![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U moet mij geen woorden in de mond leggen, het ging hier over Moerman en Bourgeois.
![]() |
#83 |
Staatssecretaris
|
![]() Zou het niet efficienter zijn (op voorwaarde dat Vlaanderen zelf over zijn geld beschikt) dat Vlaanderen eerst ophoudt om dat geld cadeau te geven aan Wallonie en het er met winstoogmerk gaat besteden? Daarbij denk ik o.a. aan het opkopen van gezonde bedrijven met de mogelijkheid deze uit te breiden, het opzetten van nieuwe bedrijven op de Waalse bodem die uiteraard Vlaams eigendom zullen zijn, het opkopen en sanering van failliete firma's. Uiteindelijk komt dit niet alleen Vlaanderen, maar Wallonie ten goede. Dit lijkt me echter onmogelijk in het Belgische kader.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 28 mei 2006 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Staatssecretaris
|
![]() Wel van labeltjes plakken he. Wat ik heb opgenoemd valt onder het vrije verkeer van zaken, goederen enz. - de steunpliaren van de EU. Zelf eigenaar zijn van een bedrijf is de beste manier om zijn financien te controleren, niet? Vallen Blokker en de ING Bank in Belgie, Air France en NH Hoteles in Nederland, de ING Barings in het VK of Leonidas Pralines in heel wat landen van de wereld soms ook onder de noemer colonialisme, volgens jou?
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 28 mei 2006 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En niemand wil Wallonië zonder meer dumpen. Maar de transfers moeten wel teruggeschroefd worden en rezultaatgebonden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Dus liever een beetje rekening houden met de werkelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder het mom van "vrije handel" wordt het hele economische stelsel van die staten onder controle gebracht van enkele westerse bedrijven. Aangezien zij daar de hele markt controleren, wordt het plaatselijk initiatief de kop ingedrukt. Er zijn twee argumenten die daarvoor altijd gebruikt worden: -Het liberale "er is toch vrij verkeer van goederen?" -Het racistische "wij weten beter wat goed voor hen is." Aan dat soort economisch kolonialisme wil ik niet meedoen. Mijn Vlaams-nationalisme is een gevolg van mijn volks-soevereinistische ideologie: elk volk moet het recht hebben zijn eigen cultuur, taal, economie, enz... te controleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() We kunnen ze niet allemaal opnoemen eh. Zou te lang duren.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij moeten de transfers niet resultaatsgebonden zijn, maar wel strikt gelimiteerd. Ik stel voor om jaarlijks (in de tijd beperkt uiteraard) een vaste som geld aan Wallonië te geven. Spenderen ze dit geld goed, dan plukken ze daar zelf de vruchten van. Spenderen ze het slecht, dan zullen ze er zelf de gevolgen voor dragen. Als pragmaticus ben ik bereid om samen te werken met het VB op specifieke punten. Ik heb er geen problemen mee om naast het VB mee te stappen in een betoging, of om in het parlement bepaalde wetten erdoor duwen met steun van het VB. Maar ik geloof niet dat het VB ineens de communautaire problemen gaat oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
En multinationals hebben voor- en nadelen. Ik heb er jarenlang voor gewerkt. Ik heb er meestal ook de voordelen van gezien voor de arbeiders in de betrokken landen en ook voor mezelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Geert Bourgeois heb ik tot hiertoe weinig gezien wat indruk op me heeft gemaakt.
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
2) Hoe het moet met die transfers moeten experts maar uitwerken. 'Volgens mij' is niet belangrijk. 3) uiteraard. Maar wij moeten wel naar zelfbstuur. vooral het VB kan de andere Vl partijen daartoe dwingen. En hopelijk oud-VU-ers uit de diaspora ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is Chavez wereldvreemd als hij de privatisering van PDVSA tegenhoudt? Is Morales wereldvreemd als hij de buitenlandse gas- en oliebedrijven verplicht om een nieuwe regeling met de Boliviaanse overheid te aanvaarden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U moet naar de dokter. U heeft last van blinde adoratie.
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Zoals ik zei hebben multinationals voor- en nadelen. Toch is het een illusie te denken dat individuele landen zelf de economie in handen hebben. Ik meen dat wereldwijd nationaliseringen doorgaans niet geleid hebben tot een verbetering. Laatst gewijzigd door luc broes : 28 mei 2006 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |