![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan? | |||
Een schandelijke wanvertoning |
![]() ![]() ![]() |
182 | 42,03% |
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert |
![]() ![]() ![]() |
50 | 11,55% |
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's |
![]() ![]() ![]() |
201 | 46,42% |
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Vreemdeling
|
![]() En Jantje, als je echt denkt dat aids een straffe Gods is, dan ben je echt wel achterlijk. Die ziekte kan iedereen treffen die onveilige sex heeft, punt uit. De sexualiteit heeft hierbij absoluut niets te maken. Of wil je zelfs beweren dat er geen enkele hetro met aids op deze aardbol rondloopt? Als alle aids-patiënten homo zijn, ligt het percentage homo's wel een stuk hoger dan jezelf beweert hé.
Losse contacten komen overal voor, bij homo's en hetro's. Net zo goed komen trouwe monogame relaties voor bij beide sexualiteiten. Maar hoe zou jij dat weten? Hoeveel homosexuele koppels ken jij? Jij verblindt jezelf enkel met de gemakkelijke vooroordelen die de ronde doen. En als je het dan zo nodig over de bijbelse kant wil gooien: moge uw ziel branden in hel voor uw onverdraagzaamheid tegenover uw medemens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is niet: bestaat homoseksualiteit? De vraag is wel: is homoseksualiteit natuurlijk? En daarop is geen twijfel mogelijk: neen! De lichamelijke bouw van de mens laat dit duidelijk zien. Een homoseksuele relatie is en blijft tegennatuurlijk, daar man en vrouw lichamelijk op elkaar zijn afgestemd en niet mannen op mannen of vrouwen op vrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Schepen
|
![]() Homofilie is dus een afwijking, ziekte die zowel bij dieren als bij mensen voor kan komen. Uit onderzoeken op schedels van overleden homofielen is inderdaad gebleken dat deze een hersenafwijking hadden, die overigens de begaafdheid niet beïnvloed, maar kennelijk wel de geaardheid. Omdat artsen nog niet in staat zijn binnen de hersenen te opereren zal homofilie een ongeneeslijke ziekte blijven, dit is natuurlijk niet erg indien zij geaccepteerd worden door hun omgeving, dit hoeft natuurlijk niet per se gepaard te gaan met huwelijken e.d. dat gaat mij persoonlijk te ver. Maar mensen erop veroordelen ook, zij kunnen heir niets aan doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe je het ook draait of keert, het is een vastgesteld feit dat in Europa het percentage seropositieven procentueel het grootst is onder homoseksuelen. Blijkbaar zit hun seksbeleving daar toch voor iets tussen. Vervolgens komen die mensen die een nogal losse seksuele moraal erop na houden. Onbeantwoorde vraag is dan nog altijd: waar komt die aids dan vandaan? hoe komt het dat die veel meer slachtoffers maakt onder homoseksuelen? Of zijn die mensen misschien zo dom dat ze niet weten hoe je veilig seks moet hebben? Dat kan het toch niet zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Otoo en Jantje, vreet uzelf maar op in uw bekrompen wereldje. De wereld draait door, met of zonder jullie en jullie vooroordelen. Homo's zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn (godzijdank), en gelukkig wordt de groep met bekrompen hersenen zoals jullie, steeds kleiner. Tata, B-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de dieperliggende oorzaken daarvan kunnen menigvoud zijn. Of misschien ook een storing in stamcellen van de hersenen of de hersenen zelf. Misschien vindt de wetenschap hier ooit een verklaring en weet de zaak op te lossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www-2.cs.cmu.edu/afs/cs.cmu.e...ure/levay.html Interessant is dan te weten dat men enige tijd ook heeft vastgesteld dat afwijkingen als bepaalde zenuwtrekken hun oorzaak vinden in vergroeiingen in bepaalde hersencellen. Door een kleine operatie van die hersencellen (of was het een soort bestraling?) kon dat verholpen worden. Interessant is ook de webstek van NARTH http://www.narth.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Onwaarschijnlijk, het lijkt wel "lebensborn"...
![]() Jij bent toch die Jan vdb die zo arrogant van wal stak op die site over Dilbeek? Ik heb daar een wat late reactie op gegeven... http://forum.europeanservers.net/cgi...te.eur?dilbeek |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk Jan. Zelfs de Islam spreekt dezelfde taal. Een onverdraagzame en mensonvriendelijke taal me dunkt. Reden te over dus om AL deze kerken en hun leer de rug toe te keren. Voor zover de mensen dat nog niet deden... Er zijn trouwens "ongelovigen" die niet alleen veel toleranter zijn dan de gelovigen die de kerken bevolken, zij slagen er vaak ook nog in hun leven veel zinvoller te leven omdat ze niet gebonden zijn door één of ander paternalistisch instituut zoals de kerken er dat zijn. Het zijn vrouwonvriendelijke machtsinstituten. Een mannenwereld waar geen vrouw in kon, kan en mag doordringen. Als ik daar in Rome die langgerokte massa mannen de wetten zie bepalen die ze anderen opleggen zonder dat daar ook maar één vrouw in betrokken wordt dan kan ik alleen maar concluderen: Jan, dit is pas écht ONNATUURLIJK![/quote] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En zoals je wel weet denken de meeste anthropologen dat godsdienstige regels gewoon de weerslag zijn van geldende regels in een maatschappij. Is afkeuring van homoseksualiteit dus gewoon een normale menselijke reactie? Als gelovige zie ik het wel iets anders, maar in de grond van de zaak blijft hetzelfde. Mensen voelen trouwens instinctief aan dat er iets verkeerd is met homoseksualiteit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In door en door katholieke landen als Ierland, Spanje, Italië, Polen en Hongarije heb ik toch nog nooit over iets dergelijks gehoord of gelezen. Ook in orthodoxe landen (Griekenland bijvoorbeeld, waar het orthodox christendom nog steeds staatsgodsdienst is!) komen dergelijke dingen niet voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Gouverneur
|
![]() Beste Jan,
Blij te zien dat er nog mensen met enig gezond verstand rondlopen op dit forum en dat ik neit voortdurend de enige moet zijn die opkomt voor de Waarheid.
![]() |
#96 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een losbandig seksleven... Tja, waarmee zou u uw dagen zinvol doorbrengen in de Sahara? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb me een keer op m'n paard laten krijgen door alle droefmakende zever te lezen, maar nu ik dit hier nog eens bekijk kan ik enkel maar lachen en medelijden hebben met de mensen die op zo'n oude conservatieve wijze denken en doen.
Het probleem van fora is dat daar mensen opzitten die zo vast overtuigd zijn van hun idealen en ideeën dat ze toch niet om te buigen zijn. Net zomin als wij Jan of Otto duidelijk kunnen maken dat er met homoseksualiteit niets mis is zullen zij, gelukkig genoeg, onze overtuiging ook niet kunnen breken. Wie van de twee fout is zullen we wel nooit zeker weten, hoewel we er allemaal vanuit gaan zelf het gelijk te hebben. Persoonlijk steek ik liever mijn energie in nuttiger zaken zoals de scholenwerking van &of of gewoon &of tout court. Ik geloof in mijn zaak en geef er alles voor, maar verdergaan door vastgeroeste mensen proberen iets proberen uit te leggen ... nee bedankt. Bij deze een enorme dank-u-wel aan superstaaf en de rest die ik hier vergeet. Het doet me ongelofelijk deugd te zien dat jullie er ook nog zijn. BEDANKT!! ![]()
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |