![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Welk muziekgenre draagt uw voorkeur weg? | |||
klassieke muziek |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,64% |
house/techno/trance |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,64% |
rap (bij uitbreiding: negermuziek) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,26% |
hiphop |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,13% |
rmb |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
commerciele donna muziek |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
rock |
![]() ![]() ![]() |
18 | 38,30% |
metal |
![]() ![]() ![]() |
10 | 21,28% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,77% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De beste trance-dj blijft en zal altijd Talla 2xlc zijn. Zijn sets zijn onwaarschijnlijk "onaards".
Laatst gewijzigd door Praetorian : 3 augustus 2006 om 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Britpop: yankee's go home! (oasis,the verve,suede,pulp,coldplay,blur,ash,ocean colour scene,supergrass,kula shaker,the charlatans,inspiral carpets,happy mondays,the stone roses,travis,..)
ook aanverwanten hiervan bv. stereophonics en de meer alternatieve aanverwanten: muse en vooral radiohead Uiteraard ook de oude pijlers waarop Britpop steunt, namelijk the Beatles, the Who, the rolling Stones, the Kinks,.. maar met mijn brede smaak voor muziek luister ik zeker ook naar Bob Dylan,Tom Waits,Neil Young, Johnny Cash,Simon&Garfunkel,Cat Stevens,lou reed,.. Verder nog wat alternatievere muziek: arcade fire,bright eyes,Sigur Ros,interpol,björk,maxïmo park,Cat power,devendra banhart,.. Wat ik ook mooi vind is Spaanstalige Ska-punk en aanverwanten, zolang het maar niet de amerikaanse Blink182 -en immitaties- zever is. Manu Chao bekoort mij ook, in het Spaans of het Frans. Tenslotte kan een hoop niet-amerikaanse rap mij ook wel warm maken, Manau, starflam, Suspekt (deens), Orishas (cubaans), enz zijn voorbeelden. Reggae zoals de authentieke afrikaanse Tiken Jah Fakoly en de jamaicaanse TOK zijn ook te pruimen. Specifiek is ook de Ierse en Schotse folk, dat ik graag hoor. Voorbeelden genoeg: Wolfe Tones, Eire Og,.. en schots: WolfeStone, dat rockmuziek combineert met folkinvloeden. Is er dan geen hedendaagse Amerikaanse groep waar ik veel naar luister? uiteraard niet: Matchbox20 is gewoon goed. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 3 augustus 2006 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jeuj ![]()
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementslid
|
![]() Mja. Als je over muziek een boompje wil opzetten, komen hokjes wel van pas. Zo ook in metal. Als iemand me zegt dat ie van metal houdt, weet ik daarmee weinig.
Dream Theater, Cannibal Corpse of Linkin Park vallen allen onder de noemer 'metal', maar wat een wereld van verschil... |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementslid
|
![]() Rank 1 ken ik! Airwave vond ik destijds een best te pruimen tranceding. Meer zelfs, één van die kerels van Rank 1 maakte deel uit van Carlos, dat ooit het fantastische trancenummer The Silmarillia wist te maken. Meer weet ik er niet van, behalve dan dat The Silmarillia zo ongeveer het beste trancelied aller tijden moet zijn. Die panfluit!
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 3 augustus 2006 om 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Der is zoveel massaal goeie muziek eh.
ik luister trouwens ook graag naar de franse chanson (graag de wat oudere) en een oldieke kan er ook zeker in. jaren 20 tot en met heden. en folk natuurlijk. tja, alles eigenlijk. van linkin park toestanden ben ik dan weer nie zo zot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Ik hoop dat je niet kerels zoals Roger Sanchez bedoelt, want dan is mijn definitie van house ietswat smaller. Met house bedoel ik au fond wat er werd gedraaid in de meeste discotheken mid jaren '90, en dus wat daarna vanuit die richting werd gemaakt. Yves De Ruyter zijn eerste platen bv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementslid
|
![]() En of. Persoonlijk hou ik van allerlei genres. Dat gaat dan van klassiek over kleinkunst en house tot melodische death metal.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 4 augustus 2006 om 00:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Geef mij maar industrial, trouw aan Rammstein & Laibach tot het einde.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Maar hoe dan ook zie ik het inderaad veel breder. Ik zou niet weten waar Roger Sanchez anders te plaatsen. Zo ook pakweg Daft Punk. Toch wel melodisch? Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 4 augustus 2006 om 01:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Nu moeten die rechtse maloten wegblijven van hun concerten en wij zijn content. ![]() Laatst gewijzigd door Praetorian : 4 augustus 2006 om 01:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Dat is het probleem, ik kan niet onmiddellijk een naam plakken op Sanchez, Sinclair e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Psychedelic Trance. Maar ook andere elektronische tunes kunnen mij bekoren. Als er maar wat power inzit en het funky is.
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In 93-94 kwam ik wel eens in de Globe in Stabroek en daar was het van dat.