![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Fitness-centra als bron van elektriciteit | |||
Ja, uitstekend idee. Waar wachten we op ? |
![]() ![]() ![]() |
10 | 28,57% |
Is misschien wel een goed idee, maar moeilijk realiseerbaar. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 34,29% |
Dit is niet echt een goed idee, en bovendien is het onuitvoerbaar. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,29% |
Een véél beter idee is : iedereen zijn eigen mini-kerncentrale. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,57% |
Ik heb hierover geen mening. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,86% |
Ik verbruik zèlf helemaal geen energie, dus heb ik uw ideeën ook niet nodig. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,43% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Gouverneur
|
![]() Waarom niet iedereen zijn privé WKK? Hierdoor kan men energie op, kleine schaal uiteraard, opwekken met als primaire energiebron aardgas. De vrijkomende warmte kan gebruikt worden om bvb warm water te produceren en/of deels het huis te verwarmen. Wanneer je geen elektriciteit gebruikt kan men dit afzetten.
Laatst gewijzigd door Den Bal : 15 juli 2006 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom heb je trouwens niet meer gereageerd op mijn andere post? http://forum.politics.be/showpost.php?p=1819854&postcount=69 Laatst gewijzigd door Edina : 15 juli 2006 om 14:52. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie was hier ook alweer diegene die met 200000 jaar afkwam voor Pu239? Voor de laatste keer: jij bent hier diegene die Pu erbij hebt gesleurd. Ik heb daar nooit of te nimmer over gesproken. Ik heb enkel gereageerd op jouw dramatische "afval van 200000 jaar halfwaardetijd en meer dat toch o zo gevaarlijk is". Daarop heb ik gezegd dat d�*t afvallheus niet zo zorgwekkend is, waarna jij per se je gelijk wil gaan aantonen met Pu dat volgens jou 200000 jaar en meer gevaarlijk blijft. Dat ik met dat postje hierboven simpelweg aantoon dat je daar fout zit, ontgaat je blijkbaar volkomen. Dat ik hierboven nergens zeg dat Pu ongevaarlijk is, ontgaat je eveneens. Als je mee wil doen aan discussies is het wel zo handig dat je verschillende zaken uit elkaar kan houden. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En hoeveel afval staat er intussen te wachten? Voor België een kubieke meter per jaar en per reactor. Niet bepaald veel nietwaar... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Je mag me steeds eens uitleggen waarom het voor een terrorist moeilijker zou zijn om aan pakweg verrijkt uranium te geraken, dan om aan hoogradioactief afval te geraken hoor. Ik zou als terrorist toch het eerste verkiezen. Veel groter effect én veel minder gevaar voor mezelf wanneer ik dat goedje bewerk... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Banneling
|
![]() En om je een plezier te doen zallik dan ook nog eens op die post van je reageren, zei het dan enkel op de delen die me nog interessant lijken (anders blijven we hier in een cirkeltje draaien)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=Sfax;1820139]
Bron: http://www.nrg-nl.com/public/plutonium/index.html Edina beweert "Pu-239 is 200,000 jaar gevaarlijk". U zegt dat Pu-239 een halfwaardetijd heeft van 24,000 jaar. Mijn vraag: waarom is uw uitspraak een tegenargument tegen de hare? Waarom zou Pu-239 geen 2^9 reductie in activiteit nodig hebben om ongevaarlijk te worden? (9 omwille van 9 keer 24000 jaren = 200000 jaar)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Omdat je als je over die zaken spreekt, de halfwaardetijd gebruikt van een element om iets zinnig te kunnen zeggen. Na 8 of 9 keer de halfwaardetijd zit je amper nog op enkele duizendsten van de originele radioactiviteit, hetgeen nietszeggend is.
Los daarvan wij ik ook jou erop dat ik nergens over Pu begonnen ben. Onderscheid kunnen maken tussen de stelling "afval met halfwaardetijden van 200000 jaar en meer is gevaarlijk" of "Pu is gevaarlijk" is dan ook essentiëel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 16 juli 2006 om 15:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het mijne ook, maar ik dacht dat je die post selectief negeerde wegens weinig tegenargumenten, zoals ook bleek uit je antwoord daarna. Laatst gewijzigd door Edina : 16 juli 2006 om 15:47. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Klopt, en daar blijf ik bij. Als jij zin hebt om verder te gaan met dit welles-nietes spelletje, dan moet je dat vooral doen, maar zoek je dan maar iemand anders om tegen te fulmineren. Halfwaardetijden zijn de indicatie voor hoe lang afval opgeslagen zou moeten worden en het feit blijft dat je voor Plutonium maar op een goeie 25000 jaar zit (en het is dan nog eens een alfastraler nota bene). Heb jij intussen al aangetoond dat het effectief zoois dat je Plutonium 200000 jaar moet opslagen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Vergeef me dat ik even kom binnenvallen zonder de hele thread te lezen, maar het kan toch niet zo moeilijk zijn om in Siberië een stuk grond te vinden van een paar honderden vierkante kilometers en daar wat radio-actief afval in een bunker op te slaan, mijlenver weg van alle menselijke bewoning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En jawel, ik stelde en stel nog steeds dat materiaal met een halfwaardetijd van enkele honderduizenden jaren wel het laatste is waar je je zorgen om hoeft te maken. Jij bent diegene die per se over plutonium wou zeveren dus me dunkt dat jij evenmin wist waarover het ging... Maar goed, als dat dan toch uitgeklaard is: wie stelt dat je plutonium 200000 jaar moet opslaan en waarom? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Men mag de afvalproductie uit kernsplitsing ook niet overdrijven, voor de 5 kernreactoren van België bedraagt de productie van hoog radio-actief afval 1 kubieke meter per jaar. En ok radio-actief materiaal breekt slechts op zeer lange termijn af, maar bv. CO2 breekt nooit af (kan enkel opgeslagen worden). In mijn ogen bestaat er op dit moment geen gelijkwaardig alternatief voor kernenergie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als die wetenschappers die interpretatie blijken te delen? Wat is dan je excuus? Laatst gewijzigd door Edina : 17 juli 2006 om 11:41. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zie http://www.nirond.be/nederlands/6.4_...icatie_nl.html
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 17 juli 2006 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling