Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 20 mei 2006, 16:25   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Als die rechter omgekocht was, dan hadden de kopstukken van het VB dat voor het binnengaan van de rechtszaal kunnen zeggen. Maar dat deden ze niet, integendeel : 'We hebben alle vertrouwen in het gerecht'. Om dan een uur of twee later iets anders te verkondigen. Het VB heeft enkel vertrouwen in het gerecht als de rechters uitspraken in haar voordeel doet. Ze zijn veroordeeld, het blijft en is een criminele partij die niet werd gestraft. Maar daar komt hopelijk snel vernadering in.
Ook een politieke partij moet zich aan de wet houden.
Wel er is in elk geval de grondwet voor gewijzigd om het vb te kunnen veroordelen.
Bob is offline  
Oud 20 mei 2006, 16:37   #82
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is dat ik nog nooit een racistische uitspraak van het Vlaams Belang heb gelezen... citeer er mij enkele (met bronvermelding) zodat ik hierop feedback kan geven.
Webcrusader is offline  
Oud 20 mei 2006, 16:39   #83
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wel er is in elk geval de grondwet voor gewijzigd om het vb te kunnen veroordelen.
Wie het gelijk niet aan zijn kant kant heeft, maar wel de macht, maakt gekke sprongen.
Oud 20 mei 2006, 17:02   #84
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Afstand scheppen? Discrimineren bedoel je, isoleren, appartheid?
Ok: we gaan dat eens oefenen: laat ons om te beginnen 15 procent van de bevolking hun stemrecht afnemen en isoleren in apparte wijken.
De Vb stemmers.
tevreden?
Goed idee... En dan denk ik aan het volgende bekende zinnetje:
"Lorsque les dégoutés s'en vont, il n'y a que les dégoutants qui restent."
andev is offline  
Oud 20 mei 2006, 17:04   #85
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Het probleem is dat ik nog nooit een racistische uitspraak van het Vlaams Belang heb gelezen... citeer er mij enkele (met bronvermelding) zodat ik hierop feedback kan geven.
Allez ik zal er al eentje geven: vreemdelingen die zich niet aanpassen moeten terugkeren. opgelet dit is al een zware vorm van racisme!
Oud 20 mei 2006, 17:08   #86
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Allez ik zal er al eentje geven: vreemdelingen die zich niet aanpassen moeten terugkeren. opgelet dit is al een zware vorm van racisme!
Dat is niet racistisch. Wie niet in ons land kan overleven, maar liever een woestijn, savanne, hooggebergte of ga zo verder heeft, kan beter naar een geschikter biotoop vertrekken.
Het is niet omdat door wegenwerken we hier in Antwerpen wel enkele zandbakken hebben, dat we ook bergen (de Ardennen zijn daar te laag voor) en andere streken kunnen namaken.
Iedereen heeft het recht om zich thuis te voelen, maar in Beglië wonen we in stenen huizen, niet in hutten, tenten of paalwoningen. Wie daar niet in kan aarden, zal hier niet gelukkig in zijn.
Oud 20 mei 2006, 17:12   #87
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat is niet racistisch. Wie niet in ons land kan overleven, maar liever een woestijn, savanne, hooggebergte of ga zo verder heeft, kan beter naar een geschikter biotoop vertrekken.
Het is niet omdat door wegenwerken we hier in Antwerpen wel enkele zandbakken hebben, dat we ook bergen (de Ardennen zijn daar te laag voor) en andere streken kunnen namaken.
Iedereen heeft het recht om zich thuis te voelen, maar in Beglië wonen we in stenen huizen, niet in hutten, tenten of paalwoningen. Wie daar niet in kan aarden, zal hier niet gelukkig in zijn.
Dat weet ik ook dat dit niet racistisch is; maar voor de heren van het linkse schrikbewind is dit al voldoende om u vogelvrij te verklaren.
Oud 20 mei 2006, 17:16   #88
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Dat weet ik ook dat dit niet racistisch is; maar voor de heren van het linkse schrikbewind is dit al voldoende om u vogelvrij te verklaren.
Als Robin Hood fan vind ik het niet erg om vogelvrij verklaard te worden. Misschien kunnen we wat nog rest van het Zoniënwoud inpalmen en er ons eigen Sherwood stichten.
Dan is Verhofstadt prins John en De Gucht de sherrif van Nothingham.

En? Gaan ze nu de wapenwet uitbreiden dat pijl en boog er ook onder vallen?
Oud 20 mei 2006, 17:17   #89
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Neen. Er is zoiets als burgerplicht. Dat houdt twee dingen in:
1. gaan stemmen.
2. de democratie en haar waarden verdedigen.

Wie de opkomstplicht afschaft, schaft het burgerschap af, en zet daarmee de deur naar fanatisme open, want fanatici staan altijd te trappelen om de macht te grijpen op een ondemocratische manier.
De opkomstplicht is een voorwaarde om van een democratische systeem te kunnen spreken. Democratie is een plicht, geen vrijblijvend gegeven. Verkiezingen zonder opkomstplicht zijn fundamenteel ondemocratisch en gevaarlijk.
Volledig akkoord ivm het nut van de opkomstplicht.

Maar... wat dan als 1/4 van het Vlaamse kiezerskorps haar democratisch recht gebruikt om te laten verstaan dat ze geen boodschap heeft aan al de negatieve aspekten van een opgedrongen en oncontroleerbare multicul?
(... want dat is de hoofdreden van hun kies-keuze en niet dat het "racisme" van die mensen afdruipt, zoals een bende hypocrieten steeds beweert...)
Wanneer ze dus, zoals je hierboven zet: haar waarden verdedigt tov de inbreng van andere vreemde waarden waar ze geen boodschap aan heeft maar wel enkel last van heeft???

Trouwens, stel dat de opkomstplicht afgeschaft wordt. Na de verkiezingen
blijkt dat de VB stemmers in de meerderheid zijn. De grote hoop van de rest is lekker thuis gebleven...
Wat zal men dan beweren? Daar hoeft men zelfs geen De Gucht voor te hebben...
andev is offline  
Oud 20 mei 2006, 17:18   #90
jef
Gouverneur

Standaard

Alle ps-kiezers zijn politieke moordenaars van Cools?
jef is offline  
Oud 20 mei 2006, 17:25   #91
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk bericht
Alle ps-kiezers zijn politieke moordenaars van Cools?
Welneen.
Ze hebben hoogstens meegewerkt aan een klimaat waarin zoiets mogelijk werd.
Oud 20 mei 2006, 17:28   #92
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Absoluut. En zelfs het argument dat velen voor een racistische partij stemmen uit protest, gaat niet op. Ge kunt proteststemmen uitbrengen op tientallen groupuscules, zoals BANAAN, de PVDA of de BUB.

Wie voor het Vlaams Blok stemt, stemt altijd zeer bewust voor de racistische stellingen van die partij. Altijd.
Op het VB stemmen uit protest gaat maar al te veel op! Dat is juist de reden waarom de mensen er op stemmen, jullie staan er met jullie neus op gedrukt maar weigeren pertinent de klare en duidelijke werkelijkheid te aanvaarden. Erger nog, op een uiterst hypocriete en lafhartige manier beschimpen wat niet in jullie kraam past... is dat "democratie"? Voor mij zijn jullie de "racisten", racist tov jullie eigen volk!

Proteststemmen uitbrengen op Banaan, de BUB enz??? Dat is nog idioter en nuttelozer dan je stem gewoon de vuilnismand inkieperen... vandaar de vriendelijke suggestie, wellicht? Wat gaan die aan "de problemen" veranderen? Oh ja: ze ontkennen. Probleem opgelost.
andev is offline  
Oud 20 mei 2006, 17:31   #93
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Eigenlijk moet het VB figuren als De Gucht dankbaar zijn.
Na elk optreden van die man worden twijfelende keizers om toch maar voor het VB te stemmen over de streep getrokken.
indien dit het geval is, dan zullen het toch de domste zijn
Nicolas is offline  
Oud 20 mei 2006, 17:43   #94
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

uzelf blijven oppeppen dude, gogogogo

btw, worden de volgende verkiezingingen in afdelingen gespeeld (eerste klasse, 2de, 3deA, 3deB etc) en wordt er een IQ test afgenomen?
of worden alle stemmen gewoon bijeengeteld?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 mei 2006 om 17:44.
born2bewild is offline  
Oud 20 mei 2006, 17:43   #95
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

[quote=slobodan;1717535]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht

Wat jij "haat" noemt is gewoon afstand scheppen en is perfect toelaatbaar. Ik vind Arabische en andere Islamieten een bedreigend, grotesk en schadelijk element in ons straatbeeld en land.
Vergelijk het met een aversie voor katten en honden: ik zal die niet in huis halen maar zeker ook geen hondenmepper gaan spelen.
je minimaliseert en geeft slechte voorbeelden
ten eerste heb je het recht om het uwe te denken over onze arabische medemens, je stelling dat ze bedreigend zijn zegt enkel iets over jouw gevoel, die geen absolute waarheid is maar een ervaring. Ervaringen zijn heel persoonlijk .
Als je je ervaringen als waarheid neemt dan heb je een opgeblazen gevoel over jezelf en compenseer je volgens mij je minderwaardigheidsgevoelens

ten tweede uw aversie voor katten / honden vergelijken met je aversie ten opzichte van je medemensen is op zich reeds een belediging voor je medemens
je hoeft een kat of hond niet in huis te nemen, net zo min dat je een arabische medemens hoeft in je huis te halen.
maar buiten je huis heeft een medemens van je even veel rechten en plichten als jij,
en kom nu niet zeggen dat je medemens alleen maar zijn rechten opeist en niet zijn plichten vervuld, dit vind ik een kinderachtig argument en niet ter zake.
Rechten heb je onafhankelijk of je je plichten vervult, niet nakomen van je plichten kan consequenties hebben maar daarvoor zijn er bevoegde mensen de hierop toezien en kunnen berispen.

Nicolas is offline  
Oud 20 mei 2006, 17:45   #96
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Als je je ervaringen als waarheid neemt dan heb je een opgeblazen gevoel over jezelf en compenseer je volgens mij je minderwaardigheidsgevoelens
born2bewild is offline  
Oud 20 mei 2006, 17:46   #97
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Rechten heb je onafhankelijk of je je plichten vervult, niet nakomen van je plichten kan consequenties hebben maar daarvoor zijn er bevoegde mensen de hierop toezien en kunnen [SIZE=7]berispen.[/SIZE]

born2bewild is offline  
Oud 20 mei 2006, 17:50   #98
ago
Burgemeester

Standaard

[quote=ericferemans;1717438]
Citaat:
Bij "wir haben es nicht gewusst" waren mensen inderdaad vaak niet op de hoogte van de daadwerkelijke impact van hun steun aan de NSDAP.
De 'endlösung' (holocaust) werd in Duitsland niet bekend gemaakt. Enkel jondenhaat werd gepropageerd, niet de gevolgen van het aan de macht komen van de nazis en de moorden die zij pleegden.
Het Vb heeft nooit gesteld dat het mensen wil vermoorden. Zij pleiten niet voor ethnische zuivering noch voor massamoord.
Waar zij voor pleiten is voor bepaalde vormen van ethnische scheiding: racisme. Zij wensen mensen te deporteren. Zij wensen mensen te discrimineren. Het is dus niet ernstig om te stellen dat zij aansturen op massamoord.
Anderzijds is vreemdelingenhaat, en rassenhaat, haat tegenover mensen van arabische origine of met een islamitische godsdienst niet toelaatbaar.

Hen vergelijken met die hard nazi's werkt dus contraproductief. Ik zou dit vermijden. Natuurlijk hebben ze zich herhaaldelijk geëncanailleerd door op de foto, op de congressen en op de vergaderingen van neo-nazi organisaties te verschijnen of dergelijke fascisten uit te nodigen.
Hiermede scheppen ze natuurlijk zelf twijfel over hun bedoelingen. Met de mond zweren ze echter een moorddadige bedoeling af.

Het zeggen dat men voor het Vb stemt, maar niet op het racistische en xenofobe gedeelte van haar programma is niet "ich habe ess nicht gewusst".
Het is argeloosheid. Het is een vorm van onozelheid en roekeloosheid die zeer gevaarlijk kan worden. Immers: de leiders beroepen zich steeds op het feit dat zij veroordeeld zijn voor vreemdelingenhaat en rassenhaat terwijl één miljoen mensen dit normaal vinden. De Vb stemmer die het hier niet mee eens is wordt dan misbruikt. Je kan dan ook stellen dat deze ondertussen hieraan medplichtig is. Dit is een afweging die elke Vb stemmer voor zichzelf moet maken.
Ik denk niet dat de leiders van het Vb mensen willen uitmoorden. Ik vermoed dat ze, nadat racisme hen veel stemmen opbracht en het aanwakkeren ervan nog meer, ze een doos van pandora hebben geopend die ze niet kunnen sluiten.
Leidt dit automatisch tot het uitmoorden van volkeren, tot "ethnische zuiveringen" in de toekomst? Waarschijnlijk niet. Maar dan zit ik met het "geval Milosovic". Deze communist merkte dat het nationalisme bij de Serviërs beter "pakte" dan een klassieke communistische ideologie. Het vervolg kennen wij.
In feite hebben wij geluk dat de VB leiding nog zo gematigd is. Maar het kan verkeren: wie een beetje "pieken" toelaat aan zijn kinderen moet niet opkijken indien zij later grote bandieten worden.
Tot dusver kunnen we de VB leiding klasseren onder "brutale rekels". Het zijn geen bloedige moordenaars die "skilt en vriend" roepen.
Het erge van de zaak is dat het voor vele mensen kolossale pestkoppen zijn.
Je zal maar vreemdeling zijn in dit land, rustig leven, je aanpassen aan alle grillen en gewoonten van de Vlamingen en toch gepest worden omdat je "allochtoon" bent gebombardeerd door een zeer groot aantal stemmers.

Moest er staan "onrechtstreeks" dan zou ik hier kunnen inkomen.
Ik zou er aan toevoegen "onverhoopt". Het Vb heeft angsten, die overal bestaan in elke maatschappij voor het vreemde uitgebuit en aangewakkerd.
Niet met de bedoeling om mensen af te slachten maar met de bedoeling om macht te verwerven, om stemmen te halen, om postjes binnen te rijven.
Het Vb heeft weliswaar een leitmotiv gevonden in het racisme maar is voor de rest een klassieke uiterst conservatieve partij die allerlei oubollige ideën kent en hiermede wil naar voor komen. Zij hebben een hoop kiezers die vroeger CVP stemden en die de huidig CD&V te "ongelovig" vinden. Daarnaast zijn er de anti-stemmers die uit haat tegen de maatschappij, hun vroegere partij of het feit dat hun vrouw is gaan lopen met de facteur een protest-stem uitbrengen.
Haar kwalijkste gebrek is dat ze vreemdelingenangst heeft aangewakkerd en daardoor haat opwekt. Ik denk dat de leiders van het VB zelf inderdaad inzitten met wat zij hebben veroorzaakt en zelf de implicaties van hun verbaal geweld niet onder ogen durven komen. Wij zullen nu zien of zij bijdraaien, en hun racisme laten vallen, of zij in twee brokken uiteenvallen: een ultra-conservatieve blok en een racistische.

De mensen die verantwoordelijk zijn in het VB en oprecht een hekel hebben aan de xenofobe trekken van de partij moeten hun conclusies trekken en, zoals ieder van ons, helpen om het racisme een halt toe te roepen.
Men kan inderdaad niet met een goed geweten stemmen op een partij die een agenda punt heeft dat niet door de beugel kan, een agenda punt dat nergens ter wereld kan en zal getollereerd worden: mensenhaat.
ago is offline  
Oud 20 mei 2006, 17:53   #99
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Welneen.
Ze hebben hoogstens meegewerkt aan een klimaat waarin zoiets mogelijk werd.
Tot vervelens toe al gezegd en geschreven, maar allee...
De regeringspartijen die al jaren aan de macht zijn hebben hebben het huidige klimaat van multiculproblemen op hun geweten... De mening van de burger speelt geen rol, de problemen die daardoor (en niet door "racisme") zijn ontstaan worden ontkend, zoveel mogelijk verstopt en verzwegen, wegens "irrelevant", het binnenhalen van "nieuwe Belgen-kiezers" voor de eigen partij is van meer belang dan de gevolgen die ze hebben voor onze maatschappij enz enz
Het opgeschroefde kabaal dat sommigen nu maken telkens wanneer vreemdelingen het slachtoffer zijn van een moordpartij mag ook vragen doen rijzen...
Iedere moordpartij is afschuwelijk, laf, niet goed te praten. Maar moordpartijen zijn er altijd al geweest, al was het maar uit jaloezie van de buurvrouw, of voor welke reden ook! Waarom is dat soort moorden dan ineens zoveel erger??? Moord is moord. Opblazen wat in je kraam past is hypocrisie...

Laatst gewijzigd door andev : 20 mei 2006 om 18:03.
andev is offline  
Oud 20 mei 2006, 17:57   #100
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
indien dit het geval is, dan zullen het toch de domste zijn.
Wie is hier de domste? Hij die zijn brandend huis niet verlaat of de andere die zijn brandend huis ontvlucht?
rik47 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be