaat:
U beweert echter dat ze bestaan en gedoogd worden, het is dus aan u om uw bewering met cijfers te staven. |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
heb je enig notie van actuarieel rekenen ? dan moet je eens becijferen wat de waarde van die goederen in de jaren 1800 wel moet geweest zijn om nu nog schadevergoeding te geven. situaties worden getoetst aan ons huidig systeem. iemand die zegt dat iets of iemand ondemocratish is en daarbij in zijn eigen invulling geeft aan dat woord, zonder die daar expliciet bij te zeggen is niet echt goed bezig volgens mij. Je moet dringend de publicaties van de partij en op dit forum een lezen over hun appreciatie van de Islam, er zijn in de geschiedenis al godsdienstoorlogen gestart voor minder. Laatst gewijzigd door spherelike : 19 mei 2006 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens de statistieken van het Instituut voor veterinaire keuring waren er in de periode 1992 tot 1996 in bepaalde keurkringen bijna evenwel particuliere slachtingen als slachtingen voor de gewone handel. Ze bedroeg voor de keurkring Eeklo in 1992 het percentage particuliere slachtingen 40, 43 % en in 1996 44,80 %. In de keurkring Gent waren er in 1992 15,51 % particuliere slachtingen; in 1995 60,05 % en in 1996 57,05 %. Valt tegen hé Laatst gewijzigd door spherelike : 19 mei 2006 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ge het onderscheid niet kunt maken tussen particuliere slachtingen en illegale slachtingen? Particuliere slachtingen gebeuren net zo goed in een slachthuis door een herkend slachter. |
|
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men schaap wil eten, dat de moslims dan doen zoals elke modale Vlaming. Naar de beenhouwer gaan. Maar neen liever heel het land in rep en roer zetten en, zeggen dat zij gediscrimineerd worden door een bende racisten. En dan zijn er nog die dat durven verdedigen. Religieuse offers worden in Vlaanderen al niet meer gebracht sinds de derde eeuw na Christus. Waar gaan we naartoe? Welk soort Vlaanderen willen wij eigenlijk in de toekomst? Terug naar voor de Middeleeuwen? Ik zeg het nogmaals: Dierenoffers zijn voor mij ontoelaatbaar. Religieuze vrijheid? Akkoord. Maar zonder bloedvergieten aub. Asjeblieft hé zeg!? We zijn het jaar 2006. Ik dacht dat we in België, met zijn hoogstaand onderwijsniveau, de bloederige offers al lang voorbij waren. 'k Geloof van in de tijd van de druïden of zo. Ze hadden dat nooit mogen toelaten. Je ziet wat er van komt; niks dan last en miserie. Ik wil geen dierenoffers in mijn land. Ik wil niet onbescheiden klinken, maar mijn cultuur staat daar boven. En wie daar geen respect voor kan opbrengen, blijft best in eigen land waar dergelijke praktijken nog steeds als normaal worden beschouwd. En jammer genoeg voor de traditionele partijen is het VB inderdaad de enige partij die zegt wat ik denk over deze religieuze dierenoffers in mijn land. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 mei 2006 om 23:46. |
||
![]() |
![]() |
#97 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
mvg Harald. |
|||
![]() |
![]() |
#98 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Jij vind dingen uit. En wel op een pathologische manier. Van al wat ik je al verweten heb, heb je nog niets weerlegd. Ook nu niet. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Jij bent weeral aan het fantaseren. Dat wordt wel pathologisch. De Franse staat, noch de Belgische staat zijn ooit in de mogelijkheid geweest om de schade eenmalig te vergoeden. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe kunnen we de controle op deze illegale praktijken verhogen ? We kunnen ten eerste een beroep doen op de beenhouwers en spekslagers. Zij kunnen vlees afkomstig van illegale slachtingen herkennen. Als het gaat om dieren die thuis geslacht zijn, ontbreekt vanzelfsprekend de stempel van het slachthuis. Dieren van particulieren die in het slachthuis worden geslacht, dragen een ruitvormige stempel. Ik ben bereid om een communicatiekanaal te openen zodat de beenhouwers en spekslagers aan de inspectiediensten illegale slachtingen kunnen melden. Ik zou ten tweede de gemeenten kunnen vragen de slachtingen, die vooraf moeten worden gemeld, efficiënter en frequenter te controleren. Dat zou voor mij een gemakkelijke oplossing zijn. Ik zou er mij met een omzendbrief aan de gemeenteontvangers vanaf kunnen maken zonder mij iets te moeten aantrekken van de wijze waarop die controles in de praktijk moeten worden gerealiseerd. Ten derde is er de definitie van particuliere slachtingen. We zouden dit begrip nog kunnen verengen door te bepalen dat men alleen dieren die men zelf heeft vetgemest particulier kan slachten om te vermijden dat er een winstgevend handeltje ontstaat. Ten vierde kunnen de verhoogde controles en de fraudebestrijdingsmechanismen die voor het rundsvlees bestaan, ook worden aangewend om de particuliere slachtingen binnen bepaalde perken te houden. Ik lees : illegaal = inbreuk om de (slacht)wet dat zelf vooraf gemelde slachtingen een betere kontrole zouden moeten krijgen. mag ik dat interpreteren als "gedogen" van de mogelijke mistoestanden, zelfs bij gemelde slachtingen, dan spreken we nog niet over compleet illegale slachtingen. Dat het begrip particuliere slachting blijkbaar misbruikt wordt voor zwarte handel. Blijkbaar zijn er voor rundsvlees beter contoles die ook voor andere dieren zouden moeten gebeuren mag ik de veronderstelling maken dat varkens hiertoe behoren ? |
|
![]() |