![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Je kunt een menu toch moeilijk vergelijken met een document uitgaande van de overheid !.
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar mag je zeker van zijn! 8)
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politie in M�*laga is eentalig Spaans en kan dus al zeker geen anderstalige pv's invullen. Zij zullen dus netjes d�*t gedeelte invullen dat ze verstaan: het Spaanse. Ik kan het weten want ik maakte het allemaal mee toen ikzelf nog geen Spaans sprak. Jouw 'respect voor het individu' is dus dikke zever. Er zitten idd veel Duitsers en Engelsen in Spanje. Op Palma de Mayorca zijn de Duiters intussen zelfs in de meerdeheid, dacht ik. Met alle gevolgen vandien en tot groot ongenoegen van de autochtonen... In Benidorm stikt het dan weer van de Nederlanders. Zouden die daarom ter plaatse in het Nederlands bediend worden? Ik vrees voor jou dat het in het Engels, Duits of Frans of....Spaans is maar géén Nederlands.
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom zo weinig Nederlands zal waarschijnlijk aan de internationale uitstraling van die taal liggen. In Benidorm vind je meer Nederlandse en Brusselse horeca uitbaters dan Spaanse.
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB) Laatst gewijzigd door schaveiger : 11 augustus 2006 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() JIJ was het wel die over PV's begon.
Ik zei enkel dat de politie in M�*laga enkel Spaans spreekt. Dit terwijl het toeristisch gebied is. Wil je in Spanje naar een rechtbank, dan zul je een tolk moeten nemen want ook daar wordt enkel Spaans gesproken. Waarom zou bestuurlijk Vlaanderen dan meertalig moeten zijn voor de toeristen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Een kennis van me heeft het volgende ervaren :
Hij beging een verkeersovertreding in Cochem. De boete en begeleidende brief die hij ontving was opgesteld in het Duits mét verklarende brief in het Frans. Hij begreep van beiden de jota. Een telefoontje naar Cochem loste veel op. Ik vroeg hen waarom zij een verklarende Franse tekst stuurde naar een inwoner van het ééntalig Vlaanderen. Men antwoordde me dat zij er van overtuigd waren dat België, ook in Vlaanderen, officieel Franstalig was. Kort legde ik hen de taalsituatie van België uit, en benadrukte de ééntaligheid van Vlaanderen. Men verontschuldigde zich uitgebreid voor de Franse brief, en zowaar 's anderendaags had mijn kennis een verklarende Nederlandstalige brief in zijn bus. Eén telefoontje volstond hier om een administratieve fout gebaseerd op onwetendheid te corrigeren. Meerdere telefoontjes naar Belgische instellingen volstonden blijkbaar nog niet om aan de (topic-)Vlaming die zijn papieren in het Frans kreeg de nodige Nederlandstalige formulieren op te sturen. Terwijl deze ambtenaren/bedienden wél de Belgische situatie kennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() moet ge is naar de ambassades hier in België is bellen. 90% denkt dat heel België franstalig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
kleine anekdote: een vriendin van mij is Surinaams. Af en toe gebeurt het weleens dat iemand naar haar afkomst vraagt. Waarna ze vaak complimentjes krijgt dat ze al goed Nederlands kan spreken. Niet weten welke taal ze aan de andere kant van de wereld spreken is een ding, maar niet weten in welke landen ze dezelfde taal spreken...
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel goede vergelijking!
![]() |
#94 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoeveel Vlamingen zijn er niet die zeggen dat "Vlaams" spreken(omdat "Nederlands" te Hollands is). Ik heb in het buitenland al genoeg moeten uitleggen dat er in Noord-België helemaal geen "Vlaams" wordt gesproken, maar Nederlands. Ken jij veel Amerikanen die zeggen dat ze geen Engels maar Amerikaans spreken omdat dat anders te Brits is? -Een korte informatiecampagne van Vlaamse overheid/bewegingen zou zoiets uit de wereld moeten kunnen helpen. Maar als de flamingant meer geïnteresseerd is in IJzerfeestjes, Zangfeesten, Oostfrontersherdenkingen,... dan moet je ook geen interesse uit het buitenland verwachten.
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall (Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt) Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 12 augustus 2006 om 07:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementslid
|
![]() Zou ik trouwens eens mogen weten welke ambassades denken dat België ééntalig Frans is?
Als ik zo op het eerste zicht controleer http://www.embassypages.com/list1.php?id=belgium hebben alle belangrijke ambassades in België een Nederlandstalige pagina(hieruit kan men besluiten dat zij weten dat er in België ook Nederlands wordt gesproken). Enkele Voorbeelden: USA Groot-Brittanië Duitsland Canada Zweden Australië Nieuw-Zeeland
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall (Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt) Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 12 augustus 2006 om 07:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Em had beter gewoon brieven blijven sturen naar de politie dat hij zal betalen zodra hij een overschrijvingsformulier krijgt, zonder er ooit de post bij te betrekken.