Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 18 mei 2006, 12:40   #81
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het VB en racisme wel bij gerechtelijke veroordeling!
Het VB mag dan wel veroordeeld zijn voor racisme, en de partij mag dan wel bulken van het racisme, dat maakt nog niet van elke VB'er een racist, noch is elke racist automatisch een VB'er.

Citaat:
Gelukkig dateren nazi's van een andere periode. Je hebt wel nog neo-nazi's en op welke partij zouden die stemmen, denk je?
Ik weet het niet, en het intereseert me niet. Ik zie ook niet in wat kennis hieromtrend zou moeten bijbrengen aan de discussie. Of hoor ik u daar iets mompelen in de zin van... "ze stemmen voor het VB, dus het VB is een neo-nazi partij"?
Oud 18 mei 2006, 12:43   #82
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Welke mensen praten graag over DEZE moordenaar maar veel minder graag over al die anderen criminelen die in hoofdzaak onze gevangenissen bevolken?
Wedden dat er daar bitter weinig bijzijn die hun 'eigen volk' bestalen en vermoordden?
Is dat dan ook allemaal de schuld van het VB?

't is weer op z'n knuppels, zelle.
Oud 18 mei 2006, 12:46   #83
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Zij stemmen VB bij gebrek aan beter. Het VB is voor hen een burgerlijke partij die maar een beetje alsof doet. Er zijn neo-nazi's op dit forum en dat is wat ze zelf zeggen.
Maar dat bewijst wel dat het VB niet genoeg moeite doet om hen van zich te distanciëren, want als het VB dat echt duidelijk zou doen, zouden ze niet meer op hen willen stemmen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Het VB mag dan wel veroordeeld zijn voor racisme, en de partij mag dan wel bulken van het racisme, dat maakt nog niet van elke VB'er een racist, noch is elke racist automatisch een VB'er.
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb alleen gezegd dat er een inspiratie vanuit die hoek is gekomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik weet het niet, en het intereseert me niet. Ik zie ook niet in wat kennis hieromtrend zou moeten bijbrengen aan de discussie. Of hoor ik u daar iets mompelen in de zin van... "ze stemmen voor het VB, dus het VB is een neo-nazi partij"?
Nee, ik duid hiermee enkel aan dat het VB niet genoeg moeite doet om afstand te nemen van hen, want dan zouden ze ook voor het VB niet meer willen stemmen.
Edina is offline  
Oud 18 mei 2006, 12:46   #84
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Tja jullie praten graag over criminaliteit die niet bestaat.
De oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitscijfers wordt wellicht enkel nog door VB-haters als jij ontkend.

Citaat:
maar als het over bestaande criminaliteit gaat dan word snel het hoofd gedraaid.
Inderdaad: men begint liever op het VB te kakken ipv de criminaliteit aan te pakken.

Citaat:
Wij zijn al die leugens en manipulaties beu.
En bij elke verkiezingen komen er blijkbaar weer mensen bij die de anti-VB leugens en manipulaties beu zijn. Vooral blijven voortdoen dus.

Citaat:
VBers zijn even gevaarlijk als alle andere criminelen.
Kijk, weer leugens en manipulatie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 18 mei 2006, 12:53   #85
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

(Zie i.v.m. familie van HVT ook Humo van deze week misschien.)
StevenNr1 is offline  
Oud 18 mei 2006, 12:59   #86
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zijn al die leugens en manipulaties beu. VBers zijn even gevaarlijk als alle andere criminelen. We laten ons niks meer wijsmaken.
Wij? Zijn dat die massa's die u als woordvoorder aangesteld hebben?
Oud 18 mei 2006, 13:14   #87
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

[quote=Distel;1713458]De oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitscijfers wordt wellicht enkel nog door VB-haters als jij ontkend.

Zucht, nog maar eens dan. Er is echt niemand die die oververtegenwoordiging ontkent (dat is pas manipulatie om dat te beweren), maar het gaat erover dat daar andere conclusies worden aan verbonden door de andere partijen. Dat heeft namelijk niet te maken met religie, afkomst of ras of wat dan ook, zoals het VB wil doen geloven.

Laatst gewijzigd door Edina : 18 mei 2006 om 13:18.
Edina is offline  
Oud 18 mei 2006, 13:18   #88
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht, nog maar eens dan. Er is echt niemand die die oververtegenwoordiging ontkend (dat is pas manipulatie om dat te beweren), maar het gaat erover dat daar andere conclusies worden aan verbonden door de andere partijen. Dat heeft namelijk niet te maken met religie, afkomst of ras of wat dan ook, zoals het VB wil doen geloven.
Religie, afkomst of ras of wat dan ook hebben daar niets mee vandoen. Dat men er niets aan doet en het laat aanzwellen heeft daarentegen veel met afkomst vandoen.
Oud 18 mei 2006, 13:19   #89
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Religie, afkomst of ras of wat dan ook hebben daar niets mee vandoen. Dat men er niets aan doet en het laat aanzwellen heeft daarentegen veel met afkomst vandoen.
Verklaar u nader?!?
Edina is offline  
Oud 18 mei 2006, 13:21   #90
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dit artikel is nooit op de voorpagina van de site van De Standaard verschenen. Je moet er echt naar zoeken als je weet dat het in de papieren editie staat.

Tenzij die advocaat liegt (het parket kan dat snel tegenspreken) dan kan je met heel wat "nieuwsfeiten" van dag 1 komaf maken. De extreem-rechtse sites en het feit dat de dader de zakken vol had met VB foldertjes klopten dus niet.

Als je de machinaties achter de berichtgeving nu nog niet ziet, dan zal het nooit komen.
Dit staat wel in schril contrast met zijn eigen verklaringen volgens dewelke hij gewoon vreemden wou afknallen. Heb je daar ook iets voor verzonnen?
Hans1 is offline  
Oud 18 mei 2006, 13:24   #91
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Dit staat wel in schril contrast met zijn eigen verklaringen volgens dewelke hij gewoon vreemden wou afknallen. Heb je daar ook iets voor verzonnen?
Wie spreekt er over verzinnen, snorkel ?

Ik citeer letterlijk een artikel uit de krant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 18 mei 2006, 13:30   #92
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Trouwens de beste vriend van Hans zegt dat het gewoon een notoire racist was die aggressief uit de hoek kwam als het over politiek en "makaken" ging. Had ook steeds een mes bij. Helemaal niet het lievertje dat de media ons wil doen geloven.

Lijkt me idd een doorsnee VBer
Bazilfunk is offline  
Oud 18 mei 2006, 13:41   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw onderschrift hebt ge blijkbaar niet goed gelezen he.

Tja jullie praten graag over criminaliteit die niet bestaat.
Je bedoelt dat allochtone criminelen niet de hoofdmoot uitmaken van de gevangenispopulatie? Dat die allemaal onschuldig in de bak zitten, dus?

Citaat:
maar als het over bestaande criminaliteit gaat dan word snel het hoofd gedraaid.
Welke criminaliteit wordt dan ontkent? Die van de partij die om één of andere reden maar niet verboden geraakt ook al worden haar alle zonden van Nazi-Duitsland in de schoenen geschoven? Deze die jij plots ontwijkt nu je je hoger geuitte beschuldigingen niet met FEITEN kan bewijzen?

Citaat:
Wij zijn al die leugens en manipulaties beu.
Wij ook, wees maar gerust.

Citaat:
VB-ers zijn even gevaarlijk als alle andere criminelen.

Je beseft toch dat je je met deze uitspraak aan racisme bezondigt?

Citaat:
We laten ons niks meer wijsmaken.
Wij ook steeds minder, reken maar!

Citaat:
Ontken zoveel je wil en verder verwijs ik naar uw onderschrijft.
Dat onderschrift is niet in het minst op blinde mollen van toepassing. Er kan al veel van mij gezegd worden maar niet dat ik een blinde mol ben.

Overigens heb je nog altijd niet je beschuldiging hard gemaakt dat het VB in deze draad voortdurend opriep tot geweld.
Oud 18 mei 2006, 13:42   #94
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Natuurlijk is er maar één schuldige, alleen HVT heeft de trekker overgehaald.
Dat betekent echter niet dat je niet op zoek mag gaan naar een verklaring van hoe dergelijk gedrag tot stand komt.
Het is inderdaad dat laatste gedrag waar velen zich nu aan vastklampen. Vanuit de veronderstelling dat ze "alles weten" over de dader, zijn familie, zijn leven, hun leven, etc. etc. wordt getracht enige ratio te ontdekken in de irrationaliteit van zijn daden. Een mens poogt nu eenmaal een verklaring te geven voor een bepaald feit, en die verklaring komt dikwijls neer op het zoeken naar "schuldigen". Het probleem is echter dat achter irrationaliteit niet altijd een rationele verklaring schuilgaat... iets waar de meeste mensen het heel moeiljk mee blijken te hebben.
Oud 18 mei 2006, 13:44   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens de beste vriend van Hans zegt dat het gewoon een notoire racist was die aggressief uit de hoek kwam als het over politiek en "makaken" ging. Had ook steeds een mes bij. Helemaal niet het lievertje dat de media ons wil doen geloven.

Lijkt me idd een doorsnee VBer
VB-ers hebben dus steeds een mes bij?

Kan je mij ook een citaat geven uit de media waaruit blijkt dat ze ons willen doen geloven dat Hans een lieverdje is?
Een lieverdje dan toch waar, om een of andere reden, zelfs een advokaat zijn vingers niet aan durfde te verbranden.
Oud 18 mei 2006, 13:51   #96
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat allochtone criminelen niet de hoofdmoot uitmaken van de gevangenispopulatie? Dat die allemaal onschuldig in de bak zitten, dus?

Welke criminaliteit wordt dan ontkent? Die van de partij die om één of andere reden maar niet verboden geraakt ook al worden haar alle zonden van Nazi-Duitsland in de schoenen geschoven? Deze die jij plots ontwijkt nu je je hoger geuitte beschuldigingen niet met FEITEN kan bewijzen?

Dat onderschrift is niet in het minst op blinde mollen van toepassing. Er kan al veel van mij gezegd worden maar niet dat ik een blinde mol ben.

Overigens heb je nog altijd niet je beschuldiging hard gemaakt dat het VB in deze draad voortdurend opriep tot geweld.
- het aantal criminelen onder de autochtone bevolking is even hoog als onde allochtone. Dus dat de gevangenissen voller zitten met allochtonen bewijst wederom dat het allochtonen ontbreekt aan middelen om even gekwiekste advocaten te gebruiken als wij.

-Het VB is al veroordeeld geweest en heeft zich onder een andere naam moeten voortzetten. Criminele feiten heeft het VB dus al begaan. Veroordeeld is en blijft veroordeeld of zeg je dan toch dat al die allochtonen in de gevangenissen ook onschuldig zijn?

- Tja de waarheid kwetst

- VB en geweld gaan hand in hand, komaan je kan hier een waslijst van geweldadige incidenten opnoemen waar het VB zelfs rechtstreeks voor verantwoordelijk is. En daar bij schuwen ze zelfs geweld tegen echte vlaams nationalisten zelfs niet of wat was dar allemaal aan die ijzerbedetoren daar?

Blinde mol
Bazilfunk is offline  
Oud 18 mei 2006, 13:51   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
't is weer op z'n knuppels, zelle.
En die klopte raak zeker dat je niets beters meer weet?

Heb jij misschien weet van een ander motief dan het ractistische waarom allochtone dieven en moordenaars zo goed als zonder uitzondering autochtonen uitkiezen?
Oud 18 mei 2006, 13:56   #98
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
VB-ers hebben dus steeds een mes bij?

Kan je mij ook een citaat geven uit de media waaruit blijkt dat ze ons willen doen geloven dat Hans een lieverdje is?
Een lieverdje dan toch waar, om een of andere reden, zelfs een advokaat zijn vingers niet aan durfde te verbranden.
"Hans was gekend als een sociale vriendelijke jongen" "Als Hans extreem rechtse sympathien had dan was het toch nog maar recentelijk" "nooit een racistische opmerking uit zijn mond gehoord"

Als je dan aan zijn echte vrienden gaat vragen was het een associaal opvliegend racistisch jong.

Je moet ook de zaken niet omdraaien, ook als Hans altijd een lieverdje had geweest zou nog geen enkele advocaat zijn vingers aan die terrorist hebben willen verbranden? De volkswoede is gewoon te groot!
Bazilfunk is offline  
Oud 18 mei 2006, 13:57   #99
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar dat bewijst wel dat het VB niet genoeg moeite doet om hen van zich te distanciëren, want als het VB dat echt duidelijk zou doen, zouden ze niet meer op hen willen stemmen.
Dit verwijt komt meestal van een kant die NOOIT zou overwegen te stemmen op het VB. Zeg mij eens waarom een politieke partij "moeite zou moeten doen" om iemand te overtuigen dat bepaalde andere personen niet gelinkt zijn met de partij, als ze bij voorbaat al weet dat die iemand, wat ook door het VB wordt gezegd, en hoe ze ook handelen, nooit een stem voor de partij zal uitbrengen, laat staan een positief woord erover spreken?

Citaat:
Ik heb alleen gezegd dat er een inspiratie vanuit die hoek is gekomen.
onbewijsbaar, niet verifieerbaar en dus even "waar" als de theorie dat de reptielen van de NWO hem die daden hebben ingefluisterd.

Citaat:
Nee, ik duid hiermee enkel aan dat het VB niet genoeg moeite doet om afstand te nemen van hen, want dan zouden ze ook voor het VB niet meer willen stemmen.
Oh ja, die paar tientallen bezoekers van café De Kastelein, die maken echt wel het verschil
Oud 18 mei 2006, 13:58   #100
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij misschien weet van een ander motief dan het ractistische waarom allochtone dieven en moordenaars zo goed als zonder uitzondering autochtonen uitkiezen?
Dat is gewoon pertinent onwaar (waarmee ik niet zeg dat allochtonen niet racistisch kunnen zijn en dat zij nooit racistisch gemotiveerde misdrijven plegen): allochtonen zijn ook vaak slachtoffer van misdrijven van allochtonen. Beetje vergiftigd door VB-lectuur?
Edina is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be