Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2006, 17:58   #81
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zenders die in Belgie op de kabel zitten???
Het zou me eigenlijk niet verwonderen die vent opeens te zien promotie maken voor "christ en eternal salvation"tussen verkoopfilmpjes voor vouwladders en wafelijzers op JIM of Kanaal II.

En ik beoordeel hem niet enkel op die paar zinnetjes hoor, dat is maar een lichte illustratie om aan te tonen waarom ik k*ts van dat soort 'american style preachers'.

Ik krijg gewoon spontaan goesting om een longrifle te kopen en uit te proberen op die vent zijn geföhnde kopje.
Het zal vast iets allergisch zijn.
Inderdaad op de kabel in België. Ik denk dat je hem onder andere op CNBC kunt zien. Hij is in ieder geval tegelijk te bezichtigen op verschillende zenders.

Jouw reactie laat mij vermoeden dat je hem nog niet heb gehoord. Is dat niet zo?
Oud 17 juli 2006, 19:24   #82
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
good point , had ik over gelezen !
dat zal satelliet zijn om tel aviv te kunnen ontvangen.
8)
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 21:05   #83
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Jouw reactie laat mij vermoeden dat je hem nog niet heb gehoord. Is dat niet zo?
Het klopt dat ik deze specifieke 'minister' nog niet heb gehoord of gezien behalve via zijn website.

Ik herken echter wel op basis enkel daarvan al de styling van een kudde marketeers die een bepaalde omzet wensen te halen.

Moest ik hem eens zien in het zappen, geef ik hem 3 minuten. aandacht.
Dat is voldoende om hem te klasseren.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 21:49   #84
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Oorlogsdaden. Israël en Palestina zijn in oorlog.Wist je dat niet?
Mogen in oorlogstijd soldaten gevangen genomen worden of is dat eerder een gijzeling ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 juli 2006 om 21:51.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 21:57   #85
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Wat ik me soms afvraag... Hoe is het in godsnaam mogelijk dat beide partijen ooit vrede zullen kunnen vinden.

Hier op het forum geraken de gemoederen zelfs verhit... Men zou zelfs tot bombareren overgaan, moest men kunnen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 22:09   #86
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zionisten en leugens he 8)
Uw plaatje begint stilaan afgezaagd te worden. Trouwens van leugens gesproken, De joden woonden al eeuwen langer in die regio dan de Arabieren. En Palestijnen zijn afkomstig van de Perzische immigranten die zich in 632 N. Chr vestigde in de gebieden toen er al eeuwen Joodse nomadenstammen woonden...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 09:47   #87
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
8)
Nu gebruik je ook al smilies op om je eigen berichten te beoordelen.
Oud 18 juli 2006, 09:50   #88
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het klopt dat ik deze specifieke 'minister' nog niet heb gehoord of gezien behalve via zijn website.

Ik herken echter wel op basis enkel daarvan al de styling van een kudde marketeers die een bepaalde omzet wensen te halen.

Moest ik hem eens zien in het zappen, geef ik hem 3 minuten. aandacht.
Dat is voldoende om hem te klasseren.
Ik stel voor dat je hem eens langer dan 3 minuten de kans geeft. Ik kan er uren naar zitten kijken. Dat hoef jij natuurlijk niet te doen. Maar kijk en luister eens een volle uur, of eenhalf uurtje.

En liefst zonder bevooroordeeld te zijn. De organisatie voluit benutten is gewoon een manier om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Wat is daar nu verkeerd aan?
Oud 18 juli 2006, 09:51   #89
Mustius
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Uw plaatje begint stilaan afgezaagd te worden. Trouwens van leugens gesproken, De joden woonden al eeuwen langer in die regio dan de Arabieren. En Palestijnen zijn afkomstig van de Perzische immigranten die zich in 632 N. Chr vestigde in de gebieden toen er al eeuwen Joodse nomadenstammen woonden...

Dit is afgezaagd, in het begin van vorige eeuw woonden er thans niet zoveel joden?
Trouwens dat er daar 1000 jaar of 2000 jaar geleden eerst Joden woonden maakt niks uit, nu wonen er ook terug joden maar na een tien of twintigtal jaren gaan ze er ook niemeer wonen, maakt dus nie veel uit...
Mustius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 20:51   #90
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ Parcifal, als gevolg op mijn bericht hiervoor:

Joel Osteen verbouwt een overdekt sportstadion dat plaats biedt aan 16.000 mensen (in Texas) Hij heeft die zitplaatsen hard nodig, want zijn kerk is de snelst groeiende in Amerika met wekelijks 30.000 bezoekers, ter plaatse!
Hij is in de VS en in 150 andere landen op televisie. Zijn basis is Houston in Texas. Maar Osteen gaat ook op toernee bibben de VS en preekt - ver verwijderd van de conservatieve Bible Belt - net zo gemakkelijk in hartje New York twee keer voor een uitverkochte Madison Square Garden (ruim 20.000 plaatsen).

Het is anders dan de lege kerken in Europa, niet? En dat heeft niets te maken met de mensen, eerder met de houding van de Kerk. In Amerika gaat ze met haar tijd mee, in Europa laat de modernizering te wensen over.
Wat niet belet dat op Jongerendagen tienduizenden jonge gelovigen op het appel zijn, ook in West-Europa. De nood voor een spirituele guidance is en blijft bestaan. Maar ik wil nu niet proberen om hier op het forum te gaan preken, want je wordt als gelovige meteen neergesabeld.

Laatst gewijzigd door Antoon : 18 juli 2006 om 20:52.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 21:15   #91
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op zondag kun je hem op verschillende zenders zien, en het is echt wel de moeite om eens aandachtig naar hem te luisteren.

Een paar zinnetjes quoten om hem te beoordelen is zwak.
Nu ik de site heb bezocht blijkt dat ik hem reeds heb gezien, zijn gefakete smile verraadde hem onmiddellijk. Een kwartiertje rondwandelen op zijn site deed me kotsen van de commerciële uitbuiting. Men moet zelfs 10.00$ betalen om naar zijn bijeenkomsten te gaan.

Dit is enkel in Amerika mogelijk, zij geloven dat ze in het beloofde land wonen dus zijn ze ook te vinden voor deze zever in pakskes ... en uw avator toont genoeg aan, remember 'De triomf van president Bush'

Laatst gewijzigd door Gun : 18 juli 2006 om 21:16.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 21:18   #92
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Men moet zelfs 10.00$ betalen om naar zijn bijeenkomsten te gaan.
En wie betaalt de Kerk in België? Zeg het eens?
Oud 18 juli 2006, 21:26   #93
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie betaalt de Kerk in België? Zeg het eens?
Spijtig genoeg ook ik, maar de voorgangers hier houden er zo geen rijkelijk leven op na als uw commercieel uitgedokterd ventje ...
Oud 18 juli 2006, 21:30   #94
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Spijtig genoeg ook ik, maar de voorgangers hier houden er zo geen rijkelijk leven op na als uw commercieel uitgedokterd ventje ...
Dat is net mijn punt. In plaats van een discussie te hebben over het spirituele gaat men steeds weer de man spelen.

Belangrijk is dat er een hoge nood is aan het spirituele. En of je Osteen zelf goedkeurt of niet, feit is dat hij het aan veel mensen kan geven. En hij is trouwens niet alleen.

Laatst gewijzigd door Antoon : 18 juli 2006 om 21:30.
Oud 19 juli 2006, 08:05   #95
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Of de joden nu rechtmatig daar mogen wonen of niet, dat maakt niks meer uit want de geschiedenis kan je niet veranderen.

De staat Israël is er nu eenmaal en zal niet meer weg gaan.

Het gezeik over wie nu de echte eigenaars zijn van het heilige land is bijkomstig voor vrede.

Om vrede te krijgen moet je hoop aanbieden aan beide volkeren.
je moet ze laten hopen op een betere en veiligere toekomst en dit is niet mogelijk wanneer je geweld met geweld beantwoord.

Het recht op zelfverdediging is 1 feit maar weet dat wat men zaait ook ooit opnieuw zal oogsten en in dit opzicht is Israël bijzonder slecht bezig voor latere joodse generaties.
want wat zal er gebeuren als israël ooit alleen komt te staan omdat amerika hun niet meer kan helpen en wat als er een arabische of moslim militaire macht opstaat die groter is dan de hunne??
voorlopig kunnen ze ongestraft hun gang gaan en de wereld laat begaan maar blijft dit ook voor altijd zo??
dit is een vraag om goed bij na te denken.

en ik pleit dat ook voor een constructieve oplossing door hoop te geven aan het palestijnse volk op een betere en veiligere toekomst.
Hoe kan men dit doen?

Gewoon de oprichting van een leefbare palestijnse staat. Eerst onder gezag van de VN, zodat er een stabiel democratisch systeem kan geïnstalleerd worden.
pas later word de macht stelsel matig over gegeven naar verkozen palestijnse politici.
Natuurlijk moeten de palestijnen ook heel wat water bij de wijn doen.

Eerst en vooral moet men het verleden loslaten en Israël accepteren als nieuwe staat en wettige eigenaar van deze staat.
En natuurlijk moet de nieuwe palestijnse staat zich houden aan de internationale mensenrechten.
gelijkheid van man en vrouw, vrijheid van religie enz.....

De VN moet samen met de nieuwe palestijnse autoriteiten dan ook het moslims terrorisme hard aanpakken in eigen huis.
Israël heeft natuurlijk het recht om op eigen grondgebied te doen wat ze willen tegen zelfmoordaanslagen maar ze moeten dan ook de nieuwe palestijnse staat en autoriteit de kans geven om zich te stabiliseren en uit te breiden zodat ze in staat zijn om iets te doen tegen organisaties die miljoenen dollars steun van buitenuit krijgen.en niet zoals nu waar de palestijnse autoriteit gewoonweg word gestraft en minder mogelijkheden krijgt om dit aan te pakken.Israël moet dus binnenshuis blijven.
De palestijnen krijgen evenwel geen eigen leger, het is niet de bedoeling dat we een goed geoliede oorlogsmachine op peil gaan zetten om daarna door een eventuele staatsgreep in handen van terroristen te laten komen.
een goedwerkend politiemacht met een aantal militairachte voertuigen en wapens en dat is het.

In ruil voor dit alles zal Israël en het nieuwe palestina financiële middelen krijgen voor de opbouw van hun landen.
ook zal de VN in het nieuwe palestina een grondige onderwijs structuur op poten zetten die niet geleid of gedomineerd mag worden door een religie.

en enkel zo bereik je vrede, niet door haat te zaaien want dan blijf je haat oogsten. en hoe zwaar je vergelding ook zijn voor zelfmoordaanslagen doet niks aan de veiligheid van israël want voor elke zelfmoord terrorist of lid van zulke organisaties of leiders hiervan, voor al deze personen staan zeker honderden andere klaar om telkens hun plaats in te nemen. ook zal Israël nooit de financiële kraan en toevoer van wapens nooit helemaal kunnen dichten met als gevolg dat deze organisaties altijd zullen blijven bestaan en hoe zwaarder je vergeldings acties zijn, hoe meer steun je geeft aan de terroristische organisaties en hoe machtiger je deze maakt.
want gematigde palestijnen worden bezien als verraders en vermoord door deze terroristen en dus vele palestijnen durven hun echte mening niet uiten en ze durven al zeker geen kritiek uiten op de terroristen.
Deze terroristen hebben zoveel macht en steun gekregen dat zij de echte leiders zijn van het palestijnse volk maar dan even erg als een dictatuur.
en hoe meer je wraak neemt en palestijnse huizen en mensen vermoord hoe groter je de terroristen maakt en hoe minder kans op vrede.

dus vrede ligt in hoop en niet in wraak
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 08:27   #96
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is net mijn punt. In plaats van een discussie te hebben over het spirituele gaat men steeds weer de man spelen.

Belangrijk is dat er een hoge nood is aan het spirituele. En of je Osteen zelf goedkeurt of niet, feit is dat hij het aan veel mensen kan geven. En hij is trouwens niet alleen.
Maak een kudde gewillig en je kan ze een ravijn laten inmarcheren. Godsdienst staat in de VS ten dienste van de staat zoveel is wel duidelijk. 'God bless America' maar de rest van de wereld mag op zijn genade niet rekenen. Maar ja, ik ben dan ook anti-religie dus van mij moet je zoiets niet aannemen.
Oud 19 juli 2006, 16:34   #97
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Maak een kudde gewillig en je kan ze een ravijn laten inmarcheren. Godsdienst staat in de VS ten dienste van de staat zoveel is wel duidelijk. 'God bless America' maar de rest van de wereld mag op zijn genade niet rekenen. Maar ja, ik ben dan ook anti-religie dus van mij moet je zoiets niet aannemen.
Dat iemand uit het vrije, democratische en voorspoedige West-Europa zoiets zegt is wel cynisch. Zonder de VS sprak je vandaag Duits en was je een tweederangsburger van de Derde Rijkse dictatuur.

Laatst gewijzigd door Antoon : 19 juli 2006 om 16:39.
Oud 19 juli 2006, 17:00   #98
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Gewoon de oprichting van een leefbare palestijnse staat. Eerst onder gezag van de VN, zodat er een stabiel democratisch systeem kan geïnstalleerd worden.
pas later word de macht stelsel matig over gegeven naar verkozen palestijnse politici.
Natuurlijk moeten de palestijnen ook heel wat water bij de wijn doen.
Klein probleempje. Wie zegt dat de Palestijnen een democratisch bestuur willen?
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 17:10   #99
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Vorig jaar trok het Israëlisch leger zich terug uit Gaza. Het antwoord van de Palestijnen is sindsdien dagelijkse raketaanvallen vanuit Gaza op Israëlische dorpjes en steden. Twee weken geleden werd ook nog een soldaat ontvoerd en een wandelende tiener vermoord.

Aan de grens met Libanon is het sinds het jaar 2000 vrij rustig, omdat Israel zich uit Libanon heeft teruggetrokken. De Hezbollahs heeft nog wel in het begin geprobeerd de spanning erin te houden, maar werd serieus teruggefloten door de VN, de Internationale gemeenschap, en Libanon zelf, ten bate van haar stabiliteit.

Vandaag hebben militanten van Hezbollah ook in het noorden twee Israëlische soldaten ontvoerd, en zijn begonnen met het afschieten van raketten op dorpjes in het noorden van Israel.

Voor mijn part is het duidelijk : de moslims willen gewoon geen vrede in het Midden Oosten, en zullen nu dus waarschijnlijk weer een volle oorlog krijgen. En eens te meer verliezen, met als gevolg dat ze het weer eens gaan uithuilen in de VN en allerlei resoluties gaan indienen om Israel te veroordelen.

Maar de wereld weet beter, vandaar de relatieve stilte van de wereldgemeenschap tegenover de Israelische acties in Gaza, wat ook zal geschieden wanneer Israel nu terecht ook Libanon aanvalt.

Ze leren het nooit. Dom, dommer, domst.

Hier het artikel:
Kijk vanavond misschien eens naar canvas,

" Ze leren het nooit. Dom, dommer, domst."

Veralgemenen van zo'n acherlijke nonsens, hoe is het mogelijk !!!
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 06:25   #100
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat iemand uit het vrije, democratische en voorspoedige West-Europa zoiets zegt is wel cynisch. Zonder de VS sprak je vandaag Duits en was je een tweederangsburger van de Derde Rijkse dictatuur.
Zonder de VS sprak ik nu Russisch

Trouwens, de Amerikanen die ons komen bevrijden zijn hebben vandaag voor het overgrote deel gras op hun buik. Het zijn hun zonen en kleinzonen (bij mijn weten geen bevrijders) die de wereld naar de kloten helpen. En ja hoor, de VS is west-europa komen bevrijden uit pure onbaatzuchtigheid ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be