Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2006, 14:59   #81
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Als de flaminganten het zo slecht vinden in België moeten ze zelf maar opkrassen, in plaats van ons volk op te zadelen met structuren die niemand wil.
Black Cat beweert nochtans dat het de flaminganten zijn die beweren dat de belgicisten moeten verhuizen. Ik heb hem meermaals op het tegendeel gewezen en zie: het is weer van dat.

Wedden dat Zwette Minou dit weer straal negeert zoals alle moeilijke vragen?
Oud 14 juni 2006, 18:11   #82
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Een onafhankelijk Vlaanderen op de Zuidpool. Prima.

In België wonen Belgen.
En zij spreken Belgisch........
Oud 14 juni 2006, 18:26   #83
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Terug naar het 4e leerjaar dan, ik ben de lagere schoolbanken al een tijdje ontgroeit, ik weet niet zo goed meer het programma per jaar...
't Was toen mijn favoriete onderwijzer, vandaar dat ik het nog weet
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 18:50   #84
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Hier van hetzelfde laken een pak. Nooit problemen gehad.

Trouwens hoe is het om op Tenerife te leven? Werk je in de toeristische sector?
Ik werk in een hotel met enkel duitstalige klanten als kinderanimator en vanaf volgend jaar aan de receptie van dat hotel.
Soms doe ik ook bijkomend werk in andere hotels of help ik collegas in hun bijkomend werk en heel af en toe help ik in de beste discotheek van het eiland (vampis).
Ik leef heel graag in tenerife. Het werk is zwaar en het zijn lange uren, maar de manier van leven is rustiger.

Ahoewel ik nog niet helemaal gewoon geworden ben aan de "stiptheid" van de tinerfeños, zou ik in het hectische Vlaanderen niet meer kunnen leven. Die slechtgezindheid heeft altijd op mijn zenuwen gewerkt.
Vlaanderen kent het tranquilo-gevoel spijtig genoeg niet.

Maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.

Het enigste dat ik mis is een Safir, stoofvlees en ,je kan lachen, Sinterklaas. Die lekkere chocolade is hier zó duur dat het bijna onbetaalbaar is.

En het spijtige is dat mijn Nederlands en Frans achteruit gaan, want als ik Nederlands praat is het een mengeling uit Spaans en Nederlands.
Frans praat ik nog nauwelijks, maar ik probeer met de Franse collegas dan ook Frans te praten om het niet helemaal te verliezen. Meestal heb ikdan een aanloopje nodig en dan lukt het wel.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 14 juni 2006 om 18:52.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 21:00   #85
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Men spreekt van de splitsing van het land maar niemand heeft over die andere alternatief gesproken : gewoon het land verlaten.

Waarom het land verlaten? Vlaams-Nationalisten zullen akkoord met me gaan als ik zeg dat België vierkant draait, dat we in een kutland zonder zekere toekomst. Het probleem is is dat ik de splitsing van het land niet als een oplossing. België verlaten zou zijn voordelen hebben : u verlaat het land, u verandert uw nationaliteit en neemt de nationaliteit van uw nieuw land. Met de tijd zal u alle interesse voor België of Vlaanderen verliezen. Bovendien zijn er genoeg plekjes ter wereld waar het beter gaat dan hier.

Hebt u al gedacht het land te verlaten? Zou u het doen en wat zou u willen zeggen tegen de Vlamingen die nu al in het buitenland leven?

Ik overweeg het vrij serieus. I.e. ik wil het nog een paar jaar tijd geven maar als de zaken verder evolueren zoals nu...

In de eerste plaats denk ik dan aan NL of eventueel de VS.

NL is praktisch het makkelijkst. Niet ver, zelfde taal, werk er al veel en ik moet er maar 3 jaar wonen om Nederlander te worden.

De VS heeft dan weer het voordeel dat er nauwelijks moslims zijn en dat het fiscaal klimaat er veel beter is voor mensen die bereid zijn de handen uit de mouwen te steken.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 10:32   #86
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik overweeg het vrij serieus. I.e. ik wil het nog een paar jaar tijd geven maar als de zaken verder evolueren zoals nu...

In de eerste plaats denk ik dan aan NL of eventueel de VS.

NL is praktisch het makkelijkst. Niet ver, zelfde taal, werk er al veel en ik moet er maar 3 jaar wonen om Nederlander te worden.

De VS heeft dan weer het voordeel dat er nauwelijks moslims zijn en dat het fiscaal klimaat er veel beter is voor mensen die bereid zijn de handen uit de mouwen te steken.
Nederland lijkt me inderdaad de beste oplossing voor de Vlamingen net als Frankrijk me de beste oplossing voor de Franstaligen lijkt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 10:44   #87
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Black Cat beweert nochtans dat het de flaminganten zijn die beweren dat de belgicisten moeten verhuizen. Ik heb hem meermaals op het tegendeel gewezen en zie: het is weer van dat.

Wedden dat Zwette Minou dit weer straal negeert zoals alle moeilijke vragen?
"Verhuizen" heb ik gecopieerd uit een flamingante post, daar kan je dus moeilijk naastkijken.

Verhuizen staat vrij natuurlijk, maar ik heb het over gedwongen verhuizen. Daar ben ik tegen. Ook tegen brain-drain.

Dus ben ik, consequent, voor het verhogen van de samenlevingstechniek om samenleven mogelijk te maken. Als flaminganten inzien dat ze een minderheid in Vlaanderen zijn, dan zullen ze berijpen dat ze recht hebben op hun Vlaams-gerichte-levensingesteldheid, maar dat ze die niet aan anderen mogen opdringen, net zoals eenieder recht heeft op zijn godsdienst, maar die niet aan anderen mag opleggen: de kern van de godsdienstvrijheid.

Daarin ligt het verschil tussen multiculuralisme en fundamentalisme: Vlaamsgezindheid (Vlaamsminnendheid) is een recht, maar geen plicht, zoals flaminganten het graag zouden zien.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 15 juni 2006 om 10:46.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 11:10   #88
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Wel we bestonde al in den tijd van de Romeinen. Voor Caesar waren de Belgae geen abstractie maar heel concreet: de dapperste onder de galliërs. En dat we er nog zijn zeg wel wat.
Passeer dan eens in het 4de middelbaar Latijn, waar ze normaal de geschriften van de Juul behandelen, en stel daar vast dat die "dappersten" een slechte vertaling is. De Belgen waren in Gallia het verste verwijderd van het centrum van de beschaving (Rome) en werden bijgevolg gebrandmerkt als de grootste "wilden" of "barbaren".

En on topic: emigreren is hier geen optie maar een vaststaand feit. De vraag is niet "of" maar "wanneer". De VS zijn een grote kanshebber, de VAE enkel als werkplaats. Australië, Maleisië en Signapore spreken me ook wel aan; Zuid-Afrika is een uitdaging.

Laatst gewijzigd door Sfax : 15 juni 2006 om 11:13.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 11:18   #89
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Passeer dan eens in het 4de middelbaar Latijn, waar ze normaal de geschriften van de Juul behandelen, en stel daar vast dat die "dappersten" een slechte vertaling is. De Belgen waren in Gallia het verste verwijderd van het centrum van de beschaving (Rome) en werden bijgevolg gebrandmerkt als de grootste "wilden" of "barbaren".
Onnozelaar! Nu ook al revisionist geworden (van de geschiedenis van Galliê dan)?

Belgae ... fortissimi sunt. De slag aan de Samber tegen de Nerviërs en de valstrikken van Ambiorix lagen scherp in zijn geheugen.

Bovendien waren de Belgae gemengd Keltisch/Germaans en hadden zij bloeiende handelscontacten met Brittanië
Oud 15 juni 2006, 11:19   #90
van Maerlant

Standaard

De Bello Gallico wel gelezen? Die Ambiorix stelde steeds maar vrede voor, om vervolgens verradelijk de Romeinse legioenen aan te vallen.
Oud 15 juni 2006, 11:27   #91
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De Bello Gallico wel gelezen? Die Ambiorix stelde steeds maar vrede voor, om vervolgens verradelijk de Romeinse legioenen aan te vallen.
"verraderlijk"? Ambiorix gebruikte de tactieken die hij voor handen had. De Romeinen waren wel de imperialisten.

Bij de opportunistische inval van Caesar in Gallië telde dat 5 miljoen inwoners. Daarvan sneuvelden er een miljoen en werden er nog 1 miljoen als slaaf afgevoerd naar Rome.

De Pax Romana betekende onderwerping aan Rome en was bedoeld om opgenomen te worden in de persoonlijke propaganda en imago-building van Caesar.

Daarom was hij ook zo boos toen Cato zelfmoord pleegde.

Dat er nog mensen een onmenselijk totalitair regime als het RR nog beschouwen als "beschaving", is echt verbijsterend.
Oud 15 juni 2006, 11:32   #92
van Maerlant

Standaard

Vrede beloven, en dan het de voormalige vijand aanvallen? Wow, echt wel een eervolle tactiek.
Oud 15 juni 2006, 12:05   #93
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht

En on topic: emigreren is hier geen optie maar een vaststaand feit. De vraag is niet "of" maar "wanneer". De VS zijn een grote kanshebber, de VAE enkel als werkplaats. Australië, Maleisië en Signapore spreken me ook wel aan; Zuid-Afrika is een uitdaging.
Uit uw lijst spreken de VS en Australië me vooral wel aan.
Oud 15 juni 2006, 12:21   #94
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Ik werk in een hotel met enkel duitstalige klanten als kinderanimator en vanaf volgend jaar aan de receptie van dat hotel.
Soms doe ik ook bijkomend werk in andere hotels of help ik collegas in hun bijkomend werk en heel af en toe help ik in de beste discotheek van het eiland (vampis).
Ik leef heel graag in tenerife. Het werk is zwaar en het zijn lange uren, maar de manier van leven is rustiger.

Ahoewel ik nog niet helemaal gewoon geworden ben aan de "stiptheid" van de tinerfeños, zou ik in het hectische Vlaanderen niet meer kunnen leven. Die slechtgezindheid heeft altijd op mijn zenuwen gewerkt.
Vlaanderen kent het tranquilo-gevoel spijtig genoeg niet.

Maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.

Het enigste dat ik mis is een Safir, stoofvlees en ,je kan lachen, Sinterklaas. Die lekkere chocolade is hier zó duur dat het bijna onbetaalbaar is.

En het spijtige is dat mijn Nederlands en Frans achteruit gaan, want als ik Nederlands praat is het een mengeling uit Spaans en Nederlands.
Frans praat ik nog nauwelijks, maar ik probeer met de Franse collegas dan ook Frans te praten om het niet helemaal te verliezen. Meestal heb ikdan een aanloopje nodig en dan lukt het wel.
Ik begrijp wat je bedoelt, de stressvrije spaanse mentaliteit, enkel roepen ze hier ipv te praten, daar kan ik dan weer de daken van op lopen.
Van de moment dat je met zijn drieën ergens zit, dan beginnen ze te roepen alsof je met een groep van 50man zit te onderonsen.

Met mijn nederlands van hetzelfde, als ik in België ben dan praat ik wel nederlands maar regelmatig zit daar dan een spaans woordje tussen, en ik betrap mezelf meer en meer dat ik in het spaans denk, dat is pas een eigenaardige ontdekking.

Wat ik voornamelijk mis, échte frieten met stoofvlees (ik heb overlaatst in Madrid nog eens zeer lekkere frietjes met stoofvlees gegeten [tCafeeke: een aanrader voor Giris die écht bier missen op vakantie]), échte chocolade, verse spreuten (hier enkel diepvries), witloof en uiteraard BIER, oooh en zo af en toe "onze noorderburen" . Er zullen nog wel dingen zijn maar dat zijn zowat de belangrijkste.
Oooh en die sinterklaas, voor mij dan de speculaas... mmmmm.

Maar wat ik niet mis: de regen, de grijsheid, de patatten, de...

ZEE ZON ZAND 8)
Oud 15 juni 2006, 12:41   #95
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Als het hier niet betert, en de financiën laten het toe (intrek nemen in ander land kost hopen geld op de wettelijke manier) ben ik weg hier. Onder het motto, het gras is altijd groener aan de overkant, trek ik dan naar Nieuw-Zeeland, Canada of Australië (omwille van de nog aanwezige prachtige natuur). VS ook nog, in bepaalde gebieden. Dan niet voor de direct mooie natuur, wel voor de mensen die ik ginder ken waardoor de drempel tot het vinden van werk een stuk lager is. Eén van DE vereisten om in dat land binnen te raken trouwens.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 12:51   #96
Tantist

Standaard

Citaat:
"Verhuizen" heb ik gecopieerd uit een flamingante post, daar kan je dus moeilijk naastkijken.
Over niet naast kijken gesproken, jij met je hele oneerlijke ingesteldheid doet dat dus wel he...

http://forum.politics.be/showthread....08#post1756008

http://forum.politics.be/showthread....42#post1757042
Oud 15 juni 2006, 12:51   #97
Tantist

Standaard

Citaat:
Over niet naast kijken gesproken, jij met je hele oneerlijke ingesteldheid doet dat dus wel he...

http://forum.politics.be/showthread....08#post1756008

http://forum.politics.be/showthread....42#post1757042
En wedden dat het weer stil gaat worden...
Oud 15 juni 2006, 13:11   #98
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onnozelaar! Nu ook al revisionist geworden (van de geschiedenis van Galliê dan)?

Belgae ... fortissimi sunt. De slag aan de Samber tegen de Nerviërs en de valstrikken van Ambiorix lagen scherp in zijn geheugen.

Bovendien waren de Belgae gemengd Keltisch/Germaans en hadden zij bloeiende handelscontacten met Brittanië
1. Caesar schreef inderdaad dat de Belgae de dappersten van alle Galliërs waren, maar dat had op zich weinig te maken met de weerstand die hij ondervond. Waarom waren zij dan de dappersten? Wel, 'propterea quod absunt longissime a cultu atque humanitate Provinciae', omdat ze het verst verwijderd waren van de cultuur en de menselijkheid, i.e. de beschaving, van de (toenmalige) Provence. Ze waren de dappersten omdat ze nu eenmaal de grootste barbaren waren. Bovendien was er een reden waarom Caesar dat schreef, namelijk dat hij een aantal keren daar met opstanden en nederlagen te maken had gehad en dan kon hij uiteraard niet gaan schrijven dat het een stel duivenmelkers was, maar had hij er alle belang bij hun kracht en moed te overdrijven (een oude rethorische truc).

2. Deze discussie is volslagen onzinnig. Op de gerecupereerde naam en enkele historische claims, is er geen continuïteit tussen de Oude en de 'Nieuwe' Belgen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 13:20   #99
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Ik begrijp wat je bedoelt, de stressvrije spaanse mentaliteit, enkel roepen ze hier ipv te praten, daar kan ik dan weer de daken van op lopen.
Van de moment dat je met zijn drieën ergens zit, dan beginnen ze te roepen alsof je met een groep van 50man zit te onderonsen.

Met mijn nederlands van hetzelfde, als ik in België ben dan praat ik wel nederlands maar regelmatig zit daar dan een spaans woordje tussen, en ik betrap mezelf meer en meer dat ik in het spaans denk, dat is pas een eigenaardige ontdekking.

Wat ik voornamelijk mis, échte frieten met stoofvlees (ik heb overlaatst in Madrid nog eens zeer lekkere frietjes met stoofvlees gegeten [tCafeeke: een aanrader voor Giris die écht bier missen op vakantie]), échte chocolade, verse spreuten (hier enkel diepvries), witloof en uiteraard BIER, oooh en zo af en toe "onze noorderburen" . Er zullen nog wel dingen zijn maar dat zijn zowat de belangrijkste.
Oooh en die sinterklaas, voor mij dan de speculaas... mmmmm.

Maar wat ik niet mis: de regen, de grijsheid, de patatten, de...

ZEE ZON ZAND 8)
Wat is eigenlijk een "Giri"?
Oud 15 juni 2006, 13:28   #100
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
En zij spreken Belgisch........
Op z'n Belgisch zeker en vast.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be