![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U klinkt net als hem, weet u.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het bedrijfsleven is (in grote mate) voorstander van het samenhouden van België, de bevolking is (in grote mate) voorstander van de splitsing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mooi avatar trouwens, Gorefest. Die Insigne van de SS Leibstandarte Adolf Hitler. Ook een Waffen-SS fan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze zijn vooral een handige zondenbok geweest na WO II. Ook voor de Duitsers zelf, waar bvb de Wehrmacht maar wat blij was om alle zonden Israël's in hun schoenen te schuiven (sic). Gezien de politieke connotaties vind ik die keuze van banner niet gelukkig en hij is waarschijnlijk provocerend bedoeld, maar dat neemt bovenstaande niet weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementslid
|
![]() Whatever.
Bende mordenaars waren het. Organiseerde mordenaars. Maar dat is ja weer te off topic. Welke krant heeft weer iets "onwaarrs" over Vlamingen geshreven. Shitty Frenchies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
dus niet het 'Auschwitz' aspect en dergelijke als je da moest denken ![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ben je geen voorstander van een Belgische staatsstructuur? Dan ben je een racist. Simpel. ![]() Argumenteer voor de verandering eens met ARGUMENTEN, hans, i.p.v. je simplistiche, zielige one-liners of beledigingen altijd. Maar dat kan je niet hé, ah neen, Belgie valt met degelijke argumenten gewoon niet te verdedigen. Je vecht voor een verloren zaak, vent. Vandaag stelt de opiniemaker van De Standaard zelfs vast dat de 'steun voor de Montenegrijse optie' toeneemt in Vlaanderen nu de PS-top weigert orde op zaken te stellen na de talloze schandalen in de prachtstad Charleroi. Vive la belgique? Voor hoelang nog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Is nu de beurt aan Namen met de prachtige postjesfamilie Anselme
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Van Cau : Ontslag als Minister president van Wallonie Cariat : ontslag als schepen van Charleroi De Clercq : ontslag als Bestendig Gedeputeerde |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je postings bepaal je natuurlijk zelf, maar ik reageer alleen op berichten van mensen die iets bijbrengen aan de discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Van Cau is nog altijd lid van de PS en zit nog altijd op de lijsten van de partij voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bovendien wordt hem persoonlijk niets ten laste gelegd in deze corruptie affaires, dus waarom zou hij dan niet langer politiek actief mogen blijven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Veel argumenten hebt ge nog altijd niet hé? Wilt ge als voorzittertje beter doen met de volgende verkiezingen zult ge dus toch nog een beetje moeten oefenen.
Het VB was in eerste instantie een reactie op het barslechte Egmontpact. Hadden de Waalse partijen toen een betere oplossing willen aanvaarden (die er uiteindelijk toch zou moeten komen), dan had de partijpolitieke toekomst er misschien wel eens helemaal anders kunnen uit zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Cau, zowat de populairste politicus van Wallonië, wil de macht van de federaties behouden. De Charleroise federatie is nu eenmaal de machtigste van Franstalig België. Die decentralisering is eigen aan de Waalse situatie: iemand voelt zich in de eerste plaats Carolo, Borain, Luikenaar,... en pas in de tweede plaats Waal. Di Rupo wil de macht van de federaties breken. Vooral die van de machtige federaties van Charleroi en Luik. Ik ben eens benieuwd of Di Rupo hetzelfde zal reageren op de corruptie van PS-Namen... Ik denk het niet. |
|
![]() |
![]() |