![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Als je in de Vlaamse rand woont en je hebt een winkel. Zou jij dan ook Frans praten tegen je klanten als zij dat eisen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() De onderwijstaal blijft Nederlands. Je moet je in het nederlands inschrijven, de meeste cursussen zijn in het nederlands, de meerderheif van de lessen gaan door in het nederlands,... Dat is iets anders dan een taal opdringen aan mensen. Waarom moest een meerderheid onderwezen worden in de taal van een minderheid?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Ja, natuurlijk
![]() Maar het is nu weer bewezen. Belgisch nationalisten nemen het steevast op voor het frans! Laatst gewijzigd door van Maerlant : 3 juni 2006 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Spijskaart= carta �* la carte Sinaasappelsap = zudoranz Ministerie van landsverdediging = ministerie van defentsie. Ik heb spijskaarten gezien, in een "beter" restaurant: alles Frans met hele kleine lettertjes eronder in het Nederlands. Citaat:
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 3 juni 2006 om 11:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() In Brussel, waarschijnlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Neen in N e d e r l a n d.
![]() |
#91 |
|
![]() Blijkbaar speelt u goed in de kaart van het VB, want u maakt van die mythe realiteit...
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() BC is een intolerante belgo-boy. Maar dat wist je al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Dat moet zo, uiteraard, anders klopt de VB-mythologie niet meer.
Is het je misschien opgevallen dat ik verengelsing en verfransing als even ongewenst genoemd heb? Dat past natuurlijk niet in het prentje.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 3 juni 2006 om 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Ik treed wel het standpunt bij dat de al dan niet vermeende verengelsing helemaal niet dat probleem schept zoals dat het geval is met het frans.
'Remember 'la belzjiek sera latien oe ne sera pa''. Daar is zoawat alles mee gezegd. Het Belgisch 'staatsbestel' had (en heeft) steeds de intentie gehad om Vlaanderen te verfransen. Het is dank zij de inspanningen van vele gewone Vlamingen, (die dan uiteraard door de Belgo-boys worden afgeschilderd als anti-Belgisch) dat wij nu nog steeds onze eigen taal spreken en onze eigen cultuur beleven. Indien het van de Belgo-boys had afgehangen waren wij nu allen franstalig. Iemand die dit tegenspreekt, kent niet de juiste geschiedenis van de 'francofone staat België'. Indien België Vlaanderen en haar taal van in den beginne niet had verloochend. Indien B Vlaanderen en haar taal evenwaardig had behandeld als het FR. Indien B Vlaanderen en haar inwoners ook maar op een gelijkwaardige manier behandeld zou hebben als alle andere inwoners van B. Dan was ik nu een uitgesproken 'échte trotse Belg' geweest. Spijtig voor België, zij heeft er anders over beslist. Laatst gewijzigd door job : 3 juni 2006 om 12:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Engels is een mondiale taal nodig in de communicatie met de rest van de wereld. Het Frans is een taal die aan de Vlamingen opgedrongen werd/wordt in een poging VL te verfransen. Of om het men hun woorden te zeggen : te 'verlossen' van hun 'patois'.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 3 juni 2006 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
antw op de volgende stelling : 1. het Nl verloedert niet door het Engels. Engels werkt complementair in deze huidige mondiale wereld. 2. Het FR zou helemaal het NL ook niet verloederd hebben. Noch complementair geweest zijn. Het zou het NL gewoon vervangen hebben.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 3 juni 2006 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN