![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met het geld dat hier verkwist wordt aan de asielprocedures en in de zakken van Belgen verdwijnt kan ter plaatse een veelvoud geholpen worden. Het zou wel eens leerrijk kunnen zijn deze bedragen te vergelijken met wat we aan ontwikkelingshulp besteden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de term racisme wordt tegenwoordig gewoon (mis)(ge)bruikt voor alles en nog wat, op den duur wordt alles herleid tot racisme ! meerderheid of minderheid doen er helemaal niet toe ! Vlaams (Blok) Belang heeft nooit opgeroepen tot geweld ! Integendeel ! Wij willen enkel aan politiek doen en voor een politieke oplossing zorgen, via de wetten en de democratie. (demos cratos of de stem van het volk !) vb : Avondklok -16 jarigen Vindt u dat een gemeente dat mag doen? - Ja 87,04% - Neen12,96%[Aantal stemmen : 1150] Meer dan 95 % in het Nieuwsblad is het eens om vreemdelingen hun straf uit te laten zitten in hun land van herkomst, zoals de Premier vootstelde.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 5 juni 2006 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En ik ben ook aan de Libanese grens geweest en ben niet beschoten. Daar moest je extra voor betalen. ![]()
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor mij kan het echt niet verder. Als de steeds talrijker wordende migrantengemeenschap zich hier nog zou gedragen, maar nee ... hoe meer je in je buurt hebt, hoe meer last je er mee hebt. Vroeger waren de migranten hier uitzonderingen en beschouwde men ze als exoten. Ze worden toen nog geen last en ik zag geen reden om hen te discrimineren. Nu wordt ik hoe langer hoe meer door hen gediscrimineerd en gepest, met toestemming van de overheid en is mijn mening over hen compleet veranderd. De kleppen zijn van mijn ogen en ik beken dat ik met de dag rechtser word. De pc partijen hebben me met hun migrantenlegertjes tegen mij, de kansarme blanke tegenstander, in te zetten, leren haten. Tien jaar geleden zou ik mensen met mijn gedachtengoed gek verklaard hebben en net hetzelfde gereageerd hebben als sommige die hier op mij liggen bashen. Geloof me dat ik ook ooit slaags geraakt ben met skinheads, omdat ik ze in mijn onwetendheid eens mijn mening ging verkondigen. Ik heb toen ook rake klappen gekregen en moet eerlijk bekennen dat ik ondertussen hun visie wel begrijp. Maar ik lig er niet meer van wakker. Mijn visie is gevormd en deze is tegen politieke correctheid en multicul, want dat zijn de visies die mij vijandig gezind zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Alle stemmetjes zijn dan welkom, ook al komen ze uit een "extreem" rechtse vijver. Na oktober zal de Guy wel van koers veranderen. Dat heeft hij trouwens al genoeg bewezen dat hij meer van gedacht verandert dan van onderbroek. (allez dat van die onderbroek hoop ik toch) ![]() Het idee van de uitbesteding van Marokkaanse veroordeelden - dat al jaren geleden werd voorgesteld door een bepaalde oppositiepartij kan ik enkel bijtreden. Geen mooi ingerichte kamertjes met sanitair, annex recreatiezaal in den Maroc Als ge chance hebt moogt ge om de 2 weken, met 20 man tegelijk gaan douchen. Als ge uw zeepke laat vallen... best nie bukken. Zo'n verblijf zou die gasten wel deugd doen, veel kans dat ze daarna in 't klooster gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Burger
|
![]() En dan ? Ik denk dat de politici die in een bescheiden stulpje wonen, op 1 hand geteld kunnen worden. Ik loop met geen enkele politicus hoog op. Maar dan heb ik meer problemen met een linkse partijbons die vanuit zijn riante villa verkondigd dat we allemaal verdraagzaam moeten zijn en de multi-culturele samenleving moeten omarmen.
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
|
![]() [quote=praha;1741060]omgaat
![]() Citaat:
Citaat:
Ik was tegen alles wat racistisch was, totdat het anti-blank racisme waar ik dagdagelijks slachtoffer van ben in mijn buurt, mijn tolerantiegrens zodanig oversteeg, dat ik van bepaalde groepen van individuen ben gaan walgen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met 750 euro per maand hier kan je 10 asielzoekers ter plaatse een beter leven bezorgen, helpen aan water, voedsel uit landbouw, veeteelt en visvangst, onderwijs, vorming en scholing... enz... enz...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
-Zorgen gelovigen in moskees voor meer overlast dan ze dat elders zouden (kunnen) doen? ![]() Citaat:
![]() Grote brutale slogans, met bokshandschoenen, bezems, bewapening, d�*t wél! Hoorde je ooit dat ze hun 40-punten programma introkken? (of waren 't er 70??) Ze "borgen het op", volgens de verklaring van de partijleiding daarover, maar intrekken? ![]() Niet racistisch?: We kunnen het zélf lezen in hun campagnes en ze werden ze ervoor veroordeeld in eerste aanleg en in beroep, werd de rechtsgang in cassatieberoep correct bevonden, evenals door het Mensenrechtenhof in Straatsburg... (maar dat kwam het VB niet vertellen!) Ze speelden liever de martelaarscomedie en gingen in cassatie in stilte, omdat hun kiezers het niet mochten weten.... De uitspraak van het Mensenrechtenhof in Straatsburg deelden ze ook niet mee aan het publiek... Heb jij dan niet de indruk dat ze je belogen? Ik wél!! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juni 2006 om 23:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juni 2006 om 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juni 2006 om 23:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mensen die hun eigen taal spreken, hetzelfde geloof delen. En is dat dan niet de oorzaak van hun kansarmoede ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laten we elkaar geen onnozelaar noemen, Filo. Van de zijde van de regerende partijen (en ik tel de tsjeven daar ook bij) moet er nu niet plots "racist" geroepen worden om de malaise te verklaren. Ik geef toe dat vooroordelen best wel een rol zullen spelen, maar deze zijn voor een niet onbelangrijk deel het gevolg van een marginalisering ten gevolge van verregaande nonchalance (ik noem zoiets zelfs ronduit crimineel, zowel t.a.v. de autochtone bevolking als t.a.v. de allochtonen in kwestie) die een bepaalde beeldvorming in de hand heeft gewerkt. En ik ben er bijgevolg ook van overtuigd dat er minstens evenveel VB-kiezers zijn die hun bokshandschoen mikken op dat negligente (en hautaine) establishment, dan er -inderdaad zeer kortzichtig- mikken op de allochtone gemeenschap zelf. Ik kan plat racisme niet goedpraten, maar kan ook niet staalhard beweren dat ik het niet begrijp. Het beeld van de profiterende, (half-)criminele, achterlijke allochtoon (en we weten allemaal welke allochtone bevolkingsgroepen hiermee bedoeld worden) is er ééntje dat voor een belangrijk stuk door diegenen is in de hand gewerkt die vandaag het luidste staan te kraaien in een zwakke -en zo zal blijken contraproductieve- poging om de burger een schuldgevoel aan te praten. Excuseer me dat ik van het gewauwel van die hoge heren spontaan begin te kokhalzen. Mocht ik niet nog een grotere afkeer hebben van de VB-tafelspringers, ik had immers allang mijn protest gevoegd bij die andere 1 mio Vlamingen die het ondertussen kotsbeu zijn!
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eén puntje dan om over na te denken: WIE heeft er belang bij dat er een overschot is op de arbeidsmarkt, zodat syndicaten nog enkel kunnen vechten voor behoud van werkgelegenheid ipv voor verbeteing van koopkracht en arbeidscondities?: Denk daar eens over na: WIE heeft d�*�*r baat bij?? De regeringen? Néé, want die moeten het budget doen kloppen van Europa en zich onpopulir maken bij de bevolking daarmee: Denk je echt dat die d�*t niet weten en niet véél liever populair Sinterklaas zouden spelen ipv op de slappe koord te dansen. WIE wint er dan wél bij lagere lonen en zwakke syndicaten? (zwakke syndicaten: iets waar oh, zo toevallig, ook het VB voor opkomt...) WIE zou d�*t wel kunnen zijn? ![]() WIE richte destijds wervingsbureaus in die landen op, stuurde wervingskaravanen? De regeringen? De partijen? Laatst gewijzigd door filosoof : 7 juni 2006 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door filosoof ![]() -Wie heeft allochtonen in een bepaalde wijk gedumpt en aan hun lot overgelaten? Gewoon hun economische toestand: slecht betaald en hogere werkloosheid (oa tgv uitsluiting door de maatschappij) deden hen in de armste wijken belanden. Citaat:
Wat zou voor jou de doorslag geven: in een arme wijk wonen en kunnen rondkomen of elders wonen en het financiëel krap of zeer krap hebben? Ik woon niet in een "betere buurt", en ik weet waarom.. Laatst gewijzigd door filosoof : 7 juni 2006 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() wie teert er eerst op al de asiel- en gelukzoekers, op zoek naar een beter leven ? wie leeft er van : 1. de mensenhandelaars 2. de lokkers met loze beloften op een leven "dolce far niente" 3. zij die er al zijn en de contacten hebben in het buitenland 4. zij die ze hier proberen te houden met alle mogelijke procedures van vzw tot advocaten 5. de organisatoren van schijnhuwelijken Veel mensen, vooral de sociaal zwakkeren met kleine uitkeringen of pensioentjes van 500 �* 700 euro steekt dat de ogen uit, de beter verdienende burgers en de gegoede burgers zagen straten en wijken verloederen en worden dagdagelijks "de kast opgejaagd" en gaan uiteindelijk stemmen voor een partij die aan die "overlast of problematiek iets wil doen". VLD en CD&V hebben het ook al begrepen : lees maar de uitlatingen van Leterme en Dewael !
|
![]() |
![]() |