![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
35 | 27,34% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
85 | 66,41% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
8 | 6,25% |
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, die moet berecht worden met de gangbare wetten. daarover is dus geen enkele discussie mogelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() gaat u de Polen ook berechten volgens de Poolse wetgeving? Canadezen volgens de Canadese? Chinezen volgens de Chinese?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor immigranten die in relatieve armoede leefden in hun vaderland, vormt een minimumuitkering en zelfs een leefloon een royaal inkomen. Waarom zouden zij zich dan nog "integreren"? Wat levert hen dat concreet op? Gezien ze zowiezo ongeschoold (of zeer laaggeschoold) zijn, liggen de jobs voor hen in deze veeleisende economie toch niet voor het grijpen. En als ze erop aangekeken worden dat ze grotendeels slechts "teren" op de pot van die misbegrepen "herverdeling", zoeken ze naar justificatie (net zoals de rooie rakkers die toch maar hun illusie willen hooghouden) en beginnen ze luidop "racisme" te krijsen. De ideale multiculturele samenleving? Dat is deze waar mensen zich inschakelen in de samenleving om op een duurzame manier een betere toekomst uit te bouwen voor zichzelf. Culturele verschillen worden in dat geval niet gebruikt om kansarmoede te duiden/justifiëren. Geloofsovertuigingen worden dan evenmin gebruikt als schaamlapjes om een fundamenteel minderwaardigheidscomplex te compenseren. En onthou vooral: die minderwaardigheid, dat kopje-onder houden van mensen, het cultiveren van generatie-kansarmoede heeft �*lles te maken met de uitkeringssystemen (annex betutteling) die we vandaag kennen.
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 4 juli 2006 om 13:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk zou de vraag moeten zijn of vlaanderen een inwijkingsland moet zijn.Het antwoord daarop is duidelijk nee.Vlaanderen is overdreven dichtbevolkt en in die omstandigheden laat ge geen migranten binnen.Vlaanderen moet onaantrekkelijk gemaakt worden voor vreemdelingen die hier blijvend willen verblijven.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Denk maar aan zoiets "onnozels" als wettelijke feestdagen. Deze feestdagen zijn voor een groot deel gebaseerd op rooms-katholieke feesten, en het hoeft dus niet te verwonderen dat er al ettelijke malen stemmen zijn opgegaan om ook joden, moslims, etc. hun vrije dagen te gunnen, overeenkomstig hun religieuze feestdagen. Anderzijds wordt binnen de "multiculturele maatschappij" ook een nieuw ideaalbeeld voor de burger gepromoot. Deze burger dient zich te gedragen als een cultureel losgeslagen boot: hij sympathiseert en empathiseert met zowat elke cultuur die binnen het nationale grondgebied voorkomt. Iemand die zich blijft vastklampen aan één cultuur, past eigenlijk niet binnen de multiculturele maatschappij, want zo iemand is "verkrampt, bevooroordeeld en heeft een wereldbeeld dat niet verder strekt dan zijn kerktoren". Meer nog, als die persoon ooit op het onzalige idee komt om openlijk te pleiten voor meer "monoculturele maatschappij", dan riskeert hij te verworden tot een paria (met eventuele juridische vervolging aan zijn been). Met andere woorden, met de multiculturele maatschappij zijn een pak meer nieuwe dogma's binnengeslopen dan de nogal vrijblijvende (als ik het zo mag noemen) definities uit uw betoog, vooral ten opzichte van degenen die nog de tijd van voor al die multicultuur hebben meegemaakt/er heimwee naar hebben. Eén van de mooiste voorbeeldjes daarvan is trouwens de zinsnede "de multiculturele maatschappij is een feit dus ge kunt daar niet tegen zijn". De corruptie binnen de PS-afdeling van Charleroi is ook een feit, maar ik ken er maar weinigen die daar niet tegen zijn...
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Flagrante leugen? Bewijs en gefundeerde argumentatie graag!
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Typisch VB. Al wat niet in hun denkpatroon past wordt beschimpt, beledigd, belachelijk gemaakt, minderwaardig geacht,.....
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 4 juli 2006 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Jij hebt het volgende gezegd: Citaat:
Ik wacht dus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet wel niet uit het oog verliezen dat cultuur en maatschappelijke visie een evolutieve inhoud hebben: de maatschappij en de cultuur veranderen door eigen evoluties, maar ook door externe invloeden en factoren. Waardoor "monoculturaliteit" eigenlijk iets is dat niet bestaat: behalve in zeer ver afgelegen gebieden, zijn culturele invloeden iets zeer normaals. Onze eigen, "Europese" cultuur (die uit een aantal verschillende culturen bestaat, trouwens), is reeds het resultaat van talloze niet-Europese invloeden en heeft, door de eeuwen heen, talloze veranderingen en aanpassingen gekend. Ter conclusie: men kan niet ontkennen dat onze eigen cultuur ook beïnvloed wordt, en dat er veranderingen kunnen gebeuren die op hun beurt wettelijke aanpassingen kunnen vergen. Is dit goed of slecht? Daar kunnen enkel degenen met een glazen bol op antwoorden, maar feit is: het blijft een natuurlijk fenomeen. Citaat:
Hoewel ik geen principiële problemen heb met de multiculturaliteit, ben ik zelf niet echt "multicultureel", in die zin dat ik in mijn dagdagelijkse leven niet beïnvloed word door andere culturen. Mijn standpunten zijn gewoon gebaseerd op de individuele vrijheid: iedereen moet het recht hebben om zijn eigen leven te leven volgens zijn eigen wensen; de enige limiet die hierbij gesteld kan worden, wordt door de wetten bepaald. Dus zou ik zeggen, een "monocultureel" iemand die de andere respecteert in zijn eigenheid, is voor mij zeker geen probleem, al is hij niet te vinden voor die levenswijze. Citaat:
Het gans debat rond de hoofddoek is daar mi een schoolvoorbeeld van.
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijven niets doen na de melding dat ze aan hun eigen krapuulkroost niets te zeggen hebben, dat lost het probleem niet bepaald op! Als die "gehele gemeenschap" meent dat ze gediscrimineerd of wat ook worden, dan kunnen ze wel massaal de straat op om zich te laten horen. Om je laatste vraag even te hergebruiken: in de nazi-tijd waren toen alle Duitsers, de hele Duitse gemeenschap, daarbij betrokken? Neen dus, maar toch waren de gevolgen niet te overzien... en is er na flink ingrijpen weer orde op zaken gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Dus multicultuur is gewoon een droombeeld dat niet te verwezenlijken is, als je het mij vraagt...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() En wat doe je met euh gasten (in de betekenis van ergens te gast zijn) die geen multicultuur willen, maar enkel hun eigen cultuur willen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover natuurlijk ze de wetten niet overtreden. Indien ze dit wel doen, moeten ze daar de gevolgen van dragen (zie de heisa rond de boerka in Maaseik). Het is wreed, het is cynisch, het is alles wat men wilt, maar dit is nu eenmaal het Belgisch systeem. Vooralleer de VB'ers denken een nieuwe "vriend" gevonden te hebben, dit is geen toepassing van het principe "aanpassen of opkrassen" all�* VB, of van de assimilatie. De "aanpassing" blijft beperkt tot wat wettelijk is verboden of opgelegd, het gaat dus om "integratie", niet "assimilatie". PS: niet dat zo'n systeem absoluut is. Er bestaan in de geschiedenis voorbeelden van landen waar verschillende culturen naast mekaar leefden, elk met hun eigen regels.
![]() |
![]() |
#99 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Van hetzelfde voor de teergeliefde allochtoontjes...
![]() |
![]() |