Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2006, 21:51   #81
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Maar in een ideale (!) situatie, waar iedereen even gelukkig is, daar werken grote landen simpelweg efficiënter. Daarvoor hoeft men geen hogere wiskunde te hebben gestudeerd.
en euhm... op welke natuurwet baseer jij je? ik baseer me op de wetten van tijd en ruimte. En die zeggen mij: hoe groter de afstand tussen het centraal bestuur en de verste uithoek van het rijk, hoe minder efficiënt dat bestuur kan opereren in die uithoek.
Oud 21 juni 2006, 22:36   #82
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Die uitspraak van Churchill is niet tegen de democratie gericht, maar gaat erom dat de gemiddelde kiezer alleen maar kiest voor wat hem het beste lijkt en niet voor wat het beste is. Dat zijn 2 essentieel verschillende dingen.

Citaat:
vooral: imperialisme. Door imperia die dezelfde argumenten hadden als jij propageert.
Grote landen zijn niet per definitie imperialisten. Alleen denkt iedereen dat, omdat ze overal een zekere mate van invloed hebben. Imperialisme is trouwens een zeer geladen woord dat een heel negatieve connotatie heeft gekregen. Ik ben trouwens geen imperialist, maar ik ben wel voorstander van een federale staat in Europa die op bepaalde bevoegdheden heeft en op dat vlak alle lidstaten boven staat. En uiteraard ook zijn invloed in de wereld ten goede gebruikt (zoals in Conge en Kosovo).

Citaat:
en euhm... op welke natuurwet baseer jij je? ik baseer me op de wetten van tijd en ruimte. En die zeggen mij: hoe groter de afstand tussen het centraal bestuur en de verste uithoek van het rijk, hoe minder efficiënt dat bestuur kan opereren in die uithoek.
Dat had inderdaad opgegaan voor een rijk uit de 19de nog zelfs. Maar als je kijkt naar de moderne communicatie middelen, dan weet je dat dat vandaag de dag niet meer opgaat.
Oud 21 juni 2006, 23:06   #83
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Die uitspraak van Churchill is niet tegen de democratie gericht, maar gaat erom dat de gemiddelde kiezer alleen maar kiest voor wat hem het beste lijkt en niet voor wat het beste is. Dat zijn 2 essentieel verschillende dingen.
aha, en jij gaat bepalen wat het beste is? Al goed dat uw stem even weinig weegt op de besluitvorming als de mijne dan, want anders zouden we nu in een Vierde Rijk leven.

Citaat:
Grote landen zijn niet per definitie imperialisten. Alleen denkt iedereen dat, omdat ze overal een zekere mate van invloed hebben.
Ik ken niet zoveel voorbeelden van grote staten die zich niet imperialistisch gedroegen hoor.

Citaat:
Imperialisme is trouwens een zeer geladen woord dat een heel negatieve connotatie heeft gekregen. Ik ben trouwens geen imperialist, maar ik ben wel voorstander van een federale staat in Europa die op bepaalde bevoegdheden heeft en op dat vlak alle lidstaten boven staat.
Een imperium dus.

Citaat:
En uiteraard ook zijn invloed in de wereld ten goede gebruikt (zoals in Conge en Kosovo).

U leeft dus echt in dromenland. Het EU project is alles behalve ten goede voor de wereld.

Dat had inderdaad opgegaan voor een rijk uit de 19de nog zelfs. Maar als je kijkt naar de moderne communicatie middelen, dan weet je dat dat vandaag de dag niet meer opgaat
Oud 23 juni 2006, 10:47   #84
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
daar heb je gelijk in, maar feit blijft wel dat enkele honderdduizenden mensen op straat kwamen om het originele statuut te ondersteunen. Dat mensen op straat komen voor zoiets 'voorbijgestreeft' als het natiebesef, en dan nog met zovelen, is toch wel een veeg teken.
Ach Pelgrim ,ze willen me hier doodslaan met de eis voor een referendum.
Maar het ging nu net over een referendum, waarin de uitslag met hoeveel (zeventig ??) procent duidelijk de volkswil uitdrukt...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be