Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2003, 14:01   #81
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Elle, en ben jij dan Belgische of wordt er geen rekening gehouden met het feit dat je moeder Belgische is?

Kan iemand me ook misschien eens uitleggen hoe Jahjah dan zomaar Belg kon worden omdat hij met een vlaamse schone drie maanden gehuwd is geweest?
Denk dat hij er 3 jaar mee getrouwd was voldoende om in aanmerking te komen om Belg te worden. In Nederland is het 4 jaar en ziet men een opvallende stijging van het aantal echtscheidingen bij nederlands- allochtone koppels na 4 jaar huwelijk.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2003, 14:38   #82
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Elle, en ben jij dan Belgische of wordt er geen rekening gehouden met het feit dat je moeder Belgische is?

Kan iemand me ook misschien eens uitleggen hoe Jahjah dan zomaar Belg kon worden omdat hij met een vlaamse schone drie maanden gehuwd is geweest?

Na een afgewezen asielaanvraag plotsklaps willen huwen omdat men anders het land moet verlaten lijkt me toch veel en veel "merkwaardiger" dan al 20 jaar gehuwd zijn, hier gewoond hebben en al drie kinderen hebben?
Waar liggen dan de normen?
Ik heb de beide nationaliteiten en mijn moeder is volledig Belgische. Blijkbaar wordt daar allemaal geen rekening mee gehouden. Tot mijn grote verbazing eigenlijk. Buitenlandse criminelen willen ze blijkbaar wel de Belgische nationaliteit geven, maar hardwerkende mensen niet. Rare logica....
Oud 15 augustus 2003, 14:41   #83
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Citaat:

Denk dat hij er 3 jaar mee getrouwd was voldoende om in aanmerking te komen om Belg te worden. In Nederland is het 4 jaar en ziet men een opvallende stijging van het aantal echtscheidingen bij nederlands- allochtone koppels na 4 jaar huwelijk.
Mijn vader heeft indertijd nooit de nationaliteit willen aanvragen juist omwille van dat gedoe en die lelijke 'marriages blancs'. Hij zou het heel erg gevonden hebben dat mensen zouden denken dat hij met mijn moeder was getrouwd voor 'de papieren'. Na 25 jaar en drie kinderen vond mijn moeder het toch welletjes...
Oud 15 augustus 2003, 15:10   #84
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Citaat:

Mijn vader heeft indertijd nooit de nationaliteit willen aanvragen juist omwille van dat gedoe en die lelijke 'marriages blancs'. Hij zou het heel erg gevonden hebben dat mensen zouden denken dat hij met mijn moeder was getrouwd voor 'de papieren'. Na 25 jaar en drie kinderen vond mijn moeder het toch welletjes...
Inderdaad
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2003, 20:47   #85
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Proficiat thePiano, Hopelijk krijg je na door de papiermolen gehaspeld te zijn, nu de kans op een menswaardig leven,
:o ? Had de piano dan geen menswaardig leven tot nu toe?
De inerte logge papiermolen waar thePiano en diens vrouw moesten in meedraaien, lijk mij inderdaad onmenselijker dan ik het kan uitdrukken.
Ik baal van overbodige administratie en invul-opstuur-terugkrijg-zegeltjesplak-gedoe, waar geen mens wat aan heeft.
Oud 15 augustus 2003, 22:21   #86
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
[De inerte logge papiermolen waar thePiano en diens vrouw moesten in meedraaien, lijk mij inderdaad onmenselijker dan ik het kan uitdrukken.
Ik baal van overbodige administratie en invul-opstuur-terugkrijg-zegeltjesplak-gedoe, waar geen mens wat aan heeft.
Jij bent duidelijk een staats-of stadsbediende waarvoor alles van in de wieg tot in het graf geregeld wordt. Daarmee dat je zo gechokeerd bent door de "kwellingen" van piano en zijn echtgenote. Dan moet je WEL weten dat ge als autochtone zelfstandig-ondernemer(zo ben ik er één jawel) CONSTANT en DAGELIJKS wordt geplaagd door administratieve pipo's, en dat ALLEEN maar om uw dagelijks brood te MOGEN verdienen, zonder dat er Geörgische of Afghaanse of Azerbeidjaanse bruiden aan te pas komen...
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2003, 09:03   #87
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Dan moet je WEL weten dat ge als autochtone zelfstandig-ondernemer(zo ben ik er één jawel) CONSTANT en DAGELIJKS wordt geplaagd door administratieve pipo's, en dat ALLEEN maar om uw dagelijks brood te MOGEN verdienen
Hoe zou ik met mijn afschuw voor papperassen ooit zelf tussen die zooi willen of kunnen werken?

Mijn mededogen achtervolgt eenieder die geplaagd wordt door de ontieglijke logge administratie.
Neem dus gerust ook uw deel van mijn compassie .

Of neem een boekhouder-secretaresse die dat allemaal voor u ter harte neemt. 8)
Oud 17 augustus 2003, 03:23   #88
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Amai, op 2.5 maand, straf!
Mijn vader (51 jaar oud) woont hier al 32 jaar. Hij spreekt en schrijft vloeiend Frans, heeft noties nederlands en Duits. Hij is al 25 jaar gehuwd met mijn moeder, heeft drie kinderen die tweetalig zijn en studeren, heeft een uitgebreide (gemengde) vriendenkring, heeft steeds full time gewerkt, heeft zijn investeringen gelijk een ander. Kortom, het gaat hem goed en mag mee vette belastingen betalen.
MAAR.....Belg worden, oh jee....dat gaat zomaar niet hoor meneer....de snel_belg-wet,mja...u bent zo'n raar geval meneer...reeds zo lang in België meneer....waarom nu, meneer?....enz
Anderhalf jaar heeft het geduurd, waarbij mijn vader al meerdere malen op aandringen van mijn moeder heeft moeten verderzetten. Had het aan hem gelegen, hij was Tunesiër gebleven. Hij moest de gewone naturalisatie-procedure volgen. Zijn drie kinderen moesten aanwezig zijn, op luid protest van mijn jongste zus die niet tussen 'de criminelen' wou zitten...(er zaten een groot aantal rare kwasten in die rechtzaal...)en dan pas was het goed. Nog een maandje wachten meneer....zeiden ze drie maand geleden...
Zo gemakkelijk voor jouw vrouw, pianoke....zo moeilijk voor mijn pa....Waar is de logica?
Elle,
Hoe kwam je op het idee dat er enige logica in het systeem zit?
het systeem is het systeem , en daarmee uit!
Piano heeft het geluk gehad , op de goede te vallen, je vader is op een slechte gevallen... Laten we the Piano zijn geluk gunnen....
en succes voor je vader!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 13:01   #89
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Voila, ik geef toe dat via de snel_belg wet het allemaal nog redelijk snel is gegaan. Op 13 mei 2003 heb ik die aanvraag ingediend, en deze ochtend 26 september 2003 heeft zij eindelijk haar nieuwe identiteitskaart mogen afhalen. Vier en een halve maand, heeft de Belgische adminstratie erover gedaan, niet slecht!

Op 20 april 1999 zijn wij gehuwd in Tbilisi, de hoofdstad van Georgië, en vier jaar vijf maanden en 6 dagen later is het zover.

[size=6]Eind goed al goed![/size]

Oud 26 september 2003, 13:54   #90
Kempen
Gouverneur

Standaard

amai sommige topics sluiten hier vlug af ?

Maar allez als de Piano al niet de waarheid vertelt in zijn profiel, wat moeten we dan voor de rest van hem geloven ?

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 14:09   #91
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
amai sommige topics sluiten hier vlug af ?

Maar allez als de Piano al niet de waarheid vertelt in zijn profiel, wat moeten we dan voor de rest van hem geloven ?
Zie toelichting in de afgesloten topic "Vlaams-Georgisch schijnhuwelijk"

Als je nog vragen hebt kan je ze altijd stellen, maar doe dat dan privé.
Oud 26 september 2003, 14:27   #92
Kempen
Gouverneur

Standaard

Of de Pelikaanstraat nu van naam verandert of niet Piano doet er niet echt toe.

Als ik een gegeven op het net zet dan probeer ik dat juist te doen, zeker prive gegevens. Als voor jou de Simonstraat en Pelikaanstraat hetzelfde is dan geeft dit aan dat je het niet zo nauw neemt met gegevens.
Het geeft een algemen indruk van slordigheid of onnauwkeurigheid. Maar eigenlijk heb ik daar geen last van jij wel.
Het kan enkel jouw geloofwaardigheid verminderen.
Als jij iets post dan kan het gebeuren dat een aandachtig lezer al op voorhand zegt : wat is waar en wat niet. Welke gegevens kloppen en welke niet.

En als men daar dan een forum over opent en je laat het als de bliksem sluiten dan geeft dit aan dat het raak was de opmerking van Knut.

En ik wou nog niet vragen of je burgemeester van Zonhoven kent ?

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Oud 26 september 2003, 15:01   #93
thePiano

Standaard

Om jullie te plezieren laat ik even een paar foto's bekijken van ons huwelijk in Tbilisi/Georgië van 20 april 1999 toen wij daar gehuwd zijn.

De eerste foto is getrokken in de Georgisch Christen Orthodoxe Kerk waar ons huwelijk werd ingezegend. De twee andere foto's van ons burgerlijk huwelijk in het stadhuis van Tbilisi.

Als die een schijnhuwelijk zou zijn, heb ik er echt wel veel moeite voor gedaan. Eerst naar Georgië reizen, en dan ook nog eens voor de Kerk en de Wet huwen. Bovendien moest ik dan ook nog eens heel haar familie en al haar vrienden en kennissen voor de gek houden. Geef toe, geen gemakkelijke opgave

Als ik werkelijk een schijnhuwelijk zou willen aangaan, moet ik niet eens uit mijn stoel komen, en alleen mijn kassa opentrekken om het geld in ontvangst te nemen ipv van veel geld uit te geven en nog jaren procederen om goei papieren te krijgen.

Oud 26 september 2003, 15:07   #94
thePiano

Standaard

Citaat:

Als ik een gegeven op het net zet dan probeer ik dat juist te doen, zeker prive gegevens. Als voor jou de Simonstraat en Pelikaanstraat hetzelfde is dan geeft dit aan dat je het niet zo nauw neemt met gegevens.
Godverdomme zeg, waar hou jij je allemaal mee bezig? Heel die meute posters zit hier verdorie anoniem op het net! 1 van de weinigen hier die NIET anoniem is ben ik! Maar weet je wat, om je te plezieren zal ik mijn profiel aanpassen hé! Goed zo?
Oud 26 september 2003, 15:09   #95
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel. Dat is gewoon dezelfde straat. Doe niet kinderachtig. En de andere kant ook niet.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 15:11   #96
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De eerste foto is getrokken in de Georgisch Christen Orthodoxe Kerk waar ons huwelijk werd ingezegend. De twee andere foto's van ons burgerlijk huwelijk in het stadhuis van Tbilisi.
ha, van de mafia nog een snoepreisje bovenop gekregen ook. Leuk.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 15:14   #97
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Voila, de argumentenbox van Blokker Knut valt weer toe. Prima zo.

Nu kan het gewone schelden weer beginnen.
Oud 26 september 2003, 15:16   #98
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

[quote="thePiano"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Voila, de argumentenbox van Blokker Knut valt weer toe. Prima zo. [quote]

zal de jouwe ooit eens opengaan?
Citaat:
Nu kan het gewone schelden weer beginnen.
Hugo toch, je bent nooit gestopt!
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 15:31   #99
Kempen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Godverdomme zeg, waar hou jij je allemaal mee bezig? Heel die meute posters zit hier verdorie anoniem op het net! 1 van de weinigen hier die NIET anoniem is ben ik! Maar weet je wat, om je te plezieren zal ik mijn profiel aanpassen hé! Goed zo?
Perfect Piano.

Vlaanderen onafhankelijk
Oud 26 september 2003, 16:51   #100
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verleden maandag, 4 augustus, kreeg ik nog eens goed nieuws in mijn bus vanwege de Stad Antwerpen:
  • "Mevrouw Eteri Tskhomaria-Van Minnebruggen

Wij hebben het genoegen u te melden dat... bla bla...

[size=4]Daar vanaf nu uw Belgische nationaliteit definitief is[/size], hebben wij ook de diensten bevolking en vreemdelingenzaken op de hoogte gebracht....

Hoogachtend,

Antwerpen, district Antwerpen, 30 juli 2003
    Voor de ambtenaar van de Burgerlijke stand,...."

Voila, ik geef toe dat via de [size=6]snel_belg wet [/size]het allemaal nog redelijk snel is gegaan. Op 13 mei jl heb ik die aanvraag ingediend, op 2 juni j.l. hebben wij huiszoeking gehad om te kijken of we wel samenwoonden:

Twee politieagenten kwamen met een vragenlijst: hoeveel tandenborstels, hoeveel washandjes, hoeveel handdoeken, kleerkast van mevrouw, kleerkast van meneer, foto's waar we samen opstonden, enz.... een lijst van enkele bladzijden lang.... en dat was het dan

Het parket heeft dan nog bijna 2 maanden tijd gehad om te kijken of mijn vrouw wel kosjer was en dat was het dan

Dus al bij al, gerekend vanaf 13 mei tot 30 juli, 2 1/2 maand wachten en't was gebakken.

Ik moet volledigheidshalve wel zeggen dat mijn vrouw vloeiend Nederlands beheerst, in oktober a.s. haar diploma verkrijgt van officiële Gerechtstolk/Vertaler Georgisch-Nederlands en andersom, officieël al enkele jaren werkt, en wij reedsl 4 1/2 jaar wettelijk gehuwd zijn. Ik weet niet precies wat de doorslag heeft gegeven, maar geïntegreerd is ze zeker!

Persoonlijk had ik verwacht dat het veel langer zou duren, en zelfs aanvankelijk worden geweigerd.

Niet vergeten dat Georgië op de zwarte lijst van 25 landen staat, die nauwgezet onderzocht worden, nogal wat burgers van Georgische origine in opspraak zijn gekomen wegens fraudezaken enz...

Enfin... ik dacht dat we normaal geweigerd zouden worden en dan in de normale naturaliteitsprocedure zouden vallen, en dat zou dan makkelijk een jaar langer kunnen geduurd hebben.

Eind goed al goed!
Proficiat.. het zal wel een hele opluchting zijn..

Dan mag vanaf nu je vrouw ook (verplicht ) geen stemmen!
sorry ik denk even aan een bepaalde topic..

Nogmaals proficiat,

Greetz

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be