![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
"Een chassidische rabbi zei ooit tegen mij; "een goede goi (niet Jood) is beter dan een slechte jood." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Awel, dat valt te bezien wat ze uitspoken, en wat de context is waarin ze iets uitspoken. Lees de blauwe zin in mijn onderschrift. 't Is nog niet genoeg dat dat er iedere keer onder komt als ik iets zeg. Ik moet daar nog op wijzen ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, dat is ook zo. Je kijkt gewoon welke van de twee het zwartst ziet. De zwartste is de pot. Als de slechtste goj het zwartst is, dan is hij de slechtste, als de slechte Jood het zwartst ziet, dan is hij de slechtste. Poepsimpel toch. probleempje is dat je niet kleurenblind mag zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 juli 2008 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ook de kruistochten zijn zwarte bladzijdes in de geschiedenis. Maar de verovering van Jerusalem in 1967 heeft na 1898 jaar plots drie religies samengebracht. Nu is het maar de vraag, willen de christenen of de Islam Jerusalem opeisen. Het is wachten op de confrontatie tussen Israel en Iran enerzijds en de positie van de USA, de EU en het Vaticaan anderzijds.
George Bush viel aan Irak aan, omdat het geen bananerubliek is zoals Zimbabwe enz. enz. enz.. Israel is een bufferzone omdat de USA daar de meeste militaire steunpunten heeft. Maar een ding is zeker, de olievelden zijn na mischien 15 jaar uitgeput. Dan is het maar afwachten welke politieke verschuivingen er zullen plaatsvinden. Laatst gewijzigd door wauwelaer : 20 juli 2008 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar komt dan nog bij dat heel veel Joden grote delen van de Europese manier van denken hebben geïncorporeerd. Zo hebben ze bijvoorbeeld gezegd toen ze terugkeerden naar Israël dat ze daar 'beschaving' gingen brengen. Dat zeggen tegen de nakomelingen van de mensen die er gebleven zijn na de verwoesting van de tempel, dat is een beetje als vloeken in een tempel. Niet het beste gedacht dus. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het land Israel is een land waar de tijd nooit zal stil staan. Het heeft een binding met G-d en dat zal altijd van kracht blijven. Zowel het Jodenom als de Islam beroepen zich op de beloftes, die toegedaan zijn aan Avraham Jitschak en Jakov. En Avraham is de gemeenschappelijke aarts vader van de Arabieren als de joden. Immers Ismael is uit het huwelijk van Avraham en Hagar en Jitschak is uit het huwelijk van Avraham en Sarah. Maar beiden zijn de zonen zijn van Avraham. Op G-ddelijke bevel heeft hij eerst zichzelf moeten besnijden, Dan vervolgens Jitschak toen hij 8 dagen oud was en Ismael toen deze 13 was. Het christendom, dat zich in de 3e eeuw na de gewone jaartelling afgescheiden heeft van het jodendom, heeft het de besnijdenis van Jesus verworpen. Jesus nam de plaats in van de Messias, maar het heeft vergeten dat Jesus toch voor eeuwig een besneden jood blijft. Daarmee heeft het christendom de geschiedenis totaal veranderd. Nu de ontmoeting tussen Joden, Islam en het Christendom een definitief feit is, zal er theologisch het een en ander herschreven moeten worden. De basis lag al in Corodovah in Spanje. In de 14e eew werd de Universiteit van Cordovah op last van groot-Inquisiteurs gesloten. Wat toen een doorbraak had kunnen betekenen, werd door de Spaanse Inquisitie geliquideerd. De kloof tussen het Christendom, de Islam en het jodendom werd groter en gelijktijdig ontstond er ook een kloof tussen het sefardisch (het Jodendom rondom de middellandse zee) en het ashkenaas (Het Noord-Europese deel) Jodendom. Maar de kloof tussen het sefardisch Jodendom en de Islam werd kleiner. Rabbi Moses ben Maimon had hierin een sleutelpositie en verstevigde de joodse positie. En tussen beiden vond een filosofische ontmoeting plaats; Aristoteles ontmoet via de Islam het sefardisch Jodendom en de Islam ontmoet een joodse Moses. Maar het Noord-Europees Jodendom ontmoet Montesqieu, Napoleon, Marx, Nietsche en Hitler. Daar na de Franse Revolitie geleidelijk aan de Trias Politica werd ingevoerd, kregen de joden ook gelijke burgerrechten. En deze heeft geleid tot een liberalisering in het europees Jodendom. Nog voordat de staat Israel was gesticht; werd dit rechtssysteem gekoppeld aan de joodse Wetgeving. Daarvandaan dat het Rechtssysteem in de staat Israel volledig afwijkt van de Sharya, het Islamitisch recht. Het vredesproces kan alleen gewaarborgd worden als het theologisch bij gelegd kan worden. Maar zover is de Islam helaas nog niet. Hoewel Hitler een schaduw geworpen heeft op het Rechtssysteem, is de staatsinrichting in Europa en in Israel heel intellegent samengesteld. De tijd zal het uitwijzen of de theologie of scheiding van kerk en staat de vrede zal waarborgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Gisteren in die mis zei de pastoor weeral dat de Chassidische Joden tégen Jezus waren. In de misviering van gisteren, 20 juli 2008 zei de pastoor dat Jezus voor openheid en begrip zou gepleit hebben. Kijk maar, hij wou zelf niet dat stenen gesmeten werden naar prostitué's. Maar de vrome Joden, dat zijn de chassidische, zouden zich tégen hem gekeerd hebben. Op 20 juli 2008! ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heel waarschijnlijk zijn er heel veel Joden spontaan overgegaan in de islam. Het is bijna hetzelfde geloof, en voor een hard werkende mens komt het niet op details aan. Maar dat heeft de minderheid Joodse Joden die er vandaag nog is niet geholpen. Het probleem ligt bij het Christendom. Er is duidelijk werk aan de winkel. Gisteravond in Braambos ook weer. De commentaarstem sprak over de moslims, en 'hun God', allah genaamd. Ik zou verwachten dat een beetje theologisch geschoold iemand ten minste zou weten dat er maar één G-d bestaat, en dat Allah de Arabische vertaling is voor G-d. Wat uit die manier van formuleren naar voren komt, is alweer dat afstand nemen van medemensen dat zo diep is verankert in het Christendom. Wat later sprak ze over 'de Joods-Christelijke voorstelling'. Bij mijn weten is het grote probleem van de Joden het Christendom. Het is niet dat ik geen inspanning heb gedaan om het Christendom aan het Jodendom en de islam vast te knopen. Het is gewoon niet te doen. Het is als een touw dat steeds weer losschiet. Als het eens lijkt te lukken, dan daagt er wel iedere keer een Christen op die een opmerking maakt die mijn redenering aan diggelen slaat. Citaat:
Bij de Franse revolutie kregen de Joden gelijke rechten, maar bij Napoleon werden er alweer voorwaarden aan gekoppeld, in dezelfde trant als de voorwaarden die vandaag aan de moslims worden gesteld. Vindingrijk zijn we niet. We herhalen onze zelfde liedjes woordelijk. Ik wil niet beweren dat Napoleon zelf een antisemiet zou geweest zijn, maar wat wel zeker is, is dat mensenmassa's niet veranderen, hun gewoontes niet afleren, en als je een mensenmassa 2000 jaar traint om het kwaad in de Joden te leggen, dan leren ze dat niet gemakkelijk af. Gelukkig hebben ze tegenwoordig Walen om hun negatieve energie in kwijt te geraken. Citaat:
Citaat:
Alles wat moslims zeggen wordt door de Joden van Europese oorsprong door een westerse bril bekeken, en geïnterpreteert. De Joden die na de val van de tempel uit Israël zijn verdreven, die dachten anders dan de Joden die er zijn teruggekeerd, maar de mensen die er zijn blijven wonen, hebben hun manier van denken niet aangepast. Het kan cru overkomen, maar je kent mij nu al wel een beetje. Je weet waar ik naartoe wil. De Joden zijn verdreven omdat ze Joods waren, maar ze zijn teruggekomen als Romeinen. Je moet dat zien als een oneliner �* la Tobback (Ken je Tobback?) Citaat:
Met vriendelijke groeten, |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helemaal zot wordt het als ze afkomen met de scheiding tussen religie en staat. Politieke partijen zijn ook religies, zijn ook groeperingen van mensen rodn een bepaald gedachtengoed. Of G-d daarin nu aanwezig is als verzwegen, of ontkende premisse, of niet, is irrelevant. Mensen hebben het recht zich te groeperen rond een bepaald gedachtengoed, en van daaruit als groep hun belangen te verdedigen. Ze hebben ook het recht hun mening te verdedigen. Het gescherm met 'scheiding tussen religie en staat' is papegaaienwerk. Nog idioter wordt het als ze de hoofddoek van vrouwen als een bedreiging gaan zien voor de scheiding tussen kerk en staat. Wie zulke dinges uitkraamt, heeft niet meer verstand dan een chimpansee. Maar er zijn Turken die bereid zijn om zich als chimpansee aan te stellen om op een goed blaadje te komen bij de EU. Leg je oor eens te luisteren bij Arabieren. Zij snappen wel wat scheiding der machten wil zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Héé Linda, ik vind juist dat ze op Haaretz best wel veel toe laten, en dan het niet voornamelijk Joodse fanatiekelingen zijn. Wat mij opvalt is dat de helft van de keer een willekeurig nieuwsbericht reacties heeft als
you evil zionists (from Qutar). Dat soort dingen. Ik lees Haaretz en nog 3 andere Engelstalige versies van Israëlische kranten, de meest rechtse is absoluut Arutz Sheva, Haaretz is echt de volkskrant vergeleken die krant. |
![]() |
![]() |