Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2006, 13:24   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wacht, we kunnen hier ineens een hele kledinglijn ontwerpen.

T-shirt 1: "ik spreek tegen iedereen - U ook?"

Antwoord = ja of nee!
BINGO gelukt!
T-shirt 2: "ik niet"
Antwoord: waarom?
BINGO gelukt!
Verdorie! ik moet hier een patent op nemen, krijg vast nog subsidies van Beschaamde Bert.

Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2006 om 13:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:25   #82
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Als ik de voetgangerstunnel pak in Antwerpen (met de fiets) moet je na een bepaald uur de lift nemen.
Gegarandeerd als uit de lift een jongere komt (witten en bruinen) met een vespa dan start deze de brommer in de lift zodat wij allen een gasachtige rit met de lift aangeboden krijgen.
Een oudere zal altijd zijn brommer uit de lift duwen.
Een witte brommert door de voetgangerstunnel ,absoluut verboden, aan het einde maakt een oudere fietser een opmerking.
Antwoord: "waor stoa da ge nie meu rije", daar op die plakkaat, "gij meu oek nie rapper dan 5 per uur op awe velo", einde discussie.
En uiteraard een blik van "hedde gij probleme !"

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 28 juni 2006 om 13:26.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:27   #83
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wacht, we kunnen hier ineens een hele kledinglijn ontwerpen.

T-shirt 1: "ik spreek tegen iedereen - U ook?"

Antwoord = ja of nee!
BINGO gelukt!

T-shirt 2: "ik niet"

Antwoord: waarom?
BINGO gelukt!

Verdorie! ik moet hier een patent op nemen, krijg vast nog subsidies van Beschaamde Bert.
Doen!
Oud 28 juni 2006, 13:28   #84
Chyron0
Partijlid

Chyron0's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zou vb. ook eens T-shirts kunnen drukken met "Ik spreek tegen iedereen". Lijkt me heel spannend.
Bestonden daar nu ook geen (rode) knoppen voor ?

Niet op T-shirts aub. Stel dat je de tekst op T-shirts letterlijk moet beginnen nemen, zoals "FUCK ME" (hangt er van af wie het shirt draagt).
Chyron0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:30   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Als ik de voetgangerstunnel pak in Antwerpen (met de fiets) moet je na een bepaald uur de lift nemen.
Gegarandeerd als uit de lift een jongere komt (witten en bruinen) met een vespa dan start deze de brommer in de lift zodat wij allen een gasachtige rit met de lift aangeboden krijgen.
Een oudere zal altijd zijn brommer uit de lift duwen.
Een witte brommert door de voetgangerstunnel ,absoluut verboden, aan het einde maakt een oudere fietser een opmerking.
Antwoord: "waor stoa da ge nie meu rije", daar op die plakkaat, "gij meu oek nie rapper dan 5 per uur op awe velo", einde discussie.
En uiteraard een blik van "hedde gij probleme !"
In de lift van de voetgangerstunnel staan camera's. Volgende keer dat iemand start, ffkes op het knopke duwen en melden aan de bewaker: de gast worden boven tegengehouden.
(er staan dus microfoons ook in die lift hoor, wist ik niet tot ik eens een klapke (is het hier veilig mijnheer?) met de bewaker had gedaan alvorens door de tunnel te stappen. Stond ik alleen in de lift aan de Antwerpse kant terug naar boven te gaan, begon die ineens te zeggen: "en? voelde je nu veilig?" Ik viel bijna om van het verschieten. Anders had ik dat ook nooit geweten.

Maar ik vrees dat er slechts aan één kant iemand zit, ben niet zeker.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2006 om 13:31.
Oud 28 juni 2006, 13:34   #86
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Circe showt lingerie op den tram.... als daar maar geen klappen van komen....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:37   #87
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als je je in een stad moet bezighouden met iedereen die je tegenkomt een "goeiedag" toe te wensen, dan ben je wel uitgeput na een halfuurtje hé.
Ik weet dat het voor vele sinjoren zal aankomen als een schok, maar niet iedereen die over Antwerpen spreekt, heeft het over 't Stad. Zeker niet als die persoon Antwerpen tegenover Limburg zet in zijn discussie.

Oud 28 juni 2006, 13:47   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik weet dat het voor vele sinjoren zal aankomen als een schok, maar niet iedereen die over Antwerpen spreekt, heeft het over 't Stad. Zeker niet als die persoon Antwerpen tegenover Limburg zet in zijn discussie.

Kijk, als ik in mijn gemeente in een straat loop waar buiten mijn tegenkomer niemand te zien is, dan knikken we beiden of zeggen goeiedag. Als ik in diezelfde gemeente in de (drukke) winkelstraat loop dan knikt niemand. Indien ik in een lege straat voorbij een huis loop waar iemand in het deurgat staat, dan spreek ik tegen die mens (goeiedag, mooi weer hé, etc..) Heb zelfs al gehad dat die persoon een half uur met mij bleef babbelen. Plezant hoor! als je geen tijd hebt dan ga je gewoon verder met de verontschuldiging dat je gehaast bent.

Ik maak géén onderscheid tussen kleurtjes, leeftijd of sexe. Ik spreek wèl Nederlands.

Iedereen zou dat eens moeten proberen.

Vanaf nu zal het dus beter mogelijk zijn om tegen baldadige "jongeren" te zeggen dat ze kalm moeten zijn, of vragen of er iets scheelt... maakt niks uit. Ik geloof nooit dat men morgen opnieuw iemand gaat vermoorden daarom. Het is dus NU de moment om ermee te beginnen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2006 om 13:49.
Oud 28 juni 2006, 13:49   #89
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
inderdaad. Als ge in Brussel uw auto parkeert komen ze zelfs vragen of ze uw wagen in het ogen mogen houden.
dat deden ze 25 jaar geleden reeds in Napoli: jonge ventjes kwamen je voorstellen om je auto in het oog te houden, in ruil voor een paar duizend lire ( een peuleschilletje in vergelijking met...).Als je hen wandelen zond, verdween de auto in , of vond je hem terug op 4 houten kistjes, en half leeggebouwd...en dit op klaarlichte dag , en in minder tijd om het te zeggen.Maar Napoli stond dan ook bekend als de hoofdstad van de N'Dranghetta, de Napolitaanse mafia...Brussel was in die tijd nog redelijk rustig, vergeleken bij vandaag de dag.Je kon daar s'nachts op je ééntje uitgaan bvb., zelfs in buurten zoals "la gare du midi".Probeer maar eens vandaag...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:57   #90
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik dacht dat extreem rechts zo dol was op wettige zelfverdediging.
ik hoop dat een paar van die achterlijke schoften jou ook eens "zelfverdedigen".De dood wens ik je niet, zo barbaars ben ik niet, maar een paar maand ziekenhuis kan u alleen maar goed doen, en helpen om de dagelijks realiteit van een heleboel mensen eens in te zien...
Oud 28 juni 2006, 14:02   #91
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik hoop dat een paar van die achterlijke schoften jou ook eens "zelfverdedigen".De dood wens ik je niet, zo barbaars ben ik niet, maar een paar maand ziekenhuis kan u alleen maar goed doen, en helpen om de dagelijks realiteit van een heleboel mensen eens in te zien...
Ik zie die realiteit ook elke dag, ik ben reageer er echter niet zo bombastisch op en weet dat een goede dosis relevatie ook nodig is naast die "werkelijkheid" en net daar ligt het verschil.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:08   #92
Spanks
Vreemdeling

Spanks's schermafbeelding

Standaard

Op relativeren staat ook een grens waarna het geen "goede dosis" meer is.
Spanks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:13   #93
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik wacht op de eerste kerel die wordt neergeschoten bij zijn poging iemand te verkrachten 8)
dat word een martelaar, vermoord door een vuile, uitdagende hoer die hem in de val gelokt had, een raciste indien de verkrachter weer eens een rellochtoon is...
Oud 28 juni 2006, 14:16   #94
joppe
Burger

Standaard

...dat zegt ook meester Marc Swinnen, advocaat van een minderjarige verdachte. "Het slachtoffer was twee keer komen opspelen. De tweede keer zou hij daarbij mijn cliënt, een tengere jongen van 16 die geen slagen had uitgedeeld , bij de keel hebben gegrepen . De anderen zijn toen in actie geschoten, om hem te bevrijden. Het is overigens niet zo dat ze op de bus stonden te wachten en tegen elkaar zeiden: 'Laten we vandaag eens iemand in elkaar stampen.'
bron: de morgen

Volgens de advocaat van een van de minderjarige verdachten zou treinbestuurder Guido De Moor zelf ook geweld hebben gebruikt. ,,Het slachtoffer heeft een van de verdachten bij de keel gegrepen en wilde hem niet meer lossen. De jongeman liep rood aan en had moeite met ademen. Zijn vrienden hebben de treinbestuurder vervolgens enkele vuistslagen gegeven tot hij hem uiteindelijk los liet. De jonge kerel gaf De Moor ook nog een slag , waarna de man zich op een stoel liet zakken en gestorven is '', vat de advocaat de verklaring van zijn client samen. ,,En ze hadden ook zeker niet de intentie om hem te doden.''
bron: de standaard

Men kan toch niet ontkennen dat er iets stinkt in dit zaakje.
Volgens de ene verklaring van de advocaat zou zijn client niet mee op het slachtoffer geslagen hebben en volgens de andere verklaring (van dezelfde advocaat vermoed ik) zou 'de tengere jongen' nu net de laatste dodelijke slag gegeven hebben.
Volgens Daniella somers, waren het brave dutskes, maar ze hadden blijkbaar toch al wel een fameus strafblad.
Oud 28 juni 2006, 14:18   #95
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Vluchten is een normale menselijke reactie. Zulks heet overlevingsinstinct.
en met zes een enkeling de doodskist in kloppen, wat is dat?Eveneens een normale menselijke reaktie?Mag ik dat dan ook doen, als ik met mijn kameraden op stap ben, en als er iemand met een bakkes dat ons niet aanstaat een opmerking maakt over ons gedrag?We zijn toch allen gelijk voor de wet?Of niet?
Oud 28 juni 2006, 14:27   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Die gasten hadden ten eerste zich normaal moeten gedragen op het openbaar vervoer (wat ze niet deden), en ten tweede zich onmiddellijk moeten schikken naar de vraag van de OUDERE persoon die hen tot kalmte aanmaande.
Zo zijn de regels in dit land!

(voor sommigen althans).
Oud 28 juni 2006, 14:29   #97
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die gasten hadden ten eerste zich normaal moeten gedragen op het openbaar vervoer (wat ze niet deden), en ten tweede zich onmiddellijk moeten schikken naar de vraag van de OUDERE persoon die hen tot kalmte aanmaande.
Zo zijn de regels in dit land!

(voor sommigen althans).
Of die persoon nu ouder was of niet, dat heeft daar niets mee te maken. Men moet zich gewoon ten allentijde gedragen op het openbaar vervoer zowel als op straat.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:33   #98
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Verdachten busincident hebben ruig verleden De Morgen
De zes jongeren die verdacht worden van de opzettelijke slagen en verwondingen met de dood van Guido Demoor tot gevolg, op een lijnbus zaterdag op het Antwerpse Astridplein, zijn allen gevat. Drie meerderjarigen zitten in de cel, drie minderjarigen in de gesloten instellingen van Everberg en Mol. Alle verdachten zijn lid van een boksclub en minstens drie van hen kwamen eerder al in aanraking met het gerecht.

Vooral de 18-jarige K.A. heeft een behoorlijke staat van dienst bij het gerecht. Hoewel hij niet als hoofdverdachte geldt, was A. betrokken bij een behoorlijk aantal diefstallen met geweld in Borgerhout. Vorige winter stak hij in de Seefhoek auto's in brand als reactie op de Parijse rellen in november. Waarom loopt dat los op straat ?

Ook twee minderjarigen zijn bekend bij het gerecht voor diefstal. Een van hen is lid van de bekende boksclub van Daniëlla Somers. Zijn naam, leeftijd, foto en gewicht stonden gisteren tot 17 uur op de website van Somers' boksclub onder de noemer Bulldog-fighters. De links verdwenen een voor een in de namiddag, toen het gerucht rondging dat hij mogelijk de fatale klap toediende. Ex-kampioene Daniëlla Somers was niet bereikbaar voor commentaar.

De jongeren werden gisteren met elkaar geconfronteerd in het justitiepaleis. Ze houden allemaal vol dat ze het slachtoffer afranselden omdat hij hen had toegesnauwd, zonder dat het de bedoeling was hem te doden. Dat zegt ook meester Marc Swinnen, advocaat van een minderjarige verdachte. "Het slachtoffer was twee keer komen opspelen. De tweede keer zou hij daarbij mijn cliënt, 'een tengere jongen' (ocharme toch ) van 16 die geen slagen had uitgedeeld, bij de keel hebben gegrepen. De anderen zijn toen in actie geschoten, om hem te bevrijden. Het is overigens niet zo dat ze op de bus stonden te wachten en tegen elkaar zeiden: 'Laten we vandaag eens iemand in elkaar stampen.'"

Dat er sprake is van provocatie zou ook worden bevestigd door minstens een getuigenis uit de bus. "Het onderzoek is nog pril", aldus Swinnen. "De wedersamenstelling zal daar binnenkort meer duidelijkheid over brengen." In ieder geval herkwalificeerde het parket de feiten gisteren van doodslag naar opzettelijke slagen en verwondingen zonder het doel te doden maar met de dood tot gevolg.

De drie minderjarigen werden na de confrontatie met de jeugdrechter overgebracht naar het gesloten centrum in Everberg. De drie meerderjarigen werden door onderzoeksrechter Bernard Van Camp opgesloten in de Begijnenstraat. De verdachten wonen allemaal in Antwerpen. Vijf hebben de Belgische nationaliteit, een de Spaanse, maar ze zijn allemaal van Marokkaanse origine. Vandaag gaan de kruisverhoren verder.
een kennis van me heeft 5 jaar vastgezeten .Zijn misdaad: beoefenaar van de hobby's vechten & drinken had hij weer eens last in een café, met een soortgenoot.Beiden waren akkoord om hun twist buiten verder uit de doeken te doen, onder hun tweetjes.M'n kennis z'n tegenstander botste met z'n kop tegen de rand van een gevel, na een vuistslag in het aangezicht, viel tegen de straatstenen, nog eens op z'n hoofd, en bleef dood liggen.De rechter wilde best geloven dat hij per ongeluk doodgeslagen was (gelukkig voor m'n kennis), maar hij veroordeelde toch tot 7 jaar, waarvan er 5 effektief uitgezeten werden...Benieuwd hoeveel deze kerels zullen krijgen? Het ging hier niet over een eerlijk gevecht tussen 2 gelijkgestemden, maar over een brute, gewelddadige aanval in bende, tegen een alleenstaande persoon van een zekere ouderdom.[SIZE=3]De aanvallers waren dan ook nog beoefenaars van een gevechtssport, sportievelingen die de effekten van herhaalde vuistslagen en stampen maar al te goed kennen[/SIZE]! Geen enkel excuus hebben ze , wel integendeel!
Oud 28 juni 2006, 15:17   #99
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
een kennis van me heeft 5 jaar vastgezeten .Zijn misdaad: beoefenaar van de hobby's vechten & drinken had hij weer eens last in een café, met een soortgenoot.Beiden waren akkoord om hun twist buiten verder uit de doeken te doen, onder hun tweetjes.M'n kennis z'n tegenstander botste met z'n kop tegen de rand van een gevel, na een vuistslag in het aangezicht, viel tegen de straatstenen, nog eens op z'n hoofd, en bleef dood liggen.De rechter wilde best geloven dat hij per ongeluk doodgeslagen was (gelukkig voor m'n kennis), maar hij veroordeelde toch tot 7 jaar, waarvan er 5 effektief uitgezeten werden...Benieuwd hoeveel deze kerels zullen krijgen? Het ging hier niet over een eerlijk gevecht tussen 2 gelijkgestemden, maar over een brute, gewelddadige aanval in bende, tegen een alleenstaande persoon van een zekere ouderdom.De aanvallers waren dan ook nog beoefenaars van een gevechtssport, sportievelingen die de effekten van herhaalde vuistslagen en stampen maar al te goed kennen! Geen enkel excuus hebben ze , wel integendeel!
Zeven minuten, waarvan vijf effectief...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 15:27   #100
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht

Precies.

En straks nog een cartoon over het veilige gevoel dat men moet hebben bij het zien van een bende Marokkanen op de tram - omdat ze stoute agressors van repliek dienen.

Heb ik nog niet gezien. Maar wel dit:

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be