![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wafelijzerpolitiek bestaat sinds de jaren '70 en dus sinds het federalisme. Sinds het moment dat men bipolair is beginnen denken in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De wafelijzer politiek stamt vanuit het untitarisme, omdat de franstaligen schrik hadden dat Vlaanderen meer zou krijgen als de franstaligen. En ja ook in Vlaanderen kwamen er daardoor zinloze projecten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Uit het laatste wat u zegt, blijkt uw onwetendheid: het is juist door de bipolariteit dat er wafelijzerpolitiek is gekomen en dat is sinds de jaren '70, dus sinds het federalisme...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() In België zijn een aantal grote infrastructuurwerken met zeer beperkt nut het gevolg van de zogenaamde "wafelijzerpolitiek", een informele bestuurspraktijk in de jaren ’60 tot en met ’80 waarbij voor elke grote investering in Vlaanderen er ook één in Wallonië moest komen. Het verschil in industriële ontwikkeling die beide gebieden toen doormaakten was in die jaren echter enorm groot. Aan deze praktijk is sinds de regionalisering van Openbare Werken naar de gewesten een einde gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Voor zaken die onder de federale regering vallen zoals het spoor wordt nog steeds de wafelijzerpolitiek gehanteerd. De investeringen in het Belgische spoor worden verdeeld in een verhouding van 60-40 (60% Vlaanderen - 40% Wallonië).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wél bestonden er cultuurgemeenschappen sinds de jaren '70. Als u dat systeem "federalisme" noemt, dan is BUB ook een federalistische partij aangezien jullie ook de cultuurgemeenschappen willen behouden.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Het is dus in tegendeel het unitarisme dat deze wafelijzerpolitiek bevorderd. A propos, om Hans totale onkunde nog eens te illustreren:
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Cfr. bericht 88. Again, you loose! ![]()
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven Laatst gewijzigd door Tantist : 11 december 2006 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo'n wafel die Vlaanderen kreeg was de haven van Zeebrugge, maar die creeërt welvaart, die scheepslift daarentegen... |
|
![]() |
![]() |