Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2006, 04:51   #81
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat Rita in feite door een zekere UITDAGING van de zijde van Mw Ayaan wellicht voor het blok was gesteld.

Ik haat het woord "complot" maar er gebeuren echt rare dingen in regenteske en ambtelijke kringen.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 15:09   #82
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

@ Willem1940NLD en Zorlac,

Allereerst Zorlac: Die steun bij de bevolking voor Verdonk kan ik volledig begrijpen. Het is nu voor het eerst dat er een beleid op dit terrein in werking wordt gesteld dat ook echt werkt. Politie en justitie zijn er blij mee omdat ze worden gesteund in plaats van afgevallen als ze de wet uitvoeren. Als je dan zelf ook nog steeds blijft roepen dat 'je je rug recht houdt' en ''recht door zee' bent heb je al gauw grote steun.

Dat de VVD Verdonk niet laat vallen kan ik ook volledig begrijpen. Loyaliteit t.o.v. partijgenote. Daarbij komt dat de de steun heeft van ongeveer de helft van de partijleden. Ze heeft daarbij ook nog eens gepraat met Pastors. VVD is doodsbenauwd dat ze een eigen partij gaat oprichten als ze haar niet steunen.

Desondanks zegt 43% van de bevolking dat Verdonk de schuld heeft, 32% geeft D66 de schuld en 10% Balkenende. (Laatste peiling)

@ Willem1940,
Je hebt een verstandige echtgenote. Maar dan zal ze je ook hebben uitgelegd dat het niets met sympathiek/onsympathiek te maken heeft. Bolkestein vind ik ook niet sympathiek maar ik heb wel op hem gestemd. Voor wat betreft je antwoord op mijn drie punten: Ik heb al eerder gezegd dat Verdonk formeel gelijk heeft gehad in een aantal punten. Formeel gelijk zou genoeg moeten zijn. Maar ze gaat daarin te ver én over de schreef. Herhaaldelijk.
Wat ik mis is compassie en mededogen.

Nogmaals: zelfde beleid, andere minister.

Geen homo's uitzetten naar Iran, geen syrische geheime dienst die vluchtelingen in Nederland mag verhoren, geen levensgevaarlijke informatie over vluchtelingen doorspelen naar dictatoriale regimes, geen onderonsjes met congolese autoriteiten...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 18:33   #83
Hertog van Gelre

Standaard

Nog wat boeiende links:
http://http://www.bndestem.nl/weekend/article467396.ece

http://http://www.nrc.nl/binnenland/article333706.ece

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 2 juli 2006 om 18:40.
Oud 2 juli 2006, 18:43   #84
Hertog van Gelre

Standaard

Over Schiphol:

Citaat:
De Wit wil opheldering over Schiphol-uitzettingen

08-04-2006 ? Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) moet volgende week in de Tweede Kamer opheldering geven over de uitzetting van overlevenden van de Schipholbrand. Zes van hen zijn het land uitgezet zonder dat zij zijn gehoord door de Onderzoeksraad voor Veiligheid, zegt Pieter van Vollenhoven, voorzitter van de Raad.

[Jan de Wit] Verdonk en haar collega Donner van Justitie hebben herhaaldelijk beloofd dat niemand van de overlevenden zou worden uitgezet voordat dat de Onderzoeksraad met hen had gesproken. Gisteren liet Van Vollenhoven weten dat dit in zes gevallen toch is gebeurd.

De Wit: ?Dit mag minister Verdonk komen uitleggen. Nog geen maand na de dramatische brand in het cellencomplex, waarbij elf doden vielen, werd het uitzetten van de overlevenden hervat. Er is toen afgesproken dat getuigen pas uitgezet zouden worden nadat de raad ze had gesproken. Als Van Vollenhoven zegt dat dit niet gebeurd is, moet dat door de minister in de Kamer worden weerlegd of verklaard.?
Oud 2 juli 2006, 18:43   #85
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Hertog .... Geen homo's uitzetten naar Iran, geen syrische geheime dienst die vluchtelingen in Nederland mag verhoren, geen levensgevaarlijke informatie over vluchtelingen doorspelen naar dictatoriale regimes, geen onderonsjes met congolese autoriteiten...
Natuurlijk zijn zulke zaken formeel haar verantwoordelijkheid, hoewel ik nooit heb vernomen per wanneer dergelijke "activiteiten" zijn/waren aangevangen.
Het zijn precies de punten waaraan ik mijn twijfels heb of die wellicht moedwillig buiten haar gezichtsveld konden worden gehouden en opgespaard met op termijn een tackle als doel.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be