![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen hoor, integendeel. Wanneer ik stel dat ik de Vlaamse Republiek kan uitroepen, dan is dat eerder een doortrekken tot in het belachelijke van de stelling in de openingspost (VB+NVA=Vlaanderen onafhankelijk) NVA+VB mogen wat mij betreft de onafhankelijkheid uitschruwelen tot sint-juttemis, de rest haalt zijn schouders op.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een democratisch gedragen beslissing betekent voor mij dat ze door een burgermeerderheid genomen werd, ofwel door een parlementaire meerderheid zonder dat ze door de burger gecontesteerd wordt.
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw argument " Een apart Vlaanderen is simpelweg geen democratisch gedragen optie." is dan ook waardeloos. Jij weet immers even goed als ik dat het onmogelijk is om in dit land vast te stellen wat door een burgermeerderheid al dan niet beslist of gecontesteerd wordt.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ondertussen geleerd dat federaal 2/3 meerderheid nodig is en in vlaanderen zou een gewone meerderheid volstaan. Klopt dit? Als het klopt, zijn vb en nva nog een 15-tal procent verwijderd van dit doel. Het hoeft dus niet noodzakelijkerwijze tot st juttemis te duren? Zeker mocht nog een derde partij akkoord gevonden worden om dit te helpen verwezenlijken. Dan kan het zelfs vrij snel gaan? Als vlamingen niet langer voor trekpaard voor gans Belgie willen fungeren moeten ze hier toch eens over nadenken lijkt me. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat van die meerderheden, lijkt me correct. Citaat:
Voorts is het een kwestie van wie de beslissingsmacht heeft en hoe hij ze gebruikt. 'De Vlamingen' hebben in feite geen zak te zeggen: Een bindend referendum op burgerinitiatief is onmogelijk-onwettelijk-onbestaande. Ze kunnen wel stemmen voor partijen die onafhankelijkheid voorspiegelen, maar een garantie geeft zulks niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe dat dan alvast ook niet.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Gouverneur
|
![]() die provincies mogen ze van mij direct afschaffen.. 'k moet nog de eerste tegenkomen die in staat is mij voldoende baten op te sommen zodanig dat ze de kosten overtreffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 1. De correcte getallen zouden uw nonsens heel wat geloofwaardiger maken.
2. Relatieve stijgingen willen meer zeggen dan absolute. Nooit statistiek gehad?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar zullen ze de ring in het vuur van de Doemberg willen werpen, of kiezen voor de precious place of prime minister?
![]() |
#94 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk denk ik dat de Vlaamse onafhankelijkheid niet voor de eerste 10 jaar is. Via stapsgewijze staatshervormingen zal men proberen België nog wat langer in leven te houden, maar die staat haalt nooit haar 200e verjaardag. Maar soms kan het ineens rap gaan. Een paar goeie communautaire schokken zouden de Belgische constructie wel eens zeer snel kunnen doen verbrijzelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Vlaamse volk wil meer macht. Door Vlaamse onafhankelijk verkrijgt zij dus meer macht. Meer macht bij het volk -> democratischer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan krijg je een machtsstrijd tussen beide. Beide zullen proberen erkend te worden door zoveel mogelijk landen, en elk zal proberen de werking van de andere te dwarsbomen. Maar België kan nooit voort zonder Vlaanderen. België kan die machtsstrijd nooit winnen (al was het maar om puur financiële middelen), tenzij ze een oorlog zou ontketenen. Dat is dan ook waar veel BUB'els mee dreigen: dat de Vlaamse onafhankelijkheid tot een burgeroorlog zou leiden. Vlaanderen zal die nooit zelf ontketenen aangezien haar kracht zit in haar financiëel-economische positie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Provincies zijn wat futiel, en daarbij ben ik tegen een parlementaire monarchie.
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onzin. Elk land heeft een sterke regering nodig. Kijk maar naar Somalie waar al 10 jaar geen regering meer bestaat. Het "volk" is niet zo geweldig als velen denken.