![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wedden dat Zwette Minou dit weer straal negeert zoals alle moeilijke vragen?
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Soms doe ik ook bijkomend werk in andere hotels of help ik collegas in hun bijkomend werk en heel af en toe help ik in de beste discotheek van het eiland (vampis). Ik leef heel graag in tenerife. Het werk is zwaar en het zijn lange uren, maar de manier van leven is rustiger. Ahoewel ik nog niet helemaal gewoon geworden ben aan de "stiptheid" van de tinerfeños, zou ik in het hectische Vlaanderen niet meer kunnen leven. Die slechtgezindheid heeft altijd op mijn zenuwen gewerkt. Vlaanderen kent het tranquilo-gevoel spijtig genoeg niet. Maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Het enigste dat ik mis is een Safir, stoofvlees en ,je kan lachen, Sinterklaas. Die lekkere chocolade is hier zó duur dat het bijna onbetaalbaar is. En het spijtige is dat mijn Nederlands en Frans achteruit gaan, want als ik Nederlands praat is het een mengeling uit Spaans en Nederlands. Frans praat ik nog nauwelijks, maar ik probeer met de Franse collegas dan ook Frans te praten om het niet helemaal te verliezen. Meestal heb ikdan een aanloopje nodig en dan lukt het wel.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 14 juni 2006 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik overweeg het vrij serieus. I.e. ik wil het nog een paar jaar tijd geven maar als de zaken verder evolueren zoals nu... In de eerste plaats denk ik dan aan NL of eventueel de VS. NL is praktisch het makkelijkst. Niet ver, zelfde taal, werk er al veel en ik moet er maar 3 jaar wonen om Nederlander te worden. De VS heeft dan weer het voordeel dat er nauwelijks moslims zijn en dat het fiscaal klimaat er veel beter is voor mensen die bereid zijn de handen uit de mouwen te steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verhuizen staat vrij natuurlijk, maar ik heb het over gedwongen verhuizen. Daar ben ik tegen. Ook tegen brain-drain. Dus ben ik, consequent, voor het verhogen van de samenlevingstechniek om samenleven mogelijk te maken. Als flaminganten inzien dat ze een minderheid in Vlaanderen zijn, dan zullen ze berijpen dat ze recht hebben op hun Vlaams-gerichte-levensingesteldheid, maar dat ze die niet aan anderen mogen opdringen, net zoals eenieder recht heeft op zijn godsdienst, maar die niet aan anderen mag opleggen: de kern van de godsdienstvrijheid. Daarin ligt het verschil tussen multiculuralisme en fundamentalisme: Vlaamsgezindheid (Vlaamsminnendheid) is een recht, maar geen plicht, zoals flaminganten het graag zouden zien.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 15 juni 2006 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En on topic: emigreren is hier geen optie maar een vaststaand feit. De vraag is niet "of" maar "wanneer". De VS zijn een grote kanshebber, de VAE enkel als werkplaats. Australië, Maleisië en Signapore spreken me ook wel aan; Zuid-Afrika is een uitdaging. Laatst gewijzigd door Sfax : 15 juni 2006 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Belgae ... fortissimi sunt. De slag aan de Samber tegen de Nerviërs en de valstrikken van Ambiorix lagen scherp in zijn geheugen. Bovendien waren de Belgae gemengd Keltisch/Germaans en hadden zij bloeiende handelscontacten met Brittanië
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() De Bello Gallico wel gelezen? Die Ambiorix stelde steeds maar vrede voor, om vervolgens verradelijk de Romeinse legioenen aan te vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij de opportunistische inval van Caesar in Gallië telde dat 5 miljoen inwoners. Daarvan sneuvelden er een miljoen en werden er nog 1 miljoen als slaaf afgevoerd naar Rome. De Pax Romana betekende onderwerping aan Rome en was bedoeld om opgenomen te worden in de persoonlijke propaganda en imago-building van Caesar. Daarom was hij ook zo boos toen Cato zelfmoord pleegde. Dat er nog mensen een onmenselijk totalitair regime als het RR nog beschouwen als "beschaving", is echt verbijsterend.
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Vrede beloven, en dan het de voormalige vijand aanvallen? Wow, echt wel een eervolle tactiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Van de moment dat je met zijn drieën ergens zit, dan beginnen ze te roepen alsof je met een groep van 50man zit te onderonsen. Met mijn nederlands van hetzelfde, als ik in België ben dan praat ik wel nederlands maar regelmatig zit daar dan een spaans woordje tussen, en ik betrap mezelf meer en meer dat ik in het spaans denk, dat is pas een eigenaardige ontdekking. Wat ik voornamelijk mis, échte frieten met stoofvlees (ik heb overlaatst in Madrid nog eens zeer lekkere frietjes met stoofvlees gegeten [tCafeeke: een aanrader voor Giris die écht bier missen op vakantie]), échte chocolade, verse spreuten (hier enkel diepvries), witloof en uiteraard BIER, oooh en zo af en toe "onze noorderburen" ![]() Oooh en die sinterklaas, voor mij dan de speculaas... mmmmm. Maar wat ik niet mis: de regen, de grijsheid, de patatten, de... ![]() ZEE ZON ZAND 8)
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het hier niet betert, en de financiën laten het toe (intrek nemen in ander land kost hopen geld op de wettelijke manier) ben ik weg hier. Onder het motto, het gras is altijd groener aan de overkant, trek ik dan naar Nieuw-Zeeland, Canada of Australië (omwille van de nog aanwezige prachtige natuur). VS ook nog, in bepaalde gebieden. Dan niet voor de direct mooie natuur, wel voor de mensen die ik ginder ken waardoor de drempel tot het vinden van werk een stuk lager is. Eén van DE vereisten om in dat land binnen te raken trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....08#post1756008 http://forum.politics.be/showthread....42#post1757042
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Deze discussie is volslagen onzinnig. Op de gerecupereerde naam en enkele historische claims, is er geen continuïteit tussen de Oude en de 'Nieuwe' Belgen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |