Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan?
Een schandelijke wanvertoning 182 42,03%
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert 50 11,55%
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's 201 46,42%
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2002, 16:12   #81
B
Vreemdeling

Standaard

En Jantje, als je echt denkt dat aids een straffe Gods is, dan ben je echt wel achterlijk. Die ziekte kan iedereen treffen die onveilige sex heeft, punt uit. De sexualiteit heeft hierbij absoluut niets te maken. Of wil je zelfs beweren dat er geen enkele hetro met aids op deze aardbol rondloopt? Als alle aids-patiënten homo zijn, ligt het percentage homo's wel een stuk hoger dan jezelf beweert hé.

Losse contacten komen overal voor, bij homo's en hetro's. Net zo goed komen trouwe monogame relaties voor bij beide sexualiteiten. Maar hoe zou jij dat weten? Hoeveel homosexuele koppels ken jij? Jij verblindt jezelf enkel met de gemakkelijke vooroordelen die de ronde doen.

En als je het dan zo nodig over de bijbelse kant wil gooien: moge uw ziel branden in hel voor uw onverdraagzaamheid tegenover uw medemens.
B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 16:15   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B
Praat eens met natuurwetenschappers en die zullen je zeggen dat homosexualiteit al lange tijd geleden is vastgesteld bij verschillende diersoorten, o.a. dolfijnen. Is er een beter bewijs dat het wel degelijk natuurlijk is? Ironisch trouwens, dat zoveel mensen het enkel willen geloven als het te zien is in de dierenwereld. Dat liever dan hun eigen medemens serieus te willen nemen.
Er lopen ook katten rond met één oor, schapen met drie poten, honden met twee anderskleurige ogen, enzovoort. In de natuur wemelt het van de uitzonderingen en de afwijkingen. Maar moeten we dan stellen dat een koe met drie poten even normaal is als met vier poten? Zeg dat maar eens aan een boer.

De vraag is niet: bestaat homoseksualiteit? De vraag is wel: is homoseksualiteit natuurlijk? En daarop is geen twijfel mogelijk: neen! De lichamelijke bouw van de mens laat dit duidelijk zien. Een homoseksuele relatie is en blijft tegennatuurlijk, daar man en vrouw lichamelijk op elkaar zijn afgestemd en niet mannen op mannen of vrouwen op vrouwen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 16:17   #83
Otto
Schepen

Otto's schermafbeelding

Standaard

Homofilie is dus een afwijking, ziekte die zowel bij dieren als bij mensen voor kan komen. Uit onderzoeken op schedels van overleden homofielen is inderdaad gebleken dat deze een hersenafwijking hadden, die overigens de begaafdheid niet beïnvloed, maar kennelijk wel de geaardheid. Omdat artsen nog niet in staat zijn binnen de hersenen te opereren zal homofilie een ongeneeslijke ziekte blijven, dit is natuurlijk niet erg indien zij geaccepteerd worden door hun omgeving, dit hoeft natuurlijk niet per se gepaard te gaan met huwelijken e.d. dat gaat mij persoonlijk te ver. Maar mensen erop veroordelen ook, zij kunnen heir niets aan doen.
Otto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 16:20   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En Jantje, als je echt denkt dat aids een straffe Gods is, dan ben je echt wel achterlijk. Die ziekte kan iedereen treffen die onveilige sex heeft, punt uit. De sexualiteit heeft hierbij absoluut niets te maken. Of wil je zelfs beweren dat er geen enkele hetro met aids op deze aardbol rondloopt? Als alle aids-patiënten homo zijn, ligt het percentage homo's wel een stuk hoger dan jezelf beweert hé.
Al eerder heb ik gemerkt dat u nogal moeite hebt te lezen wat er geschreven staat. Heb ik ergens gezegd dat aids een straf van God is? Wil zo goed zijn me die woorden dan voor de voeten te gooien.

Hoe je het ook draait of keert, het is een vastgesteld feit dat in Europa het percentage seropositieven procentueel het grootst is onder homoseksuelen. Blijkbaar zit hun seksbeleving daar toch voor iets tussen. Vervolgens komen die mensen die een nogal losse seksuele moraal erop na houden.

Onbeantwoorde vraag is dan nog altijd: waar komt die aids dan vandaan? hoe komt het dat die veel meer slachtoffers maakt onder homoseksuelen? Of zijn die mensen misschien zo dom dat ze niet weten hoe je veilig seks moet hebben? Dat kan het toch niet zijn!
Oud 22 september 2002, 16:24   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Losse contacten komen overal voor, bij homo's en hetro's. Net zo goed komen trouwe monogame relaties voor bij beide sexualiteiten. Maar hoe zou jij dat weten? Hoeveel homosexuele koppels ken jij? Jij verblindt jezelf enkel met de gemakkelijke vooroordelen die de ronde doen.
Als deze redenering gegrond zou zijn en wanneer we die nu eens doortrekken, dan zou dat betekenen dat er procentueel heel wat meer seropositieven zouden moeten zijn onder de normale mensen. Het seksueel gedrag van de jeugd goed kennend, zou dat het logisch gevolg zijn. Maar dat stellen we niet vast. Procentueel teistert de aids-epidemie veel meer homoseksuelen!
Oud 22 september 2002, 16:26   #86
B
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otto
Homofilie is dus een afwijking, ziekte die zowel bij dieren als bij mensen voor kan komen. Uit onderzoeken op schedels van overleden homofielen is inderdaad gebleken dat deze een hersenafwijking hadden, die overigens de begaafdheid niet beïnvloed, maar kennelijk wel de geaardheid. Omdat artsen nog niet in staat zijn binnen de hersenen te opereren zal homofilie een ongeneeslijke ziekte blijven, dit is natuurlijk niet erg indien zij geaccepteerd worden door hun omgeving, dit hoeft natuurlijk niet per se gepaard te gaan met huwelijken e.d. dat gaat mij persoonlijk te ver. Maar mensen erop veroordelen ook, zij kunnen heir niets aan doen.
LOL! Ik ben blij dat uw betoog zo overdreven is dat het te belachelijk wordt om serieus te nemen! Een onderzoek dat een hersenafwijking vaststelt bij homo's?? LOL! Allé, 't is te hopen dat je het zelf gelooft!

Otoo en Jantje, vreet uzelf maar op in uw bekrompen wereldje. De wereld draait door, met of zonder jullie en jullie vooroordelen. Homo's zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn (godzijdank), en gelukkig wordt de groep met bekrompen hersenen zoals jullie, steeds kleiner.

Tata,
B-)
B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 16:26   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens jou *kiest* dus 10% van de wereldbevolking vrijwillig voor een moeilijke tocht door deze intolerante samenleving? "Tegen de natuur in", "puur uit sexuele drift", hoewel "de natuur daarbij geen mogelijkheden voorziet"? Geef daar eens een aannemelijke verklaring voor!
Heel eenvoudig: psychologische misgroei.

En de dieperliggende oorzaken daarvan kunnen menigvoud zijn.

Of misschien ook een storing in stamcellen van de hersenen of de hersenen zelf. Misschien vindt de wetenschap hier ooit een verklaring en weet de zaak op te lossen.
Oud 22 september 2002, 16:33   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Otoo en Jantje, vreet uzelf maar op in uw bekrompen wereldje. De wereld draait door, met of zonder jullie en jullie vooroordelen. Homo's zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn (godzijdank), en gelukkig wordt de groep met bekrompen hersenen zoals jullie, steeds kleiner.
Afwijkingen onder het menselijk ras zijn er altijd geweest, en zullen er ongetwijfeld ook altijd blijven (al zijn dokters er nu al in geslaagd door kleine ingrepen in de hersenen bepaalde afwijkingen te verhelpen). Nog nooit heeft men psychologische en lichamelijke afwijkingen echter als normaal gaan beschouwen. Blijkbaar willen bepaalden dit toch gaan doen voor abnormaal seksueel gedrag en sentimentele verstoringen. Het gaat dus geenszins om een vooroordeel, maar om iets wat de mensheid altijd met een zuiver oog heeft bekeken en streng over geoordeeld. Alleen tegenwoordig, is er veel stof op bepaalde hun ogen, lenzen en brillen gekomen, waardoor hun zicht vertroebeld wordt. Wat abnormaal is zal anno 2002 niet normaal worden. De feiten blijven wat ze waren en zullen zijn.
Oud 22 september 2002, 16:34   #89
Otto
Schepen

Otto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Otto schreef:

LOL! Ik ben blij dat uw betoog zo overdreven is dat het te belachelijk wordt om serieus te nemen! Een onderzoek dat een hersenafwijking vaststelt bij homo's?? LOL! Allé, 't is te hopen dat je het zelf gelooft!

Dan geloof je het niet, maar het gros van de homofielen heeft een hersenafwijking, ik geloof als ik me niet vergis een vergoeiing aan de pijnappelklier.

Otto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 16:43   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otto
Dan geloof je het niet, maar het gros van de homofielen heeft een hersenafwijking, ik geloof ls ik me niet vergis een vergoeiing aan de pijnappelklier.
Het is inderdaad juist dat er verschillen werden vastgesteld tussen de hersenen van een homofiel en een normaal seksueel geaarde persoon. In Science jaargang 1991 is daar iets over verschenen. Op het internet vond ik dat niet onmiddellijk terug, maar vond wel enkele andere dingen:

http://www-2.cs.cmu.edu/afs/cs.cmu.e...ure/levay.html

Interessant is dan te weten dat men enige tijd ook heeft vastgesteld dat afwijkingen als bepaalde zenuwtrekken hun oorzaak vinden in vergroeiingen in bepaalde hersencellen. Door een kleine operatie van die hersencellen (of was het een soort bestraling?) kon dat verholpen worden.

Interessant is ook de webstek van NARTH

http://www.narth.com/
Oud 22 september 2002, 16:51   #91
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Jonas De muynck's schermafbeelding

Standaard

Onwaarschijnlijk, het lijkt wel "lebensborn"...

Jij bent toch die Jan vdb die zo arrogant van wal stak op die site over Dilbeek? Ik heb daar een wat late reactie op gegeven...

http://forum.europeanservers.net/cgi...te.eur?dilbeek
Jonas De muynck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 17:42   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle traditionele christelijke Kerken, orthodoxe, oud-oosterse en katholieke Kerk, leren dezelfde leer: homoseksualiteit is Godonterend.
Ik wil even terugkomen op het hierboven aangehaald citaat van Jan vd B.

Je hebt gelijk Jan. Zelfs de Islam spreekt dezelfde taal. Een onverdraagzame en mensonvriendelijke taal me dunkt. Reden te over dus om AL deze kerken en hun leer de rug toe te keren. Voor zover de mensen dat nog niet deden...
Er zijn trouwens "ongelovigen" die niet alleen veel toleranter zijn dan de gelovigen die de kerken bevolken, zij slagen er vaak ook nog in hun leven veel zinvoller te leven omdat ze niet gebonden zijn door één of ander paternalistisch instituut zoals de kerken er dat zijn. Het zijn vrouwonvriendelijke machtsinstituten. Een mannenwereld waar geen vrouw in kon, kan en mag doordringen. Als ik daar in Rome die langgerokte massa mannen de wetten zie bepalen die ze anderen opleggen zonder dat daar ook maar één vrouw in betrokken wordt dan kan ik alleen maar concluderen: Jan, dit is pas écht ONNATUURLIJK![/quote]
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 17:57   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Er zijn trouwens "ongelovigen" die niet alleen veel toleranter zijn dan de gelovigen die de kerken bevolken, zij slagen er vaak ook nog in hun leven veel zinvoller te leven omdat ze niet gebonden zijn door één of ander paternalistisch instituut zoals de kerken er dat zijn.
En dan? Ook ik ken ongelovigen die een zinvol leven leiden, maar ik ken evengoed echt geëngageerde christenen die een even zinvol pad weten te bewandelen. Wat u schrijft is een echte veralgemening, en dus foutief.

Citaat:
Het zijn vrouwonvriendelijke machtsinstituten. Een mannenwereld waar geen vrouw in kon, kan en mag doordringen. Als ik daar in Rome die langgerokte massa mannen de wetten zie bepalen die ze anderen opleggen zonder dat daar ook maar één vrouw in betrokken wordt dan kan ik alleen maar concluderen: Jan, dit is pas écht ONNATUURLIJK!
Steeds weer neemt u de RKK als enige referentie. Misschien ontgaat het u maar de orthodoxe en oud-oosterse Kerken kennen een gehuwd priesterschap; de overgrote meerderheid van de geestelijken is er trouwens gehuwd. Die Kerken hebben bijna IDENTIEKE voorschriften als het over hedendaagse ethische vraagstukken gaat. Zouden we dan ook misschien niet gaan besluiten, dat het helemaal niets te maken heeft met de Kerk als dusdanig, maar gewoon met de basisbeginselen van het christendom. En trouwens niet alleen in het christendom, praktisch alle godsdiensten op deze wereld staan bijvoorbeeld afkerig tegenover homoseksualiteit.

En zoals je wel weet denken de meeste anthropologen dat godsdienstige regels gewoon de weerslag zijn van geldende regels in een maatschappij. Is afkeuring van homoseksualiteit dus gewoon een normale menselijke reactie? Als gelovige zie ik het wel iets anders, maar in de grond van de zaak blijft hetzelfde. Mensen voelen trouwens instinctief aan dat er iets verkeerd is met homoseksualiteit.
Oud 22 september 2002, 18:01   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zelfs de Islam spreekt dezelfde taal. Een onverdraagzame en mensonvriendelijke taal me dunkt. Reden te over dus om AL deze kerken en hun leer de rug toe te keren. Voor zover de mensen dat nog niet deden...
Islam heeft toch wel een ietsje anderse kijk op homoseksualiteit dan het christendom. Waar hebt u ergens gelezen dat de christelijke boodschap of de Kerken de doodstraf eisen voor homoseksuelen? In de islam geldt dat er op homoseksueel gedrag de doodstraf staat, en die wordt in islamitische landen ook daadwerkelijk uitgevoerd.

In door en door katholieke landen als Ierland, Spanje, Italië, Polen en Hongarije heb ik toch nog nooit over iets dergelijks gehoord of gelezen. Ook in orthodoxe landen (Griekenland bijvoorbeeld, waar het orthodox christendom nog steeds staatsgodsdienst is!) komen dergelijke dingen niet voor.
Oud 22 september 2002, 23:39   #95
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Beste Jan,

Blij te zien dat er nog mensen met enig gezond verstand rondlopen op dit forum en dat ik neit voortdurend de enige moet zijn die opkomt voor de Waarheid.
Oud 23 september 2002, 01:16   #96
Zephyron
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyron
Aids waart er rond als een sluipmoordenaar. In de landen ten zuiden van de Sahara is aids doodsoorzaak nummer één. Een ingewikkelde combinatie van armoede, onwetendheid door gebrek aan scholing, seksuele moraal en culturele tradities, vormt een ideale voedingsbodem voor de verspreiding van aids. De ziekte versterkt op zijn beurt de problematiek. Het is een vicieuze cirkel. Een van armoede. Armoede waarvoor die mensen zelf niet gekozen hebben. Een straffe Gods voor homofielen? Laat me niet lachen...
Zephyrons redenering lijkt niet volledig aan de werkelijkheid te beantwoorden. In Europa en Amerika worden homoseksuelen schijnbaar het vaakst door de ziekte getroffen. Armoede lijkt daarbij geen rol te spelen.
U bent duidelijk een kei in het niet snappen van de kern van de zaak. Als iemand doodleuk schrijft dat het een straf van God is voor homoseksuelen, waarom moeten dan zoveel onschuldige (niet seksueel voorgelichte) Afrikanen (lees: heteroseksuele, homoseksuelen en andere Afrikanen - speciaal voor jan van den berghe) aan de ziekte sterven?
Een losbandig seksleven... Tja, waarmee zou u uw dagen zinvol doorbrengen in de Sahara?
Zephyron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2002, 01:23   #97
Zephyron
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Er lopen ook katten rond met één oor, schapen met drie poten, honden met twee anderskleurige ogen, enzovoort.
Volgens de Islam is een witte Turkse Angora (kattensoort) met verschillende oogkleur de reïncarnatie van de profeet Mohammed. Reden voor de Turkse regering om een aantal dierentuinen opdracht te geven een fokprogramma op te stellen om de witte Turkse Angora voor uitsterven te behoeden.
Zephyron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2002, 08:14   #98
Bert &of
Vreemdeling

Bert &of's schermafbeelding

Standaard

Ik heb me een keer op m'n paard laten krijgen door alle droefmakende zever te lezen, maar nu ik dit hier nog eens bekijk kan ik enkel maar lachen en medelijden hebben met de mensen die op zo'n oude conservatieve wijze denken en doen.
Het probleem van fora is dat daar mensen opzitten die zo vast overtuigd zijn van hun idealen en ideeën dat ze toch niet om te buigen zijn. Net zomin als wij Jan of Otto duidelijk kunnen maken dat er met homoseksualiteit niets mis is zullen zij, gelukkig genoeg, onze overtuiging ook niet kunnen breken. Wie van de twee fout is zullen we wel nooit zeker weten, hoewel we er allemaal vanuit gaan zelf het gelijk te hebben.

Persoonlijk steek ik liever mijn energie in nuttiger zaken zoals de scholenwerking van &of of gewoon &of tout court.
Ik geloof in mijn zaak en geef er alles voor, maar verdergaan door vastgeroeste mensen proberen iets proberen uit te leggen ... nee bedankt.

Bij deze een enorme dank-u-wel aan superstaaf en de rest die ik hier vergeet. Het doet me ongelofelijk deugd te zien dat jullie er ook nog zijn.

BEDANKT!!
Oud 23 september 2002, 11:10   #99
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert &of
Ik heb me een keer op m'n paard laten krijgen door alle droefmakende zever te lezen, maar nu ik dit hier nog eens bekijk kan ik enkel maar lachen en medelijden hebben met de mensen die op zo'n oude conservatieve wijze denken en doen.
Het probleem van fora is dat daar mensen opzitten die zo vast overtuigd zijn van hun idealen en ideeën dat ze toch niet om te buigen zijn. Net zomin als wij Jan of Otto duidelijk kunnen maken dat er met homoseksualiteit niets mis is zullen zij, gelukkig genoeg, onze overtuiging ook niet kunnen breken. Wie van de twee fout is zullen we wel nooit zeker weten, hoewel we er allemaal vanuit gaan zelf het gelijk te hebben.

Persoonlijk steek ik liever mijn energie in nuttiger zaken zoals de scholenwerking van &of of gewoon &of tout court.
Ik geloof in mijn zaak en geef er alles voor, maar verdergaan door vastgeroeste mensen proberen iets proberen uit te leggen ... nee bedankt.

Bij deze een enorme dank-u-wel aan superstaaf en de rest die ik hier vergeet. Het doet me ongelofelijk deugd te zien dat jullie er ook nog zijn.

BEDANKT!!
Ach ja, dat soort conservatieven sterft wel uit. U moet toegeven dat er al heel wat gebeurd is sinds de jaren '60. Zij die zich blijven verzetten, zullen hoogstens nog een zielige voetnoot in de geschiedenis van de 21e eeuw worden.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2002, 14:13   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Beste Jan,

Blij te zien dat er nog mensen met enig gezond verstand rondlopen op dit forum en dat ik neit voortdurend de enige moet zijn die opkomt voor de Waarheid.
Degenen die de enige en échte Waarheid- met een hoofletter nog wel!- in pacht hebben zijn natuurlijk de enigen met hersens en verstand op de juiste plaats én met een warm hart voor alle mensen die onder Gods' grijze hemel rondlopen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be