![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nu zijn we het er denk ik toch al over eens dat het niet zozeer aan de moslims ligt.
Het ligt vooral bij onze perceptie denk ik. Als de wet rituele slachtingen zou toelaten, met een minimum aan respect voor de dieren (ze geen half uur laten creperen en dat gebeurd ook niet bij moslims), zou eigenlijk het probleem opgelost zijn dus. Die diervriendelijkheid moet er inderdaad ook zijn. Maar het koken van kreeft (mmmm, lekker!) is uiteindelijk niet diervriendelijk(bij de keel oversnijden loop je gewoon leeg en heb je enkel aan je keel pijn, koken is iets gruwelijker, maar wel een paar seconden sneller). Het gaat hem dus om onze perceptie. Wat je vergelijking met je eigen godsdienst betreft: honden stelen uit anderen hun huis is diefstal. De wetten van de seculiere staat staan nog steeds boven die van jou religie. Tenzij die seculiere staat het bezit van honden verbiedt natuurlijk, dan kunnen we erover praten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onthoud vooral de kernzin jongens: al wie tegen ons is, is een racist en een neofascist in dienst van het mondiaal kapitalisme.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, maar ondanks het vooraf aankondigen, is de controle zowel op wijze van slachtenn, gezondhied van het dier, hiegiene van de slachtplaats onbestaande. Dit in tegenstellingen tot de rituele slachtingen waar er veel op de loer liggen om wat te kunnen aanklagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
nepper ![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat die volksgezondheid betreft: elke week wordt het huisvuil opgehaald hoor. En waarom geld geven aan minder bedeelden als je zelf amper genoeg hebt om rond te komen? Een schaap kopen en slachten is dan een betere investering: feest én eten in een keer.
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder verbiedt onze wet het slachten van mensen en is het recht op godsdienstvrijheid daaraan ondergeschikt. Vraag het maar aan de Raad van State. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Mijn zus werkt in een slachthuis, er zijn verdorie veel en harde controles, maar de rituele thuisslachter MAG niet gecontroleerd worden zeker. Laat staan dat iemand zegt dat het anders kan, of zelfs zou moeten... En blijven zagen dat het vb groeit... niet moeilijk met zulke beslissingen en uitspraken die je hier soms te lezen krijgt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
ze hebben geen gevoel en zo.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 Toevallig kunnen de acties van deze rituele slachting wel onder goede controle staan omdat de dag en de mensen gekend zijn. Deze mensen hebben een executieve waar de overheid mee kan overleggen. Ik heb nog nooit gehoord van een executieve van mensen die thuis illegaal een varken de keel omdraaien. Indien het echter opgemerkt wordt dat een varken thuis geslacht wordt door eender wie, dan is dat vervolgbaar, en indien het niet opgemerkt wordt nog altijd illegaal. Ik heb zo'n beetje het gevoel dat je zegt dat moord maar aanvaardbaar moet worden omdat we bij sommige zaken toch geen lijk of dader vinden.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zouden deze rituele religieuze gebruiken dan ook boven de andere wetten staan? Misschien kan men aan de Raad eens gaan vragen of het eveneens is toegestaan je overspelige vrouw te stenigen, zweepslagen toe te dienen, van dieven handen en voeten af te kappen: ook dit zijn allemaal religieuze verplichtingen binnen islam. Hoe gaat de Raad van State daarmee omgaan? Indien de chinese gemeenschap in dit land nu eens terug zou beginnen met het inbinden van vrouwenvoetjes, zal de Raad van State dan beslissen dat culturele gebruiken primeren boven de hier bestaande wetten, net zoals ze dat met de rituele slachtingen doen? Want geef toe: welke religieuze wetten primeren op de seculiere wetten en wanneer? Wie bepaalt dat?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Schepen
|
![]() Jongens jongens toch, wat een discussie.
Bij de volgende zwarte zondag gaat men zich weer afvragen hoe het toch mogelijk is dat het Vlaams Belang erop vooruitgaat. Ik zou zeggen, dat de raad en de pc's maar voortdoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik begrijp u perfect..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Schepen
|
![]() mijn zusje werkt hier in het slachthuis, er gaat geen gram vlees buiten of binnen zonder stempels, formulieren, attesten en onderzoeken. En ook van haar weet ik dat alle slachtvee moet verdoofd worden en daar idd controle op is... ook hier in belgie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit arrest gaat idd mensen naar het VB drijven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Slachtingen zonder verdoving zijn een probleem van zowel allochtonen als autochtonen. Talloze boeren slachten hun dieren op dezelfde manier als de moslims om ze in het zwart te verkopen. Dat maakt dat ook zij er ongestraft mee weg komen. Het lijden van dieren is onaanvaardbaar, maar we moeten niet enkel onze pijlen richten op de moslims maar ook onze eigen fouten durven toegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook artikel 10 in combinatie met 85 is een diamantje: "Er bestaat geen onderscheid van standen (...) De grondwettelijke macht van de Koning gaat over volgens geboorterecht." Echt, met die grondwet kun je een pak lachen.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |