Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2006, 21:27   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, dat verbaast me inderdaad totaal niet. De verklaring voor het tweede is nochthans simpel: sommige mensen zijn nu eenmaal begaan met het lot van anderen. Maar dat zal jou dan weer verbazen.
Wat mij vooral verbaast is dat sommigen blijkbaar niet doorhebben dat hier een paar enkelingen helpen niets aan het lot van die andere miljoenen achterblijvers verandert.
Met het geld dat hier verkwist wordt aan de asielprocedures en in de zakken van Belgen verdwijnt kan ter plaatse een veelvoud geholpen worden.
Het zou wel eens leerrijk kunnen zijn deze bedragen te vergelijken met wat we aan ontwikkelingshulp besteden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 21:33   #82
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik woon in ieder geval met veel plezier in een multiculturele buurt en ben er ook opgegroeid. Een echte aanbeveling! Het kan de mensen van hun paranoia tov vreemdelingen afhelpen waar vooral zij die nooit of zelden in contact komen met vreemdelingen mee te maken hebben. Als je je vooroordelen opzij kan zetten tenminste.
dan was dat zeker niet in het "brusselse"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 21:44   #83
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Oproepen tot geweld is dus (uiteraard) een democratisch recht volgens U?
En ofwel komen racistische uitspraken van een meerderheid, en dan is het nog altijd volgens U democratisch, ofwel komen ze van een minderheid en zijn ze daarom, volgens U, ook democratisch, dus meerderheid of minderheid, 't doet er niet toe maar 't is altijd democratisch (volgens U dan toch??)
Uw conclusie wordt dan: racisme en oproep tot geweld als democratische basisprincipes?
oproepen tot de Jihad moet inderdaad strafbaar gemaakt worden als je ziet hoe ze mekaar dagelijks uitmoorden in Irak.

de term racisme wordt tegenwoordig gewoon (mis)(ge)bruikt voor alles en nog wat, op den duur wordt alles herleid tot racisme !

meerderheid of minderheid doen er helemaal niet toe !

Vlaams (Blok) Belang heeft nooit opgeroepen tot geweld ! Integendeel !

Wij willen enkel aan politiek doen en voor een politieke oplossing zorgen, via de wetten en de democratie. (demos cratos of de stem van het volk !)

vb : Avondklok -16 jarigen

Vindt u dat een gemeente dat mag doen? - Ja 87,04% - Neen12,96%[Aantal stemmen : 1150]

Meer dan 95 % in het Nieuwsblad is het eens om vreemdelingen hun straf uit te laten zitten in hun land van herkomst, zoals de Premier vootstelde.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 5 juni 2006 om 21:46.
Oud 5 juni 2006, 23:06   #84
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gebeurt me inderdaad de enige "blanke" in de straat te zijn als ik de deur uitga... En dan? Big deal! Ik trok ook alléén een eind de Sahara in, en de Lybische woestijn, Anatolië, de achterbuurten van Caïro, Tanger, Tunis, Istanboel en de bossen van Yucatan: géén "blanke" op tientallen km: so what? Mensen zijn overal mensen. Er zijn er overal aangename en minder aangename...
Wat zou er speciaal of geruststellend zijn aan "blank" ? Omdat het de kleur van HVT is?
Keep on dreaming or get a life, Walter Mitty.
PS, werd jij ooit beschoten aan de libanese grens?
Blond moment zeker ? Of gewoon dwars ? Als ik in het buitenland tussen zwarte, bruine, gele of voor mijn part pimpelpaarse mensen loop maakt mij dat geen bal uit. Da's onderdeel van op reis gaan. Maar als ik dat in mijn eigen straat meemaak is dat andere koek.
En ik ben ook aan de Libanese grens geweest en ben niet beschoten. Daar moest je extra voor betalen. En ik bedoelde hier bv de verlichte geesten van oa Spirit. Maar da's een ander topic dat hier niet thuis hoort.
Oud 5 juni 2006, 23:19   #85
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder Bekijk bericht
Word eens wakker of denk u dat al die mensen die uit Antwerpen enz..voort vertroken zijn om de ze maar dachten dat ze onveilig waren dat ze de buurten waar ze zijn op gegroeid met plezier verlieten,u navïteit over stijgt de grensen van de echte wereld.
Juist. Ik woon nog steeds in Antwerpen Noord (Seefhoek) waar ik in opgegroeid ben, maar beken eerlijk dat mijn buurt de laatste 5 jaar onleefbaar geworden is (voor autochtonen tenminste).
Voor mij kan het echt niet verder. Als de steeds talrijker wordende migrantengemeenschap zich hier nog zou gedragen, maar nee ... hoe meer je in je buurt hebt, hoe meer last je er mee hebt.
Vroeger waren de migranten hier uitzonderingen en beschouwde men ze als exoten. Ze worden toen nog geen last en ik zag geen reden om hen te discrimineren.
Nu wordt ik hoe langer hoe meer door hen gediscrimineerd en gepest, met toestemming van de overheid en is mijn mening over hen compleet veranderd.

De kleppen zijn van mijn ogen en ik beken dat ik met de dag rechtser word. De pc partijen hebben me met hun migrantenlegertjes tegen mij, de kansarme blanke tegenstander, in te zetten, leren haten.

Tien jaar geleden zou ik mensen met mijn gedachtengoed gek verklaard hebben en net hetzelfde gereageerd hebben als sommige die hier op mij liggen bashen. Geloof me dat ik ook ooit slaags geraakt ben met skinheads, omdat ik ze in mijn onwetendheid eens mijn mening ging verkondigen. Ik heb toen ook rake klappen gekregen en moet eerlijk bekennen dat ik ondertussen hun visie wel begrijp.

Maar ik lig er niet meer van wakker. Mijn visie is gevormd en deze is tegen politieke correctheid en multicul, want dat zijn de visies die mij vijandig gezind zijn.
Oud 5 juni 2006, 23:19   #86
Maatje 90DD
Vreemdeling

Maatje 90DD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
goed voorstel van de premier om marokkanen straf te laten uitzitten in hun land van herkomst....ze zullen dan wel nadenken!
Het is natuurlijk een verkiezingsjaar, en dan wordt er volop gevist.
Alle stemmetjes zijn dan welkom, ook al komen ze uit een "extreem" rechtse vijver.
Na oktober zal de Guy wel van koers veranderen. Dat heeft hij trouwens al genoeg bewezen dat hij meer van gedacht verandert dan van onderbroek. (allez dat van die onderbroek hoop ik toch)
Het idee van de uitbesteding van Marokkaanse veroordeelden - dat al jaren geleden werd voorgesteld door een bepaalde oppositiepartij kan ik enkel bijtreden.
Geen mooi ingerichte kamertjes met sanitair, annex recreatiezaal in den Maroc
Als ge chance hebt moogt ge om de 2 weken, met 20 man tegelijk gaan douchen. Als ge uw zeepke laat vallen... best nie bukken.
Zo'n verblijf zou die gasten wel deugd doen, veel kans dat ze daarna in 't klooster gaan.
Maatje 90DD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 23:35   #87
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met wiens geld worden de villas van Philip Dewinter en Marie-Rose Morel (met privé-zwembad) uiteindelijk betaald, denk jij?
Herverdeling van de welvaart?
En dan ? Ik denk dat de politici die in een bescheiden stulpje wonen, op 1 hand geteld kunnen worden. Ik loop met geen enkele politicus hoog op. Maar dan heb ik meer problemen met een linkse partijbons die vanuit zijn riante villa verkondigd dat we allemaal verdraagzaam moeten zijn en de multi-culturele samenleving moeten omarmen.
Oud 5 juni 2006, 23:39   #88
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
men word niet "racistisch " geboren.Niemand. Er bestaan geen racisme-genen. Men word dat soms, als men met een bepaalde kategorie mensen teveel afziet.
Juist.
Oud 5 juni 2006, 23:43   #89
Boadicea

Standaard

[quote=praha;1741060]omgaat

Citaat:
ik ken eerlijk gezegd geen enkele racist die racist geworden is na de nodige conflicten of onaangename ervaringen ( al is dat er maar eentje )
Dan ken je er nu wel 1

Citaat:
ik ken echter wel tal van racisten die na de nodige conflicten of onaangename ervaringen ( al is dat er maar eentje ) gesterkt zijn in hun geloof met een éénduidig: 'zie je nu wel, altijd dezelfde zever met die ...'

Ik was tegen alles wat racistisch was, totdat het anti-blank racisme waar ik dagdagelijks slachtoffer van ben in mijn buurt, mijn tolerantiegrens zodanig oversteeg, dat ik van bepaalde groepen van individuen ben gaan walgen.

Citaat:
ps. racisme/discriminatie slaat op het ongeoorloofd bevooroordelen van een gehele kategorie mensen
Oef, ik ben gelukkig niet bevooroordeeld. Ik heb mijn oordeel geveld uit ervaring.
Oud 6 juni 2006, 20:27   #90
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman Bekijk bericht
Wat heeft wanbeleid nu met racisme te maken. Als wanbeleid uw reden is om voor het VB te stemmen, dan leid jij uit wanbeleid af dat vreemdelingen weg moeten. Over een idiote redenering gesproken. VB is hfdzk. tegen vreemdelingen, dat staat ook in hun manifest: ze zijn een rechts-nationalistische partij. Misschien heeft u niet eens de beginselverklaring van uw partij gelezen (zoals zoveel VB-kiezers) of mss heeft u met opzet dat stuk overgeslaan. Wanbeleid kun je aanpakken door een nieuwe partij op te richten, of een drukkingsgroep die het wanbeleid aanklaagt. Maar nu versterkt u een partij die uw visie niet deelt, of u bent racist.
Ja wanbeleid Wie heeft al de allocotone in één bepaalde wijk gedumd en ze aan hun lot over gelaten,wie is er niet op getreden tegen over last veroorzaakt door alloctonen,wie is er niet opgetreden tegen aller hande mallifide V.Z.W.'s,wie is er niet opgetreden tegen en overvloed van moskee's die met veel voorschiften niet in orde zijn en een grote over last zorgen voor de buurt waarin ze werden geplaatst.[SIZE=3]En ja er is een partij die tegen deze wantoestande in verzet komt.[/SIZE][SIZE=2]maar als zij deze wantoestande aanklaacht scheld men deze de huid vol terwijl het huidige en de vorige bestuurders deze wantoestanden hebben gemaakt.Indien er iemand veranwoordelijk gesteld moet worden voor het steeds meer racitise toestanden zijn het wel de partijen van de meerderheid .En ja ik heb de beginsel veklaring gelezen en daar staat nergens in dat ze tegen vreemdeligen zijn ik heb ze zo juist nog eens herlezen en niets daar over gevonden [/SIZE]
Oud 6 juni 2006, 20:44   #91
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat mij vooral verbaast is dat sommigen blijkbaar niet doorhebben dat hier een paar enkelingen helpen niets aan het lot van die andere miljoenen achterblijvers verandert.
Met het geld dat hier verkwist wordt aan de asielprocedures en in de zakken van Belgen verdwijnt kan ter plaatse een veelvoud geholpen worden.
Het zou wel eens leerrijk kunnen zijn deze bedragen te vergelijken met wat we aan ontwikkelingshulp besteden.
in die termen dient de asielstroom en andere vormen van massale migratie tegengehouden worden : de problemen lokaal oplossen met doelgerichte projecten om de bevolking ter plaatse te laten voorzien in haar behoeften.

Met 750 euro per maand hier kan je 10 asielzoekers ter plaatse een beter leven bezorgen, helpen aan water, voedsel uit landbouw, veeteelt en visvangst, onderwijs, vorming en scholing... enz... enz...
Oud 6 juni 2006, 20:46   #92
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die komen maar zolang hun door malafide individuen sprookjes over dat rijke westen verteld worden. Toon ze de werkelijkheid van de vierde wereld en ze zullen zo vlug niet geneigd zijn te blijven komen.
Wie zou er vooral belang hebben met die toestroom ?
Mensensmokkelaars, huisjesmelkers, pooiers, advocaten, sociale werkers enz.
Alles is natuurlijk beter dan in de knelpuntberoepen te moeten werken.
Daarvoor kunnen we beter moderne slaven voor invoeren onder het mom van menslievendheid.
wie gaat die mallemolen tegenhouden ?
Oud 6 juni 2006, 23:17   #93
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard 58 procent van de Belgen erkent racistische uitlatingen Reageer op onderwerp

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder Bekijk bericht
Ja wanbeleid Wie heeft al de allocotone in één bepaalde wijk gedumd en ze aan hun lot over gelaten,wie is er niet op getreden tegen over last veroorzaakt door alloctonen,wie is er niet opgetreden tegen aller hande mallifide V.Z.W.'s,wie is er niet opgetreden tegen en overvloed van moskee's die met veel voorschiften niet in orde zijn en een grote over last zorgen voor de buurt waarin ze werden geplaatst.[SIZE=3]En ja er is een partij die tegen deze wantoestande in verzet komt.[/SIZE][SIZE=2]maar als zij deze wantoestande aanklaacht scheld men deze de huid vol terwijl het huidige en de vorige bestuurders deze wantoestanden hebben gemaakt.Indien er iemand veranwoordelijk gesteld moet worden voor het steeds meer racitise toestanden zijn het wel de partijen van de meerderheid .En ja ik heb de beginsel veklaring gelezen en daar staat nergens in dat ze tegen vreemdeligen zijn ik heb ze zo juist nog eens herlezen en niets daar over gevonden [/SIZE]
Citaat:
-Wie heeft allochtonen in een bepaalde wijk gedumpt en aan hun lot overgelaten?
Gewoon hun economische toestand: slecht betaald en hogere werkloosheid (oa tgv uitsluiting door de maatschappij) deden hen in de armste wijken belanden.

Citaat:
-Wie is niet opgetreden tegen overlast en "malafide" vzw's?
Politie, die wel een veel hoger VB-% onder haar leden heeft dan veel andere beroepen... En waar wil je heen met het woord "malafide"? Wat suggereer je daarmee? heb je bewijzen?

Citaat:
-Een overvloed van moskees?
Minder per gelovige dan er kerken zijn per katholiek dan toch, en de lege kerken worden met belastinggeld onderhouden... Ook met het jouwe!

-Zorgen gelovigen in moskees voor meer overlast dan ze dat elders zouden (kunnen) doen? Vreemde redenering! Het lijkt er meer op dat gewoon het feit dat moskees er zijn je stoort...
Citaat:
daar staat nergens in dat ze tegen vreemdeligen zijn
Heeft het VB ooit een programma aangekaart dat géén racistische ondertoon of implicaties had? Zo ja dan deden ze dat wel héél discreet..

Grote brutale slogans, met bokshandschoenen, bezems, bewapening, d�*t wél!

Hoorde je ooit dat ze hun 40-punten programma introkken? (of waren 't er 70??) Ze "borgen het op", volgens de verklaring van de partijleiding daarover, maar intrekken? Géén woord daarover...(ook niet als ze erover ondervraagd werd!)

Niet racistisch?: We kunnen het zélf lezen in hun campagnes en ze werden ze ervoor veroordeeld in eerste aanleg en in beroep, werd de rechtsgang in cassatieberoep correct bevonden, evenals door het Mensenrechtenhof in Straatsburg... (maar dat kwam het VB niet vertellen!)
Ze speelden liever de martelaarscomedie en gingen in cassatie in stilte, omdat hun kiezers het niet mochten weten....
De uitspraak van het Mensenrechtenhof in Straatsburg deelden ze ook niet mee aan het publiek...
Heb jij dan niet de indruk dat ze je belogen? Ik wél!! (maar ik maakte me nooit illusies over hen)

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juni 2006 om 23:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 23:17   #94
filosoof
Banneling

Standaard 58 procent van de Belgen erkent racistische uitlatingen Reageer op onderwerp

edit

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juni 2006 om 23:19.
Oud 6 juni 2006, 23:17   #95
filosoof
Banneling

Standaard 58 procent van de Belgen erkent racistische uitlatingen

edit

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juni 2006 om 23:18.
Oud 6 juni 2006, 23:34   #96
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-Wie heeft allochtonen in een bepaalde wijk gedumpt en aan hun lot overgelaten? Gewoon hun economische toestand: slecht betaald en hogere werkloosheid (oa tgv uitsluiting door de maatschappij) deden hen in de armste wijken belanden.
Zou het niet eerder hun keuze geweest zijn om bij gelijkgestemden te willen wonen ?
Bij mensen die hun eigen taal spreken, hetzelfde geloof delen.
En is dat dan niet de oorzaak van hun kansarmoede ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 23:45   #97
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-Wie heeft allochtonen in een bepaalde wijk gedumpt en aan hun lot overgelaten? Gewoon hun economische toestand: slecht betaald en hogere werkloosheid (oa tgv uitsluiting door de maatschappij) deden hen in de armste wijken belanden.

-Wie is niet opgetreden tegen overlast en "malafide" vzw's? Politie, die wel een veel hoger VB-% onder haar leden heeft dan veel andere beroepen... En waar wil je heen met het woord "malafide"? Wat suggereer je daarmee? heb je bewijzen?

-Een overvloed van moskees?
Minder per gelovige dan er kerken zijn per katholiek dan toch, en de lege kerken worden met belastinggeld onderhouden... Ook met het jouwe!

-Zorgen gelovigen in moskees voor meer overlast dan ze dat elders zouden (kunnen) doen? Vreemde redenering! Het lijkt er meer op dat gewoon het feit dat moskees er zijn je stoort...

Heeft het VB ooit oplosingen aangekaart die géén racistische ondertoon of implicaties hadden? Zo ja dan deden ze dat wel héél discreet..

Grote brutale slogans, met bokshandschoenen en bezems, d�*t wél!

Hoorde je ooit dat ze hun 40-punten programma introkken? (of waren 't er 70??) Ze "borgen het op", volgens de verklaring van de partijleiding daarover, maar intrekken? Géén woord daarover...
Wie heeft bepaalde allochtonen (niet �*lle, zo wijzen de schaarse studies toch uit) in de kansarmoede gedumpt? Of beter: wie stonden/staan erbij en keken/kijken ernaar dat gedurende de afgelopen dertig jaar nog altijd een gestage instroom is van allochtonen waarvan je op voorhand weet dat ze kansloos zijn op de arbeidsmarkt? Wie is verantwoordelijk voor de grote achterpoorten in het immigratiebeleid? (als je dat tenminste nog "beleid" kan noemen) Wie is ervoor verantwoordelijk dat integratiebeleid in de afgelopen twintig jaar nooit de aandacht heeft gekregen die het zo broodnodig had? Wie is er bijgevolg voor verantwoordelijk dat een nieuwe generatie allochtonen (opnieuw, sommige groepen) met nog een grotere achterstand op alle gebieden in het onderwijs terecht komt dan de vorige? Wie zal er dan alweer de zwarte piet volledig eenzijdig richting "boze racistische Vlaming" doorschuiven wanneer nog maar eens zal blijken dat dit alweer een verloren generatie is?

Laten we elkaar geen onnozelaar noemen, Filo. Van de zijde van de regerende partijen (en ik tel de tsjeven daar ook bij) moet er nu niet plots "racist" geroepen worden om de malaise te verklaren. Ik geef toe dat vooroordelen best wel een rol zullen spelen, maar deze zijn voor een niet onbelangrijk deel het gevolg van een marginalisering ten gevolge van verregaande nonchalance (ik noem zoiets zelfs ronduit crimineel, zowel t.a.v. de autochtone bevolking als t.a.v. de allochtonen in kwestie) die een bepaalde beeldvorming in de hand heeft gewerkt. En ik ben er bijgevolg ook van overtuigd dat er minstens evenveel VB-kiezers zijn die hun bokshandschoen mikken op dat negligente (en hautaine) establishment, dan er -inderdaad zeer kortzichtig- mikken op de allochtone gemeenschap zelf.

Ik kan plat racisme niet goedpraten, maar kan ook niet staalhard beweren dat ik het niet begrijp. Het beeld van de profiterende, (half-)criminele, achterlijke allochtoon (en we weten allemaal welke allochtone bevolkingsgroepen hiermee bedoeld worden) is er ééntje dat voor een belangrijk stuk door diegenen is in de hand gewerkt die vandaag het luidste staan te kraaien in een zwakke -en zo zal blijken contraproductieve- poging om de burger een schuldgevoel aan te praten. Excuseer me dat ik van het gewauwel van die hoge heren spontaan begin te kokhalzen.

Mocht ik niet nog een grotere afkeer hebben van de VB-tafelspringers, ik had immers allang mijn protest gevoegd bij die andere 1 mio Vlamingen die het ondertussen kotsbeu zijn!

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 00:05   #98
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Wie heeft bepaalde allochtonen (niet �*lle, zo wijzen de schaarse studies toch uit) in de kansarmoede gedumpt? Of beter: wie stonden/staan erbij en keken/kijken ernaar dat gedurende de afgelopen dertig jaar nog altijd een gestage instroom is van allochtonen waarvan je op voorhand weet dat ze kansloos zijn op de arbeidsmarkt? Wie is verantwoordelijk voor de grote achterpoorten in het immigratiebeleid? (als je dat tenminste nog "beleid" kan noemen) Wie is ervoor verantwoordelijk dat integratiebeleid in de afgelopen twintig jaar nooit de aandacht heeft gekregen die het zo broodnodig had? Wie is er bijgevolg voor verantwoordelijk dat een nieuwe generatie allochtonen (opnieuw, sommige groepen) met nog een grotere achterstand op alle gebieden in het onderwijs terecht komt dan de vorige? Wie zal er dan alweer de zwarte piet volledig eenzijdig richting "boze racistische Vlaming" doorschuiven wanneer nog maar eens zal blijken dat dit alweer een verloren generatie is?

Laten we elkaar geen onnozelaar noemen, Filo. Van de zijde van de regerende partijen (en ik tel de tsjeven daar ook bij) moet er nu niet plots "racist" geroepen worden om de malaise te verklaren. Ik geef toe dat vooroordelen best wel een rol zullen spelen, maar deze zijn voor een niet onbelangrijk deel het gevolg van een marginalisering ten gevolge van verregaande nonchalance (ik noem zoiets zelfs ronduit crimineel, zowel t.a.v. de autochtone bevolking als t.a.v. de allochtonen in kwestie) die een bepaalde beeldvorming in de hand heeft gewerkt. En ik ben er bijgevolg ook van overtuigd dat er minstens evenveel VB-kiezers zijn die hun bokshandschoen mikken op dat negligente (en hautaine) establishment, dan er -inderdaad zeer kortzichtig- mikken op de allochtone gemeenschap zelf.

Ik kan plat racisme niet goedpraten, maar kan ook niet staalhard beweren dat ik het niet begrijp. Het beeld van de profiterende, (half-)criminele, achterlijke allochtoon (en we weten allemaal welke allochtone bevolkingsgroepen hiermee bedoeld worden) is er ééntje dat voor een belangrijk stuk door diegenen is in de hand gewerkt die vandaag het luidste staan te kraaien in een zwakke -en zo zal blijken contraproductieve- poging om de burger een schuldgevoel aan te praten. Excuseer me dat ik van het gewauwel van die hoge heren spontaan begin te kokhalzen.

Mocht ik niet nog een grotere afkeer hebben van de VB-tafelspringers, ik had immers allang mijn protest gevoegd bij die andere 1 mio Vlamingen die het ondertussen kotsbeu zijn!
Ik begrijp de reactie van die mensen ook! (maar daarom keur ik ze nog niet goed)
Eén puntje dan om over na te denken:

WIE heeft er belang bij dat er een overschot is op de arbeidsmarkt, zodat syndicaten nog enkel kunnen vechten voor behoud van werkgelegenheid ipv voor verbeteing van koopkracht en arbeidscondities?:

Denk daar eens over na: WIE heeft d�*�*r baat bij??
De regeringen? Néé, want die moeten het budget doen kloppen van Europa en zich onpopulir maken bij de bevolking daarmee:
Denk je echt dat die d�*t niet weten en niet véél liever populair Sinterklaas zouden spelen ipv op de slappe koord te dansen. WIE wint er dan wél bij lagere lonen en zwakke syndicaten? (zwakke syndicaten: iets waar oh, zo toevallig, ook het VB voor opkomt...)
WIE zou d�*t wel kunnen zijn?

WIE richte destijds wervingsbureaus in die landen op, stuurde wervingskaravanen? De regeringen? De partijen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 juni 2006 om 00:31.
Oud 7 juni 2006, 00:19   #99
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door filosoof

Citaat:
Zou het niet eerder hun keuze geweest zijn om bij gelijkgestemden te willen wonen ?
Bij mensen die hun eigen taal spreken, hetzelfde geloof delen.
En is dat dan niet de oorzaak van hun kansarmoede ?
Als er die twee mogelijke redenen zijn, financiële toestand en groepsgebondenheid, denk je dan niet dat het éérst de financiële toestand is die spreekt?
Wat zou voor jou de doorslag geven: in een arme wijk wonen en kunnen rondkomen of elders wonen en het financiëel krap of zeer krap hebben?

Ik woon niet in een "betere buurt", en ik weet waarom..

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 juni 2006 om 00:27.
Oud 7 juni 2006, 06:48   #100
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp de reactie van die mensen ook! (maar daarom keur ik ze nog niet goed)
Eén puntje dan om over na te denken:

WIE heeft er belang bij dat er een overschot is op de arbeidsmarkt, zodat syndicaten nog enkel kunnen vechten voor behoud van werkgelegenheid ipv voor verbeteing van koopkracht en arbeidscondities?:

Denk daar eens over na: WIE heeft d�*�*r baat bij??
De regeringen? Néé, want die moeten het budget doen kloppen van Europa en zich onpopulir maken bij de bevolking daarmee:
Denk je echt dat die d�*t niet weten en niet véél liever populair Sinterklaas zouden spelen ipv op de slappe koord te dansen. WIE wint er dan wél bij lagere lonen en zwakke syndicaten? (zwakke syndicaten: iets waar oh, zo toevallig, ook het VB voor opkomt...)
WIE zou d�*t wel kunnen zijn?

WIE richte destijds wervingsbureaus in die landen op, stuurde wervingskaravanen? De regeringen? De partijen?
WIE ????????????? zeg het dan

wie teert er eerst op al de asiel- en gelukzoekers, op zoek naar een beter leven ?

wie leeft er van :

1. de mensenhandelaars
2. de lokkers met loze beloften op een leven "dolce far niente"
3. zij die er al zijn en de contacten hebben in het buitenland
4. zij die ze hier proberen te houden met alle mogelijke procedures van vzw tot advocaten
5. de organisatoren van schijnhuwelijken

Veel mensen, vooral de sociaal zwakkeren met kleine uitkeringen of pensioentjes van 500 �* 700 euro steekt dat de ogen uit, de beter verdienende burgers en de gegoede burgers zagen straten en wijken verloederen en worden dagdagelijks "de kast opgejaagd" en gaan uiteindelijk stemmen voor een partij die aan die "overlast of problematiek iets wil doen".

VLD en CD&V hebben het ook al begrepen : lees maar de uitlatingen van Leterme en Dewael !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be