Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2006, 22:49   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
De eerste versies van het 70-puntenprogramma van het VB spreken zich expliciet en meerdere keren uit tegen een multi-RACIALE samenleving. De auteur:... Philip Dewinter.
Dewinter is een racist in de biologische betekenis van het woord (zoals ook de nazi's dat waren). Dat hij een blank Europa voorstaat is dus helemaal geen verrassing.
En regimes die hem strafrechterlijk veroordelen om dit voor te staan zijn totalitaire regimes. Aan u de keuze.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 22:51   #82
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
lol @ Blank Europa

de Blanken op deze wereld hebben via via (en dat hoorde ik eens op tv , iets weterschapelijks) dat we allemaal Afrikaans DNA hebben in ons bloed , dus kortom : we zijn een beetje afrikaan
So what ? Uiteindelijk stammen we allemaal van de apen af. Toch geen probleem mee
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 03:40   #83
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Volgens FDW kunnen er geen zwarte Fransen zijn, geen zwarte Vlamingen,
voor dergelijke mening bestaat er slechts één woord : racisme.
Kan niet kloppen omdat Aïsha Van Zele zwart is en VB'ster is (kreeg aandacht op website en in de podcast van Verstrepen)
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 03:41   #84
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

De dochter was niet echt geschokt hoor.

Hoe zou je zelf zijn,
Een reporter vraagt je om een video te bekijken en dan weet je toch al (intuitie noemen ze dat) dat er daarachter dan vragen komen. Dus op het moment dat de video wordt vertoont begint het in de bovenkamer al te rommelen.
Enfin, kijk eens naar bvb studenten die een examen moeten afleggen en ze pas de vragen hebben gelezen, dan zijn er ook bij die even rare snuiten trekken hoor.

Dochterlief is in elk geval niet wereldvreemd en weet maar al te goed wat papa buiten de deur doet.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 08:20   #85
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Gaan we eens beginnen over Abou Jah Jah in dat fragment? Als ik met kiezen tussen FDW of AJJ, dan heb ik rap gekozen, dat politiek correct links maar doet wat het wilt...

Laatst gewijzigd door genehunter : 31 juli 2006 om 08:21.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 08:26   #86
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Of tot wat een "allen tegen 1" regenboogcoallitie niet teweeg kan brengen. Kinderen tegen hun ouders opstoken ... foei.
Da's iets dat links schijnt te promoten....
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 08:29   #87
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Het meiske wist niet waar kruipen van schaamte dus uw poging van recuperatie is wel heel opzichtig.
Dan hebt gij beslist een andere video gezien dan iedereen anders...
Oud 31 juli 2006, 08:31   #88
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Ik zie nochtans ook iets anders. Ik meen dat ze bij het eerste fragment zelf een lachje onderdrukt.

By the way, hoe noemt die dochter eigelijk? Was dat Karolien?

Indien ja:
"Oei! Ai! Auw!" zegt links nu...
Oud 31 juli 2006, 08:34   #89
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

't zijn zeikerds, een prachtige reportage om eens inhoudelijk over te discussieren, en ze beginnen over het verwonderde gezicht van een dochter die haar vader in een wel heel heftige compilatie op tv te zien krijgt.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 08:38   #90
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
't zijn zeikerds, een prachtige reportage om eens inhoudelijk over te discussieren, en ze beginnen over het verwonderde gezicht van een dochter die haar vader in een wel heel heftige compilatie op tv te zien krijgt.
Inderdaad. Ten eerste was Karolien Dewinter helemaal niet geschokt of beschaamd, ten tweede is dit weeral een bewijs dat links enkel met politiek correcten tot discussie bereid is. Als de persoon in kwestie niet tot de politiek correcte kliek hoort, dan wordt alles wat hij/zij zegt afgedaan als racisme. Lang leve de democratie...
Oud 31 juli 2006, 09:04   #91
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Terwijl de hele linkse kaste weer verder spelletjes speelt met het rondstrooien van haat, onverdraagzaamheid en omgekeerd racisme, zullen wij als Vlaams Belang verder doen aan politiek. Verder doen met datgeen het volk wil: haar verzuchtingen beantwoorden en proberen op te lossen. Net daarom halen wij zoveel stemmen keer op keer. Dus linkse pummels, doe zo voort!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 09:09   #92
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
immigratie: JA. Maar enkel hoger opgeleiden. Snappie?
LOL! De hoger opgeleiden weghalen uit ontwikkelingslanden en dan versteld staan dat er vluchtelingen blijven komen!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 09:12   #93
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
LOL! De hoger opgeleiden weghalen uit ontwikkelingslanden en dan versteld staan dat er vluchtelingen blijven komen!
Antwoord: stop de immigratie!
Oud 31 juli 2006, 09:18   #94
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

FDW: "Men voelt zich pas goed, men voelt zich pas geborgen, men voelt zich pas op zijn gemak, wanneer men onder zijn mensen is, wanneer men onder die mensen is die men vertrouwt en liefhebt, die men verstaat, niet alleen qua taal, maar ook qua mentaliteit, qua manier van leven. En dat is de essentie uiteindelijk van volksnationalisme."

Probleem is wel, gaat FDW bepalen wie "mijn" mensen zijn, welke mensen ik vertrouw en liefheb, welke mensen ik versta qua mentaliteit en manier van leven? Ik ben er namelijk zeker van dat dat voor hem en mij andere mensen zullen zijn... Hij beslist dus even voor alle "Vlamingen" wat zij daaronder moeten verstaan. En als je hier VB'ers hoort afgeven op andersdenkenden, ben ik ervan ovetuigd dat die mensen ook niet degenen zijn waarover hij het heeft. Verdraagzaamheid ten top dus.

Laatst gewijzigd door Edina : 31 juli 2006 om 09:21.
Oud 31 juli 2006, 09:25   #95
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
"Men voelt zich pas goed, men voelt zich pas geborgen, men voelt zich pas op zijn gemak, wanneer men onder zijn mensen is, wanneer men onder die mensen is die men vertrouwt en liefhebt, die men verstaat, niet alleen qua taal, maar ook qua mentaliteit, qua manier van leven. En dat is de essentie uiteindelijk van volksnationalisme."

Probleem is wel, gaat FDW bepalen wie "mijn" mensen zijn, welke mensen ik vertrouw en liefheb, welke mensen ik versta qua mentaliteit en manier van leven? Ik ben er namelijk zeker van dat dat voor hem en mij andere mensen zullen zijn... Hij beslist dus even voor alle "Vlamingen" wat zij daaronder moeten verstaan. En als je hier VB'ers hoort afgeven op andersdenkenden, ben ik ervan ovetuigd dat die mensen ook niet degenen zijn waarover hij het heeft. Verdraagzaamheid ten top dus.
Toch heeft hij gelijk! Zeker de mentaliteit speelt een rol. Het kan leuk zijn om voor een dag, misschien wel een paar dagen, op te trekken met een 'vreemde' vriend of vriendin. Maar omdat de mentaliteit soms andere trekken kent is het zeer moeilijk om daar langer mee samen te leven. En ja, er zijn uitzonderingen, maar daar is het niet mee opgelost. Taal speelt uiteindelijk een mindere rol. De taal aannemen van uw gastheer getuigt echter wel van respect ten overstaan van hem!
Oud 31 juli 2006, 09:30   #96
Plot
Burger

Standaard

Citaat:
FDW: Probleem is wel, gaat FDW bepalen wie "mijn" mensen zijn, welke mensen ik vertrouw en liefheb, welke mensen ik versta qua mentaliteit en manier van leven? Ik ben er namelijk zeker van dat dat voor hem en mij andere mensen zullen zijn... Hij beslist dus even voor alle "Vlamingen" wat zij daaronder moeten verstaan.
Hij beslist niemendalle. Hij geeft zijn standpunt en de mensen kunnen voor hem stemmen of niet. Nogal velen doen dat.
Plot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 09:31   #97
Plot
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En wat zijn dan de kenmerken die horen bij:

"Vlaming"
"Fransman"
"Europeaan"

Waarom zou een kenmerk als huidskleur een uitsluitende rol spelen bij die categorisering? Uw antwoord onderbouwen graag.
't Is vakantie. De schoolmeesters zitten achter hun PC.
Plot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 09:33   #98
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Toch heeft hij gelijk! Zeker de mentaliteit speelt een rol. Het kan leuk zijn om voor een dag, misschien wel een paar dagen, op te trekken met een 'vreemde' vriend of vriendin. Maar omdat de mentaliteit soms andere trekken kent is het zeer moeilijk om daar langer mee samen te leven. En ja, er zijn uitzonderingen, maar daar is het niet mee opgelost. Taal speelt uiteindelijk een mindere rol. De taal aannemen van uw gastheer getuigt echter wel van respect ten overstaan van hem!
Naast de kwestie. Ook binnen het "Vlaamse volk" zijn er mensen die een andere mentaliteit en een andere manier van leven hebben, die soms haaks op elkaar staan (en die soms dichter bij de mentaliteit van sommige allochtonen zal ligger dan bij een VB'er). Wat wil het VB dan met die mensen doen? Geldt voor hen ook "aanpassen of opkrassen" wanneer het VB aan de macht is? Het "Vlaamse volk" waar FDW van droomt bestaat gewoonweg niet.
Oud 31 juli 2006, 09:43   #99
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Een ziedende FDW (roepend uit het raam van een politiewagen waarmee hij wordt weggevoerd): "Onvoorstelbaar. Ge zou beter couscous gaan eten met de Marokkanen..."

Waarschijnlijk waren de zinnige argumenten weer eens op.

Het is trouwens op dit moment dat zijn dochter An-Sofie enigszins verrast kijkt en vervolgens duidelijk ongemakkelijk lacht.

Laatst gewijzigd door Edina : 31 juli 2006 om 09:45.
Oud 31 juli 2006, 09:43   #100
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie. Ook binnen het "Vlaamse volk" zijn er mensen die een andere mentaliteit en een andere manier van leven hebben, die soms haaks op elkaar staan (en die soms dichter bij de mentaliteit van sommige allochtonen zal ligger dan bij een VB'er). Wat wil het VB dan met die mensen doen? Geldt voor hen ook "aanpassen of opkrassen" wanneer het VB aan de macht is? Het "Vlaamse volk" waar FDW van droomt bestaat gewoonweg niet.
Leitkultur, kent u dat?

Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 31 juli 2006 om 10:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be