Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2006, 15:33   #81
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Toen ik dat artikel eerst las in De Standaard werd er vanaf regel drie al geroepen dat er geen enkele aanwijzing is dat het om medisch toerisme ging.

Echt De Morgen geworden, die standaard.

En De Tijd is sinds kort overgenomen door het Belzen grootkapitaal. Tijd voor een nieuwe krant...
Je hebt volkomen gelijk, omdat een krant de feiten geeft doet dat af aan haar kwaliteit en moeten er nieuwe kranten komen.
Dit is een trend die zich voortzet, als een krant iets schrijft waar je niet mee akkoord gaat ook al zijn het feiten dan is diezelfde krant niet objectief.
Ik vind dat allemaal maar zwak. Als dit artikel niet op de voorpagina had gestaan maar ergens achterin getuigde dat ook van de subjectiviteit enz....
Zwakke argumenten en insinuaties die niet tegen de feiten opwegen
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:37   #82
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Geef mij maar een zo objectief mogelijke krant. De feiten spreken voor zich.

De inkleuring doe je zelf. En de dingen die je niet wil lezen, lees je gewoon niet maar staan er toch in, zodat je kunt beseffen dat er nog dingen zijn in de wereld die ook belangrijk zijn, ook al zijn ze niet jou ding.

Daarbij, als je het wil weten, ik lees De Standaard en vind die véél objectiever dan De Morgen.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:38   #83
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Geef mij maar een zo objectief mogelijke krant. De feiten spreken voor zich.

De inkleuring doe je zelf. En de dingen die je niet wil lezen, lees je gewoon niet maar staan er toch in, zodat je kunt beseffen dat er nog dingen zijn in de wereld die ook belangrijk zijn, ook al zijn ze niet jou ding.

Daarbij, als je het wil weten, ik lees De Standaard en vind die véél objectiever dan De Morgen.
Volledig mee akkoord. De standaar geeft zowel kritiek op links al op rechts. Ik vind het daarom erg zwak om de objectiveit van een krant dan als argument te gebruiken
Oud 17 juni 2006, 15:49   #84
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

[Lucas, hoofdstuk 10]

[30] Toen vertelde Jezus hem het volgende: ‘Er was eens iemand die van Jeruzalem naar Jericho reisde en onderweg werd overvallen door rovers, die hem zijn kleren uittrokken, hem mishandelden en hem daarna halfdood achterlieten.

[31] Toevallig kwam er een priester langs, maar toen hij het slachtoffer zag liggen, liep hij met een boog om hem heen.

[32] Er kwam ook een Leviet langs, maar bij het zien van het slachtoffer liep ook hij met een boog om hem heen.

[33] Een Samaritaan echter, die op reis was, kreeg medelijden toen hij hem zag liggen.

[34] Hij ging naar de gewonde man toe, goot olie en wijn over zijn wonden en verbond ze. Hij zette hem op zijn eigen rijdier en bracht hem naar een logement, waar hij voor hem zorgde.

[35] De volgende morgen gaf hij twee denarie aan de eigenaar en zei: “Zorg voor hem, en als u meer kosten moet maken, zal ik u die op mijn terugreis vergoeden.”

[36] Wie van deze drie is volgens u de naaste geworden van het slachtoffer van de rovers?’

[37] De wetgeleerde zei: ‘De man die medelijden met hem heeft getoond.’ Toen zei Jezus tegen hem: ‘Doet u dan voortaan net zo.’
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 16:13   #85
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
[Lucas, hoofdstuk 10]

[30] Toen vertelde Jezus hem het volgende: ‘Er was eens iemand die van Jeruzalem naar Jericho reisde en onderweg werd overvallen door rovers, die hem zijn kleren uittrokken, hem mishandelden en hem daarna halfdood achterlieten.

[31] Toevallig kwam er een priester langs, maar toen hij het slachtoffer zag liggen, liep hij met een boog om hem heen.

[32] Er kwam ook een Leviet langs, maar bij het zien van het slachtoffer liep ook hij met een boog om hem heen.

[33] Een Samaritaan echter, die op reis was, kreeg medelijden toen hij hem zag liggen.

[34] Hij ging naar de gewonde man toe, goot olie en wijn over zijn wonden en verbond ze. Hij zette hem op zijn eigen rijdier en bracht hem naar een logement, waar hij voor hem zorgde.

[35] De volgende morgen gaf hij twee denarie aan de eigenaar en zei: “Zorg voor hem, en als u meer kosten moet maken, zal ik u die op mijn terugreis vergoeden.”

[36] Wie van deze drie is volgens u de naaste geworden van het slachtoffer van de rovers?’

[37] De wetgeleerde zei: ‘De man die medelijden met hem heeft getoond.’ Toen zei Jezus tegen hem: ‘Doet u dan voortaan net zo.’
Ach, Vlaanderen moet voor hen alleen katholiek blijven als het hen goed uitkomt...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 23:33   #86
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Toch goed dat Desiderius zijn post heeft gedaan he... nu kan je mij nog voor egoïst gaat verslijten ook.

Hallucinant...
Ik ken u niet maar wie het schoentje past trekt het aan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 23:52   #87
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
En wie gaat dat betalen? Bent u dan wel zo democratisch om de belgen zelf op hun belastingformulier te laten aankruisen of ze dat mee willen sponsoren of niet?
SCHITTEREND idee !! Maakt ineens komaf met de linkse ziekte om heel vrijgevig te zijn met het geld van anderen. Wie altijd de mond vol heeft over solidariteit met jan en alleman kan dan meteen de daad bij het woord voeren. Men mag dan wel niet nalaten om deze brave zielen een paar procentjes extra aan te rekenen. Hoe zouden we dit noemen ? De vrijwillige multicul-bijdrage ?
Oud 18 juni 2006, 00:01   #88
The B@ron
Burger

Standaard

Citaat:
'Wie gaat dat betalen'... het ultieme cliché.

Besef je eigenlijk dat er mensen STERVEN als je die paar euro per jaar er niet voor over hebt?!
Ja en ? Sterven doen we allemaal, vroeg of laat. Die mensen zouden dan ook gestorven zijn aan hun ziekte in hun land van herkomst. Als we jouw redenering volgen, moet iedereen met een levensbedreigende ziekte hier zomaar toegang krijgen om zich gratis te laten behandelen. Zeg dan maar dag met het handje tegen onze befaamde sociale zekerheid. Elke Euro die uitgegeven wordt aan een illegaal is een Euro die niet kan gebruikt worden voor de eigen mensen die mee betaald hebben om die sociale zekerheid in stand te houden. Ik noem dit gewoon diefstal.
Oud 18 juni 2006, 00:15   #89
The B@ron
Burger

Standaard

Citaat:
Hoe wereldvreemd is rechts eigenlijk wel niet wanneer het denkt dat de barbaarse horden aan de poorten staan
Hoe kwaadwillig is links als ze blijven beweren dat dit niet het geval is ?
Oud 18 juni 2006, 00:20   #90
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je hebt hier een punt.

Niet de belastingbetaler zweert de eed van Hyppocratis, maar wel de artsen.

Paulus.
geneeskunde verrichten zonder de eed van Hippocrates af te leggen wordt zelf ook bestraft met gevangenisstraf. Je hebt dus 2 situaties

-arts legt de eed niet af -> mag geen geneeskunde verrichten tout court
-arts legt de eed af -> is VERPLICHT iedereen te helpen of hij gaat naar de gevangenis (zonder langs start te passeren).
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 00:28   #91
The B@ron
Burger

Standaard

Citaat:
Weer een grandieuze overdrijving, compleet naast de kwestie eigenlijk. Het draait hier om mensen die bij Belgische dokters aankloppen voor Belgische steun die in BELGIE gaan sterven als ze geen dringende hulp krijgen. Zo simpel is het. Belachelijke extrapolaties doen niks anders dan het debat verzieken.

Maar ja, het debat verzieken, en het beetje menselijkheid dat nog rest in onze maatschappij vervangen voor koud materialistisch egoïsme, daar heb je geen probleem mee he?
Voor zover ik weet hebben die mensen die ziekte niet HIER opgelopen. Het zou iets anders zijn indien iemand het slachtoffer wordt van bv een verkeersongeval. Materialistisch egoïsme ? We moeten (bijna) allemaal hard werken voor ons dagelijks brood, mijn beste. Parasitisme kunnen we missen als kiespijn. Niemand belet jou trouwens om jouw waarschijnlijk riante inkomen af te staan aan de verworpenen der aarde. Dat is een vrije keuze. Wie naar hier komt om zich gratis te laten behandelen op kosten van de belastingbetaler, doet dit met het geld van mensen die die vrije keuze niet hebben.
Oud 18 juni 2006, 17:12   #92
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Voor zover ik weet hebben die mensen die ziekte niet HIER opgelopen. Het zou iets anders zijn indien iemand het slachtoffer wordt van bv een verkeersongeval.
Wat denk je nu? Dat er buslijnen worden ingelegd voor mensen die in een ander land levensbedreigend ziek of gewond worden en deze dan allemaal naar hier worden getransporteerd, om van de gigantisch gulle hardwerkende Vlaming te profiteren?
Oud 18 juni 2006, 17:14   #93
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Ja en ? Sterven doen we allemaal, vroeg of laat. Die mensen zouden dan ook gestorven zijn aan hun ziekte in hun land van herkomst. Als we jouw redenering volgen, moet iedereen met een levensbedreigende ziekte hier zomaar toegang krijgen om zich gratis te laten behandelen. Zeg dan maar dag met het handje tegen onze befaamde sociale zekerheid. Elke Euro die uitgegeven wordt aan een illegaal is een Euro die niet kan gebruikt worden voor de eigen mensen die mee betaald hebben om die sociale zekerheid in stand te houden. Ik noem dit gewoon diefstal.
Rechts schijnt te denken dat het voor hen om hier te geraken even makkelijk is als voor ons om daar geraken...
Oud 18 juni 2006, 19:00   #94
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe kwaadwillig is links als ze blijven beweren dat dit niet het geval is ?
Je beseft toch dat de grootste migratiestromen binnen de 3de Wereld zelf zijn en dat er heel wat natuurlijke hindernissen zijn die die barbaarse horden afhouden he?
Oud 18 juni 2006, 19:26   #95
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Dat stukje van 'racistisch' was dan ook niet op u als persoonlijke aanval bedoeld. Merkt u zelf ook op, dat telkens iemand iets durft zeggen over iets als dat kan geklasseerd worden als 'eigen volk eerst' je automatisch als VB-stemmer en racistisch uitgekafferd wordt. Dit is spijtig genoeg een bijna algemene tendens aan het worden waardoor dialoog bijna compleet onmogelijk wordt.
En daar ligt de fout zowel bij het VB als de linkse tegenstanders. Het VB trekt dit thema naar zich toe als geen ander.
Terwijl links iedereen die iets meer realistisch is over problemen met migranten als VB'er wordt bestempeld. Terwijl het net zei (de realisten, niet noodzakelijk de Vb'er) zijn die op een constructieve manier aan de toekomst kunnen bouwen en het migrantenprobleem aan kunnen pakken.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 18 juni 2006 om 19:26.
Oud 18 juni 2006, 21:42   #96
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
En daar ligt de fout zowel bij het VB als de linkse tegenstanders. Het VB trekt dit thema naar zich toe als geen ander.
Terwijl links iedereen die iets meer realistisch is over problemen met migranten als VB'er wordt bestempeld. Terwijl het net zei (de realisten, niet noodzakelijk de Vb'er) zijn die op een constructieve manier aan de toekomst kunnen bouwen en het migrantenprobleem aan kunnen pakken.
en laat me raden: de realisten zijn diegenen die volledig met jou instemmen, alle anderen zijn of 'linksen' of VB'er.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 22:14   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk je nu? Dat er buslijnen worden ingelegd voor mensen die in een ander land levensbedreigend ziek of gewond worden en deze dan allemaal naar hier worden getransporteerd, om van de gigantisch gulle hardwerkende Vlaming te profiteren?
Bwa, als illegalen erin slagen om maar hun land van herkomst op verlof te gaan zal het omgekeerd ook wel lukken denk ik.
Onlangs niet gehoord van het busongeval met Marokkanen ?
Daar waren ook een paar mensen bij die op familiebezoek kwamen naar België.
Zo een probleem om hier te geraken is het heus niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 22:29   #98
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Bwa, als illegalen erin slagen om maar hun land van herkomst op verlof te gaan zal het omgekeerd ook wel lukken denk ik.
Onlangs niet gehoord van het busongeval met Marokkanen ?
Daar waren ook een paar mensen bij die op familiebezoek kwamen naar België.
Zo een probleem om hier te geraken is het heus niet.
Dit verbaast je misschien, maar in verhouding tot de rest van de wereldbevolking:

- is Marokko dichtbij
- is de kost om hier te geraken voor een Marokkaan redelijk realiseerbaar

Toch, bedankt om mijn punt te illustreren.
Oud 18 juni 2006, 23:14   #99
willem1940NLD

Standaard

Marokkanen zijn hier doorgaans niet illegaal; te vaak worden dingen door elkaar gehaald, zie ik in veel draden.

Ik zou het zéér fout vinden om illegalen ziek terug te sturen.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 06:29   #100
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
en laat me raden: de realisten zijn diegenen die volledig met jou instemmen, alle anderen zijn of 'linksen' of VB'er.
Nee, ik respecteer ieders mening.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be