Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Bekijk resultaten enquête: Gaat u ?
Ja 5 6,25%
Nee 75 93,75%
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 26 mei 2006, 13:56   #81
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Deze twee hoofdpunten staan momenteel bovenaan de VRT-nieuwssite:

1) Antwerpen maakt zich op voor stille mars

Het blijft moeilijk inschatten hoeveel mensen er aan de optocht tegen racisme en geweld zullen deelnemen....

2) Belgen halen nog snel een wapen in huis

Veel mensen kopen nu een wapen ....

Ironisch?
De Prof is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:56   #82
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
gelieve te leren lezen, ik zal het nog eens in het groot herhalen:
Citaat:
en
zullen de stoottroepen van Abou Jahjah hun standaard [SIZE=5]gangetje[/SIZE] gaan.
Je gebruikt het woord stoottroepen omdat de mensen aan te duiden die na de betoging weggeworpen papiertjes en bekertjes oprapen zeker?
driewerf is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:58   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Jij hoopt ook al dat de migranten gaan rellen. Op onbewaakte momenten komt de ware aard van het VB toch maar weer boven: als de migranten rellen is het weer kassa-kassa voor het VB.
Straf hé? En ze hoeven er zelfs niet bij te zijn....

Citaat:
Want daar teert het VB op: op problemen, en op het uitvergroten ervan. Het beste dat het VB kan overkomen is dat een week voor de verkiezingen er nog een Joe van Holsbeekske wordt gepleegd.
Nog beter zou de zoveelste Luna zijn, en nog beter een hele school ineens zoals in Amerika. Doe er mijn hond en jouw kat ook nog bij, dan kan het VB nog wat beter gedemoniseerd worden. Zonder demonisatie en culpabilisatie zal het VB immers juist nergens garen uit kunnen spinnen.
Oud 26 mei 2006, 13:58   #84
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat van hetgeen hier staat klopt er dan niet?
We willen namelijk graag weten waarom jij je zo laatdunkend uitlaat over de intelligentie van mensen die er niet over denken zoals jij.
u bedoelt waarschijnlijk " laagdunkend " ?
indien u leest wat ik heb geschreven dan stel ik een vraag.
probleem is, zoals zo vaak gebeurd, dat sommige mensen net zoals u op dit forum, iets lezen en enkel dit eruit halen waar ze heel gevoelig voor zijn en compleet de context van wat er geschreven is, uit het oog verliezen

mijn kritiek is dus van dezelfde orde dat er " een realiteit" wordt beschreven zonder de context
voor mij is dit dus een verdraaien van de realiteit en dus een fictie want tot herhaling betrap ik mensen erop dat ze bepaalde zaken uit hun context halen, de feiten in andere context plaatsen en dan beweren de waarheid te spreken

sta even stil bij jezelf waarom je toch zo gevoelig bent voor sommige dingen en mogelijks je op systematische wijze de realiteit ziet door een "vervuilde" bril
Nicolas is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:01   #85
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
1) ontkennen van eigen verantwoordelijkheid
VB is niet schuldig aan de misdaad op zich maar VB heeft wel continu een verkeerd beeld gemaakt van de werkelijkheid, een bepaalde sfeer van haat gecrieerd
2) en ten tweede er is duidelijk gevraagd dat geen enkele partij zou oproepen of mobiliseren om juist geen politieke mars te hebben
3) 1 partij voelt zich weer beter dan gelijk welke andere
4) ze spreken over democratie maar er is maar 1 partij die zich niet neerlegt bij een democratische uitspraak door een onafhankelijke macht binnen een democratie (rechtspraak) en dit is het VB
1) Volgens de Stemmenkampioen (10 �* 20.000 deelnemers) denkt maar 36% als jij; 58% ziet geen verband tussen de moord en VB
2) Het VB vroeg alle Antwerpenaren deel te nemen. De top blijft afwezig.
3) Zeggen de 'democratische partijen niet dat zij de enige besten zijn?
4) alle rechters zijn politiek benoemd door het regime.
luc broes is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:02   #86
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht

De redders van onze economie ...
u kan misschien lachen met uw eigen vondsten maar ik word er droevig van
deze zelfingenomenheid lijkt geen grenzen te kennen

dit blind geloof in eigen idee is gevaarlijk
geen discussie durven aangaan
geen achtergrond informatie
enkel iedereen veroordelen die anders is dan zijzelf
Nicolas is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:07   #87
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinophai Bekijk bericht
U hebt gelijk.
Kan u ook eens antwoorden hoe die rechters aan hun job zijn geraakt? Welke partij heeft hen tot rechter benoemd?
in de eerste plaats hebben ze gestudeerd, studies in de rechten, dan hebben ze prestaties geleverd die publieklijk zijn en die je kan beoordelen
dan moesten er benoemingen gebeuren en deze mensen hebben zich kandidaat gesteld en een commissie heeft zich hierover gebogen en een oordeel uitgesproken
nadien moeten ze benoemd worden door de minister

benoemingen in openbaar ambt worden gedaan door de minister en niet door een partij
ik kan mij voorstellen dat dit in het hoofd zit van VB maar gelukkig is hun manier van rechters benoemen nog geen realiteit

het spreekwoord : zien van splinter in oog van ander doch niet zien van de balk in eigen oog, gaat opnieuw goed op
Nicolas is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:09   #88
luc broes

Standaard

Citaat:
u bedoelt waarschijnlijk " laagdunkend " ?indien u leest wat ik heb geschreven dan stel ik een vraag.
probleem is, zoals zo vaak gebeurd, dat sommige mensen net zoals u op dit forum, iets lezen en enkel dit eruit halen waar ze heel gevoelig voor zijn en compleet de context van wat er geschreven is, uit het oog verliezen

mijn kritiek is dus van dezelfde orde dat er " een realiteit" wordt beschreven zonder de context
voor mij is dit dus een verdraaien van de realiteit en dus een fictie want tot herhaling betrap ik mensen erop dat ze bepaalde zaken uit hun context halen, de feiten in andere context plaatsen en dan beweren de waarheid te spreken

sta even stil bij jezelf waarom je toch zo gevoelig bent voor sommige dingen en mogelijks je op systematische wijze de realiteit ziet door een "vervuilde" bril

Wat je hier beschrijft gebeurt inderdaad, en dat is oneerlijk. Maar dat doen hier zeer velen zowel links als rechts
luc broes is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:10   #89
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
ik hoop als ik terug ben dat jullie allemaal julie valies gepakt hebben en naar een vergezten eiland ergens emigreren. Wij zijn jullie beu dus weg ermee!
Kus ze
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:13   #90
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het is komisch en typisch geval van projectie zoals bekend in de psychologie
je spreekt over beschuldigingen, stigmatiseren en het betrekken van om het even wat om voordelen te bekomen, je beschuldigt anderen onterecht hiervan en ziet niet dat dit juist de dingen zijn waar VB en hun aanhang zich continu schuldig aan maken

het spreekwoord : je ziet de splinter in het oog van een ander maar ziet niet de balk in eigen ogen, gaat hier wel heel duidelijk op
Alle politici die aan lijkpikkerij doen mogen van mij part uit hun burgerrechten gezet worden, ongeacht tot welke partij ze behoren.

Dan hebben we nekeer nieuw bloed in de politiek, want van de huidige politici zullen er nie veel meer overblijven dan
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:13   #91
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
het is komisch en typisch geval van projectie zoals bekend in de psychologieje spreekt over beschuldigingen, stigmatiseren en het betrekken van om het even wat om voordelen te bekomen, je beschuldigt anderen onterecht hiervan en ziet niet dat dit juist de dingen zijn waar VB en hun aanhang zich continu schuldig aan maken het spreekwoord : je ziet de splinter in het oog van een ander maar ziet niet de balk in eigen ogen, gaat hier wel heel duidelijk op

Komisch: De laatste weken de actua programma's op TV volgen was niet komisch maar tragisch. Je bent een gelukkig en verstandig mens dat je dat blijkbaar niet gedaan hebt.
BTW, je hebt niets gemist! Toch niets dat je een betere kijk op de samenleving kon geven.

Rogier
Rogier is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:14   #92
luc broes

Standaard

Citaat:
in de eerste plaats hebben ze gestudeerd, studies in de rechten, dan hebben ze prestaties geleverd die publieklijk zijn en die je kan beoordelen
dan moesten er benoemingen gebeuren en deze mensen hebben zich kandidaat gesteld en een commissie heeft zich hierover gebogen en een oordeel uitgesproken
nadien moeten ze benoemd worden door de minister

benoemingen in openbaar ambt worden gedaan door de minister en niet door een partij
ik kan mij voorstellen dat dit in het hoofd zit van VB maar gelukkig is hun manier van rechters benoemen nog geen realiteit

het spreekwoord : zien van splinter in oog van ander doch niet zien van de balk in eigen oog, gaat opnieuw goed op

Nicolas, de minister dat is toch de partij en ook omgekeerd!
25% van vlaanderen steunt het VB, maar 'gelukkig komen die niet aan bod, want het zijn slechterikken!'
Rare democraat in een rare democratie.

luc broes is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:16   #93
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

[quote=Bazilfunk;1727958]... ik hoop als ik terug ben dat jullie allemaal julie valies gepakt hebben en naar een vergezten eiland ergens emigreren. Wij zijn jullie beu dus weg ermee![/quote]

Is dIt de achterliggende reden waarom je gaat betogen?
De Prof is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:17   #94
Devi8
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

De redders van onze economie ...
Waarom niet eens een groepje die-hard skinheads in Iran droppen?
Veel verschil met die mannen zou dat daar niet geven.
Alleen denk ik niet dat ze daar ook zo hoog van de toren zouden moeten blazen. 8)
Devi8 is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:17   #95
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Non, il sont très solidaires.
Het omgekeerde kan je niet zeggen hé. Of ken jij allochtone gemeenschappen die het levensonderhoud, sociale woningen, kindergelden van blanke asielprofiteurs financieren?
ja, de gemeenschap, waar mensen met buitenlandse roots ook bij horen, betaalt voor " blanke" profiteurs die liever spijbelden op school en VB folders uitdelen aan scholen en schuld gaven aan mensen met andere huidskleur, dan te studeren en een beroep aan te leren. De gemeenschap betaalt voor mensen die te lui zijn om te werken maar continu kritiek geven op alle andere mensen.
Ik heb trouwens geen probleem om er voor te betalen, liever betalen voor profiteurs dan een systeem waarbij mensen die echt een nood zitten uit de boot vallen omdat het systeem te strak is.

misschien is dit het grote verschil tussen mij en vele mensen die de VB ideologie aanhangen, deze laatsten zijn heel egoistisch en willen geen solidariteit met anderen maar verwachten wel solidariteit van omgeving als ze zelf in de nesten zitten
Nicolas is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:20   #96
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinophai Bekijk bericht
Hallo, Nicolas, bent u er al uit?
neen, maar ik denk tenminste na alvorens ik iets schrijf of doe
nadenken vraagt tijd en soms zelfs even opzoekingswerk om toch een correct idee te kunnen weergeven

verder bestaan er meer mensen dan alleen jij
misschien voel jij je superbelangrijk en eis je alle aandacht
Nicolas is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:24   #97
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De dotaties van de politieke partijen worden vastgelegd PER STEM. Het is dus weinig waarschijnlijk dat een arme gediscrimineerde werkende allochtoon zijn belastingen naar de dotaties van VB gaan.

Waar gaan de belastingen van de VB stemmers in feite naartoe als de dotatie van VB wordt afgeschaft? Krijgen de stemmers dan terugbetaling?
met deze uitspraak maak je jezelf wel heel belachelijk
is je vader of moeder of oudere broer/zus niet in de buurt om eerst te kijken wat je schrijft
indien je als jonge puber mengt in een discussie moet je wel een beetje achtergrond hebben of moet je toch tenminste een beetje inzicht hebben in de wijze ons systeem werkt
Nicolas is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:24   #98
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
misschien is dit het grote verschil tussen mij en vele mensen die de VB ideologie aanhangen, deze laatsten zijn heel egoistisch en willen geen solidariteit met anderen maar verwachten wel solidariteit van omgeving als ze zelf in de nesten zitten
Tof:
Rogier is offline  
Oud 26 mei 2006, 14:27   #99
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien wel, maar ik denk van niet.
Oud 26 mei 2006, 14:30   #100
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Ik heb nooit meegelopen op een demonstratie en zal dat ook nu niet doen, wat de reden ook moge zijn...

Voor de rest is deze hoop gewauwel over wie dan mee of niet mag mee gaan demonstreren gewoon kinderachtig en belachelijk, zelfs in het achtergestelde ontwikkelings landen vind je deze "kinderachtigheid" niet...
Lincoln is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be